
Lekler u Monci priželjkuje atmosferu kao u Zandvortu
Kako prenosi Sport Klub, zvezda Ferarija, Šarl Lekler, pozvao je Tifoze da narednog vikenda u Monci odgovore na sjajno navijanje Holanđana, na poslednjoj trci u Zandvortu.
Podsećamo, prošlonedeljna trka u Holandiji, održana je pred 70 hiljada navijača, koji su mahom bodrili Maksa Ferštapena.
Kompletna atmosfera je više podsećala na ogromnu zabavu, koju je podgrevao i izvesni Di Džej Tijesto. Sam Ferštapen nije razočarao svoje navijače pobedom na Zandvortu, na prvoj VN Holandije posle 36 godina.
Lekler, sa druge strane, očekuje da će ovog vikenda imati sličnu situaciju u Monci, gde će biti dozvoljeno prisustvo 50 hiljada navijača, što je oko 50 odsto kapaciteta ove staze.
„Prirodno, Monca je uvek posebna za vozače i ekipe. Što se tiče Ferarija, to je naša domaća trka i tu uvek osećamo podršku. Ono što sam doživeo 2019. godine pamtiću do kraja života“, rekao je Lekler, koji je trijumfovao na VN Italije pre dve godine.
„Ova godina će biti teža od 2019, ali će biti dobro da ponovo osetim tu podršku. Nadam se da ćemo videti reprizu atmosfere iz Holandije, ali ovaj put u našu korist, jer je uvek posebno trkati se u Ferarijevom domu“, dodao je momak iz Monaka.
Njegov kolega iz tima, Karlos Sains, izjavio je da se nada lepim uspomenama na svoju prvu VN Italije kao vozač Ferarija.
„Što se Monce tiče, pokušaću da ostvarim najbolji mogući rezultat. To će sigurno biti vikend koji ću pamtiti do kraja života i želim samo da uživam u njemu i da dam celog sebe navijačima“.
„Pre toga imaću mnogo domaćih zadataka, moraću puno toga da analiziram. Siguran sam da ću sada, kada tačno znam šta se dogodilo u trci u Zandvortu, biti puno spremniji za Moncu“, rekao je mladi Španac.
Prošle godine Sains je bio drugoplasirani na VN Italije iza pobednika Pjera Gaslija, ali je u tom trenutku sedeo za volanom Meklarena. Takođe, zbog pandemije koronavirusa, Tifozima nije ni bio dozvoljen ulazak u „Hram brzine“ pre 12 meseci.
Izvor: Sportklub.rs
Povratak u F1: Aleks Albon u Vilijamsu od 2022.
Aleksander Albon se vraća u Formulu 1 naredne sezone. Sedeće u kokpitu Vilijamsa. Tajlanđanin iz Londona prošle sezone vozio je za Red Bul, ali je ove ustupio mesto Serhiju Peresu, pa je obavljao ulogu rezervnog vozača.
Novu šansu je rado prihvatio. Voziće u tandemu sa Kanađaninom Nikolasom Latifijem, koji će i treću sezonu zaredom biti u Vilijamsu.
„Aleks je jedan od najatraktivnijih mladih vozača u motosportu“, rekao je Host Kapito, direktor trkačkog tima Vilijamsa. „Što je još važnije, dolazi nam sa velikom količinom F1 iskustva, posle vremena provedenog u Red Bulu“.
Albon (25) je debi u Formuli 1 imao 2019. godine, u ekipi Toro Rosa, drugom Red Bulovom timu, pre nego što je „promovisan u seniorski tim“ sredinom sezone, kao zamena za Pjera Gaslija.
Sada će u Vilijamsu zameniti Džordža Rasela, koji odlazi u Mercedes.
„Uzbuđen sam sa novom šansom koju dobijam i gledam samo pozitivno na sezonu 2022. u Formuli 1. Kada napustite karavan, nikada niste sigurni da ćete se ponovo vratiti u njega. Zato sam izuzetno zahvalan Red Bulu i Vilijamsu što su mi verovali i pomogli na ovom putu povratka. Takođe, sjajno je pratiti napredak Vilijamsa, koji čini ove godine i radujem se što ću im pomoći da nastavimo to putovanje i 2022.“
Latifi, koji je u svojoj drugoj sezoni u F1, dodao je i ovo:
„Ekipa se kreće u konkurentnijem pravcu sa novim vlasnicima, menadžmentom i ljudima sa tehničke strane. Ovde sam se osećao kao kod kuće od prvog dana, od kada sam stigao i mislim da sam na pravom mestu. Cilj nam je da još malo poboljšamo neke stvari, kako bismo svi mogli da iskoristimo priliku koja će se ukazati sledeće godine.“, rekao je Latifi.
Izvor: Sportklub.rs
Žan Tod: Ja sam kriv za farsu u SPA
Žan Tod, predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA), otkrio je da krivi sebe za nepostojanje adekvatnih protokola koji se koriste u slučaju otkazivanje trke zbog loših vremenskih uslova.
Bivši šef Ferarija obećao je dan nakon Velike nagrade Belgije da će pravila u prvenstvu biti preispitana nakon farse koja se dogodila u čuvenoj belgijskoj banji. Trka nije održana zbog obilnih padavina, odlagana je nekoliko puta, iako su vozači provezli samo nekoliko krugova iza sigurnosnog vozila.
U tom slučaju plasirani u prvih 10 dobijaju polovinu bodova, što piše u pravilima, u slučaju da se preveze manje od 75 odsto predviđene distance. U isto vreme, da bi takmičenje bilo regularno, pravila zahtevaju da se odvezu najmanje dva kruga, ali nigde ne piše da isti moraju da budu voženi pod zelenom zastavom. Razloga zašto je tako je jednostavan. Pravila su pisana sedamdesetih godina prošlog veka, kada sigurnosno vozilo nije ni postojalo.
„Mogu da krivim sebe, jer smo znali da nešto ovako može da se dogodi. Morali smo da imamo jasnije protokole za ovakve situacije. Drugo pitanje je, zašto se sve ovo dogodilo? Zato što su automobili sve širi, brži i zato što nemamo dovoljno testiranja u ekstremnim uslovima i u uslovima slabije vidljivosti.“
„Bilo je nemoguće voziti na stazi kakva je SPA. Zamislite da smo startovali i rizikovali da u prva dva-tri kruga slupamo 15 automobila. Želimo da se takmičimo na kiši, ali u ovim uslovima čini mi se da ništa nismo mogli da uradimo„, rekao je Tod.
Mandat Francuzu ističe krajem ove godine i neće se boriti za novi.
Izvor: Sportklub.rs
Kimi propušta i Moncu: Nova prilika za Kubicu
Zbog pozitivnog testa na virus korona, Kimi Raikonen propustiće i trku za Veliku nagradu Italije. Njegovo mesto u timu Alfa Romea ponovo će zauzeti Robert Kubica.
Finac je otkrio da je zaražen pred trku za Veliku nagradu Holandije i odmah je morao u karantin.
Umesto njega na stazu u Zandvortu izašao je Kubica, koji će bolid Alfa Romea voziti i u Monci.
„Potvrđujemo da će rezervni vozač Robert Kubica zameniti Kimija Raikonena tokom Velike nagrade Italije. Kimi je propustio prethodnu trku zbog pozitivnog testa na virus korona i još ne može da se vrati trkanju. Prema zahtevima zdravstvenih vlasti, on je i dalje u karantinu kod kuće“, navodi se u saopštenju.
Kubica je trku u Zandvortu završio na 15. poziciji.
„Radujem se povratku u Moncu, gde sam prvi put došao do podijuma 2006. godine. To je staza koju poznajem dobro i to će mi pomoći. Jedva čekam“, rekao je poljski vozač.
Izvor: Sportklub.rs