home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

26 Avg 2021 - 21:48 Sport Link
Moto GP

Nova MotoGP sezona počinje u Kataru 6. marta

Nova MotoGP sezona će početi kao što je to i tradicija već nekoliko sezona u Kataru. Trka na stazi Losail će se voziti 6. marta i to pod reflektorima, piše Sport Klub.

Još uvek Dorna nije objavila kalendar za 2022. godinu, ali je sigurno da će nova sezona početi šestog marta u Kataru. To je objavila uprava staze „Losail“ u istoimenom gradu.

Ne zna se kako će izgledati ostatak sezone, ali Dorna ima ugovore sa stazama u Australiji, Austriji, Holandiji, Finskoj, Francuskoj, Nemačkoj, SAD, Indoneziji, Japanu, Tajlandu i u Valensiji. Trebalo bi naravno očekivati da se vozi i u tradicionalnim istorijskim stazama u Heresu, Barseloni, Aragonu, Muđelu, Mizanu.

Izvor: Sportklub.rs

Da li je Rosija izigrao saudijski princ?

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi na kraju ove sezone završiće karijeru u motociklizmu, ali će ostati prisutan u Svetskom šampionatu kao vlasnik tima u kraljevskoj klasi i Moto2 kategoriji. Međutim, iako je pre nekoliko meseci objavljen dogovor o sponzorstvu sa saudijskom naftnom kompanijom Aramko, sada se čini da je ’Doktor’ prevaren.

VR46 tim je u Moto3 kategoriju ušao 2014. godine, da bi se tri godine kasnije proširio i na srednju kategoriju, a ove sezone je zahvaljujući saradnji sa Avintijom stigao i do kraljevske. Taj potez je doveo do povlačenja tima iz najslabije kategorije, uz najavu ulaska u najjaču od 2022, kada na snagu stupaju novi ugovori. Italijanski motociklista je u prošlosti više puta najavio da mu je za to potrebna pomoć sponzora, a činilo se da je partnera pronašao u princu Abdulazizu bin Abdulah al Saudu. Ta saradnja je najavljena još u martu, da bi u drugoj polovini juna bila potvrđen ulazak VR46 tima u kraljevsku klasu, uz sponzorstvo Aramka, preko kompanije Tanal Entertainment Sport & Media. Zanimljivo, iz Aramka od tada nije stigla nikakva potvrda o sponzorstvu, zapravo su se iz same kompanije distancirali od cele priče, a pojedini manji sajtovi nedeljama su ukazivali na rupe u njoj.

Sâm princ Abdulaziz je prošle nedelje u razgovoru sa italijanskim medijima najavio da će u tim biti uloženo 18 miliona dolara po sezoni u narednih pet godina. Takođe je istakao da će bankarske garancije stići ove nedelje, što se do sada nije desilo, ali do tada je bilo mnogo znakova koji su ukazivali da nije sve tako idilično kako izgleda. Još pre nego što je objavljen dogovor dve strane, Rosi se našao na udaru zbog te saradnje, posebno kada se zna kakvo je stanje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji. ’Doktor’ se nije obazirao na to, čak je princ Abdulaziz citiran u saopštenju o potvrdi sponzorstva kako pokušava da ga nagovori da nastavi karijeru i vozi za svoj tim, pa je priča nastavljena na tu stranu.

U međuvremenu, pojedini sajtovi su ustanovili da ne postoji nikakva veza između Aramka i kompanije Tanal Entertainment Sport & Media, a zapravo su predstavnici saudijske naftne kompanije na konstataciju da je princ potvrdio dogovor odgovorili: „Znate li koliko prinčeva imamo u Saudijskoj Arabiji?“.

Odgovor je da ih ima oko 4.000, a vladajuća kraljevska dinastija Saud ima čak 15.000 članova, među kojima jeste princ Abdulaziz, sin nekadašnjeg kraja Abdulaha, koji je zemljom vladao od 1996. do svoje smrti 2005. godine, a imao je 36 dece. Spomenuti princ je poznat kao biznismen i bivši zamenik ministra inostranih poslava, a na toj funkciji je bio od 2011. do 2015. Vrednost imovine njegovog oca procenjuje se na oko 20 milijardi dolara, ali je zbog brojnih naslednika prinčev samo deo, o kojem nema zvaničnih podataka. Pored svega spomenutog, problem je i to što o kompaniji, preko koje je navodno ugovoreno sponzorstvo, ne može da se nađe mnogo informacija, a ispostavilo se i da njeno sedište ne izgleda baš tako kao što je predstavljeno.

Iz Rosijevog tabora se, zasad, nisu oglašavali uopšte o vezi sa saudijskim princem otkako je objavljen dogovor, ali je vremena za pripremu za narednu sezonu sve manje. Italijanski mediji prenose, da u slučaju sve izvesnijeg kraha tog dogovora ’Doktor’ svakako ima rezervni plan, što je u stvari povratak na plan pre nego što se pojavio princ sa svojim grandioznim obećanjima. U svakom slučaju, odgovori bi trebalo da stignu vrlo brzo, pošto je vremena za pripremu celog projekta sve manje.

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se predstojećeg vikenda trkom za Veliku nagradu Britanije na stazi „Silverston“, a kompletna akcija čeka vas na Sport Klubu 2.

Izvor: Sportklub.rs

Tim Sepanga zvanično objavio povlačenje iz MotoGP

"Petronas Sepang Racing Team" zvanično je objavio da je sezona 2021. poslednja za ovu ekipu u MotoGP šampionatu.

Tim koji učestvuje u Moto2 i Moto3 pod imenom „Petronas Sprinta Racing“ i u Kraljevskoj klasi kao „Yamaha Sepang Racing Team“ na kraju tekuće sezone obustavlja sve aktivnosti, kako trkačke, tako i one netrkačke, objavljeno je u saopštenju. Čelni ljudi ovog tima Razlan Razali i Johan Stigefelt ostaju u ovom sportu, a uskoro će objaviti i svoj novi projekat.

Tim Sepanga oformljen je 2018. i od 2019. je prisutan u svim klasama. Petronas je bio glavni sponzor tima. Već na sedmoj trci u MotoGP klasi stigli su do prvog podijuma. Najveći vozač svih vremena Valentino Rosi upravo će u ovom timu završiti karijeru.

Izvor: Sportklub.rs

Vinjales od nedelje testira Apriliju

Španski motociklista Maverik Vinjales naredne nedelje će se prvi put naći na Apriliji, pošto će mu italijanski tim organizovati testiranje na stazi „Marko Simončeli 31. avgusta i 1. septembra.

Vinjalesu je prošle nedelje Jamaha uručila otkaz, pošto su se dve strane nekoliko nedelja ranije dogovorile da saradnju završe godinu dana ranije, na kraju sezone. Razlazu je prethodila suspenzija Španca sa Velike nagrade Austrije, pošto su u timu ustanovili da je nedelju dana ranije, na prvoj trci na „Red Bul ringu“ namerno pokušao da ošteti svoj motocikl.

Pre otkaza u Jamahi Vinjales je postigao dogovor sa Aprilijom za narednu sezonu, o čemu se spekulisalo nedeljama, a raskid ugovora mu je omogućio da se ranije nego što je prvobitno planirano nađe na modelu RS-GP. Pošto italijanski tim na raspolaganju ima nekoliko specijalnih pozivnica, očekuje se da će se šampion Moto3 kategorije iz 2013. godine već ove sezone naći na nekoj trci. Velike su šanse da se to desi na Velikoj nagradi San Marina i Riminija, koja je zakazana za 19. septembar, ali prema našim saznanjima postoji mogućnost da se to desi već nedelju dana ranije, na trci u Aragonu.

„S tehničke strane, uvek je fascinantno slušati impresije vozača koji prvi put testira vaš motor. Posebno kada je u pitanju šampion kakav je Maverik, presrećni smo što možemo da ga prihvatimo u Aprilijinu porodicu. Posle sjajnog rada našeg trkačkog odseka u poslednje dve godine, ovo je još jedan delić u našem rastu, koji daje ohrabrujuće rezultare. Jasno je da nas prvo čeka period adaptacije, po pitanju ergonomije i podešavanja, što varira od vozača do vozača. Ali, siguran sam da će Maverikov talenat i brzina odmah doći do izražaja, a mi ne možemo da dočekamo da počnemo da radimo zajedno“, rekao je Romano Albezijano, tehnički direktor Aprilije.

Vinjales je boje Jamahe branio od 2017. godine, a u periodu od tada je ostvario osam pobeda i dva puta bio treći u šampionatu – 2017. i 2019. godine. Tokom karijere u Svetskom šampionatu je na 182 trke upisao 25 trijumfa, ukupno 68 puta se našao na podijumu, a 24 puta je bio najbrži u kvalifikacijama. Pored Jamahe, u kraljevskoj klasi je vozio još za Suzuki dve sezone, a u tom periodu mu je timski kolega bio Aleš Espargaro, sa kojim će biti u timu dogodine.

Naredna trka Moto GP šampionata, koju će Vinjales propustiti, vozi se ovog vikenda za Veliku nagradu Britanije, a akciju sa „Silverstona“ od petka možete da pratite na Sport Klubu 2.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 966



Komentari