home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Luis Hamilton

Sedmostruki svetski šampion Luis Hamilton na svečanoj ceremoniji u zamku Vindzor zvanično je postao vitez, i to samo tri dana pošto ga je Maks Ferstapen sprečio u pokušaju da postane rekorder po broju titula.

Vozača Mercedesa je odlikovao Princ Čarls, nešto manje od godinu dana pošto mu je Kraljica Elizabeta II namenila titulu viteza, piše Sport Klub. Britanska kraljica tradicionalno za Novu godinu odlukuje Britance koji su se tokom prethodnih 12 meseci istakli na nekom polju, a Hamilton je postao ser zbog svojih zasluga za razvoj auto-moto sporta.

Tokom prošle godine Hamilton je postao rekorder po broju trijumfa u istoriji Formule 1, pretekavši do tada neprikosnovenog Mihaela Šumahera. Legendarni Nemac je karijeru završio sa 91 pobedom, dok je Hamilton do kraja sezone rekord pomerio do 95, a tokom ove godine do 103. Takođe, britanski automobilista je u 2020. godini osvojio sedmu titulu, čime se izjednačio sa Šumaherom, a pre tri dana je bio nadomak osme, ali ga je u tome sprečio Ferstapen posle kontroverznih odluka direkcije trke u finišu poslednje trke sezone.

Hamilton pored sedam titula i 103 pobede ima i 182 podijuma i 103 pol pozicije, po čemu je takođe rekorder, ali i statistički najbolji vozač svih vremena.

Sedmostruki svetski šampion je, inače, inače, posle svoje prve titule 2008. godine, koju je osvojio kao vozač Meklarena, dobio odlikovanje MBE (Red Britanskog carstva). O tome da bi mogao da postane vitez mnogo se pričalo poslednjih godina, kako je počeo da niže titule, ali se činilo da je razlog zašto ga nema na listi to što živi u Monte Karlu i na taj način navodno izbegava plaćanje poreza, ali je Kraljica prošle godine to demantovala.

Izvor: Sportklub.rs

Foto: Andrew Matthews/Pool via REUTERS via Guliver

Ferstapen o Hamiltonu: Ponekad smo se mrzeli

Novi šampion Formule 1 Maks Ferstapen govorio je za BBC o svom odnosu sa Luisom Hamiltonom, mišljenju o Majklu Masiju, ali i o tome kako se njegov otac odrekao svega da bi ispunio cilj – da Maks postane šampion F1.

„Nismo se gledali u oči i nismo mnogo govorili, ali zaista cenimo našu borbu. Ponekad se zaista jesmo mrzeli, ali to je u redu. To je takmičarski duh koji obojica imamo. Luis je neverovatan vozač“, izjavio je Maks Ferstapen za BBC.

Holanđanin je potom govorio o kontroverznom finišu trke za Veliku nagradu Abu Dabija, u kojoj je preticanjem u poslednjem krugu došao do titule.

„Osvojili smo titulu na stazi. Ljudi kažu da smo imali sreće. Apsolutno, za našu pobedu zaslužna je bila i sreća. Međutim, mi tokom čitave sezone često nismo imali sreće – da nije bilo tako, šampionska trka bi bila gotova znatno ranije, čak i uz dominaciju koju je Mercedes uspostavio u finišu prvenstva. Mislim da je ponekad lepo imati i malo sreće u životu“, kazao je 24-godišnji vozač Red Bula.

Ferstapen se dotakao odnosa sa najvećim rivalom – Luisom Hamiltonom.

„Mislim da je jako lepo to što mi je odmah posle trke prišao. Imali smo svoje trenutke tokom godine, ali na kraju se mi zaista mnogo poštujemo. Gurnuli smo jedan drugog do same granice. Bili smo na granici toga šta možemo da uradimo, šta naši bolidi mogu da urade. Naši timovi su takođe bili pod velikim pritiskom. Mislim da će i sledeće sezone sve biti na najvišem mogućem nivou. Što se mog rivalstva sa Hamiltonom tiče, nadam se da će se nastaviti jer ne znam kako će nam bolidi izgledati. On je sjajan takmičar i zadovoljstvo je trkati se sa njim.“

Govorio je Ferstapen i o svom odnosu sa drugim vozačima.

„Istina je, ponekad imamo incidente, ali kada idemo zajedno da pričamo sa ljudima u direkciji trke, mi se uvek lepo ispričamo. Nije da se ne volimo, samo se ponekad ne slažem sa odluka drugih. Što se tiče trkačkog direktora Majka Masija, mislim da on ima veoma težak posao. Ljudi govore da bi možda neko trebalo da mu pomogne. To ima smisla. Svakome je potrebna pomoć. I meni je potrebna pomoć. Majkl je dobar čovek i mislim da nije pošteno što ga sada mnogi kritikuju.“

„Lično, mislim da trke treba da se rešavaju na stazi. Znate, u poslednjem krugu, kada je trebalo da napadnem Luisa, imao sam veliki grč u nozi. Verovatno zbog adrenalina to nije ostavilo velike posledice, ali bilo je veoma bolno. Kad smo završili trku, ja sam morao prvo da se izborim sa tim grčem, a svi oko mene su se radovali.“

„Osvajanje titule u F1 je životna misija mene i mog oca još otkad sam ja bio dečak. Moj otac je sve uložio u ovo. Verovao je u mene, bio je uz mene do samog kraja. Bilo je jako emotivno pričati sa njim posle osvajanja titule. Cela moja porodica je veoma zaslužna za ovu titulu.“

Izvor: Sportklub.rs

FIA pokreće istragu, “ukaljan imidž Formule 1”

Svetska automobilska federacija (FIA) najavila je pokretanje istrage oko dešavanja u finišu Velike nagrade Abu Dabija na kojoj je došlo do velike kontroverze prilikom nastavka trke posle perioda bezbednosnog vozila na stazi.

Vozač Red Bula Maks Ferstapen osvojio je titulu trijumfom na toj trci preticanjem Luisa Hamiltona u Mercedesu u poslednjem krugu. Britanac je bio na sigurnom putu do osme titule do pet krugova pre kraja, kada je na stazu izašlo bezbednosno vozilo jer je Nikolas Latifi udario u zid. Prvobitno je odlučeno da se vozači koji imaju krug zaostatka ne vrate u isti krug pre restarta, da bi se to poništilo pred poslednji krug, ali je to dozvoljeno samo vozačima koji su se nalazili između Hamiltona u vođstvu i drugoplasiranog Ferstapena. Trka je uprkos tome nastavljena u poslednjem krugu, u kojem je holandski automobilista uspeo da pretekne sedmostrukog svetskog šampiona i osvoji titulu.

Iako je FIA odbila žalbu Mercedesa koja se tiče upravo procedure prilikom izlaska bezbednosnog vozila sa staze i nastavka trke, a u objašnjenu naglašeno da direktor trke Majkl Masi ima ovlašćenje da postupi po sopstvenom nahođenju, vladajuće telo Formule 1 je odlučilo da reaguje zbog velikih kritika javnosti.

Posle sastanka Svetskog saveta za auto-moto sport u Parizu u sredu objavljeno je da će biti odrađena detaljka analiza da bi se ustanovilo šta se tačno desilo i šta iz toga može da se nauči za narednu sezonu. U svom saopštenju FIA je navela da je to što navijači i timovi ne razumeju u potpunosti pravila dovelo do takvih žestokih reakcija, ali je barem priznala da sve to šteti samom sportu.

“Okolnosti koje se tiču bezbednosnog vozila posle incidenta koji je izazvao Nikolas Latifi i povezane komunikacije između direkcije trke i timova Formule 1, dovele su do velikog nerazumevanja i reakcije samih timova, vozača i navijača. To je argument koji šteti ugledu šampionata i predstojećoj proslavi prve titule koju je osvojio Maks Ferstapen i osme uzastopne u konkurenciji konstruktora do koje je došao Mercedes”, navodi se u saopštenju.

Masi će, kao i obično, morati da podnese svoj izveštaj o trci na stazi “Jas Marina”, a vladajuće telo će pored toga odraditi svoju analizu.

“O ovome ćemo razgovarati sa svim timovima i vozačima da bismo izvukli pouke iz ove situacije i pojasnili sve učesnicima, medijima, navijačima o sadašnjim propisima da bismo očuvali takmičarsku prirodu našeg sporta, uz obezbeđivanje bezbednosti vozača i zvaničnika. Neće samo Formula 1 imati koristi od ove analize, već i ostali šampionati pod okriljem FIA”, dodaje se u saopštenju.

Saopštenje vladajućeg tela Formule 1 stiže dok Mercedes još nije potvrdio da li će se žaliti na odluku o odbijanju žalbe upućene u nedelju, a rok je četvrtak uveče, za kada je takođe zakazano Gala veče u Parizu na kojem će Ferstapenu biti uručen pehar namenjen šampionu.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 662



Komentari