
Kao što se moglo i naslutiti, reli u Portugalu je doneo mnogo dobrog veteranu relija, 38. godišnjem Špancu Daniju Sordu, koji se posle relija u Monte Karlu opet našao u prilici da upravlja jednim „hjundaiem“. Iskusni majstor volana je imao pred sobom težak zadatak, pogotovo zbog činjenice da je promenio suvozača, pa se morao u toku relija usaglašavati sa novim saradnikom, zemljakom Rozada Borjom…
Sordo je na prvom ispitu bio drugi, potom je dva puta osvojio prvo mesto, zatim treće, a onda je opet bio najbrži medju vozačima premijer klase. Nažalost usledio je ispit broj sedam, katastrofalan za mnoge i razočaravajući za Dani Sorda, koji je u cilju rekao:
„Motor je odjednom prestao da radi..izgubio sam dosta vremena dok nisam nastavio, gume su potpuno istrošene“.
Sordo je izgubio zbog tog kiksa oko 20 sekundi a tako i vodeće mesto u generalnom plasmanu, na kojem se našao Estonac Ot Tanak, takodje sa „hjundaiem“.

Na istom brzinskom ispitu loše su prošli Evans, Formo i Nojvil, koji je u cilj ušao sa skoro otpadnutim zadnjim točkom i to je bio najbolji pokazatelj o teškoj stazi i velikim udarcima posle skokova i letova. Iako je reč o najbolje konstruisanim reli automobilima na svetu, pri enormnim brzinama dolazi i do velikih oštećenja. Šta gume trpe i koliko je važno čuvati ih, koristeći što manje proklizavanja, kada se pneumatici najlakše troše, može se videti na zadnjoj gumu Britanca Grinsmita, sa „fordom“, koja se pretvorila u pravi otpadak.

Ono što smo pretpostavljali za Ožiea, i dogodilo se. Francuz je „otvarao“ brzince i skoro do kraja imao loša vremena i veliko kašnjenje. Rasplet na ispitu sedam mu je odgovarao i Ožie se prvi put domogao prvog mesta, značajno smanjujući deficit sa sekundama…… (sada kasni 24 sekunde).

U klasi WRC 2, pravu mrtvu trku vode Finac Esapeka Lapi i neverovatni Rus, Nikolaj Griazin. Razlika medju njima je samo 2.2 sekunde, a obojica voze „folksvagen polo GTI R5“. Prate ih Finac Temu Suninen sa „fordom“ i mali Švedjanin-Norvežanin Oliver Solberg, sa „hjundaiem“.
Vodafone reli Portugal se nastavlja u subotu ujutru. Sledi sedam brzinskih ispita, sa dva maratona od po 37.92 kilometra. Teško je nagadjati ko će u subotu uveče biti prvi u plasmanu, jer se trenutni poredak može značajno promeniti…u svakom slučaju biće to šansa za Sebastiena Ožiea koji će startovati sa bolje, pete pozicije pozicije, prema plasmanu iz petka….
Poredak posle 8 ispita (od ukupnih 20):
1. Tanak – „hjundai“
2. Evans – „tojota“ ……. + 6.00 sek.
3. Sordo – „hjundai“ …… + 9.0
4. Katsuta – „tojota“ ……. + 15.4
5. Ožie – „tojota“ ……… + 24.0
6. Rovanpera – „tojota“…. + 28.9
7. Grinsmit – „ford“……. + 1.02.3 min.
8. Formo – „ford“…….. + 1.33.5
9. Lapi – (WRC 2) – „vw polo“….+ 3.34.9
10. Griazin (WRC 2) – „vw polo“…. + 3.37.1
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs