
M-Sport Fordov svetski reli tim (WRT) danas je prvi put otkrio prototip novog reli automobila Puma Rally1 koji će pomoći u usponu nove uzbudljive ere elektrifikovanog takmičenja na FIA Svetskom reli šampionatu (WRC) od 2022. godine.
Svoj javni globalni debi ovaj novi rally bolid ima na Goodwood Festivalu brzine, u Engleskoj, piše Tportal.hr. M-Sport Ford Puma Rally1 ima plug-in hibridni pogonski sklop sledeće generacije koji neprimetno kombinuje performanse pobedničkog, turbobenzinskog 1,6 litarskog benzinskog motora EcoBoost sa sofisticiranim elektromotorom snage 100 kW/136KS i baterijom od 3,9 kWh.

Novi WRC izazivač odražava elektrifikovanu, zabavnu privlačnost drumskog kompaktnog SUV-a Ford Puma, kao i Fordovu predanost ulaganju u elektrifikaciju. Kompanija je ranije ove godine najavila da će 100 posto asortimana putničkih vozila u Evropi do sredine 2026. godine biti potpuno električni ili plug-in hibridni s mogućnošću nula emisija; prelazak na potpuno električnu paletu modela se očekuje do 2030. godine.

Elektrifikovane performanse prototipa Puma Rally1 biće prikazane od 8. do 10. jula na poznatom usponu na brdu Goodwood, kojim će upravljati vozač M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux i test vozač M-Sport Ford Matthew Wilson, pre nego što će se koristiti kao razvojni automobil uoči sezone 2022.
M-Sport Ford je početkom ove godine najavio posvećenost novom trogodišnjem sporazumu kojim se hibridna tehnologija uvodi u najviši rang globalnog reli sporta. Sofisticirani novi plug-in hibridni pogonski sklop će pružiti performanse na takmičarskom nivou, kao i mogućnost vožnje kroz gradove i servisne parkove između etapa koristeći čisto električnu snagu.

Hibridni sistem Puma Rally1 radi na sličnim principima kao drumski automobil Puma EcoBoost Hybrid. Pogonski sklop 'hvata' energiju koja se normalno gubi tokom kočenja i kretanja i skladišti je u bateriju koja može da pokreće elektromotor da bi povećala efikasnost goriva drumskog automobila ili povećala performanse, a u slučaju Puma Rally1 modela čak 100 kW za višestruko pojačavanje do tri sekunde tokom takmičarske vožnje.
Poput plug-in hibridne tehnologije koja je dostupna Fordovim kupcima u vozilima, uključujući Kugu Plug-In Hybrid, baterija može da se puni spoljašnjim izvorom napajanja na servisnim mestima između faza, a punjenje traje približno 25 minuta. Težak 95 kg, hibridni sistem se hladi tečnošću i vazduhom i smešten je u kućište balističke čvrstoće da bi se oduprlo uticaju krhotina i G sila u slučaju nesreće.
Uz to, takmičari FIA WRC Rally1 upotrebljavaće gorivo bez fosila od sezone 2022., mešajući sintetičke i biorazgradive elemente da bi proizveli gorivo koje je 100 posto održivo.
'Nova era WRC automobila je jedan od najvećih tehnoloških napretka u WRC-u do danas. Uvođenje hibrida znači da će automobili biti snažniji nego ikad, dok će istovremeno direktno odražavati pogonske sklopove svoje drumske braće', rekao je Malcolm Wilson OBE, direktor, M-Sporta. 'Prelazak na Pumu je veoma uzbudljiv s imenom koje već ima reli nasleđe, automobil izgleda fantastično i jedva čekam da ga vidim na startnoj liniji slavnog relija Monte Karlo početkom 2022. godine.'
'Lansiranje ovog novog automobila u Goodwoodu je takođe veoma posebno, jer je to jedan od najznačajnijih događaja u kalendaru Motorsporta. Ja i celi M-Sport se radujemo nastavku uspešnog partnerstva s Fordom da bismo postigli rezultate i održali Ford na čelu tokom ove nove i veoma uzbudljive ere', rekao je Wilson.
Izvor: Tportal.hr / Ford
Foto i video: Ford / M-Sport