
Sticajem okolnosti, danas su se u centru Beograda našli dugogodišnji prijatelji i vrsni poznavaoci i akteri automobilskog sporta Srbije. Ugledni automobilski šampion Miodrag Mika Djelmaš, takodje poznati i trofejni as Pavle Paja Komnenović i od njih nešto stariji, pisac ovih redova, dugogodišnji novinar i publicista, nekada novinar RTS-a (Prvog programa Radio Beograda) i mnogih elektronskih i štampanih medija, Djordje Djenić.
O čemu se razgovaralo nije potrebno nagadjati, jer je sportski automobilizam, nešto čemu su ova tri „momka“ posvetili više od pola veka…
Najnovija dešavanja vezana za aktuelne takmičare i sportske priredbe, učestvovanje naših predstavnika, Borkovića, Vesnića i drugih, u evropskim TCR serijama, dogadjaji na kružnim i brdskim trkama države, naveli su razgovor na već decenijama bolno pitanje – NEDOSTATAK najobičnijeg autodroma za auto i moto trke.
Sport brzine na točkovim je odavno postao popularan na ovim prostorima. Još davne 1939. godine u Beogradu je na stazi oko Kalemegdana održan legendarni GRAN PRIX, pred oko 100.000 gledalaca, uz učešće najvećih vozača SVETA !!!..Nuvolarija i fon Brauhiča, sa bolidima „mercedes“ i „auto union“, pretečama formule jedan ….. Imali su 3000 kubika, 485 i 500 KS i masu bez vozača i goriva od oko 900 kilograma.

Pobednik, Italijan Tacio Nuvolari, sa „auto unionom“ je stazu oko Kalemegdana, od 2794 metra, obišao 50 puta, a za jedan krug oko stare tvrdjave bilo mu je potrebno neverovatnih 74 sekunde !! Opširan tekst o trci oko Kalemegdana objavila je redakcija „Vrele gume“ i Miodrag Piroški, a do sada je ta priča imala preko 152.000 pregleda i ubedljivo je najčitanija na stranicama tog poznatog, istoimenog sajta.

Posle Drugog svetskog rata, na stazi Ušće u Novom Beogradu, održane su tri velike auto trke, Velike nagrade Beograda, 1967…1968…. i 1969. godine. U glavni grad ondašnje Jugoslavije stigli su Diter Kvester, Injacio Djunti, Arturo Mercario, Marsilio Pasoti..pa i tada nepoznati Niki Lauda (autor ovog teksta je tada bio na Ušću).

Ni danas posle zaista velikog broja kružnih i brdskih trka, posle sjajnih relija, kao što je to svojevremeno bio i čuveni YU RELI, koji se bodovao za šampionat Evrope, naša zemlja nema AUTODROM…a naši asovi, Miodrag Djelmaš i Pavle Komnenović imaju tim povodom potpuno isto mišljenje..
„Bez izgradnje autodroma, najobičnije piste od oko 4,5 kilometra, sa garažama i „pit-volom“ pokraj staze, ne može se razgovarti o napretku auto moto sporta. Bez najobičnije i skromne staze, nema govora o bilo kakvoj budućnosti auto moto sporta…..mislimo da bi trebalo da bude smeštena negde u blizini Beograda…… Za izgradnju takvog objekta potrebno je mislimo 10 miliona evra, i ako bi država razumela društvenu korist staze, onda bi se mogli nadati boljem životu našeg auto moto sporta. Sada je na čelu Auto moto saveza Srbije, nekadašnji višestruki šampion auto sporta Dejan Stojić, čovek koji odlično poznaje aktuelne prilike, a ako bi iza svega stao i naš predsednik Aleksandar Vučić, sigurno je da bi došlo do pravog procvata našeg sveta brzine i velikog napretka u rešavanju problema oko bezbednosti u saobraćaju. Ako bi se sve dobro osmislilo onda ne bi izostao ni značajan ekonomski efekat“
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs