home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Hyundai je na salonu u Njujorku konačno i zvanično promovisao novi Genesis Coupe, koji je u obliku koncept automobila predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.





Volvo XC70 T6

20 Mar 2008 - 00:56 Noviteti Link

Šveđani na salonu u Njujorku predstavljaju novu verziju svog (pro)terenskog modela XC70; tačnije radi se o modelu sa 3,0 litarskim T6 turbo benzincem, koji će se u prodaji naći ove jeseni (cena će biti saopštena naknadno). Pomenuti šestocilindrični motor raspolaže sa 281KS i 400Nm obrtnog momenta, a uparen je sa šestostepenom "Geartronic" automatskom transmisijom. Kao i svi modeli XC70, tako i T6 verzija predstavlja u stvari (polu)terensku verziju karavana V70 sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboraviti ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima).       



Izvor : www.tanjug.co.yu

Prodaja novih automobila u SAD i Japanu, najvećim tržištima vozila na svetu, ove godine će zabeležiti značajniji pad zbog visoke cene goriva, smanjenja potrošačkog poverenja i problema sa kojima se suočavaju sami proizvođači, procenjuju stručnjaci.
U SAD će prodaja automobila i lakih kamiona drastično pasti u 2008. godini, procenilo je odeljenje agencije "J.D.Pauer" koje prati kretanja u atomobilskoj indutsriji.
Procenjuje se da će prodaja lakih vozila u SAD pasti na 14,95 miliona u ovoj godini, u poređenju s ranijim predviđanjima od 15,7 miliona jedinica. Najnovija procena nudi mnogo lošiju prognozu od one koju je objavila većina proizvođača vozila za 2008. godinu.
"J.D. Pauer" sugeriše da bi američke kompanije mogle da smanje proizvodnju i troškove mnogo oštrije nego što su to ranije planirale.
Izvšni direktor filijale "J.D. Pauer" za predviđanja u automobilskoj industriji Džef Ssuster smatra da glavne uzroke manje prodaje u SAD treba tražiti u padu potrošačkog poverenja i potrošnje, kao i u poremećajima na finansijskom i ekonomskom tržištu.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA) danas je saopštilo da će prodaja novih vozila u Japanu u fiskalnoj 2008. godini pasti 0,6 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 5,3 miliona vozila, zbog visoke cene goriva i usporene stope privrednog rasta. To bi bio najniži nivo u poslednjih 26 godina.
Prodaja mini vozila, s motorom od 660 kubika ili manje, smanjiće se u ovoj godini 0,6 odsto, na oko 1,9 miliona jedinica, a isporuke većih vozila pašće 0,5 odsto, na 3,4 miliona komada, prema toj proceni.
Prodaja kamiona porašće u tom periodu 5,3 odsto, na 866.000 jedinica, a isporuke autobusa pašće 1,9 odsto, na 1.100 komada, procenjuje JAMA.



Nissan na salonu u Njujorku predstavlja već sedmu generaciju svoje limuzine Maxima, naslednika aktuelnog modela iz 2004. godine (prva Maxima se inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i traction control su standardni deo opreme), nova Maxima je dobila i pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela. Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine.



Dodge je iskoristio salon automobila u Njujorku da publici prikaže dve nove verzije nedavno promovisanog modela Challenger. Naime, posle Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim agregatom od 425KS i 569Nm), Dodge na salonu u Njujorku predstavlja i osnovnu SE i nešto jaču R/T varijantu ovog automobila, koje se razlikuju po motorima i opremi. R/T varijantu pokreće 5,7 litarski HEMI V8 agregat koji raspolaže sa 370KS i 540Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa automatskim petostepenim menjačem (šestostepena manuelna transmisija je opcija). Challenger R/T inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrzava za manje od šest sekundi. Osnovni Challenger SE nema HEMI motor, već 3,5 litarski V6 sa 250KS i 339Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Od bezbednosne opreme novih Challengera treba izdvojiti ABS, ESP, BAS, traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, bočne vazdušne jastuke...Oba nova Challengera biće na raspolaganju američkim kupcima na jesen ove godine, a proizvodiće se u Chryslerovoj fabrici Brampton u Kanadi.



Američki Saleen je na salonu automobila u Njujorku prikazao koncept svog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor koji, kako bi težina bila što manja, ima aluminijumsku šasiju i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat sa kompresorom i 650KS i 853Nm obrtnog momenta, koji može da koristi i benzin i E85 etanol gorivo (menjač je šestostepeni manuelni, a pogon je na zadnje točkove). To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h), a da do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za nešto preko tri sekunde (tačnije 3,2 sekunde). Serijska proizvodnja novog S5S Raptora zavisi od toga da li će automobil izazvati dovoljno veliko interesovanje posetilaca na salonu u Njujorku. Ako dođe do proizvodnje (2010. godine), cena bi prema prvim najavama iznosila oko 185.000 američkih dolara.



Spada TS Codatronca

19 Mar 2008 - 18:02 Noviteti Link

Novi italijanski superautomobil Spada TS Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole i Paola Spade iz kompanije SpadaConcept i italijanske firme UK Garage. Zvaničnu premijeru imaće 24. aprila u Montekarlu, dok će prodaja starovati sredinom ove godine (za proizvodnju će biti zadužena firma SpadaVettureSport iz Torina). Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spade TS Codatronce su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji, a cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Spada TS Codatronca koristi veliki broj komponenti sa Chevrolet Corvette, a pokreće je atmosferski V8 motor koji razvija preko 600 konja, što je dovoljno za najveću brzinu od preko 340 km/h. Kome to nije dovoljno, Spada za kraj ove godine planira i jaču TSS (Turismo Super Sportivo) verziju.




Posle restilizovanog modela RL, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) svetlost dana ugledala nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, promovisane na nedavnom salonu u Ženevi. Novi TSX, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti, donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti (serijski ABS, EBD, BAS i VSA sistemi, 6 vazdušnih jastuka i sistem za nadgledanje pritiska u gumama), a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će u početku pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS pri 7000 o/min. i 234Nm pri 4400 o/min. (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), a kasnije stiže i 2,2 litarski i-DTEC dizelaš.

VIDEO : Acura TSX

 



Pontiac Solstice Coupe

19 Mar 2008 - 13:40 Noviteti Link

Pontiac je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) pripremio promociju nove, Coupe verziju svog popularnog modela Solstice (ali sa targa krovom iznad glava vozača i suvozača koji može da se ukloni). Novi model se bazira na originalnom Solsticeu Coupe conceptu, predstavljenom još 2002. godine na salonu u Detroitu, a kupcima će biti na raspolaganju početkom naredne godine, i to u standardnoj i sportskoj GXP verziji. Standardnu verziju pokreće 2,4 litarski Ecotec četvorocilindrični motor sa 129kW/173KS pri 5800 o/min. i 226Nm pri 4500 o/min., dok GXP varijanta ima 2,0 litarski turbo agregat sa 194kW/260KS pri 5300 o/min. i 353Nm obrtnog momenta u rasponu od 2500 do 5250 o/min. Prema prvim najavama, Solstice Coupe će imati veoma slične osnovne karakteristike (upravljivost, ubrzanje, kočenje, potrošnja) kao i već postojeći Solstice kabriolet, što je zasluga činjenice da je Solstice Coupe tek nešto teži od svog otvorenog brata. Proizvodnja će početi u januaru naredne godine u GM-ovoj fabrici Wilmington, a prema za sada nepotvrđenim informacijama, biće ograničena na 10.000 primeraka godišnje.

VIDEO : Pontiac Solstice Coupe




Na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi, japanski Nissan je evropskoj publici predstavio novu verziju svog SUV modela Murano, ali je i dalje u njegovoj ponudi samo benzinski motor (3,5 litarski V6). Upravo je nedostatak dizel agregata jedan od glavnih razloga izostanka nekog većeg prodajnog uspeha ovog modela na Starom kontinentu, pa ne čudi najava da se za dve godine sprema ugradnja Renaultovog dizel motora u Murano. Radi se inače o 3,0 litarskom V6 dCi dizelašu, koga su Francuzi premijerno predstavili u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu pod poklopcem konceptne Renault Lagune Coupe (zavisno od verzije, pomenuti motor razvija od 170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta).   



Renntech Mercedes CLS55

19 Mar 2008 - 00:42 Tuning Link

Renntech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, predstavio je novi Renntech PKG5 Plus tjuning kit (između ostalog sadrži reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora i novi interkuler sistem), namenjen vlasnicima Mercedesa CLS55, kojima njihov automobil u standardnoj verziji nije dovoljno snažan. Ovaj kit naime podrazumeva povećanje snage njegovog 5,4 litarskog V8 motora na 600KS i 853Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 200 milja na sat (322 km/h). Cena za ovaj kit iznosi 8.290 američkih dolara, a kupac može dobiti i Renntech točkove, kao i Renntech zadnji spojler i difuzor za poboljšanje aerodinamičkih i estetskih osobina ovog automobila.



 

Nissan je saopštio da je i u Kini lansirao svoj kompaktni crossover model Qashqai, mada je ovaj automobil u najmnogoljudnijoj zemlji poneo novo ime – Xiaoke (na kineskom "nomad"). Xiaoke će proizvoditi Dongfeng Motor, Nissanov kineski partner koji već proizvodi Nissanove modele Livina Geniss, Livina, Sylphy i Tiida. Za pogon kineskog Qashqaija je izabran 2,0 litarski agregat sa 137KS, a nudiće se u paru sa kontinualnom CVT ili šestostepenom manuelnom transmisijom (u ponudi će biti verzije sa 2WD i 4WD varijanta sa integralnim pogonom). Nissan planira da Kinezima proda više od 3000 primeraka modela Xiaoke mesečno, i to po cenama koje se kreću u rasponu od 23.600 do 30.100 američkih dolara.



Nissan NP300

19 Mar 2008 - 00:29 Noviteti Link

Nissan ja najavio da će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Comercial Vehicle Show, 15. – 17. april 2008.) premijerno prikazati svoj novi pick up model, prosto nazvan NP300 (pojaviće se u prodaji pred kraj ovog leta). Za pogon će biti zadužen 2,5 litarski dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem od 133KS i 304Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa petostepenim menjačem), a nudiće se u tri verzije karoserije : Single Cab (prostor za prtljag mu je dugačak 2,2 m, a širok 1,4 metra), King Cab i Double Cab (ovaj poslednji može da primi do pet osoba, pa čak i osam, zavisno kom tržištu je namenjen). Sve verzije su dostupne sa 4x4 pogonom na sva četiri točka, kao i klima uređajem, radio/CD-om, el. staklima, el. retrovizorima, ABS-om i keyless ulaskom bez ključa. NP300 inače ima nosivost od 1115 kg, može da vuče prikolicu do 3000 kg težine, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 230 mm, a može da gazi u vodu do dubine od 450 mm. Nissan je za NP300 predvideo servisne intervale na svakih 18.000 milja (skoro 29.000 km), dok garancija iznosi tri godine ili 60.000 milja (96.000 km), pa šta pre istekne.




Jedva da je prošlo mesec dana od zvaničnog pojavljivanja novog Dodgea Challenger SRT8 na salonu automobila u Čikagu, a američki Hennessey Performance je već pripremio paket za povećanje snage njegovog V8 motora, koji će tokom ove godine biti dostupan samo 25-orici srećnika. Paket podrazumeva (između ostalog) povećanje zapremine motora sa standardnih 6,1 na 7,0 litara, turbo punjač, interkuler, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora. Rezultat je 725KS pri 5200 o/min. i kamionskih 1016Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (serijski model ima 425KS i 568 Nm). To je dovoljno da ovaj Hennessey Challenger SRT700 Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,5 sekunde i da postigne maksimalnu brzinu od 305 km/h (četvrt milje ili 402 metra inače prelazi za 11,3 sekunde).