
Kako prenosi Serbiaring, Audijev debitant Kelvin van der Linde dominantno je pobedio u Monci ispred svog kolege po brendu, Nika Milera i pilota Mercedesa Lukasa Auera.
Nakon jučerašnje trke, u kojoj je slavio Lijam Loson ispred Vensana Abrila i Maksimilijana Geca, dva “ferarija” su dobila dodatnih 30 kilograma kompenzacione težine, dok su svih sedam “mercedesa” dobili dodatnih 25 kilograma. Pored toga, vozači koji su završili na podijumu su dobili dodatnih 25, 18 i 15 dodatnih kilograma respektivno.
U kvalifikacijama, Kelvin van der Linde se najbolje snašao i dovezao svoj “audi R8 LMS” do prve startne pozicije, ispred Losona, dok je Šeldon van der Linde uspeo da postavi treće najbrže vreme i jedini je predstavnik BMW u najboljih deset. Miler je startovao četvrti, ispred Estebana Muta, koji je ponovo bio najbolje plasirani Lamborgini. Preostalih pet startnih pozicija u najboljih deset su zauzeli “mercedesi”, gde je Abril startovao sa šeste pozicije. Esme Hoki je ponovo bila brža od Sofije Flerš, postavivši 16. najbrže vreme u kvalifikacijama.
Kelvin van der Linde se odvojio na startu, Loson je ostao na drugoj poziciji, dok je Miler uspeo da pretekne “BMW M6” Šeldona van der Lindea u prvoj krivini. U drugom krugu, Miler je u prvoj krivini pretekao Losona sa spoljne strane, dok je u krivini “De la rođa” Loson pokušao da vrati poziciju. U borbu se uključio i Šeldon van der Linde koji je iskoristio duel ispred sebe da se probije na drugu poziciju.
Jedan krug kasnije u istoj krivni Mut je ušao u preticanje Losona i u pokušaju da prođu naporedo kroz šikanu, Loson se okrenuo, sleteo u šljunak i potom se vratio na stazu na začelju. U pokušaju da izbegne “ferari 488”, Abril je takođe prošao kroz šljunak i pao na 15. poziciju. Na početku šestog kruga, Kelvin van der Linde je imao već skoro pet sekundi prednosti u odnosu na prve pratioce, a gotovo pola startne rešetke je posetilo pit lejn zbog obavezne promene guma, a iz te grupe je prvi na stazu izašao “mercedes” Auera.
Taktika ranijih stajanja je na jučerašnjoj trci bila bolji izbor, a Niko Miler je prvi od vodećih koji je posetio boks na početku osmog kruga, a na izlazu iz pit lejna je bio ispred Auera na četvrtom mestu. Šeldon van der Linde je sledeći posetio garažu, ali se vratio na stazu iza Lukasa Auera. Esteban Mut i Kelvin van der Linde su poslednji posetili garažu od vodećih vozača. Vozač ekipe ABT Sportslajn se uspešno vratio na vodeću poziciju, dok se pilot T3 “lamborginija” našao iza BMW-a kojim upravlja Marko Vitman. Dvostruki DTM šampion je nakon svoje obavezne promene guma bio pod istragom zbog nepravilnog stajanja.
U 12. krugu, Aleks Albon prelazi na osmo mesto nakon što je uz kontakt pretekao “mercedes” Geca u prvoj krivini, a u narednom krugu na istom mestu, Vitman je pretekao “mercedes” Filipa Elisa. Nakon što je izgubio poziciju od Albona, Gec je pao na deseto mesto, kada ga je pretekao DTM šampion iz 2013. Majk Rokenfeler. U 16. krugu, nakon što je prošao kroz šljunak u krivini Askari, ali i zbog posledica ranijeg kontakta u kojem su mu oštećene kočnice, Mercedesov vozač Ardžun Maini se povukao iz trke.
Maksimilijan Buk, koji menja Gerija Pafeta i Lijam Loson su se u narednim krugovima polako probijali u poretku i u 18. krugu su se nalazili na 13, odnosno 14. mestu. Aleks Albon, u drugom Red Bul AF Korse “ferariju” je takođe napredovao kroz poredak i u 19. krugu pretekao “lamborgini” Muta za sedmu poziciju. Još jedno odustajanje se desilo u 20. krugu, kada je bivši F1 pilot, Timo Glok, parkirao svoj ROWE BMW u garažu, što je posledica incidenta iz prvog kruga kada mu je oštećen točak, a posle promene guma, volan je i dalje bio iskrivljen.
U finišu trke vodile su se četiri velike borbe, u duelu dva BMW, Šeldon van der Linde se pod pritiskom Vitmana branio za četvrto mesto, Filip Elis je u svojim retrovizorima gledao “ferari” Aleksa Albona u borbi za šesto mesto.
Mut se uspešno branio od Rokenfelera u duelu “lamborginija” i “audija” za osmu poziciju, sa tromečom “mercedesa” Geca, Abrila i Danijela Hunkadelje iza sebe. Rokenfeler je uspeo da pretekne Muta u 27. krugu, kada je u kompleksu krivina Lezmo 1 i 2 uspeo da pretekne Belgijanca sa spoljne strane.
Kelvin van der Linde dominanto prolazi preko ciljne linije za svoju prvu DTM pobedu i prvu pobedu za ABT Sportslajn u novoj DTM eri, ispred aktuelnog vicešampiona Nika Milera, dok je treći kroz cilj prošao “mercedes” Lukasa Auera. Trku je na četvrtom mestu završio “BMW M6” Šeldona van der Lindea, ispred svog kolege po brendu, Marka Vitmana. Elis je prošao kroz cilj kao šesti, ispred Albona i Rokenfelera, dok su Esteban Mut i Maksimilijan Gec kompletirali plasman prvih 10.
Proslavljajući pobedu za svoj 25. rođendan, Kelvin van der Linde je sada i prvi u generalnom sa 38 poena, ispred Lijama Losona, koji ima 27 i Nika Milera sa 22 poena uz svoje ime.
Sledeća runda DTM šampionata se vozi 24. i 25. jula na autodromu Lauzicring.
Izvor: Serbiaring.com