
"Nova Honda potpuno drugačiji koncept!"
Aleks Markes je opisao novu Hondinu MotoGP mašinu za 2022. kao „potpuno drugačiji koncept“, naglasivši da se osećao dosta prijatno dok ju je vozio.
Nakon dva podijuma kao vozač fabričkog tima u svojoj debitantskoj sezoni, mlađi Markes nije uspeo da ponovi taj učinak za LCR.
Ali bio je blizu.
Mladi Španac je osvojio četvrto mesto na petoj rundi voženoj na stazi Portimao, a samo 0,051 sekundi ga je delilo od mesta na podijumu. Međutim, to je bio jedan od svega dva nastupa među prvih sedam ove sezone, dok je dosta nezavršenih trka ostavilo Markesa na samo šesnaestom mestu u generalnom plasmanu.
Markes nije bio jedini vozač Honde se mučio s problemima tokom 2021. Njegov timski kolega Takaki Nakagami je osvojio samo šest poena više tokom sezone, dok je Aleksov naslednik u Repsol Hondi, Pol Espargaro, godinu završio na dvanaestom mestu.
Rangiranje koje je sadržalo dosta Hondi na vrhu bila je lista padova u prošloj sezoni. Mark Markes – jedini Hondin pobednik trke od 2019. – na 14 nastupa imao ukupno 22 pada. U vrhu su se našli i Pol Espargaro sa 20 padova i Aleks Markes sa 19. Nakagami je bio deveti na listi sa 12.
Nedostatak zadnjeg prijanjanja je često navođeno kao uzrok problema, a HRC je odgovorio isporukom potpuno novog prototipa za 2022. Inicijalni testovi su bili pozitivni, posebno u pogledu zadnjeg prijanjanja. Mašina je sada znatno bezbednija pri ulasku u krivini, ali veliki broj promena zahteva dodatni rad i fina podešavanja.
Ali čak i bez povređenog Marka Markesa na prošlomesečnom testiranju na Heresu, novi motocikl je izgledao brz.
„Mislim da nas čeka dosta uzbuđenja u 2022.“, rekao je Aleks Markes, govoreći tokom posete muzeju Estrelja Galicija u Korunji. „Honda je potpuno promenila motocikl i sada imamo jedan drugačiji koncept.“
„Već sam ga probao na Heresu i kao što sam rekao, uzbudljivo je bilo jer je od početka to bio motocikl koji nismo poznavali. Vremena su bila brza i osećali smo se prilično prijatno dok smo ga vozili.
„Očekivanje su velika. Želimo da konstanto budemo među prvih osam.“
Naredni testovi biće održani na Sepangu i Mandaliki u februaru, dok nova sezona startuje 6. marta u Kataru.
Mir: Ne dajem ni pet para na kritike
Vozač Suzukija nije pobedio niti na jednj trci u 2021. i osvojio je samo šest podijuma na putu do trećeg mesta u generalnom plasmanu. Na kraju, imao je 70 bodova manje od osvajača titule Fabija Kvartarara.
Mir je bio sputan nedostacima svog GSX-RR, koji se pokazao znatno slabijim u odnosu na mašinu koji je osvojila šampionat 2020.
Pričajući o nedavno završenoj sezoni, Mir je naglasio da je izvukao sve što je mogao iz GSX-RR, ali da jednstavno nije mogao ništa više da postigne.
„Tačno je da nisam pobedio, ali ono što niko ne može da kaže je da nisam dao 100% sebe i motocikla“, rekao je Mir.
„I dalje sam zaista razočaran, ali ću mirno spavati jer znam da nisam mogao bolje.“
„Ako mi neko veruje, dobro. Ako neko kaže da sam imao najgoru odbranu titule u istoriji, opet dobro.“
"Ali mene iskreno nije briga ni za te ljude, ni za njihove komentare."
Situacija u timu je takođe uticala na Suzukijevu sezonu. Tu mislimo na dolazak dugogodišnjeg menadžera tima, Davida Brivija, koji je ekipu napustio uoči predsezonskih testova. Suzuki nije direktno zamenio Italijana, ali se svi slažu da ekipa nije imala to zajedništvo.
Međutim, Mir veruje da će Suzuki „biti snažniji“ u budućnosti na osnovu onoga što je naučeno tokom 2021.
„Mislim da ćemo iz ove situacije moći mnogo toga da naučimo. Prvenstveno da je teško pobediti na MotoGP trci.“
„Morate da učinite i više od svojih mogućnosti da biste osvojili titulu. I to se ne odnosi samo na vozače, već i na sve ljude unutar tima.”
Izvor: Moto-berza.com