
Prvu titulu šampiona, titulu šmpiona Jugoslavije osvojio je pre 30 godina (1990.), pobedivši pet puta za redom na kružnim stazama Banja Luke, Kragujevca, Kraljeva, Slavonske Požege i Sarajeva. Bila je to klasa do 1150 kubika grupe N, čuveni „hibrid“, gde su dolazili najhrabriji, najbolji, i gde je konkurencija bila neverovatno jaka.
Te godine je Miodrag Mika Djelmaš dodirnuo sam vrh šampionskog neba i u crnom „jugu“ sa brojem 3, kojeg je sjajno pripremio perfektni mehaničar Rade Rajić, uknjižio je 100 velikih bodova. Iza sebe je ostavio asove kao što su Radiša Žurka, Nebojša Milićević, Zoran Stevanović, Petar Jovanović, Josip Matić, Franja Kunčer…i drugi.

Mika Djelmaš je stekao zaista veliko poštovanje medju svojim rivalima i veliku naklonost medju ljubiteljima automobilskog sporta. Njegov Auto sport servis, otvoren u Beogradu, na Julinom brdu pre 33 godine (1987.) nastavio je sa još kvalitetnijim pružanjem usluga mnogim vozačima. Djelmašev debi u auto sportu dogodio se na 5. YU reliju, 1971. godine.

Učestvovao je na baš velikom broju takmičarskih priredbi u zemlji i inostranstvu, ali, uporedo se posvetio i organizaciji mnogih trka, osnivanju klubova, angažovanju mladih i talentovanih vozača, stvaranju poslovnih kontakata sa velikim firmama, jednom rečju potpuno se orijentisao ka pravoj popularizaciji automobilskog sporta.

Osnovao je klubove „Čukarica“, „Čukarica-Mepex“, „Cyclon“, „Verano motors“, „Soja power“, „Viktoria oil“, „Djelmaš sport“. U tim klubovima su tokom minulih godina bili najpoznatiji majstori domaćeg auto sporta, Pavle Komnenović, Dušan Duca Borković, Dejan i Nemanja Stojić, Dragan Banić, Todor Stamenković, Andrej Kulundžić, Miloš Spasojević, Goran Asanović, Mirko Milovanović, Vojislav Lekić, Danko Bakrač, Dragan Zlatković, Dejan Čolović, Aleksandar Ristić, Bojana Grčić, Milija Ilić.
Klubovi Miodraga Djelmaša bili su višestruki državni šampioni.
Miodrag Mika Djelmaš je u svom svetu brzine imao „fiću“, „zastavu 101“, „fiata 127″…vozio je i „formulu super fau“, „juga“, „klia“, „bmw-a“, „pežoa“…a od medjunarodnih nadmetanja vredno je spomenuti trke na uglednim italijanskim stazama Mizano i Valelunga, zatim na stazi Brno, Most i u Sofiji.
Rado ističe svoje učestvovanje u pripremi i otvaranju karting staze u Beogradu, na Ada Huji, i svakako organizaciju prve trke kamiona, „Trka šampiona“ 1992. godine na pisti aerodroma Surčin.
Miodrag Djelmaš je obavljao više javnih funkcija u auto sportu. Bio je predsednik SAKS-a Srbije, predsednik Srpskog auto saveza, predstavljao je srpski auto i karting sport u svetskoj organizaciji FIA a od 2015. je počasni predsednik SAKS-a Srbije.
Osvojio je tri šampionske titule (1990, 2000 i 2001.), 28 puta je bio prvi, 30 puta drugi, 3o puta treći, a broj priznanja, pehara, diploma, medalja i zahvalnica za njega i za klubove koje je osnovao, teško je izbrojati.
Servis „Djelmaš sport“ i dalje je na istom mestu. To je porodična kuća koja ove godine obeležava 33 godine rada i danas pruža usluge vozačima sa automobilima svih marki i modela. Broj telefona servisa „Djelmaš sport“ je 011 30 55 222
Beograd 5. avgust 2020.
Djordje Djenić / Moj Svet Brzine