home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Arctic rally Finland

Da je kojim slučajem nezaboravni sportski reporter Mladen Delić posmatrao ovaj sjajni Arktički reli u Finskoj, morao bi opet da usklikne: „Da li je to moguće….ludnica“……a takodje nekada perfektni komentator Radio Beograda, Jordan Ivanović, poznat po svojoj brzini i briljantnoj artikulaciji bio bi prinudjen da ubrza svoj prenos…..kako bi stigao da opiše šta na snegu radi ubedljivo najmladji medju elitnim asovima – 19. godišnji Švedjanin-Norvežanin, OLIVER SOLBERG.

Arctic rally Finland

Ceo svet je već odavno čuo za klinca iz najpoznatije reli familije Solberg (reli su vozili mama, tata, deda, dedin brat, stric, brat od strica), ekstra talentovanog momčića koji obara rekorde i koji pobedjuje daleko iskusnije, ali, Oliverova vožnja na ovom reliju u Finskoj, je nešto zaista za isticanje. Ako neko sa 19 godina uspe da više puta pretekne sedmostrukog prvaka sveta 37. godišnjeg Francuza Sebastiena Ožiea i to na svom debiju u najjačem WRC vozilu od 380 KS, i sa potpuno novim i neuigranim suvozačem – onda je to nešto potpuno POSEBNO.

Arctic rally Finland

Dok ovo pišemo prisećamo se i odličnih početaka već legendarnog SEBASTIENA LOEBA i isto tako uspešnog SEBASTIENA OŽIE. Loeb je prvi put u WRC. pobedio sa 28 godina a sa 30 postao prvi put šampion sveta. Ožie je prvi put trijumfovao na WRC. sa 27 godina a prvi put je postao šampion sveta sa 30 godina. Kada to uporedimo sa onim što je do sada ostvario Oliver Solberg onda dolazimo do možda smislenog zaključka….da će sjajni klinac opet oboriti neke rekorde….ali, valja sačekati…

Mladi dolaze….a stari nas napuštaju i ne smemo ih zaboraviti. Baš uoči početka Arktik relija Finland stigla je vest da je u 79. godini preminuo čuveni Finac i nekadašnji svetski reli prvak (1983), HANU MIKOLA. Punih 20 godina se bavio relijem. Imao je 123 WRC nastupa, 18 pobeda i čak 666 trijumfa na brzincima širom sveta. Vozio je sjajne automobile a medju njima i užasno snažnog „audija kvatro A2 grupe B“. Rekorder je pobeda na finskom reliju „1000 jezera“, 7 puta, kao i Gronholm. Velika čast HANU MIKOLI.

Hanu Mikola

Reli Arktik protiče u sigurnoj i potpuno dominantnoj vožnji Estonca Ot Tanaka, sa „hjundaiem“, koji je od 8 brzinskih ispita pobedio čak na 5. Po jedan su dobili Evans, Rovanpera i Nojvil. Ot Tanak sigurno hita ka prvoj ovogodišnjoj pobedi i izvesno je da će u tome uspeti.

Poslednji današnji ispit, broj 8 ukupno, bio je razočaravajući za zvaničnog svetskog šampiona Sebastiena Ožiea. Njegova „tojota“ se u mrklom mraku i pri punoj brzini našla van staze duboko zarivena prednjim delom u snežnu obalu. Ožie je kasnio čak 10 minuta i time je izgubio bilo kakvu nadu da se plasira bolje, a i da se odmakne od mladog rivala Olivera Solberga, koji mu je posle ispita 7 bio u blizini i na samo 3.6 sekunde…

Arktik reli se završava u nedelju sa 2 ispita. „Hjundai“ ima čak 4 vozila u prvih 10.

U kategoriji WRC 2 bez veće greške potpuno sigurno napreduje Finac Esapeka Lapi, koji je posle gubljenja aranžmana u elitnoj klasi seo za volan „folksvagen pola“ . Pobedio je uz perfektnu vožnju na 7 ispita i ima zalihu od čak 49.8 sekundi ispred Norvežanina Mikelsena sa „škodom“, dok je treći u WRC 2, odlični Rus Nikolaj Gryazin sa + 1.25.8 minuta. Gryazin dolazi iz porodice u kojoj su i otac i stariji brat reli vozači.

U kategoriji WRC 3 vodi Finac Temu Asunma sa „škodom fabijom“, ispred Estonca Kaura sa „polom“ (+ 12.5 sek.). Zanimljivo je da je dvostruki pobednik DTM serije, šampion reli krosa i STCC u Skandinaviji, Švedjanin Matijas Ekstrem na 5. mestu sa + 2.22.3 minuta, dok je Švedjanin Johan Kristoferson, 3 puta šampion svetskog reli krosa i 3 puta Porše Kupa Skandinavije, tek na 11. poziciji sa + 10.31.0 minuta.

To je još jedan pokazatelj teze da je reli nešto posebno i da mnogi dobri majstori volana, u drugim serijama, ne mogu da se snadju na specijalnim reli ispitima i u reli etapama. S tim u vezi valja podsetiti da svaki klasični reli ima dve do tri etape sa više brzinskih ispita. U mnogim tekstovima se prave greške kada se umesto reči „brzinski ispit“….koristi izraz „etapa“.

Plasman posle 8 (od ukupno 10) brzinskih ispita:

1. Tanak – „hjundai“

2. Rovanpera – „tojota“………..+ 24.1 sek.

3. Nojvil – „hjundai“…………….  + 25.9

4. Brin – „hjundai“…………….. + 53.4

5. Evans – „tojota“………………. + 1.03.5 min.

6. Solberg – „hjundai“…………. + 1.26.8

7. Katsuta – „tojota“……………. + 1.34.4

8. Suninen – „ford“……………. + 1.49.3

9. Grinsmit – „ford“…………… + 3.01.8

10. Lapi (WRC 2) …………….. + 4.48.8

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 827



Komentari