home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Baza je Mercedes SL 65 AMG, a rezultat je Lorinser Mercedes SL Nardo3. Naime, u nemačkoj tjuning kući Lorinser su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov Mercedes SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom, impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to što je za sada poznato i što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada.

      





Volkswagenov trolitarski V6 TDI dizelaš je i dosad bio najpopularniji u paleti Touarega (u Nemačkoj na njega otpada 80% prodaje svih Touarega), a sa nedavnim početkom prodaje njegove unapređene verzije (veća snaga, manja potrošnja), nema sumnje da će tako biti i ubuduće. Ovaj V6 TDI naime sada razvija 176kW/240KS (porast od 7%) i 550Nm obrtnog momenta (porast od 10%), maksimalna brzina je 214 km/h, a ubrzanje do 100 km/h je skoro za sekundu bolje (iznosi tačno 8 sekundi). Bez obzira na veću snagu i bolje performanse, Touareg sa ovim motorom sada u proseku troši 9,6 litara dizela na 100 km, što je za 0,8 litra manje od prethodnika, dok je potrošnja u gradu manja za 1,4 litra. U Nemačkoj Touareg V6 TDI sa manuelnim menjačem košta 46.900, dok za verziju sa automatikom treba izdvojiti 49.150 evra.



VIDEO : Bugatti Veyron

VIDEO : Lamborghini Murcielago LP640 Roadster




Izvor : agencija SINA

KRAGUJEVAC - Fabrika „Zastava Automobili“ u 2008. godini proizvešće 18.600 automobila. Planom za iduću godinu, u kojoj bi privatizacija trebalo da bude završena, predviđena je proizvodnja 11.100 „florida“, „korala“ i „skala“, što predstavlja osnovni program fabrike. Po licenci „Fijata“ planirana je i proizvodnja 6.000 „desetki“ i 1.500 vozila iz programa „Opela“. Prema ugovoru koji je „Zastava vozila“ potpisala sa „Dženeral motorsom“ proizvodnja automobila sa oznakom „opel“, planirana je za poslednji kvartal 2008. godine. Do tada će sa ovim partnerom biti preciziran i model koji će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike.

U „Zastavi“ ubrzano rade na pripremi dokumentacije za privatizaciju, koja bi trebalo da započne raspisivanjem tendera u drugoj polovini decembra. Činjenica da nije preciziran datum objavljivanja tendera dovodi se u vezu sa navodnim zahtevima pojedinih svetskih proizvođača da se tender odloži na određeno vreme. Kako saznajemo, na prodaji će se u paketu naći „Zastava Automobili“ u celini. To znači da će potencijalnom kupcu biti ponuđena „Karoserija“, „Montaža“, „Lakirnica“, „Preseraj“, „Mehanička obrada“, Institut za automobile, i „Zastava Auto“.

„Zastava automobili“ ove godine je prodala najviše vozila u Srbiji - 9.812 i nalazi se ispred „Opela“ koji je ovdašnjem tržištu plasirao 2.769 vozila, prenosi Tanjug. Prodajom 478 automobila marke „jugo“ u septembru taj model putničkog vozila i dalje ostaje najprodavaniji na srpskom tržištu. Iza „juga“ je „opel astra klasik“ koju je kupio 381 građanin, a na trećem mestu je popularni „stojadin“ odnosno „zastava 101“ kojih je prodato 313 i „zastava 10“ koju je kupilo 260 građana. Inače, u Srbiji je za devet meseci ove godine prodato ukupno 35.540 putničkih automobila, raznih modela i proizvođača. 



Alfa Romeo Furiosa

18 Nov 2007 - 01:08 Vesti Link

Novi kompaktni model italijanske Alfe zvaće se Furiosa ! To je odluka posetilaca sajta www.alfanaming.it, koji su ljudi iz Alfe postavili kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi. Inače, sličan potez je još ranije povukao i nemački Volkswagen kada je birao ime za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan (tada je oko 300.000 čitalaca jednog nemačkog auto magazina izabralo upravo ime Tiguan). Kako bilo, u konkurenciji za naziv nove Alfe našlo se 12 imena : Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura, a glasanje je završeno pre nekoliko dana, tačnije 15. novembra. Pobednik je dakle Furiosa, a novo ime označava i kraj sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će "izazivati uzbuđenje i žudnju", a ime Furiosa se savršeno uklapa u tu novu strategiju. Kako će izgledati nova Alfa Furiosa možete videti na ovom zvaničnom renderingu, koji je prikazan na nedavnom sastanku Fiatovih deoničara. Alfa Furiosa biće predstavljena već tokom naredne godine, a pokretaće je motori sa rasponom snage od 95 (1,4 L) do 230KS (1,8 turbo GTA).

UPDATE : 20.11.2007.

Prema pisanju britanskog magazina Autocar, Alfa Romeo bi posle svega ipak mogao da ovaj model nazove nekako drugačije, a ne Furiosa. Naime, "neimenovani izvor" iz Fiat Grupe je ovom magazinu između ostalog rekao da "ne treba da budete iznenađeni ako automobil nazovemo nekim drugim imenom" i da "nikakav pritisak javnosti neće primorati Alfu da izabere ime, sa kojim nisu u potpunosti zadovoljni".    



MTM Audi R888

18 Nov 2007 - 01:06 Tuning Link

Poznati nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je izazvao zaista veliku pažnju na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) svojim novim Audijem R888. Nije greška, model na slikama se zaista zove Audi R888, a ime je sasvim opravdano budući da njegov 4,2 litarski FSI V8 turbo agregat posle obrade u MTM-u razvija svih 888KS ili 653kW (uz maksimalni obrtni moment od 827Nm). Težina MTM – ovog Audija R888 je 1860 kg, pa odnos masa/snaga iznosi 2,18 kg/1KS. Zato ne iznenađuju sledeći podaci : ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 360 km/h. Ovaj crni monstrum sa pogonom na svim točkovima je napravljen za anonimnog evropskog kupca, a ako reakcije na Dubai Motor Show-u budu pozitivne, MTM bi mogao da se odluči na proizvodnju jedne zaista limitirane serije. Naravno, cena za ovako nešto nije mala, jer je ovaj primerak novog vlasnika olakašao za 400.000 američkih dolara (oko 280.000 evra).

  



Mazda Motor Corporation je saopštila da je titulu japanskog automobila godine 2008. ("Car of the Year 2008") osvojio njihov model Mazda Demio (u Evropi se prodaje pod imenom Mazda2), a da je Mazdi CX-7 pripala specijalna nagrada za najbolje SUV vozilo ("Best SUV"). Izbor za japanski auto godine vrši se pod pokroviteljstvom organizacije Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC), koja ovu prestižnu nagradu dodeljuje od 1991. godine. U ovogodišnjem izboru su učestovali automobili koji su se na japanskom tržištu pojavili u periodu od 1. novembra do 31. oktobra 2007. i čija je godišnja proizvodnja veća od 5000 komada. Inače, Mazda Demio je osvojila ukupno 403 boda, 127 više od drugoplasirane Honde Fit (Jazz u Evropi), dok je treće mesto zauzela nova Subaru Impreza. Ovo je Mazdi već peta titula "Car of the Year" u Japanu, a prva posle 2003., kada je pobednik bio model Mazda RX-8.     

Nova Mazda2 je auto godine 2008. i u komšiluku. Tačnije stručni žiri "Hrvatske automobilske udruge" (HAU) je 15. novembra 2007. titulu "Hrvatski automobil 2008. godine" i nagradu "Zlatni kotač" dodelio novoj generaciji Mazde2. Žiri HAU je podelio i "Zlatne plakete" za najbolje automobile po kategorijama :

gradski automobil: Fiat 500
niža klasa: Mazda
kompaktna klasa: Kia Cee´d  
srednja klasa: Ford Mondeo
premium klasa: Audi A4
karavan: Škoda Fabia Combi
kupe: Audi A5    
kabriolet: BMW serija 1 Cabrio    
SUV: Volkswagen Ttiguan
crossover: Nissan Qashqai  
terenac: Jeep Cherokee 
poslovni auto: Lexus GS  

Ovde i podsećanje da je Mazda2 osvojila i vicešampionsku titulu u izboru za evropski "Auto godine 2008" (dobila je 325 poena, 60 manje od pobednika Fiata 500).   



Toyota Centar Beograd (www.toyotacentar.com), ovlašćeni Toyota partner, pre nekoliko dana je otvorio novi prodajno-servisni centar u Beogradu, koji se nalazi u neposrednoj blizini starog salona i servisa na Zrenjaninskom putu br.26. Novi moderan centar se prostire na površini od 1000 metara kvadratnih i u potpunosti ispunjava stroge Toyotine standarde.  



Nemački AC Schnitzer (poznat pre svega po doradama BMW-a) najavio je da će na skorašnjem salonu tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) izložiti i novi tjuning paket za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atletski aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring). Naravno, i 1,6 litarski turbo motor je pojačan, pa sada razvija svih 165kW/220KS (umesto fabričkih 128kW/175KS). Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17 ili 18 inča (sa Michelin ili Continental gumama).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Pre nego što neko pomisli da je Honda promašila temu, treba reći da je ovo automobil koji je apsolutno u trendu. Većina kupaca ne želi da se zbog pogona na sva četiri točka, visokog rastojanja od tla i masivne karoserije odrekne visokih performansi i limuzinskog luksuza. Vodeći proizvođači zato su kreirali čitav serijal takozvanih urbanih terenaca. „Hondin“ adut je tipičan primer kategorije. Iako nema cevasti odbijač u „nosu“, ni rezervni točak na petim vratima - dizajnom asocira na terenac. Štaviše, i ril-tajm 4WD pogon može lako da se izbori s klizavom podlogom (led, blato...), ali CR-V više od toga ne može. Preskakanje jendeka i drugih ozbiljnijih prepreka van asfalta ograničeno je brojnim detaljima, među kojima su najviše na udaru usmerivači vazduha ispod branika.
Prenos je standardno na prednjim točkovima a kada vozilo pokaže tendenciju proklizavanja obrtni moment se prebacuje i na zadnji par. Kompletna operacija odvija se automatski, što maksimalno relaksira vozača i omogućava mu da se koncentriše na put. Rekreativci i avanturisti, koji vole da zađu dublje u prirodu, verovatno će ostati razočarani prohodnošću, ali najveći broj kupaca biće oduševljen „hondom CR-V“ jer je na asfaltu superiorna u odnosu na direktne konkurente.

SPORTSKE KARAKTERISTIKE

Ova kategorija automobila naziva se sportsko-rekreativnom (SUV). Sportska strana ne odnosi se na performanse već na of-roud mogućnosti. Kod CRV-a je to, međutim, obrnuto. Njegov sportski karakter upravo proističe iz performansi na asfaltu. Iako turbo dizel od 2,2 litra ne puca od snage (140 KS) uz pomoć odličnog šestostepenog menjača, prilično direktnog upravljača i izuzetnog sistema oslanjanja sposoban je da se upusti u trku i s daleko jačim vozilima. Automobil je izuzetno stabilan, lako se kontroliše a, uprkos svemu, nije neudoban. Naprotiv, ni nakon velikog broja kilometara nećete osetiti zamor. Enterijer verzije „egzekjutiv“ (vrh ponude), pri tom, nudi udobna, kožom obložena sedišta s naglašenim bočnim stranama i niz fensi detalja koja značajno unapređuju boravak u CR-V-u. Izdvojićemo dvostruki panoramski krov sa zastorima, odličan audio sistem sa sedam zvučnika, parking senzore napred i nazad, automatsko pranje prednjih svetala, automatsko aktiviranje brisača...

KRAĆI A VEĆI

Karoserija je mimo opšteprihvaćenog trenda rasta - skraćena za 105 milimetara, u odnosu na prethodni model „honde RC-V“. Neznatno je sasečen i međuosovinski razmak (-10 mm), ali se to nije negativno odrazilo na enterijer. Naprotiv, nova generacija nudi više unutrašnjeg prostora, što zbog kraćeg „nosa“, što zbog postavljanja rezervnog točka ispod vozila, što zbog proširenja karoserija za 35 mm. „Honda“ nije odolela izazovu, pa je ponudila svoje viđenje organizacije prtljažnog prostora. „Gepek“ je horizontalno podeljen na dva dela (na visini od 330 milimetara). Time se olakšava pakovanje kofera i lakše manipuliše s njima, a ako se ukaže potreba za transportom kabastijih predmeta masivna polica se lako skida i spušta na dno prtljažnika čija je osnovna zapremina čak 556 litara! Tu su, naravno, i uobičajene mogućnosti delimičnog ili potpunog obaranja naslona, čime može da se dobije skoro dvostruko veći prostor za stvari.
Neizbežna tema je i cena. „Egzekjutiv“ s doplatom za metalik boju košta bezmalo 40.000 evra (s uračunatim PDV-om). To nije mala suma, a kome kožne presvlake i drugi luksuzni detalji nisu neophodni može da dođe do solidno opremljene verzije (DE S&L Pack) i za manje od 35.000. Benzinac s dvolitarskim motorom još je jeftiniji i startuje od 30.621.

CENA I OPREMA TEST VOZILA :

Honda CR-V 2.2 iCTDi Executive: ABS, EBD, BAS, VSA, TSA, osam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj s dve zone, radio-CD sa sedam zvučnika i komandama na upravljaču, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropodesiva i grejana spoljna ogledala s mogućnošću preklapanja, elektropodizači prozora u svim vratima, panoramski krov, alarm, upravljač presvučen kožom, svetla za maglu napred i nazad, parking senzori napred i nazad, ksenonska svetla s automatskim aktiviranjem i uređajem za pranje, kožna sedišta (prednja s grejačima, vozačko elektropodesivo), senzor za kišu, zatamnjena stakla u zadnjem delu, aluminijumski naplaci, metalik boja (+600E)... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 39.245 evra.


Autor : Aleksandar Andrić



U nameri da ozbiljnije napadne prestižnije rivale poput Audija A3 i BMW-a serije 1 (koji se već nude i u verzijama sa petora vrata), Volvo će, po trenutno dostupnim informacijama, krajem naredne godine proširiti paletu svog modela C30 novom varijantom sa petora vrata. Iako će novitet švedske fabrike u osnovi biti samo C30 sa parom vrata više, vrlo je verovatno da će poneuti i novo ime – Volvo C50. Kako će najverovatnije izgledati vidite na slici iz britanskog magazina AutoExpress, a da bi se razlikovao od trovratnog Volvoa C30, novi C50 će sem dodatnog para vrata, dobiti i modifikovani prednji branik i gril hladnjaka. Budući da će međuosovinsko rastojanje ostati isto kao i na aktuelnom C30, novi C50 neće imati više mesta za putnike, ali će zbog vrata pozadi ulazak i izlazak na zadnja sedišta biti olakšan, a zahvaljujući dužem prepustu pozadi profitiraće i prtljažnik, koji će imati nešto veću zapreminu. Paleta motora će biti ista kao i kod sadašnjeg C30, što znači da će osnovni model imati 1,6 litarski benzinac sa 100KS, a najjači 2,5 litarski turbo T5 agregat sa 220KS. Kada se pojavi u prodaji, novi C50 bi trebao da košta nekih 500 funti (715 evra) više u odnosu na C30, a pominje se da bi paletu karoserijskih varijanti mogli da dopune i kabriolet i karavan.



AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED, odnosno AC Schnitzerov BMW serije 3 Coupe sa pogonom na tečni naftni gas (TNG) postavio je novi rekord u maksimalnoj brzini za vozila pogonjena TNG-om. Novi rekord iznosi 318,1 km/h, a postignut je krajem oktobra na legendarnoj stazi Nardo na jugu Italije, pod pokroviteljstvom Continentala i nemačkog magazina Auto Bild sportcars. Nemački tjuner je ovaj auto predstavio još pre dva meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a pod njegovom haubom se skriva 5,0 litarski V10 motor iz BMW-a M5 i M6, ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde razvija 406kW/552KS pri 8000 o/min. i 540Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (povećanje od 33kW/45KS postignuto je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i izduvnom sistemu). Dovde sve u redu, ali zašto pogon na gas ? Ne samo da je jeftiniji kao gorivo, već TNG emituje za 15 % manje CO2; dakle snaga, efikasnost, ekonomičnost i ekologija u jednom paketu. Sa ovim motorom AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED postiže 100 km/h za 4,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 13,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi pomenutih 318,1 km/h. Da bi naglasio snagu i potencijal ovog automobila, AC Schnitzer se pobrinuo za ekstravagantni eksterijer (novi branici, spojleri i pragovi, hromirana rešetka u prednjem odbojniku, zadnji difuzor, novi izduvni sistem sa centralno smeštenim završetkom, novi spojler na poklopcu prtljažnika, proširenja blatobrana od 50 mm napred, a pozadi za 60 mm, nova hauba sa integrisanim otvorima za vazduh, posebna Mineral Green boja), sportsko-elegantni interijer (trokraki AC Schnitzer kožni upravljač, kožna unutrašnjost, trkačka sedišta, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, patosnice sa logom GP3.10), a tu su i AC Schnitzerovo trkačko ogibljenje sa podešavanjem visine, novi kočioni sistem (diskovi napred 374 x 36 mm, pozadi od 350 x 24 mm), 20-inčni točkovi AC Schnitzer Type VI (gume 245/30 ZR 20 napred, a 315/25 ZR 20 nazad).

 



Obnovljena Opel Zafira

16 Nov 2007 - 01:03 Noviteti Link

Opel će iskoristiti predstojeći salon automobila u Bolonji (od 7. do 16. decembra 2007.) da zvanično promoviše blago restilizovanu verziju svog MPV modela Zafira (aktuelna generacija je inače predstavljena početkom 2005. i do sada prodata u 450.000 primeraka). U osnovi, obnovljena Zafira donosi tek nešto osveženi izgled, poboljšanu aerodinamiku, tri nova motora, manju potrošnju i ... to je to. Dizajnerske promene na spoljašnjosti se vide tek na drugi ili treći pogled, a podrazumevaju modifikovane branike, nove pragove, letvice u masci hladnjaka sa više hroma, hromirana kućišta prednjih svetala, a tu su i nova grafika svetala pozadi i novi dizajn točkova. Više hroma ima i u kabini, tačnije oko klime i radia, a Zafira sa Cosmo opremom ima centralnu konzolu sa efektom klavirskog laka. Uz novi infotainment sistem i kvalitetnije materijale, to je opet to. Najveće novine se ipak skrivaju ispod poklopca motora. Radi se o tri nova agregata, koji su nam poznati iz Opel Astre. To su 1,6 litarski Twinport Ecotec benzinac sa 115KS (10KS više nego ranije) i dva 1,7 litarska CDTi dizelaša sa 110, odnosno 125KS. Paletu agregata u Zafiri tako sada čine benzinci od 1,6 litra (115KS), zatim 1,8 L (140KS), 2,2 L (150KS), 2,0 turbo (200KS) i najjači 2,0 L sa 240KS (pokreće sportsku OPC verziju), dok su ljubiteljima dizelaša na raspolaganju novi 1,7 CDTi motori sa 110 i 125KS i 1,9 CDTi sa 150KS. U ponudi je i 1,6 litarski agregat sa 94KS (1,6 CNG), koji koristi komprimovani prirodni gas, odnosno metan. Prodaja ove obnovljene Zafire počinje u februaru naredne godine kada će biti poznate i cene.



Nova Toyota Sequioa

16 Nov 2007 - 00:58 Noviteti Link

Toyota na salonu u Los Anđelesu predstavlja novu, drugu generaciju svog full-size SUV modela Sequioa, koji se odlikuje novim dizajnom eksterijera i interijera, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduhu iznosi 0,35), nezavisnim vešanjem napred i pozadi, smanjenom bukom izduvnog sistema (izrađenog od nerđajućeg čelika), poboljšanom upravljivošću i novim 5,7 litarskim V8 benzinskim motorom sa četiri ventila po cilindru. Zahvaljujući većim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika (duža, šira, viša, sa većim međuosovinskim rastojanjem i širim tragom točkova), Sequioa za 2008. nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost za osam putnika u tri reda sedišta i više mesta u prtljažniku (drugi red sedišta je podeljen u odnosu 20:40:20, a treći u odnosu 60:40) Sem pomenutog 5,7 litarskog V8 agregata sa 381KS i 543Nm obrtnog momenta (u paru sa novim 6-stepenim ECT automatskim menjačem), u novu Sequiou se ugrađuje i manji  4,7 litarski V8 benzinac sa 276KS i petostepenim automatskim ECT menjačem. U standardnu opremu svih verzija spadaju ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, alarm, automatski klima uređaj, audio sistem, cruise control, nadgledanje pritiska u gumama, elektro paket, keyless entry i aluminijumski točkovi od 18 inča (gume 275/65R18), dok bogatije opremeljeni modeli imaju i grejana kožna sedišta, kožni volan i ručicu menjača, krovne nosače, JBL Synthesis audio sistem, Bluetooth konekciju, aluminijumske točkove od 20 inča (gume 275/55R20), el. pomeriva prednja sedišta sa memorijom, zadnji spojler, el. otvaranje vrata prtljažnika, navigacioni sistem sa kamerom za vožnju unazad itd.



Vector Avtech WX-8

16 Nov 2007 - 00:55 Concept cars Link

Da li se sećate američkih supersportskih automobila Vector iz osamdesetih pa i devedesetih godina prošlog veka ? Ne ? Ništa strašno. Ionako su ti automobili prodati u veoma malom broju primeraka i to uprkos izuzetno atraktivnom dizajnu i činjenici da su pored Chevrolet Corvette tada bili jedini američki predstavnici u kategoriji superautomobila. Poslednjih godina su se međutim širile glasine da Gerald Wiegert, osnivač Vectora, radi na novom superautomobilu ove marke. Kao potvrda tih glasina, na salonu u Los Anđelesu je ovih dana predstavljen novi Vectorov prototip nazvan WX-8 Hyper-Tech Performance Vehicle. Iako dizajnom ne oduševljava (daleko od toga), Vector Avtech WX-8 i te kako privlači pažnju, ali pre svega onim što krije ispod svoje veoma aerodinamički oblikovane karoserije. Mislimo pre svega na aluminijumski 7,0 litarski V8 motor, koji u standardnoj verziji razvija 600KS, a kome to nije dovoljno kao opcija će se nuditi i varijanta sa kompresorom i 750 konja. Po tvrdnjama ljudi iz Vectora, Avtech WX-8 sa motorom od 750KS, od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 260-270 milja na sat ili 418-434 km/h. Međutim tu nije kraj, jer u Vectoru u "rezervi" imaju i varijantu sa dva komprsora, koja razvija 1200+ KS ! U Vectoru planiraju da kupcima ponude veoma ograničenu seriju novog Avtecha WX-8, ali za sada ne govore po kojoj ceni.