home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ešli Saton

Ešli Saton je novi šampion Britanskog prvenstva turing automobila

Kako piše Serbiaring, mladi vozač “infinitija Q50“ je osvajanjem drugog, prvog i šestog mesta na finalnom BTCC trkačkom vikendu na Brends Heču, upisao svoju drugu BTCC titulu u karijeri.

Bivši prvak Kolin Turkington u “BMW-u“ morao je da se zadovolji vicešampionskom titulom, dok je bronza otišla u ruke vozača oficijelne FK8 “honde sivik“ Dena Kamiša.

Na prvoj trci je trijumfovao Kamiš ispred Satona i Ingrama. Na startu je Ingram zadržao prvo mesto, dok su drugoplasiranog Rorija Bučera u “fordu“ pretekli Saton i Kamiš. Na polovini trke Kamiš je pretekao Satona za drugo mesto i dao se u poteru za Ingramom. Međutim zbog sudara Glena Gidija u “folksvagenu“ i Sema Ozborna u “hondi“ sigurnosni auto je neutralisao stanje. Na restartu je Kamiš pretekao Ingrama za prvo mesto, a nekoliko krugova kasnije i Saton se probio ispred vozača “tojote“. Saton je zatim sustigao i Kamiša, ali vremena za napad više nije bilo.

Bučer je završio na četvrtom mestu, dok je njegov timski kolega Oli Džekson bio peti. Džejk Hil, Met Nil i Džoš Kuk u “hondama“ su osvojili pozicije šest, sedam i osam. Turkington je trku završio kao deveti, dok je prvih 10 kompletirao Tom Olifant u još jednom “BMW-u 330i“.

Saton je trijumfovao na drugoj trci, ispred Toma Ingrama i glavnih konkurenata za titulu Dena Kamiša i Kolina Turkingtona.

Na startu je Saton preuzeo vođstvo od Kamiša, dok su Bučer i Oli Džekson sleteli sa staze. Međutim do kraja prvog kruga Tom Čilton u “hondi“ je preuzeo vođstvo. On je startovao na gumama za kišu, dok je većina vozača izabrala gume za suvo.

 Ipak, oko petog kruga, Saton je počeo da smanjuje Čiltonovu prednost, da bi ga u devetom krugu i pretekao. Ingram je bio usamljen na drugom mestu, dok su se Kamiš i Turkington borili za treće.

U samom finišu Tukrington je uspeo da se probije na treću poziciju, ali je posle trke kažnjen dodavanjem 2 sekunde na ukupno vreme, jer je pretekao Kamiša u vreme kada su bile istaknute žute zastave, zbog Pola Riveta koji je izleteo sa staze. Džekson je bio peti, Adam Morgan u “mercedesu“ šesti, prvih 10 kompletirali su Hil u “hondi“, Sena Proktor u “hjudnaiju“, Kuk u “hondi“ i Bučer u “fordu“.

Bučer je finalnu trku započeo kao treći, ali se vrlo brzo probio u vođstvo, gde je proveo celu distancu. Škot je bez većih problema trijumfovao ispred Ingrama i Hila, dok je Ešli Saton osvajanjem šestog mesta postao šampion. Kamiš je najviše napredovao, pa se vrlo brzo probio sa desete pozicije na četvrtu, dok je Saton napadao Turkingtona za sedmo mesto.

As BMW-a se odlično branio, ali je u samom finišu izgubio tempo, što je omogućilo Satonu i njegovom timskom kolegi Ejdenu Mofatu da ga preteknu. Kamiš nije mogao bolje od četvrtog mesta, Morgan je bio peti, Saton šest, dok se na sedmom mestu našao Kuk. Mofat je bio osmi, dok je bivši šampion Turkington trku završio na poziciji devet. Poredak prvih 10 kompletirao je Džekson u Motorbejs “fokusu”.

U konačnom vozačkom poretku, Saton ima 350 poena, Turkington 336, Kamiš 334, a Ingram 326.

BMW je proizvođački, a Tim BMW ekipni šampion za 2020. godinu. Saton je osvojio i trofej namenjen nezavisnim učesnicima šampionata, a njegov Lejzer tuls rejsing osvojio je titulu kao najbolja nezavisna ekipa.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 494



Komentari