home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

13 Dec 2021 - 17:15 Sport Link
Maks & Luis

Maks: Ostvario sam sve! Sve što dolazi biće samo bonus

Kako prenosi Sport Klub, vozač Redu Bula Maks Ferstapen istakao je da je posebno ponosan na činjenicu da je pobedio Luisa Hamiltona u borbi za titulu, a dodao je da će svi potencijalni uspesi u budućnosti biti samo 'bonus'.

Ferstapen je osvojio titulu šampiona Formule 1 trijumfom na Velikoj nagradi Abu Dabija, preticanjem Hamiltona u poslednjem krugu.

„Bilo je prilično ludo, pravi rolerkoster. Činilo se da nemam šanse, a onda sam u poslednjem krugu uspeo da dođem do pobede“, rekao je Maks.

„Ali čak i kada nije izgledalo sjajno, govorio sam sebi da ću se boriti do kraja“.

Holanđanin je otkrio da je osećao intenzivan bol pred kraj trke.

„Grčila mi se potkolenica desne noge, dakle noge na gasu. Bio sam srećan u petoj krivini, jer je postojala zona kočenja, pa sam mogao da skinem nogu s gasa“.

Ponosan je vozač Red Bula što je do titule došao u borbi sa sedmostrukim šampionom.

„Izuzetno poštujem Luisa, ali srećan sam što sam ja pobedio. Bila je ovo veoma teška borba sa Mercedeom i Luisom tokom cele sezone. Ne želim da zvučim arogantno, ali je velika satisfakcija pobediti ga. On je neverovatan vozač, izuzetno ga poštujem, ali sam srećan što smo pobedili“.

Ferstapen nije krio koliko je zahvalan svom timskom kolegu Serhiju Peresu, koji mu je pomogao da se izbori sa Hamiltonom.

„Zbog Čeka sam i pobedio. Bez njega ne bih bio u ovoj poziciji. Vozio je neverovatno“.

Holanđanin je sa 24 godine četvrti najmlađi šampion sveta.

„Naravno, nastaviću da vozim. Ali što se tiče dostignuća, sada sam ostvario sve u Formuli 1. Sve što sledi je samo bonus“, zaključio je Maks.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Getty Images

Maks među najmlađim šampionima F1

Maks Ferstapen je četvrti najmlađi šampion Formule 1. On je titulu osvojio sa 24 godine i 73 dana, a samo su uz njega još trojica vozača stigli do titule pre 25 godine. Sva trojica su i dajle aktivni vozači.

Najmlađi šampion Formule 1 će ostati Sebastijan Fetel. Nemac je 2010. godine u bolidu Red Bula osvojio titulu sa 23 godine i 133 dana. Te sezone je u poslednju trku u šampionatu ušao sa 15 bodova manje od Fernanda Alonsa. Ipak Španac je završio trku tek sedmi osvojivši šest bodova, dok je Fetel trijumfovao i osvojio svoj prvi šampionat. Kasnije je on postao i najmlađi dvostruki, pa trostruki i četvorostruki šampion Formule 1. On i dalje drži rekorde po tome što je 2007. bio najmlađi vozač koji je osvojio bodove u Formuli 1 kada je vozio za Zauber, a 2008. je u Monci bio najmlađi vozač na pol poziciji i najmlađi pobednik.

Luis Hamilton je dve godine pre Fetela uzeo svoju prvu titulu sa 23 godine i 300 dana. Titulu je uzeo u Brazilu kada je završio trku u Sao Paolu kao petoplasirani, a pretekao je Tima Gloka u poslednjem krugu da bi zaradio ključan bod u šampionskoj borbi sa Felipeom Masom. Ako 2022. godine postane šampion, Luis će biti i i najstariji prvak Formule 1.

Fernando Alonso je 2005. godine postao šampion sa 24 godine i 57 dana. Tada je bio najmlađi, a uspeo je da dobije Mihaela Šumahera i da prekine njegovu dominaciju. Osvojio je i titulu 2006. godine, da bi 2007. prešao u Meklaren gde mu je izazivač i timski kolega bio Luis Hamilton.

Maks Ferstapen je napunio 24 godine 2021. Neće biti najmlađi šampion ali će biti najmlađi vozač koji je ikada vozio na Velikoj nagradi u Formuli 1. Imao je svega 17 godina 166 dana kada je seo u bolid, a 2016. je postao i najmlađi pobednik u jednoj trci. Bilo je to u Barseloni.

Izvor: Sportklub.rs

„Hamilton je primer kako se treba ponašati u porazu“

Luis Hamilton je pravi primer kako se treba ponašati u porazu, ističe nekadašnji vozač Formule 1 Dejvid Kultard.

Vozač Mercedesa izgubio je u borbi za titulu od Maksa Ferstapena, pošto ga je Holanđanin u Red Bulu pretekao u poslednjem krugu poslednje trke u sezoni.

„Hamiltonova posvećenost je neupitna“, rekao je Kultard. „Pokazao je zašto je sedmostruki svetski šampion. On je fenomen, neverovatan je sportista. Posvećen je svom timu, biće tamo i sledeće godine, pokušaće da osvoji osmu titulu“.

Britanac je nakon trke prvo čestitao svom velikom rivalu i njegovom timu.

„Mislim da je pronašao unutrašnji mir. Očigledno je da je razočaran, najblaže rečeno, ali morate da se stavite u njegovu poziciju. On je odličan vozač, osvojio je toliko titula, prevazilazio je nedaće u svojoj karijeri. On je fantastičan primer sportistima kako treba da se nose sa porazom. Da, želeo je da pobedi, ali je još jednom pokazao svoju veličinu“.

Naredna sezona Formule 1 startuje 20. marta Velikom nagradom Bahreina i moći ćete da je pratite ekskluzivno na kanalima Sport Kluba.

Izvor: Sportklub.rs

Masijeva poruka Volfu: To se zove trkanje

Majkl Masi je i u Džedi i u Abu Dabiju napravio haos od trke. U finišu poslednje trke u sezoni je doneo skandaloznu odluku da skloni Vozilo bezbednosti, a da pri tom nikome nije jasno kada će se to desiti i kako vozila koja zaostaju za čitav krug treba da se ponašaju.

Dok su vozači pratili vozilo bezbednosti bilo je jasno da će Luis Hamilton biti novi šampion Formule 1. Nije bilo očekivano da kao u Džedi Masi zaustavi trku i naloži restart iz mesta. Vozila su kružila po stazi, nije bilo naloga da oni koji zaostaju ceo krug preteknu vozilo bezbednosti i to je najviše zbunjivalo. Majkla Masija su pritiskali i iz Red Bula i iz Mercedesa.

U 57. krugu je Kristijan Horner pitao zašto se vozila koja zaostaju ne sklanjaju.

„Zato što Kristijane, daj mi sekund… Glavno mi je da raščistim incident“, rekao je Majkl Masi u radio komunikaciji.

Zatim Lando Noris, Fernando Alonso, Esteban Okon, Šarl Lekler i Sebastijan Fetel dobijaju instrukciju da preteknu vozilo bezbednosti.

„Majkl to nije u redu. Ne ne Majkl, to nije uredu, šta se to desilo? Moraš da ih staviš na pravu poziciju jedan krug ranije“, vikao je Toto Volf.

„To se zove trkanje. Rešili smo da se trkaju“, rekao je Majkl Masi i napravio haos u poslednjem krugu.

Izvor: Sportklub.rs

„Latifi, možeš besplatno da piješ Red Bul do kraja života“

Vozač Red Bula Maks Ferstapen u nedelju je u Abu Dabijiu na stazi „Jas marina“ uspeo da dođe do titule šampiona Formule 1 i prekine dominaciju Luisa Hamiltona. Za preticanje u poslednjem krugu u ogromnoj meri zaslužan je bio i vozač Vilijamsa Nikolas Latifi, zbog čijeg je udesa na stazu moralo da izađe bezbednosno vozilo, što je dalo priliku Holanđaninu da pretekne Luisa Hamiltona i dođe do naslova prvaka.

Prvi čovek Red Bula Kristijan Horner bio je izuzetno zadovoljan po osvajanju titule, a šaleći se, istakao je da će njegov tim nagraditi Latifija.

„Dobiće doživotnu zalihu energetskog pića Red Bul. Bilo nam je potrebno čudo koje će nam doneti bogovi trkanja u poslendjih 10 krugova. Hvala ti, Latifi, za to bezbednosno vozilo. Moram da se zahvalim i direkciji trke – dali su sve od sebe da se trka nastavi što je moguće pre. Svaka čast Luisu, bio je neverovatan protivnik tokom cele sezone. Zbog toga što smo njega porazili, naša je pobeda još veća“, rekao je Kristijan Horner.

Izvor: Sportklub.rs

Botas: Kao da sam ja izgubio titulu

Valteri Botas je u nedelju vozio svoju poslednju trku u Mercedesu. Finac nije uspeo da pomogne Luisu Hamiltonu da osvoji osmu titulu šampiona sveta, ali je svojim šestim mestom pomogao da Mercedes osvoji titulu u konkurenciji konstruktora.

Botas u većem delu trke nije ni mogao da pomogne Hamiltonu, mada za to nije ni bilo potrebe. Hamilton je do izlaska vozila bezbednosti sam napravio prednost na stazi „Jas marina“. Valteri je odmah na startu pao na osmu poziciju, da bi posle vozila bezbednosti opet izgubio dve pozicije u poslednjem krugu.

„Naravno da smo hteli obe titule. Konstruktorksa titula je sjajna ali istovremeno boli što Luis nije dobio titulu u konkurenciji vozača… Čak i za mene je to osećaj kao da sam ja izgubio titulu zbog toga što ju je on izgubio. Baš mi je žao jer ju je zaslužio. Imao je sjajan start, sjajnu trku ali stvari se menjaju. TO je sport i tako ide ponekad protiv tebe ponekad za tebe„, rekao je Valteri Botas.

Finac posle pet godina završava svoj angažman u Mercedesu. Prelazi u Alfa Romeo gde će imati daleko manje šanse da se bori za pobede i podijume.

„Pomešane su emocije kao što sam rekao. Srećan sam zbog titule i veoma ponosan ali istovremeno saosećam se sa Luisom. Sada je vreme za nešto novo i zahvalan sam i ponosan na ono što smo zajedno napravili. Nije bila možda najbolja trka na kraju ali moramo da gledamo širu sliku. Pet titula konstruktorskih. Bili smo najuspešniji tandem u istoriji Formule 1 tako da je tužno da odlazim, ali jedva čekam budućnost„, dodao je Botas.

Izvor: Sportklub.rs

Rikardo: Šta ću ja iza Luisa i Maksa? Alonso: Zbunjujuće…

Trka za Veliku nagradu Abu Dabija se pretvorila u pravu katastrofu, pre svega zbog odluke dirketora trke Majkla Masija na samom kraju. Najveći problem je nastao kada je pred kraj trke bilo zabranjeno vozačima koji su zaostajali čitav krug da preteknu Luisa Hamiltona i da se vrate na svoje pozicije.

Prilikom izlaska vozila bezbednosti uvek je pravilo da se vozači koji su se zatekli između vodećih i koji zaostaju čitav krug vrate na svoje pozicije. Tada imaju i sami priliku da se bore za pozicije i da se razlika između njih takođe smanji, baš kao što je to bio slučaj sa Luisom i Maksom. Međutim u Abu Dabiju Majkl Masi nije dozvolio da se ta vozila vrate na svoja mesta, pa je naprasno odlučio da je to ipak moguće. Da stvar bude još gora, neki su se vozači vratili a neki ne.

„Na kraju je bilo nekako čudno jer su rekli da vozila ne mogu da pretiču, onda su neki od njih to uradili ali meni nije to bilo dozvoljeno. Imali smo jedan krug posle restarta a ja sam bio iza Luisa i Maksa i pitao se šta ću ja tu? Ne znam veoma je interesantno„, rekao je vozač Meklarena Danijel Rikardo.

„Ne znam šta je FIA rekla, ali prvo nam nije bilo dozvoljeno da pretičemo, ali onda su odjednom promenili mišljenje i dali su nam da pretičemo… Nisam siguran šta se desilo i da li je trebalo tako da se završi„, rekao je Lando Noris.

Lens Strol nije mogao da pretekne vozila ispred sebe i nije mogao da dođe na svoje mesto. Tako je propustio priliku da se bori za bodove.

„Nismo imali korist od vozila bezbednosti jer nije bilo dozvoljeno da pretičem. Bilo je to frustrirajuće i to ne shvatam. Bila je to dobra prilika da dođemo do nekih bodova posle pit stopa„, rekao je vozač Aston Martina Lens Strol.

„Kada je Vozilo bezebednosti izašlo mislio sam da ćemo brzo preticati jer se to obično dešava. Vidiš zeleno svetlo i tada nadoknadiš krug zaostatka, ali nisu dali zeleno svetlo. Rekli su mi da neću moći da pretičem i da pozicije ostaju takve kakve su. Krivina kasnije i došlo je zeleno svetlo i rekli su mi da pratim Norisa. Bilo je zbunjujuće…„, rekao je dvostruki svetski šampion Fernando Alonso.

Izvor: Sportklub.rs

Ferstapen: Toto mi je čestitao, rekao je da sam zaslužio

Dan nakon drame u Abu Dabiju i osvajanja prve titule šampiona Formule 1 vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je da je čestitku dobio i od Toto Volfa.

Luis Hamilton je čestitao svom rivalu na pobedi i tituli, ali je Mercedes uložio dve žalbe. Ipak, Ferstapen kaže da je dobio čestitke i od prvog čoveka Mercedesovog tima Tota Volfa.

„Toto mi je poslao poruku i čestitao mi na dobroj sezoni, rekao je da sam zaslužio pobedu“, rekao je Ferstapen.

„Mislim da je to lepo od njega, jasno je da su emocije divljale na obe strane na kraju trke“, dodao je novi šampion.

Ferstapen će i zvanično biti proglašen šampionom na FIA dodeli nagrada u četvrtak, a do tada je ponovio da kontroverza koja je pratila trku ne čini njegovu pobedu ništa manjom. Dodao je i da nije verovao da će Mercedes ulagati žalbe, ali i da je Hamilton uvek sjajan sportista i rival:

„Pomaže svakako kada već imate sedam titula, mislim da mu je to donekle pružilo utehu. Mislim da bi meni poraz teže pao, ja ne bih imao takvu vrstu utehe. Luis je generalno uvek pravi sportista. Prišao je i čestitao mi, jasno mi je da mu je bilo teško nakon onog poslednjeg krga. Ali to svakako pokazuje da imamo poštovanje jedan za drugoga. Imali smo nesuglasice tokom sezone, ali na uvek smo poštovali jedan drugog i činjenicu da zapravo guramo onog drugog da bude bolji i da ide do krajnjih granica. Pravo je uživanje trkati se sa njim“, rekao je Ferstapen.

Izvor: Sportklub.rs

Latifi se izvinio za sudar koji je odlučio prvaka F1


Vozač Vilijamsa Nikolas Latifi indirektno je odredio novog šampiona Formule 1 – Kanađanin je u finišu trke za Veliku nagradu Abu Dabija udario u zid, zbog čega je na stazu moralo da izađe bezbednosno vozilo. Taj razvoj događaja iskoristio je Maks Ferstapen iz Red Bula, istopio Hamiltonovu prednost od 11 sekundi i došao do prve titule u karijeri. Latifi se izvinio zbog toga što je njegov sudar imao takve posledice.

Kanađanin nije završio trku, a potom je objasnio kako je do incidenta došlo.

„Mučili smo se sa prijanjanjem u seriji krivina, naročito na mestu na kojem sam izleteo sa staze. Bilo je to problematično skretanje za mene, gume su bile prljave, vazduh je bio prljav i ja sam napravio grešku. Nisam bio svestan situacije do tada. Jasno je da moja namera ni u jednom trenutku nije bila da odlučim pobednika. Prosto, napravio sam grešku i upropastio svoju trku. Mogu samo da se izvinim Luisu Hamiltonu što sam svojim delom napravio priliku za njegovog rivala. Ali, naglašavam, ja sam samo napravio grešku“, izjavio je Nikolas Latifi.

Latifi je sezonu završio na 17. mestu tabele F1 šampionata sa sedam osvojenih bodova, a manje od njega imali su samo vozači Alfa Romea Antonio Đovinaci i Robert Kubica, kao i Nikita Mazepin i Mik Šumaher iz Hasa.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 714



Komentari