
Kako prenosi Sport Klub, vozač Meklarena Danijel Rikardo slavio je na Velikoj nagradi Italije, 14. trci sezone Formule 1, i tako upisao svoju prvu pobedu u britanskom timu, kojem je ujedno doneo prvi trijumf još od novembra 2012. godine i trke u Brazilu. Trku na legendarnoj „Monci“ obeležio je i incident između glavnih kandidata za titulu, u kojem je Maks Ferstapen izbacio sa staze sebe i Luisa Hamiltona.
Rikardo je u „hramu brzine“ upisao svoju prvu pobedu još od Velike nagrade Monaka 2018, kada je branio boje Red Bula, a osmu u karijeri. Takođe je prekinuo post Meklarena koji je trajao skoro devet godina, a neverovatan dan za britansku ekipu upotpunio je Lando Noris osvajanjem drugog mesta.
Dvojcu Meklarena na podijumu se pridružio Valteri Botas u Mercedesu, posle starta sa začelja zbog zamene pogonske jedinice, iako je vozač Red Bula Serhio Peres kao trećeplasirani prošao kroz cilj. Meksikanac je kažnjen dodavanjem pet sekundi pošto je isekao šikanu prilikom preticanja Norisa na sredini trke, a razlika između njega i Botasa u cilju bila je oko sekunde.
Rikardo je bio taj koji je tokom većeg dela trke držao čelnu poziciju u Monci, a pored sjajne vožnje splet okolnosti omogućio mu je da dođe do prvog trijumfa u bojama Meklarena. Australijanac je posle starta poveo ispred Ferstapena, Norisa i Hamiltona i prvi je otišao po nove pneumatike. Holanđanin i aktuelni šampion su izgubili više vremena prilikom odlaska u boks, vozač Red Bula čak 11 sekundi, da bi u 24. krugu usledio incident koji je obeležio trku.
Britanski automobilista se po izlasku iz boksa našao iza Norisa, a ispred Ferstapena, koji je krenuo u napad već u prvoj krivini, ali je bio previše agresivan i izbacio je kako Hamiltona, tako i sebe sa staze. Na stazu je tada izašlo bezbednosno vozilo, koje je na njoj ostalo dok bolidi nisu sklonjeni, a kada je trka nastavljena Rikardo je uspeo da se zadrži na prvoj poziciji. Iza njega je Noris trpeo ozbiljan pritisak Šarla Leklera u Ferariju, ali to nije potrajalo dugo, a uprkos sjajnom proboju Botasa kroz poredak, Finac je praktično ostao zaglavljen iza Peresa.
Drugi vozač Red Bul je na kraju zbog kazne pomeren na peto mesto, pošto je i Lekler imao zaostatak manji od pet sekundi u odnosu na njega, a njih su sledili Karlos Sains junior u Ferariju i vozač Aston Martina Lans Strol. Najbolju desetoricu kompletirali su Fernando Alonso u bolidu Alpina, vozač Vilijamsa Džordž Rasel i timski kolega dvostrukog svetskog šampiona Esteban Okon.
Zastrašujući udes: Ferstapenov bolid prešao preko Luisovog!
Dva konkurenta u borbi za titulu u Formuli 1 bili su akteri incidenta na trci u Monci.

Ferstapen je bio previše agresivan i na kraju je bukvalno prešao preko Hamiltonovog bolida. Obojica su završila trku i nisu bili u mogućnosti da se vrate na stazu.
Trka u Monci je, inače, još dva puta usporavana isticanjem virtuelnog vozila bezbednosti, ako se izuzme već pomenuti incident između Hamiltona i Ferstapena. Prvi put se to desilo nekoliko krivina posle starta, kada se vozač Alfa Romea Antonio Đovinaci okrenuo na stazi, a potom i pred poslednjih desetak krugova, kada se Nikita Mazepin zaustavio pored staze u bolidu Hasa. Na startu se našlo 19 vozača, pošto vozač Alfa Taurija Juki Cunoda zbog kvara nije ni izašao iz boksa, a sreće nije imao ni njegov timski kolega Pjer Gasli, koji je brzo odustao.
Poredak u generalnom plasmanu na samom čelu ostao je nepromenjen u odnosu na subotu, posle sprint trke, pa Ferstapen ima 226,5 bodova, pet više od Hamiltona, dok je Botas treći sa 141.
Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Rusije u Sočiju 26. oktobra.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Lars Baron/Getty Images
Hamilton: Ferstapen je znao šta će se desiti
Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da je ostavio dovoljno prostora Maksu Ferstapenu pre nego što su obojica završili van staze posle pokušaja preticanja holandskog automobiliste na Velikoj nagradi Italije.
Do incidenta između njih dvojice došlo je kada je Britanac izašao iz boksa ispred vozača Red Bula, koji je krenuo da ga napada u prvoj šikani. Hamilton se držao trkačke nije, da bi Ferstapen prešao preko ivičnjaka u drugoj krivini koja je usledila i udario je pravo u branioca titule i tako obojicu izbacio iz trke.
„Trkao sam se jako koliko sam mogao, konačno sam pretekao Norisa i vodio sam, pa su me pozvali u boks. Zamena je bila spora, izgubio sam nekoliko sekundi, izašao sam video da je Rikardo prošao, da Maks stiže i postarao sam se da mu ostavim prostora za širinu bolida sa spoljne strane. Ušao sam u prvu krivinu, bio sam ispred, a isti slučaj je bio pred drugu krivinu. I odjednom, on je bio na meni“, rekao je Hamilton u razgovoru za „Skaj Sports“ posle trke.
To je bio njihov drugi kontakt tokom trke u Monci, pošto je do prvog došlo u prvom krugu, kada su uloge bile obrnute. Tada je Hamilton pokušao da pretekne Ferstapena, ali je aktuelni šampion tada prešao preko ivičnjaka, što je dovelo do gubitka pozicije i od Landa Norisa u Meklarenu.
„Tada sam ja bio u istoj poziciji, ali sam popustio, to je trkanje. On danas nije želeo da popusti. Znao je šta će se desiti na ulasku u drugu krivinu. Znao je da će preći preko ivičnjaka, ali je ipak to uradio. Razgovaraćemo sa direkcijom trke i videćemo šta će reći, ali ja nemam šta više da kažem“, rekao je Hamilton.
Izvor: Sportklub.rs
Ferstapen: Hamilton me je pritiskao i pritiskao
Vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je da je ostao bez prostora u borbi sa Luisom Hamiltonom koja je rezultirala incidentom zbog kojeg su obojica ostali bez plasmana na Velikoj nagradi Italije.
Sve se desilo po Hamiltonovom izlasku iz boksa ispred Ferstapena, koji je krenuo u napad u prvoj šikani. Britanac se držao trkačke nije, da bi Ferstapen prešao preko ivičnjaka u drugoj krivini koja je usledila i udario je pravo u branioca titule.
„Naravno, shvatili smo da će biti neizvesno na ulasku u prvu krivinu, tako da sam morao da odem na zelenu površinu da bih izbegao kontakt i krenuo sam sa spoljne strane. I, naravno, on je shvatio da sam krenuo u napad i konstantno me je pritiskao. Želeo sam da se trkamo. Ljudi su odmah počeli da pričaju o Silverstonu, ali ovakve stvari se dešavaju. Naravno da nije prijatno kad se desi, ali smatram da smo dovoljno profesionalni da bismo ostavili to iza sebe i nastavili da se trkamo. Ali, nisam očekivao da će nastaviti da me pritiska i pritiska i pritiska jer nije mogao to da radi. I da mi je ostavio prostora za širinu bolida trkali bismo se na izlasku iz druge krivine i mislim da bi on i dalje ostao ispred. Ali on me je terao da idem sve šire i šire, nisam imao gde više. Naterao me je da odem preko ivičnjaka i zbog toga je i došlo do kontakta“, rekao je Ferstapen.
Ferstapen i Hamilton su, inače, i u prvom krugu imali kontakt, samo što su im uloge bile obrnute. Vozač Mercedesa je bio taj koji je napao, ali se Holanđanin branio, a branilac titule potom prešao preko ivičnjaka i gubitka jedne pozicije.
„Verujem da ti incidenti ne mogu da se gledaju na isti način jer me je on pritiskao dok sam ja bio odmah pored njega“, naglasio je Ferstapen, “Potrebno je da dve osobe rade zajedno da bi ušle u krivinu, ako se već borimo za poziciju. Nažalost, došlo je do kontakta”.
Izvor: Sportklub.rs
Rikardo: Kao prva tetovaža, nerealan osećaj
Danijel Rikardo pobedio je u Monci i konačno se popeo na najviši stepenik podijuma posle tri i po godine. Sasvim jasno - bio je presrećan nakon toga.
„Znate onaj osećaj kada ste toliko srećni da ne znate da li da se smejete ili plačete? To je nivo sreće koji osećam ovog momenta. Kikoćem se i onda u svakom momentu imam osećaj da mogu da zaplačem. Zaista je nerealno. Mislim da je pobeda u Kanadi bila prepuna emocija, onda Monako je doneo euforiju, a ovo sada veoma slično. Osećam se kao da sam na oblaku. Ne znam da li je zbog toga što su prošle tri godine ili zato što smo u Monci. Ova godina je zaista nešto drugačije od svega. Ne govorim ovo da bih vam zvučao emotivnije ili tako nešto, ali činjenica da nisam video roditelje više od 15 meseci… Razumeće to svako ko je blizak sa svojom porodicom, 15 meseci je veoma dugo, a nećemo se videti još tri ili četiri meseca. Sve je ovo zajedno veoma ludo“, rekao je Rikardo.
„Zato volim ovaj sport. Mnogo je uspona i padova, ali kada dođe pobeda sve se promeni. Nisam pobedio tri i po godine. Kada ne pobeđuješ često, uglavnom te više boli nego što se raduješ, ali onda radost bude još intenzivnija. Zbog svega toga sve je još zabavnije. Možda je ovo loš primer, ali svi koji imaju tetovažu mogu da se poistovete sa time. Kada uradiš prvu tetovažu misliš – neću ovo više nikada ponoviti. Ali, onda imaš taj osećaj da ti nedostaje i želiš da ponoviš. To vam rade i pobede“, obajsnio je na svoj način Rikardo.
Izvor: Sportklub.rs
Maksu tri mesta kazne u Sočiju zbog incidenta sa Hamiltonom
Holandski automobilista Maks Ferstapen biće pomeren za tri mesta na startu naredne trke, Velike nagrade Rusije, u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama zbog incidenta sa Luisom Hamiltonom u Monci.
Do pomenutog incidenta je došlo u 26. krugu, kada je Britanac izašao iz boksa iza Landa Norisa u Meklarenu, a ispred Ferstapena. Vozač Red Bula je u prvoj krivini krenuo u napad, ali je u drugoj prešao preko ivičnjaka i udario pravo u branioca titule, zbog čega su obojica ostali bez plasmana.
Direkcija trke je odmah pokrenula istragu povodom incidenta, a i Hamilton i Ferstapen su dali svoje iskaze. Vozač Mercedesa je istakao da je njegov rival vrlo dobro znao šta će se desiti, pošto su već ranije tokom trke imali sličan incident, ali na drugom mestu na stazi. S druge strane, Holanđanin je naglasio da mu Hamilton nije ostavio dovoljno prostora i da je to bio trkački incident.
Trkačka direkcija je u svojoj odluci o kazni navela da Ferstapen nije potpuni krivac za incident, ali je njegova krivica veća. Tako je bilo i na „Silverstonu“, kada su uloge bile obrnute, ali je Hamilton nastavio trku i uprkos kazni uspeo da trijumfuje pred svojom publikom.
„Bolid #44 se držao izbegavajuće linije, a njegov položaj doveo je do toga da bolid #33 pređe preko ivičnjaka. Uz to, direkcija trke je procenila da bolid #33 nije potpuno u ravni sa bolidom #44 sve dok nisu ušli u prvu krivinu. Po mišljenju direkcije trke, taj manevar je izveden prekasno da bi vozač bolida #33 imao ’pravo na prostor’. I dok je bolid #44 mogao da se dodatno odmakne od ivičnjaka, da bi izbegao incident, direkcija trke je procenila da je njegova pozicija bila razumljiva i da je vozač bolida #33 predominantno kriv za incident“, stoji u objašnjenju odluke, u kojoj se navodi da je u njenom donošenju sagledan samo incident, a ne njegove posledice.
Pored toga što će biti pomeren za tri mesta u Sočiju, za dve nedelje, Ferstapen je zbog incidenta u Monci dobio i dva kaznena poena na svojoj superlicenci. Holanđanin trenutno na svom kontu ima upravo samo ta dva boda, a kazne važe u periodu od godinu dana i u slučaju da neki vozač sakupi 12 biće suspendovan sa jedne trke.
Izvor: Sportklub.rs
Volf: Oreol je spasao Hamiltonu život
Šef ekipe Mercedesa Toto Volf rekao je da su zahvaljujući oreolu izbegnute moguće katastrofalne posledice u incidentu između Maksa Ferstapena i Luisa Hamiltona na Velikoj nagradi Italije.
Do incidenta je došlo u 26. krugu, kada je Hamilton izašao iz boksa ispred Holanđanina, koji je krenuo da ga napadne u prvoj krivini. Vozač Red Bula je prešao preko ivičnjaka i udario pravo u bolid britanaskog automobiliste i obojicu izbacio iz trke. Usporeni snimak koji je mogao da se vidi tokom prenosa pokazao je da je točak sa Ferstapenovog bolida udario Hamiltona o kacigu, ali je oreol sprečio veći kontakt.
„Oreol je definitivno spasao Hamiltonu život danas. Mogla je to da bude strašna nesrećna, ne želim ni da razmišljam šta bi bilo da nema oreola“, rekao je Volf.
Oreol je u Formulu 1 uveden 2018. godine, na insistiranje prvog čoveka Svetske automobilske federacije Žana Toda, zbog velikog broja smrtonosnih incidenata zbog otvorenog kokpita. U to vreme je većina iz estetskih razloga bila protiv te naprave, međutim, od tada je oreol spasao nekolicinu vozača ozbiljnih povreda, uključujući Romana Grožana, u stravičnom udesu koji je doživeo prošle godine u Bahreinu.
Pomenuti incident bio je drugi veći između Hamiltona i Ferstapena ove godine, a do prethodnog je došlo na Velikoj nagradi Britanije u julu. Direkcija trke je tada procenila da je Hamiltonova krivica veća, zbog čega je kažnjen sa 10 sekundi, ali je uprkos tome uspeo da slavi pred domaćom publikom. Ovoga puta Ferstapen je kažnjen pomeranjem za tri pozicije na startu naredne trke, koja se vozi u Rusiji za dve nedelje.

Volf je posle trke, a pre izrečene kazne Ferstapenu, potez vozača Red Bula okarakterisao taktičkim faulom, ali je naglasio da ne može da bude objektivan u takvoj situaciji.
„Moraju da nađu način kako da se trkaju, ili da ostave prostora svuda oko sebe ili će biti incidenata. U Silverstonu je doneta odluka o dominantnoj krivici. Oni u bolidu znaju šta rade i kako se trkaju. Mi treba da gledamo sa zanimanjem i da se nadamo da nećemo imati osam incidenata na preostalih osam trka. Ne želimo da se ovakve situacije dešavaju u budućnosti, a pod time mislim da jedan vozač izgubi poziciju i da je jedini način da zaustavi rivala je da ga izbaci sa staze. Obojica moraju da ostave prostora, da se trkaju, ali da izbegavaju incident. Bilo je zabavno do tog trenutka, ali videli smo da je oreol spasao Luisu život, a da je Maks pretrpeo jak udarac u Silverstonu. Ne želimo da dođemo u situaciju da treba da se interveniše tek kada neko bude povređen“, naglasio je Volf.
Izvor: Sportklub.rs
Hamilton: Tokom ovakvih dana shvatim koliko sam srećan
Vozač Mercedesa Luis Hamilton izjavio je da ga boli vrat i da ima jaku glavobolju zbog incidenta koji se dogodio tokom trke za Veliku nagradu Italije.
U 26. krugu trke u Monci, Maks Ferstapen je prešao preko ivičnjaka i udario pravo u bolid aktuelnog šampiona. Usporeni snimak pokazao je da je točak Red Bulovog bolida udario Hamiltona o kacigu, ali je oreol sprečio veći kontakt.
„Tokom ovakvih dana shvatim koliko sam srećan. Potrebna je samo milisekunda da se trkanje pretvori u zastrašujuću situaciju. Danas me je sigurno neko zaštitio“, poručio je Luis.
„Vrat me boli kako uticaj adrenalina jenjava, dobio sam na neki način udarac u glavu, tako da je normalno da imam jaku glavobolju, ali dobro sam. Oreol je sprečio gore posledice i neizmerno sam zahvalan svima koji rade na našim vozilima i koji čine trkanje sigurnijim. Hvala svima koji me podržavate, zbog nje nastavljam da se borim. Zahvalan sam svakome od vas, vi ste najbolji“.
Ferstapen je na kraju kažnjen pomeranjem za tri mesta na startu naredne trke. Direkcija je utvrdila da Holanđanin nije potpuni krivac, ali da je njegova krivica veća.
Izvor: Sportklub.rs