
Prema najvećem istraživanju Global Surveya ikada sprovedenom, koje je naručio Motorsport Network u saradnji s Formulom 1, fanovi Formule 1 postaju sve mlađi i raznovrsniji. Pri anketi je ispitano više od 167.000 ljudi iz čak 187 zemalja, a njihova prosečna starost iznosi 32 godine, što je za četiri godine manje od prethodne studije iz 2017. godine.
Trend bi mogao da se objasni novim digitalnim pristupom Formule 1 projektima poput Netflixovog dokumentarca Drive To Survive. Najveći rast mlade publike je zabeležen u SAD-u, Indiji, Kini i Meksiku. Čak se i učestvovanje ženskog pola udvostručilo u poslednje četiri godine, prenosi Jutarnji.hr.
'Povećana raznolikost i mlađa publika će nam omogućiti da postanemo bogatiji u smislu da privučemo pažnju više ljudi. To je rezultat pravog jezika, prave naracije i pravih alata koji su bliži načinu na koji se mlađa generacija ponaša i radi', izjavio je izvršni direktor F1 Stefano Domenicali. 'To je stvarno nešto na čemu ćemo se još više potruditi'.
'Ove rezultate shvaćamo vrlo ozbiljno, bez fanova ne bismo bili ovde. Uprkos svim različitim područjima i kulturama, videti ove trendove je zaista ključno za donošenje ispravnih odluka za budućnost'.
Vozač Formule 1 Fernando Alonso se takođe izjasnio na temu: 'Postoji mlađa generacija koja prati Formulu 1, pa mi je drago da vidim šta misle o sportu. Mislim da je baza fanova malo drugačija nego pre, posebno dve-tri godine nakon Netflixove serije. (...) Ankete su vrlo važne. Imali smo jednu pre nekoliko godina s vrlo zanimljivim rezultatima, a ova je najveća do sada...'.
Primećena je i veća geografska rasprostranjenost nego ikad, uključujući udvostručenje fanova iz Azije, Afrike i Bliskog istoka. Rast u broju je povezana s atributima koji su identifikovani kao 'uzbudljivi', 'tehnološki', 'skupi', 'konkurentni' i 'zabavni'. Po prvi put su se reč 'konkurentni' i 'zabavni' pojavili u top pet opisa Formule 1, dok je u izvveštaju iz 2015. godine najviše ljudi F1 opisivalo 'dosadnom'.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva