home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
44. Dakar Rally

O automobilskom i motociklističkom sportu se može pisati puno i na više načina. Baš sam mom starom prijatelju, uglednom šampionu brzine, Pavlu Komnenoviću – Paji, rekao kako bi ON mogao detaljno da elaborira o tehničkoj pripremi jednog menjača za „bmw-a“, „alfu“, ili recimo „opela“, ali, da bi taj monolog bio zanimljiv samo nekom ko je zaljubljen u tehniku i sportska nadmetanja.

Neka naša tetka, strina ili jedna obična domaćica koja šampionski priprema pasulj prebranac, sarmu ili pileću supu sa preprženim lukom i celerom, ne bi imala interesovanja za zupčanike, prenose, težinu delova, za bregaste ili za neki zamajac…verovatno bi znala da potvrdi kako menjač ima četiri brzine ali da nije čula da ga prave i sa pet ili šest brzina….

Ovaj uvod u suštini predstavlja stil pisanja i osnovu novinarskog zanata koji je nekada davno negovan u redakcijama Radio Beograda. Tada su veliki majstori pera i mikrofona učili svoje saradnike….bilo je to vreme kada je pripravnički zanat, sa uobičajenim poslovima šegrta, trajao i do 10 godina, i kada se znalo šta je strpljenje, usavršavanje, poštovanje starijih,…. i kada je svaki poletarac kapirao da MORA DA PITA…. jer nije sramota PITATI.

Danas, u poplavi samozvanih „novinara“ i „voditeljki“, kao i „čelnika“ u važnim institucijama, kada nam se serviraju najgore moguće vesti, bez trunke pristojnosti,… moral, profesija, kriterijum…. sasvim su nestali.

Naredni redovi ne govore o prvoplasiranima, o mega zvezdama, fabričkim takmičarima sa dobro plaćenim ugovorima, već naprotiv o jednoj sjajnoj dami i isto takvom gospodinu…o Holandjanki Mirjam Pol i Italijanu Franku Piku, koji upravo ovih dana jure nepreglednom pustinjom 44. Dakar relija, u Saudijskoj Arabiji.

Mirjam Pol ima 38 godina, vozi „huskvarnu“, ima visinu od 1.7 metra i težinu od samo 65 kilograma. Ovo joj je već deveti Dakar. Godine 2009. je bila prva na Dakaru medju damama a 2020. je ostvarila najbolji plasman na Dakaru, 41. mesto u generalnom poretku, što je svrstava u konkurenciji žena odmah iza Špankinje Laje Sanc. Uoči starta u Džedi Mirjam Pol je kazala…

„Zbog nemogućnosti realizacije potrebnog budžeta morala sam otkazati Dakar 2021. Umesto takmičenja na Dakar rally-u mogla sam biti deo nekoliko trka na FIM Svetskom kupu Baja 2021. Imala sam jaku sezonu i posle pobede na poslednjoj trci Portugala – Baja Portalegre – sada se mogu zvati „Svetski prvak Baja 2021“. Posle svih ovih godina učestvovanja u reliju Dakar, još uvek sam jedina Holandjanka na motociklu i jedina žena u svetu koja je završila Dakar na sva tri kontinenta: Africi, Južnoj Americi i Saudijskoj Arabiji.“

Mirjam Pol je posle dve etape aktuelnog Dakara najbolja medju nežnijim polom i zauzima 61. mesto.

44. Dakar Rally

Italijan Franko Piko je duboko zašao u sedmu životnu deceniju, rodjen je pre 66 godina u Vićenci. Karijera mu je prepuna uspeha, pobeda, pehara, sjajnih vožnji. Iako u baš poodmaklim godinama sa energijom tinejdžera startovao je na ovom Dakaru i trenutno je na 79. mestu.

44. Dakar Rally

Franko Piko je već po 16. put na ovom maratonu. Dva puta je bio drugi u generalnom kod motociklista, jednom treći a dvostruki je pobednik poznatog moto maratona Reli Faraona. Hobi mu je motociklizam i restauriranje starih modela. Sada sa 66 godina visok je 1.75 a težina mu je 83 kilograma….uoči starta je izjavio..

„Dakar je za mene najvažnija i najzahtevnija trka, trka života. Zahteva pedantnu pripremu kako po pitanju tehnike tako i kada je reč o telesnoj formi – ali pre svega psihičkoj. Moramo biti čvrsti i odlučni…tipičan dan na Dakaru je izrazito zahtevan, često odlazimo na stazu kada je još mrak i po velikoj hladnoći, onda ulazimo u pravi specijal i moraš dati 100 % za te kilometre, u pokretu si 8 ili 10 sati, kako bi prešao 600-800 kilometara. Radiš više glavom nego na telesnoj snazi. Vozim Fantic XEF 450 Rally i mislim da iskustvo koje koristim može biti važno za usavršavanje vozila.“

Naš Gabor Sagmajster je na Dakaru neprekidno još od 2008. godine…Njegov veliki hendikep je njegova korpulencija, medjutim kada je reč o snazi, upornosti i svesti….tu je pravi šampion. Do sada niko od vozača iz Srbije, uz samo dva pokušaja, nije bio ni blizu završavanja Dakar relija. Gabor Sagmajster je juče bio na 125. mestu…ali u svojoj klasi medju 33 rivala, zauzima 28. poziciju.

Usput valja i ovo reći… za odlazak na Dakar je u pomenutoj klasi neophodno imati motocikli, opremu(profi odelo), najbolje čizme, rukavice, profi kacigu, jaknu, podkapu, naočare,….obezbediti novac za startarinu koja je nedavno bila 16.000 evra, gume za oko 7000 evra, novac za avio kartu, za hotel, hranu, vitaminske preparate – sve skupa to je minimum 50.000 evra…

Priču o današnjoj etapi Dakara 2022. završavamo podatkom da je Karlos Sajnc sa električnim „audijem“ zabeležio 40. pobedu na specijalu ispred Lategana i Peterhansela….Al Atija je sa „tojotom“ bio osmi, Loeb, sa „hunterom“, uz dva gumi defekta 21..ali bitno je da „stari lisac“ iz Katara u generalnom i dalje vodi ubedljivo. Za njim je Loeb sa 37.40 minuta kašnjenja….Sajnc je na 17. mestu i zaostaje 2 sata i 19 minuta…Poznavaocima relija verovatno je jasno da je Naserova prednost baš ogromna….

Za razliku od automobilista, kod pravih virtuoza na motociklima je fantastična ujednačenost. Danas je specijal dobio Joakium Rodrigues iz Portugalije (blizak rodjak Paula Gonkalveša, sjajnog motocikliste koji preminuo na Dakaru 2020), motor „hero“…Australijanac Toby Price, „ktm“, je kasnio samo 1.03 minuta, dok je u generalnom na prvoj poziciji Britanac Sanderlend, „gasgas“……a pazite ovo….prati ga Francuz Van Beveren sa „yamahom“…. i zaostatkom od ČETIRI SEKUNDE….prosto neverovatno…

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs

Najnovija vest govori da je Gabor Sagmajster završio specijal kao 129. pa je u generalnom 124.

Mirjam Pol je bila odlična na specijalu – 59.

Franko Piko je na specijalu bio 87.

Klasa kvadova – pobednik na specijalu – Pablo Copeti
Lajt proto – pobednik na specijalu – Seth Quintero
SSV – pobednik na specijalu – Marek Goczal
Kamioni – Dmitry Sotnikov



čitanja : 732



Komentari