
Kompanija Hyundai je počela da testira reli automobil koji će koristiti u Svetskom reli šampionatu (WRC) 2022. godine.
Svi učesnici WRC-a će od 2022. godine morati da koriste automobile s elektrifikovnim pogonom, a električni motor će se koristiti u padoku i na drumskim deonicama.
Hyundaijev Rally1 automobil je baziran na novom i20N hatchbacku, a ne na standardnom modelu i20 koji aktuelni reli automobil koristi kao bazu. Osim promena dizajna i brendinga, tehničke propozicije će ostati poznate, a pogon će uglavnom osiguravati isti 1,6 litarski četvorocilindrični motor s turbopunjačem koji pokreće i aktuelni automobil.

Hibridni sistem će koristiti i Toyotini te Ford M-Sportovi automobili od 2022. godine, a sastoji se od električnog motora na zadnjoj osovini koji razvija 134 KS i 180 Nm obrtnog momenta te 3,9 kWh baterije koja će omogućiti kratke periode korišćenja samo električnog pogona ukoliko se automobil ne vozi agresivno. To je jedna od nekoliko promena u reliju planiranih za 2022. godinu, a ostale promene su uglavnom usmerene na povećanje zaštite pri nesrećama i čvrstoću karoserije.
"Poseban trenutak kad prvi put vozite automobil, uvek ima izazova s kojim se suočavate. To je slučaj sa Rally1 automobilom za 2022. godinu, počeli smo od nule s novim pravilima, drugačijim konceptom i novim osnovnim modelom, a to je i20 N. Bilo je uzbudljivo započeti testiranja i novu avanturu", izjavio je direktor Hyundai WRC tima Andrea Adamo.
Prva runda javnog testiranja je obavljena južno od Francuske nakon razvoja iza zatvorenih vrata u Hyundaijevom postrojenju za istraživanje i razvoj u Nemačkoj. Automobil će se u narednom periodu testirati na različitim evropskim lokacijama kako bi bio konkurentan na svim terenima WRC kalendara.
Izvor: Klix.ba / Hyundai