Tri godine posle njihovog uvođenja, hibridne jedinice će biti povučene iz reli automobila najviše kategorije - Rally1.
Implementacijom hibridne tehnologije Rally1 automobili su naglo postali kompleksni i pre svega preskupi. Hibridni sistem je razvila nemačka firma Compact Dynamics GmbH, koja je bila odgovorna i za održavanje hibridnih jedinica. Proizvođači su prijavili prilično veliki broj problema sa hibridnim sistemom, tako da je početna euforija zbog ovog novog sistema prošla prilično brzo.
Iako je elektrifikacija trend, FIA je izašla u susret zahtevima timova (Toyota, Hyundai, Ford - M-Sport) da se hibridni sistem jednostavno izbaci iz vozila, kako bi se pojednostavila i pojeftinila tehnika.
Od sezone 2025 skup i komplikovan 2025 hibridni sistem više neće biti u Rally1 vozilima. Istovremeno, FIA je smanjila maksimalnu masu vozila sa 1.260 na 1.180 kilograma, a novina je i smanjenje prečnika restriktora vazduha sa 36 na 35 milimetara. Prema FIA, ove mere imaju za cilj ne samo smanjanje troškova, već i smanjenje razlika između automobila kategorija Rally1 i Rally2.
FIA ističe da će nastaviti da vodi računa i zaštiti žitotne sredine. FIA Svetski reli šampionat (WRC) nastaviće da koristi E-gorivo i prilagođava tehničke propise, koji će se primenjivati od 2027. godine i koji bi trebali da obuhvate i alternativne tehnologije pogona.
Izvor: Automagazin.rs