home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.tanjug.co.yu

Automobil godine je "pežo 308", koji je istovremeno i najbolje ekološko vozilo 2008. godine u Srbiji, odluka je novinara 37 redakcija.
Po toj odluci je glavni i odgovorni urednik dnevnog ekonomskog lista "Pregled" uručio danas na Beogradskom sajmu predstavnicima kompanije "Verano motors" priznanje za "pežo 308".
U tradicionalnom izboru u kojem je, u organizaciji "Privrednog pregleda" učestvovalo 39 novinara, priznanje su dobili i "Tojota" za najbolje terensko SUV vozilo godine - lend kruzer V8 i "Delta auto" za najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500."
"Pežo 308" poseduje osobine koje vozačima pružaju veću sigurnost u vožnji, a direktor marketinga "Verana" je ukazao da je vozilo ušlo u Ginisovu knjigu rekorda zbog minimalne potrošnje goriva od 3,61 litar na 100 kilometara, što je potvrđeno na testu u Australiji.
Konstruktori su posvetili veliku pažnju zaštiti životne sredine, pošto smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta za francusku kompaniju.
Model se proizvodi u nekoliko varijanti, sa troja i petoro vrata, pet nivoa završne obrade i 12 boja, a biće ponuđen u šest varijanti takozvanog "learn burn" motora, uključujući tri benzinska motora, koji su nastali u okviru parterstva sa BMW-om i tri HDI motora.
U januaru ove godine na tržištu se našao "1.6 HDI" motor sa 110 konjskih snaga sa filterom za čestice iz vazduha, pa je "308" prva limuzina koja emituje manje od 120 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Najbolje SUV vozilo "Tojotin" lend kruzer V8, opremljen je sistemom za zaključavanje, koji omogućuje da se kola sama otključaju kad im se vlasnik približi, a za pokretanje motora dovoljno je pritisnuti jedno dugme, a sve to je omogućeno uz pomoć odgovarajuće kartice.
Kada je u pitanju najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500" prvi put je vozilo, dugo jedva nešto više od 3,5 metra, dobilo pet zvezdica za nivo bezbednosti. Taj mali automobil ima sedam važdušnih jastuka kao standardnu opremu, a to je i jedini superkompaktni auto sa jastukom za kolena za vozače.





Pred sam početak salona automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) na internet su pre vremena ipak procurele prve zvanične fotografije potpuno nove Nissanove limuzine Maxima (modelske godine 2009), čiji izgled je trebalo da ostane strogo čuvana tajna sve do njenog oficijelnog predstavljanja. Kako bilo, pred nama je već sedma generacija Maxime, naslednik aktuelnog modela iz 2004. godine (prva Maxima se inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i traction control su standardni deo opreme), nova Maxima dobija i pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela. Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine. Drugi zanimljivi eksponat ove japanske kompanije na salonu u Njujorku jeste i Nissan Denki Cube concept (treća slika), koji istovremeno najavljuje i Nissanove planove da Amerikancima ponudi model Cube sa elektro pogonom (prvo za flotne kupce, a kasnije i "običnim" kupcima). Denki Cube concept sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (pune se oko osam sati) inače ima autonomiju od oko 100 milja (nešto preko 160 kilometara), dok mu maksimalna brzina iznosi 120 km/h.



Posle rešenih problema sa menjačem i vazdušnim jastukom, juče je konačno i zvanično počela serijska proizvodnja Tesle Roadster, sportskog automobila na elektro pogon, predstavljenog inače još pre dve godine. Plan je da u početku fabriku napusti do pet automobila nedeljno, a početkom naredne godine proizvodnja će porasti na više od 100 komada mesečno. Treba reći da je celokupna ovogodišnja proizvodnja već prodata (radi se seriji od 600 komada), ali svi zainteresovani kupci već sada mogu izvršiti rezervaciju za automobile koji će biti proizvedeni 2009. godine. Inače, u ovoj kompaniji se nadaju da će 2010. godine dopuniti svoju paletu i drugim automobilom na elekto pogon, tačnije sportskom limuzinom za pet putnika.



TAC Stark iz Brazila

18 Mar 2008 - 13:19 Noviteti Link


Brazilska auto kompanija TAC je svoj manji off-road model Stark promovisala 2006. godine (kao prototip), dok je njegova prodaja trebalo da započne godinu dana kasnije. Međutim, zbog problema sa dobavljačima delova, prodaja je u međuvremenu odložena, pa će se ovaj zanimljivi terenac (sa pogonom i na etanol i na benzin) naći na tržištu 2009. godine (planira se proizvodnja 1200 primeraka godišnje). Za pogon je izabran četvorocilindrični 1,8 litarski Volkswagenov motor (u paru sa petostepenim menjačem), koji sa pogonom na etanol raspolaže sa 106KS, a sa pogonom na benzin ima 103 konja (pri 5250 o/min.). TAC Stark je inače težak tek 1300 kg (karoserija je od kompozitnih materijala), dugačak je 408 cm, širok 191 cm, visok 183 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 254 cm. TAC će tokom 2009. godine u Brazilu promovisati svojih prvih pet dilera, dok će izvoz startovati tek 2012. godine. Cena? U Brazilu će iznositi oko 41.300 američkih dolara ili oko 26.400 evra (sa uključenim tamošnjim porezom od 30%).

VIDEO : TAC Stark




A.R.T. Mercedes G55

18 Mar 2008 - 00:59 Tuning Link

Nemačka tjuning kompanija A.R.T. razvila je novi tjuning kit za vremešni Mercedes G klase (tačnije za G55), koji podrazumeva, pre svega, seriju modifikacija na njegovom V8 motoru. Zahavljujući novom kompresoru i modifikovanoj elektronici motora, G55 sada raspolaže sa svih 427kW/580KS i 790Nm obrtnog momenta, što je za 77kW/104KS i 90Nm više nego ranije. A.R.T. je na svoj G55 ugradio i novi sportski izduvni sistem (sa četiri izduvne cevi prečnika po 80 mm), novi filter za vazduh, MonoART1 točkove od 22 inča (na raspolaganju su i MonoART2 točkovi od 20 inča), modifikovane branike, prednji spojler sa svetlima za maglu, šire blatobrane, nova prednja i zadnja svetla, krovni spojler, a u interijeru kožu, drvo i karbon fiber, A.R.T. volan i novi zabavni i audio sistem.



Ovaj crni Dodge Viper je plod zajedničkog rada kompanija Neiman Marcus i Hennessey Performance Engineering i predstavlja ekskluzivan proizvod, koga karakterišu "performanse i izgled u tipičnom Hennessey stilu". Venom 700NM pokreće modifikovani motor iz Vipera SRT-10, koji u ovom slučaju raspolaže sa 522kW/700KS i masivnih 873Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,3 sekunde, do 100 milja na sat (160,9 km/h) mu treba 7 sekundi, dok mu je najveća brzina 344 km/h. Sem pojačanog motora, Venom 700NM raspolaže i VenomAero Exterior Aerodynamic paketom i laganim aluminijumskim točkovima od 19 inča napred, a pozadi od 20 inča. Ako vam se ovaj Viper sviđa, postoje samo dve prepreke da postanete njegov ponosni vlasnik : prva je cena od 179.500 američkih dolara, a druga je činjenica da je planirana ograničena serija od samo sedam primeraka.



Kraj za Maybach?

18 Mar 2008 - 00:35 Vesti Link

Dok britanski luksuzni proizvođači Rolls-Royce i Bentley obaraju rekorde u prodaji, nemački Maybach grca u problemima, pa se proteklih dana na internetu mogu pronaći i informacije da Mercedes čak razmišlja o ukidanju ove svoje luksuzne marke. Tako je izvršni direktor Daimlera, Dieter Zetsche, odlučio da ne odobri planove za razvoj novih ili zamenu postojećih modela, a imajući u vidu da je prošlogodišnjom prodajom od 146 primeraka Maybacha postignuto samo 10% prvobitno planirane prodaje, kraj je možda bliži nego što se čini. Po Zetscheu, to su i više nego dobri razlozi da se odustane od dalje avanture sa Maybachom, pre nego što se situacija još više pogorša. Za sada još nije doneta definitivna odluka o budućnosti Maybacha, mada je Zetsche dodao da bi moglo proći i dve godine do pojave nekog novog modela, naravno pod uslovom da za to stigne odobrenje uprave samog Daimlera. Inače, poslednji novitet koji je Maybach lansirao, jeste ova Landaulet verzija modela 62.



Izvor : zastavanacionale.com

Potpuno je razumljivo zašto su posetioci „Zastavinog“ štanda na ovogodišnjem sajmu automobila bili vrlo iznenađeni – između najtraženijih Koral In i Zastava 10 modela, kao i dugo očekivane „Floride“ u dizel verziji, smestila se dobro poznata Skala 55. Teško je se setiti kada se ova domaća, vrlo upotrebljiva limuzina poslednji put našla pod reflektorima na sajmu. Ipak, nekadašnja ikona pokazuje da za nju još uvek vlada veliko interesovanje. Privlačenje pažnje na sajmu se lako može objasniti – najjeftiniji automobil na ovoj manifestaciji nedavno je osvežen, kako vizuelno, tako i po pitanju mehanike. Ispod haube se sada nalazi novi, aluminijumski hladnjak, dok su ležajevi točka i homokinetički zglobovi preuzeti sa „Zastave 10“. Sa „srpskim Puntom“ Skala 55 će ubuduće deliti i sirenu, podesive bočne retrovizore i centralni retrovizor. Rukohvati i brave na vratima „pozajmljeni“ su od In porodice (Koral In i Florida In), dok se za otključavanje svih vrata i pokretanje motora koristi isti ključ. Ugrađena su i nova, udobnija sedišta. Budući vlasnik će prilikom zauzimanja pozicije za upravljačem videti novu instrument sa obrtomerom i vrlo prijatnom kombinacijom plave i crvene boje. Skala 55 se može dobiti i sa uređajem na gas (plin, TNG) bez gubitka garancije – fabrički se ugrađuje Lovato uređaj sa rezervoarom od 40 litara.

Ovaj automobil se prvi put pojavio 15. oktobra 1971. godine, pod imenom Zastava 101 i to pune tri godine pre nego što je Fiat lansirao svoj 128 sa troja vrata (128 3P) a Volkswagen svoj Golf, što znači da je bio prvi hečbek sa poprečno postavljenim motorom i menjačem. Primena prednjeg pogona u vreme kada se većina proizvođača još uvek držala zadnjeg, omogućila je „Zastavinim“ vozilima izuzetnu iskorišćenost prostora. Nezavisno zadnje oslanjanje odlično se nosilo sa ne baš kvalitetnim putevima, dok su motori konstruisani od strane legendardnog Aurelia Lampredija s radošću postizali visoke obrtaje. Zahvaljujući nenadmašnoj funkcionalnosti i robusnosti, Skala 55 ostaje najprodavaniji automobil „B“ segmenta u Srbiji – do sada je proizvedeno više od milion komada. Sa poboljšanjima izvršenim od strane „Zastavine“ Direkcije za Razvoj, izgleda da jedan od najpristupačnijih automobila na svetu namerava da zadrži svoju lidersku poziciju.

Zastava je na Sajmu automobila u Beogradu ponudila svoja vozila uz popust od pet odsto, a za model "Zastava 10" i najveći sajamski popust do sada – od 12 do 14 odsto, koji važi na svim prodajnim mestima širom Srbije. Uz sajamski popust od 12 odsto na pakete opreme "standard", "standard plus" i "komfor" cena "Zastave 10" iznosi 7.510, 7.610 i 7.948 evra, a za modele sa opremom "dinamik" i "impresionante" – 8.718 i 9.161 evro. Za "Floridu In" sa popustom od pet odsto cena iznosi od 493.464 do 544.246 dinara, najprodavaniji model "Koral In" kreće od 354.236 do 448.804, dok "Skala 55" košta 362.644.




Jedan od zanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u jeste i druga generacija Renaultovog gradskog modela Twingo, koji je inače premijerno predstavljen još pre tačno godinu dana na salonu automobila u Ženevi, dok su ga specijalizovani automobilski novinari vozili sredinom prošle godine na prezentaciji u Sloveniji. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5. Inače, prva generacija Twinga je od aprila 1993. našla preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše (preko milion), u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Novi model se prilično razlikuje od istoimenog prethodnika, kako dizajnerski, tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela, dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom Renaultovom korporativnom looku. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački, a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine, a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se veoma upotrebljivih 959 litara. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Novi Twingo se u Srbiji nudi u 4 verzije opreme : Access, Expression, Dynamique i GT, a paleta motora obuhvata četiri agregata; 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm, a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put se se ispod haube Twinga našao i dizel motor; u ovom slučaju 1,5 litarski dCi sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji Twingo benzinac od 60KS stiže do 154 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi, dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard, dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 g/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km, benzinac sa 60 konja se zadovoljava sa 5,6 l, model sa 75KS sa 5,7 l, a sportski GT sa 100 konja treba 5,9 litara na svakih 100 km. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme, kao i frontalne vazdušne jastuke. Osnovni Twingo (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Access) u Srbiji košta 9274 evra (sa PDV-om), bazni model sa benzincem od 75KS (1,2 16v i opremom Expression) staje 11.084 evra, dizel verzija Twingo 1,5 dCi košta od 12.923 evra pa naviše, dok je najskuplji sportski Twingo GT sa 100KS, koji treba platiti 14.129 evra.



Ovo su prve zvanične fotografije dugoočekivanog Hyundaijevog Genesisa Coupe, koji je u obliku koncept automobil predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će ovu serijsku verziju za nekoliko dana prvi biti u prilici da vide posetioci predstojećeg salona u Njujorku. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat sa svih 380KS. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.

  



Izvor : www.blic.co.yu

Autor : Aleksandar Andrić

Prva asocijacija na vozila marke „Subaru“ svakako je simetrični pogon na sva četiri točka (čuveni AWD), a druga - (benzinski) bokser motor. Da li će treća uskoro postati dizel ostaje da vidimo, ali da je japanski proizvođač napravio krupan iskorak na tom polju - to stoji. Skupi troškovi razvoja i proizvodnje, s planiranim obimom od samo 100.000 primeraka godišnje, nisu omeli „Subaru“ u nameri da konstruiše sopstveni komon-rejl turbo dizel jedinstvene bokser koncepcije. 

Izazov je bio veliki, ali je finalni rezultat dao za pravo japanskim inženjerima koji su početna ograničenja prilično vešto pretočili u prednosti. Motor s dva bloka, dve glave i četiri bregasta vratila jeste skup za proizvodnju, ali je upravo bokser koncepcija pružila i uštede na nekim komponentama. Vodoravno postavljeni cilindri i sinhrono kretanje klipova obezbedili su miran rad motora, pa nije bilo potrebe za ugradnjom takozvanih balansnih vratila koja se za smanjenje vibracija koriste kod linijskih i V turbo dizela. Bokser motori imaju i manju visinu, što povoljno utiče na stabilnost (niže težište) i aerodinamiku vozila (spušteniji prednji deo karoserije). Japanci posebno ističu i kompaktnost novog agregata, kod kojeg je dužina bloka smanjena za 61,3 milimetra u odnosu na dvolitarski benzinac koji je poslužio kao osnova za razvoj.

Na korak do evro 5

Veliki posao obavljen je i na polju ekologije. Na prvom bokser dizelu u svetu primenjeni su oksidacioni katalizator, DPF filter čađi i EGR recirkulacija izduvnih gasova, čime se ne samo odgovorilo na evro 4 norme, već je postavljena dobra osnova da se uz sitnije prepravke i optimizacije dosegnu i dolazeći evro 5 propisi. To je, uostalom, lako postignuto na prototipu ovog motora koji je prvi put predstavljen javnosti pre oko godinu dana.
Novi agregat prvo je primenjen na modelima srednje klase - „legasiju“ i „autbeku“. Dvolitarski dizel, maksimalne snage 150 konja, odlično se uklopio u okruženje. Stalni pogon na sva četiri točka i ambiciozno projektovan sistem oslanjanja (napred „mekferson“, nazad „multilink“) dobili su novo značenje primenom motora koji maksimalni obrtni moment od 350 Nm ostvaruje već na 1.800 obrtaja u minutu. Odličan raspored snage i sasvim solidna ubrzanja dobro maskiraju jednu od retkih mana „subarua“ s dizel motorom - nedostatak adekvatne transmisije. Za sada je, naime, u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a za vozila ovog tipa šestostepene transmisije (ručne i automatske) odavno su standard kod većine proizvođača.

Mala potrošnja

Vrhunska stabilnost i precizno upravljanje je nešto što se kod „Subaruovih“ automobila odavno podrazumeva. Japanci su i pored toga dodatno unapredili vozne karakteristike ugradnjom standardnog uređaja za dinamičku kontrolu (VDCS).
Primenom savremenog dizela (komon-rejl, direktno ubrizgavanje, turbo punjač varijabilne geometrije lopatica...) „Subaru“ po prvi put može da se pohvali i veoma niskom potrošnjom goriva. Japanci obećavaju prosek ispod šest litara za sva tri prikazana vozila („legasi sedan“, „legasi SW“ i „autbek“).
Na kupcima je, dakle, da izaberu koja im varijanta najviše odgovara. Na autoputu je u prednosti „legasi sedan“, s maksimalnom brzinom od 208 kilometara na sat. Nešto sporiji, ali svakako upotrebljivi je „stejšn vegon“ iliti karavan. Bitne razlike u vožnji između tih automobila, gotovo i da ne postoje - osim činjenice da se veći prtljažni prostor plaća za pet kilometara nižom krajnjom brzinom. Najatraktivniji deo ovog trija ipak je „autbek“, uprkos činjenici da je sporiji od oba „legasija“. Izveden je na osnovi SW-a, a ono što ovaj „subaru“ čini posebnim jeste povišeno rastojanje od tla (+50 mm) i proterenski dizajn. S karoserijom postavljenom na 195 milimetara iznad podloge, „autbek“ dozvoljava i ozbiljnije izlete van asfalta gde do izražaja dolazi i proslavljeni AWD pogon.
Dobra vest je da će se novi bokser dizel uskoro primeniti i kod drugih „subarua“. Nakon modela srednje klase, sledi nova generacija „forestera“, a potom i „impreca“. Do tada će verovatno stići i novi tipovi menjača.

Bogata standardna oprema  

Pored AWD pogona prvi „Subaruovi“ dizeli stižu i s bogatim sigurnosnim paketima, koji sadrže VDCS (Vehicle Dynamics Control System), ABS+EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke. Tu je i takozvani zimski paket, koji nudi grejanje spoljnih ogledala, odleđivače prednjih brisača i dodatno grejanje prednjih sedišta. Tu su i ksenonska svetla s uređajem za pranje, maglenke, audio-sistem sa šaržerom za šest CD-a, automatska klima, tempomat, kožne obloge upravljača i ručica menjača i pomoćne kočnice... Kao dodatna oprema na raspolaganju su i kožna sedišta, DVD sistem s navigacijom, stakleni krov, električne komande za vozačevo sedište, „smart-kard“ sistem za ulazak u vozilo i startovanje motora bez ključa, aluminijumski naplaci od 17 inča.




Izložbeno-prodajna manifestacija BG CAR SHOW 02 se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava sve do srede 19. marta. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara), a Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Podsećamo da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

PREMIJERE BG CAR SHOW-a :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (novi A4), BMW (X6), CITROEN (C5), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MITSUBISHI (Lancer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

Galeriju najzanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u možete pogledati OVDE.



Za predstojeći salon automobila u Njujorku (2008 New York Auto Show) Pontiac je pripremio dve nove verzije svog modela G8: sportski G8 GXP i G8 Sport Truck. Novi Pontiac G8 GXP (na prvoj slici) pokreće 6,2 litarski LS3 small-block V8 agregat, koji raspolaže sa 402KS i 546Nm obrtnog momenta (za 41KS i 23Nm više od standardnog G8 sa 6,0 litarskim motorom), a to je dovoljno da mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,7 sekunde (četvrt milje, odnosno 402 metra, prelazi za 13 sekundi). Standardno će se ugrađivati šestostepeni autiomatski menjač, ali će kupci opciono moći da dobiju i Tremec manuelnu transmisiju sa šest stepeni prenosa. Ostali detalji ovog G8 GXP izgledaju ovako : međuosovinsko rastojanje iznosi 2915 mm, trag prednjih točkova je 1592 mm, zadnjih 1608 mm, ogibljenje je naravno podešeno tvrđe u odnosu na standardni G8, poboljšano je upravljanje, ugrađene su jače Brembo kočnice (sa 4-klipnim kočionom kleštima, diskovima od 355 mm napred, a 324 mm pozadi), izgled je nešto agresivniji (zahvaljujući, pre svega, moćnom prednjem delu), točkovi su od 19 inča (sa gumama P245/40 R19), a interijer je bogatiji za nova sportska sedišta, aluminijumske pedale, kožni volan i Blaupunkt audio sistem (u serijskoj opremi biće i ABS, Traction Control i ESP elektronska kontrola stabilnosti). Cene za sada nisu saopštene, dok se prodaja očekuje još tokom ove godine (kao modela za 2009. godinu), kada će ovaj G8 obogatiti Pontiacovu GXP porodicu modela. Pored sportiste G8 GXP, Pontiac će na salonu u Njujorku naredne nedelje publci prikazati i model G8 Sport Truck (slike dva i tri), koji predstavlja pick up model na bazi G8 sedana (od koga ima 100 mm duže međuosovinsko rastojanje, a dužinu za oko 150 mm) i koji vlasniku može da posluži i kao vozilo za rad i za rekreaciju (ipak, na tržištu se ne očekuje pre 2009. godine). I ovde je za pogon zadužen snažni V8 motor, ali zapremine 6,0 litra i sa 270kW/361KS i 522Nm, zaslužan za ubrzanje do 60 milja na sat u trajanju od 5,4 sekunde (menjač je šestostepeni automatik, a pogon je na zadnje točkove). Inače, dužina prtljažnika u G8 Sport Truck-u je 1878 mm, zapremina 1208 litara, nosivost 488 kg, a bez obzira na namenu ovog modela, u Pontiacu su se potrudili da zadrži isti onakav sportski dizajn eksterijera kao što ga ima i sedan verzija (atraktivan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, točkovi od 18 ili 19 inča, četiri završetka izduvnog sistema).



Pola Srbije vozi "veterane"

16 Mar 2008 - 01:28 Vesti Link

Izvor : www.novosti.co.yu

Gotovo tri četvrtine domaćinstava u Srbiji poseduje automobil, a više od polovine vozi kola starija od 15 godina. Trećina vlasnika vozi „Zastavine“ modele, za njima slede „Opelova“ i „Folksvagenova“ vozila. Više od četvrtine vozača izjavilo je da želi da kupi novi automobil u sledeće dve godine.
Prema rezultatima istraživanja agencije „Sinovejt“ i magazina „Vrele gume“, koje je rađeno telefonskim putem na uzorku od 600 ispitanika, starosti između 18 i 65 godina, na putevima Srbije najviše ima „jugo korala“. Od „Opelovih“ vozila najmasovniji je „kadet“, dok među „Folksvagenovim“ četvorotočkašima najviše ima „golfa 2“. Jedan auto ima 76 odsto anketiranih, dva vozila 21 procenat, dok svega tri odsto poseduje tri i više.

- Automobile koji nisu stariji od godinu dana ima svega četiri odsto ispitanika, dok gotovo 30 odsto poseduje vozila koja su stara od jedne do 10 godina - kaže Sanja Prvulović, istraživač agencije „Sinovejt“. - Svega nešto više od četvrtine anketiranih namerava da kupi auto u sledeće dve godine. O kupovini novih automobila razmišlja 39 odsto, dok bi se 47 procenata odlučilo za polovno vozilo. To su većinom visokoobrazovani muškarci do 30 godina starosti, koji imaju porodicu i primanja veća od 32.000 dinara. Svi bi najviše želeli neki od modela „Folksvagena“, „Opela“ ili „Pežoa“.
Najveći broj potencijalnih kupaca spreman je da za nov auto plati od 6.000 do 10.000 evra, dok bi za polovno vozilo „izbrojali“ od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi imaju i nerealna očekivanja, jer za sumu od 4.000 do 6.000 evra žele novi „opel“.
U zemljama u okruženju stvari su nešto drugačije. Čak 89 odsto domaćinstava u Hrvatskoj ima automobil. Istraživanje je pokazalo da je vozni park ove zemlje znatno mlađi, sa svega 12 odsto vozila starijih od 15 godina, a da su najpopularniji modeli „opela“, „folksvagena“, „fijata“ i „renoa“.
PROŠLE godine u Srbiji prodato je više od 56.000 novih automobila, što je za 18 odsto više nego u 2006. godini. Najviše je prodato „Zzastavinih“ vozila, slede „Opel“, „Folksvagen“, „Škoda“, „Pežo“... Prodaja modela „opel astra klasik 2“ povećana je prošle jeseni posle ukidanja carine na ovo vozilo.



Avro 720 Mirage Ford GT

16 Mar 2008 - 00:23 Tuning Link

Mada je proizvodnja Forda GT prestala, to ne predstavlja prepreku za brojne firme koji i dalje razvijaju različite pakete za povećanje snage njegovog V8 motora i pakete za unapređenje izgleda ovog retro automobila. Najnovija obrada Forda GT stiže iz britanske firme Avro Motor Cars, koja je zajedničkim snagama sa kompanijom Roush Technologies napravila limitiranu ediciju 720 Mirage GT. Zahvaljujući, pre svega, Whipple kompresoru, snaga Avro 720 Mirage Forda GT je porasla na 720KS pri 6950 o/min. i 815 Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., što je dovolno za maksimalnu brzinu od 220 milja na sat ili 354 km/h. Sem pojačanog motora, Avro Motor Cars je na 720 Mirage GT ugradio i 6-klipna AP Racing kočiona klešta, spustio ogibljenje za 25 mm, proširio trag točkova (i napred i pozadi) za 5 mm i skinuo zadnji branik (u nastojanju da se smanji težina automobila). Za atraktivnost se brine i Arancia Metallica narandžasta boja karoserije, kao i crni točkovi. Inače, biće napravljeno samo deset komada modela Avro 720 Mirage Ford GT, a svaki će imati i jedinstvenu pločicu sa serijskim brojem u interijeru.