home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Markes

Kako prenosi Sport Klub, vozač Repsol Honde Mark Markes došao je do svoje prve pobede posle 19 meseci pošto je slavio na osmoj trci Moto GP šampionata, Velikoj nagradi Nemačke.

Osmostruki svetski šampion je 11. put u nizu slavio na „Sahsenringu“, od toga osmu u kraljevskoj klasi, i ostvario najbolji rezultat otkako je na otvaranju prošle sezone doživeo prelom nadlaktice zbog čega je bio devet meseci van staze. Markes se u Saksoniji upisao 57. pobedu u najjačoj kategoriji, a 83. ukupno. Markes je kroz cilj prošao sa jednom i po sekundom prednosti u odnosu na Migela Oliveiru iz KTM rejsinga, dok se na trećem stepeniku podijuma našao vozač Jamahe Fabio Kvartararo. Francuz je bio više od pet sekundi iza Oliveire na kraju trke.

Kao i na prethodnim izdanjima Velike nagrade Nemačke, Markes je i ovoga puta u promenljivim uslovima izveo masterclass, iako se još nije u potpunosti oporavio od povrede. Španac je startovao sa pete pozicije i posle starta se probio na drugu poziciju, iza Aleša Espargara na Apriliji. Njih dvojica su vodili veliku borbu u prvih nekoliko krugova, ali stariji Espargaro nije mogao dugo da pruža otpor vozaču Repsol Honde, koji se potom brzo i lako odvojio na više od sekunde.

Sam početak trke nije nagoveštavao da će baš Oliveira biti najbliži Markesu, ali je portugalski motociklista uspeo sjajno da se probije. Pokušavao je da smanji zaostatak, u jednom trenutku je prišao na osam desetinki, ali je popustio u poslednjih nekoliko krugova. Kvartararo je bio najbolji među ostalima, posle sjajne borbe sa Džekom Milerom na Dukatiju, koji je do kraja trke izgubio još dve pozicije – od Breda Bindera na drugom KTM motoru i svog timskog kolege Frančeska Banjaje. Espargaro je bio sedmi, ispred vozača Pramak Dukatija Žoana Zarka, aktuelnog šampiona Đoana Mira i svog mlađeg brata Pola.

Drugi vozač Suzukija Aleks Rins, koji se još oporavlja od preloma ruke, zauzeo je 11.mesto, a preostali bodovi otišli su Horheu Martinu, Takakiju Nakagamiju, Valentinu Rosiju i Luki Mariniju. Trku za zaborav imali su vozač Petronas Jamahe Franko Morbideli i Maverik Vinjales na fabričkoj Jamahi, koji su konstantno bili na začelju, a kroz cilj su prošli kao 18. i 19.

Srećom, na „Sahsenringu“ je viđeno malo incidenata – u jednom su posle kontakta pored staze završili Danilo Petruči i Aleks Markes, dok je izletanje imao i Luka Savadori.

Kvartararo na čelu generalnog plasmana sada ima 131 bod, 22 više od Zarka, a 31 od Milera.

Moto GP šampionat nastavlja se već sledećeg vikenda u Asenu Velikom nagradom Holandije, a potom sledi letnja pauza.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Honda Racing Corporation

Markes: Znao sam da je ovo taj dan

Mark Markes je veoma emotivno govorio posle svoje prve pobede posle skoro dve godine u MotoGP šampionatu. On je slavio na stazi Sahsenring u Nemačkoj gde ima sada 11 trijumfa.

Mark nije imao trijumf posle skoro 600 dana. Imao je tešku povredu ruke zbog koje je propustio čitavu 2020. godinu, a iza toga mu povratak veoma teško pada. Ipak slavio je na katedrali motosporta i na svojoj omiljenoj stazi gde nema poraz.

„Istina je da je ovo jedan od najvažnijih i najtežih trenutaka u mojoj karijeri. Znao sam da imam šansu. Nije bilo lako na mentalnom nivou jer dolazim iz teške situacije, sa tri nule uzastopne, ali znao sam da je ovo taj dan. Rekao sam sebi pred ovaj vikend da ću probati da se borim za bodijum, da budem blizu vodećih. Rekao sam sebi da ako uslovi budu pravi krenuću po pobedu„, rekao je Mark Markes. On je dodao da je najviše pritiskao u trenucima kada je počinjala da pada kiša, kaže da je rizikovao kao i da ga je Migel Oliveira naterao da ide do krajnjih granica.

„Teško je biti fokusiran zbog svih sećanaj koje te stižu. Sve te situacije koje su mi se desile su mi bile na umu. Ali uspeo sam opet. Bili smo u teškoj situaciji ali probaćemo da budemo na istom nivou„.

Izvor: Sportklub.rs

Vinjales besan na Jamahu: To je nedostatak poštovanja

Posle trke za Veliku nagradu Nemačke koja je vožena u nedelju, Maverik Vinjales obrušio se na Jamahu uz izjavu da "ne dobija zasluženo poštovanje".

Težak vikend imala je Jamaha u Nemačkoj, a Maverik Vinjales trku je završio na poslednjem mestu dok je njegov timski kolega Fabio Kvartararo i dalje vodeći u generalnom plasmanu.

„Uvek imam isti problem, a to je da zadnji točak proklizava. Govorim to od trke u Portimaou i ne nalazi se rešenje. Istina je da radimo na tome, ali… Šest trka je već prošlo i nema rešenja“, bio je besan posle trke Vinjales.

„Pokušavam da budem miran, da radim, pokušavam sve. Ali rezultat je isti. I onda je Dukati ispred tebe i frustracija je neverovatna. Vozio sam nekih 15 krugova iza Luke Marinija i Enee Bastijaninija tokom kojih nisam uspevao da ih obiđem… A pripremao sam se, na nizbrdici, uz više snage, sve sam uradio.. Žao mi je, ali sa ovim motorom je nemoguće. Franka (Morbidelija) sam pretekao iz prve jer je lakše protiv Jamahe, ali sa Dukatijem je tako teško“, nastavio je Vinjales.

„Posle takvih deset krugova rekao sam sebi – ok, vratiću se, udahnuću i pokušaću da prikupim podatke koji će mi pokazati kako sam motor radi. Uspeo sam da vozim krug 1:22 na kraju trke što i nije loše. Ali, ne znam… Niko nema odgovor šta se dešava. Moramo da nastavimo da radimo. Idemo u Asen u kome bih mogao da budem brz i u Moto 2“.

Na pitanje šta je odgovor Jamahe, Vinjales je rekao:

„Pošaljite ga neka skuplja podatke. Pa šta da radim? Da budem 23? Nisam ovde da bih trku završio kao 23. ili da prikupljam podatke kao testni vozač. Na kraju, kada tako kažete vozaču to zvuči kao nedostatak poštovanja“, rekao je.

„Lakši način je da preuzmem Fabijova podešavanja, da pokušam tome da se prilagodim i da vidim kako će to ići. Ali, to nije rešenje. Ako želim da pobeđujem, želim to da radim na svom motoru. Tuđa podešavanja nisu rešenje. Ok, može da vas inspiriše timski rad i to možda može i da funkcioniše. Ali ja još od Portugala pokušavam ovo da rešim“, nastavio je Vinjales.

„Svaki vozač bi trebalo da ima svoja podešavanja. Ne može da bude da je on dve godine koristio tuđa podešavanja, ne može. Svako od od nas mora da ima podešavanja prilagođena njegovom stilu i svaki dan me uči tome da moram da budem svoj“, zaključio je Vinjales.

Izvor: Sportklub.rs

Moto2: Dominantan trijumf Gardnera u Nemačkoj

Vozač Red Bul KTM Ajo tima Remi Gardner ostvario je ubedljivu pobedu na osmoj trci sezone u Moto2 kategoriji Svetskog šampionata, Velikoj nagradi Nemačke.

Australijanac je na stazi „Sahsenring“ upisao treći trijumf zaredom, a četvrti u karijeri, i to samo nekoliko dana pošto je potvrđeno da će dogodine preći u kraljevsku klasu kao vozač Teh3 KTM tima. Garner je kroz cilj prošao sa šest sekundi prednosti u odnosu na Arona Kanea iz MV Agusta Forvarda, dok je treći bio vozač Skaj VR46 tima Marko Beceki. Borba za trijumf u Saksoniji trajala je tek pet krugova, a Gardner ju je vodio sa svojim timskim kolegom Raulom Fernandesom. Njih dvojica su se brzo odvojili od rivala, ali je Španac napravio grešku i izleteo sa staze.

I iza Australijanca je izostala veća bitka, pošto je Kane pobedio Becekija za skoro devet desetinki, dok je Italijan bio više od sekunde ispred sunarodnika Fabija di Đanantonija. Peti je bio Sem Lous, koji je profitirao od izletanja Aija Ogure u poslednjem krugu, a bolji od najboljeg domaćeg vozača Marsela Šrotera bio je za 112 hiljaditinki. Među prvom desetoricom našli su se i Horhe Navaro, Albert Arenas, Markos Ramires i Kameron Bobije.

Pored Ogure, izletanja u samom finišu imali su i Ćavi Vjerhe i Džo Roberts, koji su do tada bili među osvajačima bodova.

Zahvaljujući trijumfu Gardner je povećao svoju prednost u šampionatu i sada ima 164 boda, 36 više od Fernandesa, dok je Beceki treći sa 117.

Izvor: Sportklub.rs

Moto3: Akosta se na „Sahsenringu“ vratio pobedama

Vozač Red Bul KTM Ajo tima Pedro Akosta slavio je na Velikoj nagradi Nemačke, osmoj trci sezone u Moto3 kategorije Svetskog šampionata.

Mladi Španac, koji je pre manje od mesec dana napunio 17 godina, na „Sahsenringu“ je upisao četvrtu pobedu ove sezone, a po peti put se našao na podijumu. Akosta je u borbi za trijumf za 13 stotinki pobedio Kaita Tobu iz CIP Grin Pauera, dok je kao trećeplasirani kroz cilj prošao Džeremi Alkoba koji brani boje Gresinija. Međutim, Alkoba je zbog silaska sa staze pomeren za jednu poziciju, pa se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Leoparda Denis Fođa.

Trka u najslabijoj kategoriji u Nemačkoj nije ličila na neke od prethodnih u smislu broja vozača koji su konkurisali za trijumf, ali je bila jednako uzbudljiva. Nekoliko vozača se smenjivalo na čelu, da bi Akosta preuzeo kontrolu i u sjajnom finišu slavio.

Alkoba je morao da se zadovolji četvrtim mestom, ispred Andree Minja, Nikola Antonelija i Serhija Garsije, dok su najbolju desetoricu kompletirali Tacuki Suzuki, Ćavi Artigas i Isan Gevara. U borbi na samom vrhu učestvovali su u pojedinim trenucima i Đaume Masija i Romano Fenati, ali su zbog odvojenih incidenata ispali iz vodeće grupe.

Posle četvrtog trijumfa Akosta na čelu generalnog plasmana ima 145 bodova, a prate da Garsija sa 90 i Masija sa 72.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 583



Komentari