home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes-AMG GT3

Sasvim neplanirano, danas su se na poznatoj beogradskoj stazi Ada Huja, okupili „tinejdžeri“, veterani auto sporta, nekadašnji takmičari, zagrebački as nekadašnje Nacionalne klase 64. godišnji Branko Dovranić – „Ladica“, beogradski šampion „fića“ – državni prvak 63. godišnji Boško Marković i moja malenkost, najstariji novinar auto branše, nekada reli suvozač, 72. godišnji Djordje Djenić….(na drugoj slici).

Dovranić, Marković & Djenić

Zapravo, susret je ipak bio neminovan jer su iz Zagreba „doputovale“ trkačke kobasice Davora Devunića- „Deve“…..perfektnog kvaliteta. (.. a iz Beograda je za komšiluk odjurila flaša dobrog crvenog vina iz Srbije)

Bio je to susret na kome se razgovaralo samo o trkama koje uskoro počinju na svetskim stazama.

Već 1. aprila 2022. na stazi u Imoli, u Fanatec GT World Challenge Europe Endurance Cup, pojaviće se naš 37. godišnji Dušan Borković, član NIS tima, a u vozilu „mercedes GT3“, španske ekipe Madpanda Motorsport, u vlasništvu Argentinca, 27. godišnjeg Ezequiel Pereza Companca. Partner u kokpitu biće mu 28. godišnji Britanac Šon Vilkinšou, više godina učesnik GT trka u Japanu. Kao što smo objavili na stazi će biti i oko 40 drugih timova a medju njima i tim Valentina Rosija, sa jednim „audijem R8“.

Audi R8 Rosi

Na istoj stazi i istog datuma, ali u seriji Lamborghini Super Trofeo Europe startovaće 24. godišnji hrvatski as iz Samobora, Martin Kodrić……o kojem nam je govorio Branko Dovranić, dugogodišnji prijatelj porodice Kodrić.

Lamborghini Super Trofeo

„Reč je o momku koji je od prvog susreta sa volanom pokazao neverovatnu energiju i sposobnost za napredovanje…naravno prvo u kartingu gde je neobično brzo počeo da niže pobede i da se probija u žestokoj konkurenciji. Ako vam kažem da je njegov baš veliki rival i vršnjak bio 24. godišnji belgijsko-holandski šampion F1, Maks Verštapen, a da mu je konkurent na stazama u kartingu bio i njegov malo mladji prijatelj, 22. godišnji Britanac, takodje vozač F1 Lando Noris….onda će vam sve biti jasno…

Martin je bio uspešan u svakom trkačkom automobilu, bio je pobednik najvećih karting trka, šampion države, vozio je formulu 3, bio je šampion GT3 serije….a najbolje je da kompletan njegov trkački opus pogledate putem interneta na bazi podataka…

O Borkoviću sam čuo mnogo toga dobrog i znam da je i njegova karijera prepuna sjajnih rezultata. Sada ulazi u nešto potpuno novo, ali, verujem da će se vrlo brzo prilagoditi svemu i mnogo jačem automobilu. Ako njegove navijače brine Borkovićeva težina i visina i postupak zamene vozača u boksovima u toku trke….mislim da će se to brzo rešiti. Radi se o treniranju…u kokpitu će biti osnovno sedište a svaki vozač će imati svoj dodatak, sačinjen prema njegovim telesnim merama. To su trke koje u svetu imaju veliku popularnost i mislim da su odmah iza F1, WRC-a i WTCC-a“

Danas i juče na poznatoj francuskoj stazi Paul Ricard, u mestu Le Kastele, nadomak Marselja, održani su zvanični treninzi serije GT, a Borković je na svojoj FB stranici objavio.

„Dva uzbudljiva dana na stazi Pol Rikar, na zvaničnim testovima. Jako sam zadovoljan automobilom, mojim suvozačem i našim timom.“

Na testovima u Francuskoj vidjena su 42 automobila a bio je medju njima i tim čuvenog moto šampiona sveta, 43. godišnjeg Italijana Valentina Rosija, koji je nedavno dobio ćerku Djulijetu i učestvovaće u ovogodišnjim GT trkama kao ponosni otac, bravo za sjajnog „doktora“ koji će svojim prisustvom enormno uticati na značaj trka FANATEC.

Boško Marković, stari as domaćih staza je na svoj način komentarisao predstojeću sezonu.

„Biće to očigledno poseban šampionat, mislim i na jedne i na druge trke, Fanatec i Lamborghini. Radi se o najskupljim automobilima sveta, to je nešto zaista posebno i nije potrebno da takve trke uporedjujemo sa Borkovićevim proteklim takmičenjima. Duca je odavno postao as medjunarodnog formata, ima i sreću i podršku bez koje je nezamislivo stići do najvećih visina. Ako me pitate o konkurenciji…..odgovor je sličan….nije za poredjenje. Nikada neću zaboraviti kada sam mislim 1980. godine gledao trku naših fantastičnih „kečeva“…“zastava 101″….u Slavonskoj Požegi, stigli su i relisti iz Slovenije i baš najbolji vozači (relisti su više voleli „ćoškare“, kao što su Ušće i Kragujevac, a manje Požegu i Grobnik, gde se jurilo)….Na spustu…… gledam i ne mogu da verujem….4 KECA U TRI REDA…..a onda se po travi i spolja pojavljuje PETI KEC….naš prijatelj Vasilije Mišković….toga danas nema …nekada su najbolje trke bile kada su svi imali iste automobile..“

Dušanu i Martinu želimo i ove godine BAŠ PUNO USPEHA…..da dostojno kao i uvek predstavljaju i Srbiju i Hrvatsku…..IDEMO !!!

Nacionalna klasa

(na slici iz Kragujevca 1979. Nacionalna klasa „fića“, u prvom redu na startu su Tihomir Aćimić, Boško Marković i Branko Dovranić)

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 1274



Komentari