home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Vesti iz Formule 1

6 Maj 2021 - 17:18 Sport Link
Roman Grožan

Povratak Grožana – testiraće Mercedes na VN Francuske

Kako prenosi Sport Klub, francuski vozač Roman Grožan vratiće se za volan bolida Formule 1 prvi put od dramatičnog udesa koji je imao na Velikoj nagradi Bahreina 2020. godine – 35-godišnjak će testirati vozilo aktuelnog prvaka Luisa Hamiltona iz 2019. godine na stazi Pol Rikar sledećeg meseca.

Grožanov “filmski” beg iz zapaljenog bolida tima Has privukao je pažnju čitavog sveta u novembru 2020. godine, a vozač rođen u Ženevi imao je veliku sreću da jedine povrede koje je zadobio budu opekotine šaka. U poslednje dve trke prethodne sezone nije mogao da nastupi, pa je okončao F1 karijeru sa 179 startova i 10 podijuma.

Ipak, prvi čovek Mercedesa Toto Volf je pozvao Romana da sarađuje sa ovim timom – on će u Francuskoj 29. juna na posebno organizovanom testiranju voziti šampionski bolid tačno sedam meseci posle incidenta. Voziće tokom trkačkog vikenda tzv. “demo run”, a zatim će dobiti priliku da odvoza nekoliko paradnih krugova. Testiranje će biti upriličeno dva dana posle trke za Veliku nagradu Francuske na Grožanovom “domaćem terenu”.

Mercedes je još krajem prošle godine najavio da će dati priliku Grožanu da testira, ukoliko to ne bude učinio nijedan od timova za koje je Francuz u svojoj karijeri vozio. Grožan se ove sezone takmiči u Indikar seriji za Dejl Kojn Rejsing, a u F1 karijeri vozio je za Reno, Lotus i Has.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Daimler AG

Marko: Maksova borba za titulu prioritet

Helmut Marko, prvi čovek Red Bula, kaže da će njegov tim učiniti sve da pomogne Maksu Ferstapenu u borbi za titulu u šampionatu Formule 1.

Holanđanin ima odličan start sezone. Ostvario je pobedu i dva druga mesta u prve tri trke i trenutno ima osam bodova zaostatka u odnosu na lidera Luisa Hamiltona, vozača Mercedesa.

„Nastavićemo da razvijamo naš bolid za narednu sezonu, ali to nikako ne znači da ćemo Maksovu borbu za titulu staviti u drugi plan. Ne možemo sada to da uradimo kada posle dugo vremena imamo bolid sa kojim bi mogao da bude svetski šampion“, istakao je Marko.

Na poslednjoj trci u Portugalu, Red Bulov bolid RB16B nije se najbolje pokazao.

„Polako dobijamo sliku snage i slabosti našeg bolida. Uslovi u Portugalu nisu bili uobičajeni. Očekujem da ćemo u Barseloni imati standardnu trku i tada ćemo još više znati na čemu treba da radimo“, izjavio je Marko.

Prvi čovek Red Bula očekuje veliku borbu tokom narednog vikenda na Velikoj nagradi Španije između njegove ekipe i Mercedesa.

„Mislim da ćemo moći maksimalno da razvijemo brzinu bolida i uhvatimo dobar ritam. Jasno je da je i Mercedes u sve boljem stanju. Bitno je da iz vikenda u vikend napredujemo. Verujem da možemo do kraja da se borimo za titulu“, rekao je Marko.

Trka za Veliku nagradu Španije na programu je u nedelju 9. maja. Svi treninzi, kvalifikacije, kao i sama trka biće ekskluzivno prenošeni na kanalima Sport kluba.

Izvor: Sportklub.rs

Red Bul uzima kadar iz Mercedesa

Red Bul je objavio da je postigao dogovor sa još pet ljudi iz Mercedesa da pređu u njegove redove. Oni će imati važnu ulogu u razvoju motora, koji za sledeću godinu spremaju u Red Bulu. Kao što je poznato Honda, koja je do sada proizvodila motor za Red Bul, povlači se iz najbržeg karavana.

U redove Red Bula već je stigao jedan od glavnih inžinjera iz Mercedesa Ben Hodžkinson, koji će biti na čelu projekta, čija će baza biti u prostorijima u Milton Kejnsu. Sada su mu se pridružli Stiv Bluet, Omid Mostagimi, Anton Mejo. Stiv Brodi i Pip Kloud. Svi oni su imali veliki uticaj u razvoju V6 turbo motora na Mercedesu sa kojim već godinama dominiriaju u Formuli 1.

„Sve smo uradili u dogovoru sa Benom Hodžkinsonom. Ovi ljudi će imati važnu ulogu u našem programu. Želimo da napravimo najbolji mogući motor u budućnosti“, kaže se u saopštenju Red Bula.

Red Bul je najavio da će uskoro imenovati i novog šefa za razvoj.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 228



Komentari