
Kako prenosi Serbiaring, Lijam Loson, trkač AF Korse Red Bul “ferarija”, slavio je na prvoj trci nove DTM sezone ispred dva vozača Mercedesa, Vensana Abrila i Maksimilijana Geca.
Prvu DTM trku po GT3 pravilima je sa pol pozicije započeo Abril, koji je na kvalifikacijama predvodio kvartet Mercedesa na prve četiri startne pozicije. Iza njega su bili Danijel Hunkadelja, Lukas Auer i Gec, dok je peti bio Esteban Mut, pilot “lamborginija” ekipe T3 Motorsport.
Filip Elis je ušao u trku sa šeste pozicije, takođe za Mercedes. Najbolje plasirani “ferari” na startu bio je Losonov, na sedmom mestu, ispred najbolje rangiranog “audija” Nika Milera. Najviši BMW kvalifikacioni plasman postigao je Marko Vitman, koji je započeo trku sa pozicije 15, ispred preostala dva “BMW-a M6 GT3”. Esme Hoki se u kvalifikacijama u “lamborginiju” bolje snašla od svoje Audi koleginice Sofije Flerš: Engleskinja je započela trku sa 12. pozicije, dok je Nemica startovala devetnaesta.
Na letećem startu Abril se održao na prvom mestu, uz blagi kontakt sa Hunkadeljom u prvoj krivini, dok se Gec domogao treće pozicije. Loson je ostao ispred Milera, uz izletanje nakon prolaza kroz treću krivinu. Prvo odustajanje se desilo već u drugom krugu: Elis je u prvoj krivini parkirao svoj “mercedes” zbog tehničkih problema.
Na početku trećeg kruga, opet u prvoj krivini, Timo Glok je udario “audi R8 LMS” Deva Gora i izbacio Amerikanca sa staze. Aleks Albon je nakon loših kvalifikacija uspeo da se probije na 12. mesto u svom “ferariju 488”, ispred Esme Hoki, koju je pretekao na početku petog kruga.
Prve posete boksovima desile su se već u šestom krugu, kada su Majk Rokenfeler, Miler i Hoki obavili svoja obavezna stajanja. Dva kruga kasnije, isto su izvela braća van der Linde, kao i Mut. Na prilazu svom boksu, Kelvin van der Linde je imao nesporazum sa mehaničarima, koji su mu zasmetali “lilihipima”. Kada su i ostali vozači izveli obavezne zamene guma, Lijam Loson se stazi našao ispred Abrila. Albon je ostao zaglavljen iza Milera i Van der Lindea, a Hunkadelja je pao iza njih. Gec se na stazu vratio iza Abrila, a ispred Milera.
Albon je uz kontakt pretekao Milera u 16. krugu, kada je odvalio retrovizor aktuelnom vicešampionu. Miler je u odbrani od Hunkadelje, izgurao Španca na šljunak u krivini Lezmo 2. U duelu za 11. mesto, Rokenfeler je izgubio poziciju od Vitmana u 17. krugu. U narednom krugu, Hunkadelja je u još jednom pokušaju da prođe Milera, udario u njegov “audi R8 LMS” i okrenuo ga na stazi. Sofija Flerš je uz Maksimilijana Buka, koji je ovog vikenda zamena za Gerija Pafeta, najduže čekala zamenu guma i njih dvoje su se vratili na stazu izgubivši pozicije u poretku. U poslednjem krugu, Buk je napao Milera za sedmo mesto i uspeo je da ga pretekne.
Debitant Loson prošao je prvi preko ciljne linije, ispred dva “mercedesa” Abrila i Geca, dok je četvrti bio Aleks Albon u drugom AF Korse Ferariju. Hunkadelja je trku završio na petom mestu za Mercedes, ispred Kelvina van der Lindea u “audiju” i Buka u “mercedesu”. Miler je prošao kroz cilj kao osmi, ispred Vitmana u “BMW-u”, dok je poslednji poen osvojio Lukas Auer, kao peti predstavnik brenda iz Štutgarta među najboljih deset.
Kako je ovo prva trka sezone, generalni plasman izgleda identično.
DTM akcija u “Hramu brzine” nastavlja se sutra kada su na programu kvalifikacije od 10:10h i trka od 13:30 po centralnoevropskom vremenu.
Izvor: Serbiaring.com
Photo by Hoch Zwei