home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Dakar reli

Kaže se neki put: „Otrov se čuva u malim flašicama“….a zapravo misli se na osobe niskog rasta, ali, sa enormnom energijom, upornošću i puno hrabrosti!

Pa,…. izgleda da sve navedeno može da se pripiše 26. godišnjem Čileancu, motociklisti HONDE, čije puno ime glasi JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO. Visok je samo 1,66 metara i ima „čak“ 68 kilograma.

Florimo je danas po drugi put za redom lider generalnog poretka medju najboljim motociklistima maratoncima. Danas je pobedio na specijalu, na ovom za njega petom Dakaru. Florimo beleži brz napredak u karijeri. Na Dakaru je startovao odustajanjem a potom su usledili plasmani na 28…10…8….i 4 mesto.

U Čileu je već postao zvezda, a uoči starta u Džedi je izjavio:

“Prošle godine Dakar je bio za mene vrlo pozitivan: moj kolega Ricky Brabec je pobedio i uspeo sam  doći na 4. mesto. To je izuzetno važan rezultat, a ujedno i sjajna motivacija. Uvek sam se osećao jako dobro na motoru. Godine 2020. mogao sam trenirati manje-više kao i obično i bez previše ograničenja  Od maja do septembra bili smo gotovo nezaposleni zbog zdravstvene situacije u Čileu, u Iquiqueu. To je značilo da sam na motociklu napravio mnogo manje kilometara nego u redovnoj sezoni. Odradio sam nekoliko privatnih vožnji u Iquiqueu i tada smo mogli organizovati probne rute s timom, u Americi i Španiji. Takođe sam vozio na Andalucía Rallyju, gde sam se mogao vratiti na staze, ne s očekivanim rezultatom, već na kraju s nekim stvarnim trkama. Cilj za 2021? Došao sam ovde s idejom da poboljšam 4. mesto  na Dakaru i spreman sam dati sve od sebe.„

Florimo je prvi a posle osam etapa prati ga Australijanac Tobi Prajs, sa „ktm“ i zaostatkom od 1.06 minuta. Treći je Britanac Sanderlend sa „ktm“ (+ 5.57), četvrti Argentinac Benavides sa „hondom“ (+ 12.58), peti Španac Bareda Bort sa „hondom“ (+ 16.05), sedmi Amerikanac Brabek, takodje sa „hondom“ (+ 17.42)…

Naš Gabor Sagmajster lagano napreduje. Danas je na specijalu bio 71. (sa + 2.34.17 sata zaostatka za pobednikom)…..u generalnom je 68….a u svojoj klasi koju zovu „moto kofer“ i gde nije dozvoljena pomoć mehaničara ili tima, Sagmajster je 19. Naš predstavnik se lagano bliži cilju i zaista očekujemo i verujemo da će po DESETI PUT stići na cilj DAKARA, što stotinama takmičara nije uspelo….

U kategoriji automobila na specijalu je pobedio iskusni i trofejni as iz Katara, 50. godišnji Naser Al Atija, zaista svetska klasa reli vozača, sa „tojotom hajliks“. Bio je brži od Karlosa Sajnca za 52 sekunde, a od „Mister Dakara“, Francuza Peterhansela čak 3.03 minuta, što kod tako kvalitetnih majstora volana predstavlja veliku razliku. Stefan Peterhansel je svestan da počinje odlučujući finiš. Peterhansel sada ima prednost nad Al Atijahom od 4.50 minuta…to je dobra razlika, ali, itekako dostižna, naročito kada je reč o takvom majstoru kakav je Naser Al Atija…..a to vrlo dobro zna Stefan Peterhansel, koji je čak 13 puta slavio na Dakaru…Teško je bilo šta prognozirati i reći ko ima bolje takmičarsko vozilo, da li je to MINI ili TOJOTA. Preostaju nam još samo četiri etape…Naslućuje se da će na podijumu 43. Dakara biti čuvena trojka, kao na slici minule godine……ali, na kojim mestima ?

Dakar reli

Medju automobilistima je potpun krah doživeo na ovom reliju najpoznatiji relista sveta. Francuz Sebastien Loeb, devet puta šampion sveta i njegov čuveni suvozač Danijel Elena, sasvim sigurno će po NAJGOREM pamtiti ovaj 43. Dakar reli. Ogromni tehnički problemi, dugotrajno iščekivanje timskih mehaničara i totalne greške u navigaciji lansirale su sjajnog asa na 42. mesto u generalnom plasmanu, sa jučerašnjim zaostatkom od čak 13 i po sati. Dok ovo pišemo Sebastien Loeb i Danijel Elena su još u pustinji, u mraku, zaustavljeni zbog novog tehničkog kvara…Čini se da čuveni dvojac zna za onu dobru staru….“Cilj na reliju je stići na cilj“!

Ovu priču o 8. etapi Dakar relija počeli smo pohvalama za „malog“ ali najbržeg motociklistu, Čileanca Korneho Florima, pa je sasvim logično i džentlmenski da prozborimo i po neku reč o Italijanki Kameliji Liparoti, koja sa suvozačicom iz Nemačke, Anet Fišer vozi bagija „jamahu“ u klasi lakih vozila. Na Dakar reliju je bila čak 12 puta. Vozila je kvad i 2012. osvojila je 9. mesto u klasi, a sa bagijem je 2018. bila PETA.

Camelia Liparoti

Evo i rezultata sa drugih takmičenja, uz napomenu da je KAMELIJA LIPAROTI zaista prva predstavnica „papir kategorije“….ima visinu od 1.6 metara i težinu od 46 kilograma. Zbog nje i njoj sličnih nastala je izreka – „otrov se čuva u malim flašicama“….U svakom slučaju BRAVO za KAMELIJU LIPAROTI.

2019 : Abu Dhabi Desert Challenge

2018 : Merzouga Rally (SxS), Rallye du Maroc (SxS)

2017 : Baja Dubai (quad, 3e), Abu Dhabi (quad, 3e), Rallye du Qatar (quad, 3e), Merzouga Rally (SxS,

2016 : 2e de l’Abu Dhabi Desert Challenge, rallye de Sardaigne SSV en tant que copilote,

2009-2014 : Sextuple championne du monde de rallye tout-terrain

2009 : Rallye des Pharaons (1re)

2007 : Trophée Roses des Sables (1re)

U klasi lakih vozila, specijal je dobio Čileanac Lopez Kontardo, ali, u generalnom je prvi Amerikanac Austin Jones, kojeg prati Kuintero sa + 19.42 minuta. WRC as, Severni Irac Kris Mik ne odustaje iako je u ukupnom poretku na samom začelju, na 43. mestu i sa neverovatnim zaostatkom od 81 čas i 3 minuta. Ipak, danas je na osmom specijalu Kris Mik zauzeo 28. mesto, a zanimljivo je da je posada Kamelija Liparoti – Anet Fišer, zaostala za odličnim WRC vozačem samo 1.07 minut….

Medju vozačima kvadova posle pobede Francuza Žiroa na specijalu, u generalnom vodi Argentinac Manuel Anduhar sa prednošću od skoro 20 minuta.

U svakoj kategoriji je pitanje pobednika nepoznanica a jedino se medju kamiondžijama zna sve. Briljantni KAMAZ će sasvim sigurno zabeležiti još jednu veliku pobedu i to ovoga puta TRIPL TRIJUMF. Zaista fenomenalno za naše prijatelje iz Rusije, za Sotnikova, Šibalova, Mardeeva a i za Karginova, i naravno njihove posade.

U utorak je na redu deveta etapa, od 579 kilometra sa 465 kilometra brzinskog ispita. Nije još ništa gotovo, i deseta etapa će biti naporna a tek pretposlednja jedanaesta, sa 511 kilometara specijala.

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 257



Komentari