home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferstapen

Kako prenosi Sport Klub, vozač Red Bula Maks Ferstapen ostvario je prvu pobedu u karijeri u Italiji, pošto je slavio na Velikoj nagradi Emilije Romanje, drugoj trci sezone Formule 1.

Holandski automobilista je u Imoli došao do 11. trijumfa u karijeri i tako prekinuo niz loših rezultata na Apeninskom poluostrvu. Prošle sezone nijednu trku na tlu Italije nije uspeo da završi, a ovoga puta se sjajno snašao u haotičnoj trci, koja je jednom prekidana, a još jednom usporavana izlaskom bezbednosnog vozila na stazu.

Drugo mesto zauzeo je Luis Hamilton u Mercedesu, i to uprkos tome što je napravio svoju najveću grešku u poslednje dve godine, i kroz cilj prošao sa 22 sekunde zaostatka. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao se vozač Meklarena Lando Noris, koji je tako ponovio svoj najbolji rezultat u karijeri.

Ferstapen je ključan potez u borbi za trijumf izveo na samom startu, kada je pretekao i svog timskog kolegu Serhija Peresa i Hamiltona, uz kontakt. Od tada je jedino aktuelni šampion jednom imao priliku da ga nadmudri, i to prilikom odlaska u boks, ali su ga mehaničari koštali vremena. Vozač Red Bula jeste napravio malu grešku pre nastavka trke posle crvene zastavice, ali ga to nije nimalo koštalo.

Pored pobede Holanđanina, trku u promenljivim uslovima su obeležile i Hamiltonova greška i dva incidenta. Britanac je u trenutku kada je brzo sustizao vozača Red Bula na pneumaticima za suvo zakačio vlažni deo staze i umalo udario u zid. Srećom po njega, nije se zaglavio, pa je mogao da ode u rikverc i vrati se u trku i stigne do boksa, a profitirao je od incidenta u sledećem, 33. krugu. Tada je došlo do kontakta između drugog vozača Mercedesa Valterija Botasa i Džorda Rasela u Vilijamsu, pošto je Finac zatvorio prolaz. Na stazu je izašlo bezbednosno vozilo, koje je već bilo na stazi kada je drugi vozač Vilijamsa Nikolas Latifi, udario u zid, a zbog krhotina na stazi i smrskanih bolida istaknuta je crvena zastavica.

Posle prekida, koji je trajao oko pola sata, Ferstapen je vodio ispred vozača Ferarija Šarla Leklera, Norisa, Peresa i Karlosa Sainsa juniora u drugom Ferariju, dok je Hamilton bio osmi. Vozač Meklarena je posle letećeg starta pretekao Leklera, pritiskao je i Ferstapena, koji se odbranio i potom se odvojio, bez osvrtanja. Sedmostruki svetski šampion se polako probijao, a bez većih problema je u poslednjih desetak krugova stigao do drugog mesta.

Lekler je na kraju morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred Sainsa, Danijela Rikarda u drugom Meklarenu i vozača Aston Martina Lensa Strola. Osmi je bio Pjer Gasli u bolidu Alfa Taurija, a preostali bodovi pripali su vozaču Alfa Romea Kimiju Raikonenu i Estebanu Okonu u bolidu Alpina.

Za razliku od Ferstapena, Peres je imao trku sa velikim brojem grešaka, iako je mogao do dobrog plasmana. Prilikom prvog izlaska bezbednosnog vozila na stazu imao je izletanje, a iako je naloženo da tada nema preticanja, on se vratio na četvrto mesto, iako je izgubio dve pozicije. Meksikanac je napravio još jednu grešku posle prekida trke i nije mogao bolje od 12. pozicije, iza Fernanda Alonsa, koji brani boje Alpina.

Hamilton je posle trke u Imoli zadržao vođstvo u generalnom plasmanu zahvaljujući najbržem krugu trke, pa sada ima 44 boda, jedan više od Ferstapena.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Portugala 2. maja.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Maks: Hamilton je prvi, ali duga je sezona

Vozač Red Bula Maks Ferstapen u nedelju je slavio na Velikoj nagradi Emilije Romanje i na taj način ostvario prvu pobedu u Italiji u svojoj karijeri, a posle odlične trke na Imoli izjavio je da je iznenadio sebe odličnom vožnjom.

Holandski automobilista je u Imoli došao do 11. trijumfa u karijeri, dok se na drugoj poziciji našao šampion Luis Hamilton.

„Bilo je veoma izazovno, naročito na početku. Bilo je teško ostati na stazi. Kako su se gume trošile na mokroj podlozi sve je teže bilo izabrati pravi trenutak za promenu guma. Imao sam manjih problema kada sam ponovo pokretao bolid, ali sve ostalo je prošlo odlično danas“, rekao je Maks Ferstapen posle pobede.

„Mislim da sam na startu malo i iznenadio sebe. Radio sam zaista vredno da bih se poboljšao u tom segmentu. U ovim nezgovnim uslovima mislim da sam uradio odličan posao. Luis Hamilton je sada na prvom mestu u generalnom poretku vozača, ali sezona je duga. Treba ostati miran“, izjavio je vozač Red Bula.

Izvor: Sportklub.rs

Hamilton: Nije bio moj dan, pogrešio sam posle dugo vremena

Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da nije 'imao svoj dan' u nedelju, pošto je tokom trke za Veliku nagradu Portugalije napravio najveću grešku u poslednje dve godine.

Britanac je završio na drugom mestu, iza Maksa Ferstapena. Na poslednjem stepeniku pobedničkog postolja našao se Lando Noris.

„Pre svega, želim da čestitam Maksu, odradio je odličan posao danas. Takođe Landu, lepo je videti Meklaren na postolju. Kada je o meni reč, ovo nije bio jedan od mojih dana. Napravio sam grešku posle dugo vremena, ali sam srećan što sam završio trku“, rekao je Hamilton.

Britanac je na pneumaticima za suvo zakačio vlažni deo staze i umalo udario u zid u 32. krugu. Srećom, nije se zaglavio, pa je mogao da ode u rikverc i vrati se u trku.

„Pretpostavljam da sam previše žurio. Srećom vratio sam se i osvojio bodove za tim. Pokušavao sam da se rešim tog ružnog osećaja kada napravite grešku i da nastavim dalje“.

Izvor: Sportklub.rs

Rasel: Botas vozio opasno, a da je bio neko drugi?

Vozač Vilijamsa Džordž Rasel kritikovao je člana Mercedesa Valterija Botasa posle trke za Veliku nagradu Emilije Romanje navevši da je Finac „opasno“ vozio pred udes koji su dvojica vozača imala u nedelju. Rasel je dodao da misli da bi Botas drugačije reagovao da je u pitanju bio neki drugi vozač.

Botas i Rasel su imali kontakt dok su se borili za deveto mesto na oo pola trke. Sudarili su se pri velikoj brzini približavajući se krivini broj dva.

„Imamo džentlmenski dogovor između vozača da, u situaciji kada se brži bolid približava sa DRS, ne pomeramo volan u poslednjem momentu. Ja sam se pomerio i kada sam planirao da se udaljim, Valteri je napravio veoma mali pomak, koji me je izbacio na mokri deo staze. U savršeno suvim uslovima na običnoj stazi to je opasno, a kamoli na veoma uskoj stazi dok skrećemo i kada postoje mokri delovi. Bio je to nesrećan incident. Neizbežno je da se dogodi takvi incidenti kada vozači prave tako mala pomeranja. Najmanji potez je ogroman kada idete 350 na sat“, izjavio je Džordž Rasel.

„Naravno da sam bio veoma frustriran i ljut na njega u tom trenutku. Ja se borim za deveto mesto, a njemu P9 ne znači apsolutno ništa. Praktično je beznačajno. Taj potez se pravi kada se borite za pobedu u poslednjem krugu trke. Zašto bi on to uradio tokom borbe za deveto mesto? Možda i ne bi to uradio da je u pitanju bio neki drugi vozač. Ovo je moglo da se izbegne. On verovatno misli da nije stopostotno njegova krivica, a ja mislim da nije u potpunosti moja“, rekao je vozač Vilijamsa.

Nakon trke ovaj udes proglašen je trkačkim incidentom.

Izvor: Sportklub.rs

Direkcija trke: Udes Rasela i Botasa trkački incident

Direkcija trke za Veliku nagradu Emilije Romanje u šampionatu Formule 1 rešila je da nedeljni udes koji su imali Džordž Rasel i Valteri Botas okarakteriše kao „trkački incident“ i da ne kažnjava aktere zbog toga.

Botas i Rasel su imali kontakt dok su se borili za deveto mesto na oko pola trke. Botas je bio ispred, a Rasel je krenuo u napad u trenutku kada je do incidenta došlo. Sudarili su se pri velikoj brzini približavajući se krivini broj dva.

Direkcija trke je ubrzo rekla da će istražiti incident, ali je uskoro objavljeno da je „Botas održao svoju liniju kretanja desnom stranom suve trake i ostavio najmanje širinu bolida rivalu u svakom trenutku“.

„Ni u jednom trenutku nijedan bolid se nije kretao nemarno. Zaključuje se da nema elemenata da se istražuje dodatno i direkcija neće kažnjavati nikoga“, navodi se u saopštenju.

Vozači su ubrzo po kontaktu koji su imali za sudar okrivili jedan drugog.

Izvor: Sportklub.rs

F1 ide u Majami i to na deset godina

Od 2022. godine Formula 1 će narednih deset sezona posećivati Majami. Tamo će se voziti gradska trka i to u neposrednoj blizini "Hard rok" stadiona na kom svoje mečeve igra NFL tim Majami Dolfinis, ali na kom se igra i teniski Masters turnir.

U 2022. godini će Formula 1 imati jednu novu stazu. Voziće se u Majamiju i to će biti prva trka u Floridi još od 1959. godine. Staza će biti gradska i to u okolini „Hard rok“ stadiona u kompleksu Majami Gardens.

Još se ne zna kada će se tačno voziti u Majamiju, tačnije još se ne zna u kom delu kalendara će biti ova staza. Ugovor je potpisan na deset godina, a ovo znači da će se u Americi voziti čak dva puta u sledećoj sezoni jer je F1 već obezbedila trkanje na stazi u Ostinu u Teksasu.

Inače ovakav razvoj događaja i ne čuti s obzirom na to da Formulom 1 gazduje američka Liberti medija koja je dugo najavljivala dolazak najbržeg cirkusa na svetu u Majami

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 974



Komentari