home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

 

 

 

Iako će zvanično saopštenje žirija specijalizovanih novinara koji biraju Auto godine ("Car of the Year") biti objavljeno tek u ponedeljak 19. novembra, italijanski mediji već javljaju : Automobil godine 2008. u Evropi je novi Fiat 500 ! Žiri sastavljen od 58 novinara iz 22 evropske zemlje je od sedam automobila, koji su ušli u finale ovogodišnjeg izbora, Fiatu 500 dodelio 385 poena, 60 više u odnosu na drugoplasiranu Mazdu2 i 183 poena više od Ford Mondea na trećoj poziciji. Dalje slede Kia Cee´d sa 166 poena, Nissan Qashqai (147), Mercedes C klase (128) i na kraju Peugeot 308 sa 97 poena.

Fiat 500 – 385 poena
Mazda2 – 325 poena
Ford Mondeo – 202 poena
Kia Cee’d – 166 poena
Nissan Qashqai – 147 poena
Mercedes C-Klasse – 128 poena
Peugeot 308 – 97 poena

Evo i liste svih dosadašanjih pobednika od 1964. do danas : 

1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500

Inače, potražnja za Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za prve tri nedelje prodaje u Italiji je prodato 51.000 komada a za prvih sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela. Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje posle početka prodaje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka, a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu nove 500-tke ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka).





Izvor : www.sumadijasajam.co.yu i www.rtk.co.yu

Tradicionalni međunarodni sajam automobila, auto delova i opreme (nazvan "Auto Expo), počeo je danas u Kragujevcu i traje do nedelje 18. novembra. Ovogodišnji 5. po redu "Auto Expo" održava se na savremenom sajamskom prostoru novoizgrađene Hale 1 Šumadija sajma. Manifestaciju organizuje Gradsko sajmište - Šumadija sajam pod pokroviteljstvom grada Kragujevca. Međunarodni sajam automobila, auto-delova i opreme je mesto susreta i razmene iskustava renomiranih imena iz automobilske industrije, koji svojim tradicionalnim učestvovanjem potvrđuju značaj ove manifestacije. Pored toga, organizatori ove priredbe nude posetiocima bogat i zanimljiv prateći sadržaj, kako bi ovu industrijsku granu što je moguće više približili svim zainteresovanim. Na sajmu učestvuje preko trideset izlagača, poput Mercedesa, Peugeota, Chyrslera, Zastave, Ikarbusa i mnogih drugih. Ulaz za posetioce je besplatan.



Tokom jučerašnje konferencije za medije na salonu automobila u Los Anđelesu, korejski Hyundai je konačno predstavio dugoočekivani model Genesis Coupe. Doduše, ovo na slikama je i dalje samo koncept automobil koji najavljuje dolazak budućeg 2+2 sportskog kupea ovog proizvođača, a koji na tržište stiže tek početkom 2009. godine. Novi Genesis Coupe ima pogon na zadnjim točkovima (ima diferencijal sa zatvaračem), a treba reći da ovaj auto neće zameniti sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom jer će ovaj potonji dobiti odgovarajućeg naslednika. U korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada, a tome doprinose niska linija krova, tri otvora za vazduh na haubi motora, široka "ramena", 20-inčni petokraki aluminijumski točkovi (sa Hankook gumama dimenzija 255/35 ZR 20 napred, 275/35 ZR 20 nazad), dva velika završetka izduvnog sistema i atraktivna narandžasta boja (uz haubu u crnoj boji). Ukratko, agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja. Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom 300+ KS i 340Nm+ (Hyundai ne navodi precizne cifre), koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača. Podatak o maksimalnoj brzini se ne navodi, ali se zato pominje procena da ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Genesis Coupe je dugačak 4666 mm, širok 1902 mm, visok 1386 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2820 mm. Kočnice su Brembo, sa diskovima prečnika 340 mm napred, odnosno 330 mm nazad. Iako ne precizira cenu, Hyundai najavljuje da će Genesis Coupe biti "najpristupačniji auto sa 300+ KS na tržištu". Držimo ih za reč.




Honda FCX Clarity

15 Nov 2007 - 01:52 Noviteti Link

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, juče su na salonu u Los Anđelesu Japanci predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Ipak, zbog limitiranog broja stanica za punjenje vodonika, Honda FCX Clarity će se od sledećeg leta nuditi samo ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretabja iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

VIDEO : Honda FCX Clarity 




Nemački tjuner PPI Automotive Design GmbH je za predstojeći salon tjunera u Esenu (1. – 9. decembar 2007.) pripremio modifikovani Audi R8, koji se odlikuje agresivnijim izgledom i unapređenim voznim karakteristikama. Za napadniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje, zaslužan je pre svega novi karbonski aerodinamički paket (testiran u vazdušnom tunelu),  a tu su i posebni devetokraki magnezijumski točkovi, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport Cup, dimenzija 235/35 ZR19 napred, odnosno 305/30 ZR19 nazad). Zahvaljujući PPI stage 1 kit-u (regrogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski filter za vazduh, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), 4,2 litarski V8 motor, umesto fabričkih 309kW/420KS i 430Nm, sada raspolaže sa 338kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta. Posledica je ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde i maksimalna brzina od 305 km/h (serijaki Audi R8 stiže postiže najviše 301 km/h, a do stotke ubrzava za 4,6 sekunde). PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog R8, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, ručicu ručne kočnice i centralnu konzolu sa karbonom, alkantaru i posebne patosnice.




Lincoln MKS

15 Nov 2007 - 01:33 Noviteti Link

Ford je juče na salonu automobila u Los Anđelesu promovisao serijsku verziju dugoočekivanog Lincolna MKS, modelske godine 2009. Dugoočekivanog, jer je Lincoln (Fordova divizija za proizvodnju luksuznih automobila) istoimeni koncept automobil predstavio još pre skoro dve godine na salonu u Detroitu januara 2006. Sem istog imena, serijski Lincoln MKS od istoimenog koncepta preuzima i veći deo izgleda, ali uz dodatak nekoliko agresivnih dizajnerskih elemenata sa studije Lincoln MKR concept, premijerno predstavljene u januaru ove godine, takođe na salonu u Detroitu (na ovo potonje su se Fordovi čelnici odlučili posle veoma pozitivnih reakcija na MKR). Kako bilo, novi MKS izgleda dovoljno atraktivno i za evropski ukus, a zasluga za to, između ostalog pripada i novom dvodelnom grilu hladnjaka, prednjim svetlima u obliku dragulja i visokoj bočnoj liniji automobila. Sem privlačnog izgleda, MKS se može pohvaliti i potpuno novim nezavisnim vešanjem pozadi, prostranom kabinom, grejanim prednjim sedištima, 18-inčnim aluminijumskim točkovima (kao opcija nude se i oni od 20 inča), kao i SYNC komunikacionim sistemom, 5.1 surround sistemom sa SIRIUS satelitskim radiom, adaptivnim xenon svetlima i startom motora bez ključa. Za pogon je odabran 3,7 litarski V6 benzinac sa 272KS i 360Nm obrtnog momenta, čija se snaga na zadnje točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Uz doplatu, kupac može dobiti MKS i sa AWD pogonom na sva četiri točka. Novi Lincoln MKS će se u prodaji pojaviti sredinom naredne godine po ceni od 38.000 američkih dolara (oko 26.000 evra), a godinu dana kasnije očekuje se i verzija sa turbo punjačem od 400KS i 562Nm. Inače, u Fordu se nadaju da će godišnje prodavati po 40.000 primeraka novog MKS-a.



Danski tjuner Kleemann (specijalista za dorade Mercedesa i AMG-a) na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) predstavlja "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva Garrett turbo punjača, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso gume (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljenjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje do stotke iznosi samo 4 sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, njihov cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji ili će sve ostati samo na ovom prototipu.



Posle prototipova up! (izložen na salonu u Frankfurtu), space up! (salon u Tokiju), Volkswagen je na salonu u Los Anđelesu (14. – 24. novembar 2007.) predstavio još jednog člana ove up! serije koncept automobila. To je Volkswagen space up! blue sa elektromotorom od 45kW/60KS i 120Nm obrtnog momenta, litijum-jonskim baterijama (12 komada) i gorivim ćelijama. Pomenute litijum-jonske baterije (od 12kWh) se mogu puniti putem obične električne mreže ili gorivih ćelija. U prvom slučaju, radijus kretanja iznosi 105 km, a u drugom 250 km, što znači da baterije i gorive ćelije zajedno omogućavaju radijus od 355 km. Dodatnu energiju baterije dobijaju i preko solarnih panela na krovu vozila. Inače, elektromotor i baterije se nalaze u zadnjem, a gorive ćelije u prednjem delu automobila. Ovom mališanu teškom 1090 kg, ubrzanje do 100 km/h traje 13,7 sekundi, a maksimalna brzina po fabričkim podacima iznosi 120 km/h. Kao i Volkswagen space up! (na kome se bazira), i novi space up! blue je mali gradski automobil za četiri putnika i sa četiri vrata na boku, koji prema rečima ljudi iz VW-a, predstavlja malo prostorno čudo. Dugačak je naime samo 3,68 metra, širok 1,63 metra, visok 1,57 metra (3 cm više u odnosu na space up!), a nudi "prostranost značajno većeg vozila", čemu doprinosi i međuosovinsko rastojanje od 2560 mm. I space up! blue u stvari ima 6 vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Što se dizajna tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo eksperimenata. Ni space up! blue nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije i poveći C stub.

 



Na salonu automobila u Los Anđelesu (14. – 24. novembar) nemački Audi izlaže Cross Cabriolet Quatro Concept, odnosno novu studiju kabrioleta sa platnenim krovom (otvara/zatvara se za samo 17 sekundi), koji najavljuje budući serijski SUV model Audi Q5 (s tim što će Q5 imati pet vrata i naravno tvrdi krov). Novi koncept predstavlja zanimljivu mešavinu SUV-a i kabrioleta, ima dvoja vrata i mesta za četiri putnika, a bazira se na modularnoj platformi novog Audija A4 i A5/S5. Ovo potonje znači da je prednja osovina pomerana više unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Spoljašnji izgled sledi već zacrtane smernice korporativnog dizajna ove fabrike; dakle moćan i dinamičan izgled, uz neophodnu dozu elegancije. Od detalja treba obratiti pažnju na odsustvo B stuba, A stub u aluminijum look-u, LED prednja i zadnja svetla, LED svetla za maglu, žmigavce u retrovizorima, četiri izduvne cevi i atraktivne sedmokrake točkove od čak 21 inča (sa gumama dimenzija 265/35 R21). Kao što mu i ime kaže, novi koncept ima i Audijev Quattro permanentni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40% napred, 60% nazad), a tu su i keramičke kočnice na sva četiri točka (diskovi od 380 mm napred, 356 mm pozadi), kao i elektropodesiva visina vozila (prostim pritiskom na dugme klirens se poveća ili smanjuje za 40 mm). Cross Cabriolet Quattro Concept je dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,81 metra (što su i približne dimenzije BMW-a X3 i budućeg Mercedesa GLK i što najavljuje Audijeve planove sa novim Q5). Za pogon ove studije odabran je "ultra-čisti" 3,0 litarski V6 dizel motor sa 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, koji automobilu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde, maksimalnu brzinu od 240 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Inače, ovaj V6 motor (već ispunjava buduće Euro6 standarde) je uparen sa šestostepenom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Što se unutrašnjosti tiče, već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta ("White Stone" koža) i da su kvalitet završne obrade, komfor, prostranost i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Preko Audijevog Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju (Dynamic, sport i Efficiency mod). Tu su i LCD ekran u boji, Audijev MMI sistem, Bang&Olufsen audio sistem od 505 vati...

VIDEO : Audi Cross Cabriolet Quattro Concept 




Audi S3 by O.CT Tuning

14 Nov 2007 - 00:42 Tuning Link

I fabrički Audi S3 sa 265KS i 350Nm obrtnog momenta predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako posle prerade Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Abt Sportsline (310KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i austrijski O.CT Tuning predstavlja svoju obradu ovog Audija. U režiji O.CT Tuninga, serijski 2,0 litarski TFSI motor dobija dodatnih 46kW/63KS i 75Nm (novi interkuler, reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski izduvni sistem...), pa sada razvija 241kW/328KS i 425Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekunde, do 160 km/h za 12,74 sekunde i maksimalnih 265 km/h. Za poređenje, standardni Audi S3 do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, do 160 km/h stiže za 14,3 sekunde, a postiže 250 km/h. O.CT Tuning je svoj Audi S3 opremio i pojačanim kočnicama (diskovi od 372 mm napred), dorađenim ogibljenjem i 19-inčnim aluminijumskim točkovima (dostupnih u nekoliko boja).




 

 

Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila. Njihov najnoviji proizvod je prerada Citroenovog SUV modela C-Crosser koji se, kao što je poznato, bazira na aktuelnom Mitsubishijevom Outlanderu. U režiji Musketiera, C-Crosser postaje bogatiji za novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), kao i za kit za povećanje snage 2,2 litarskog HDi turbo-dizel agregata. Pomenti kit je zaslužan za dodatnih 26kW/35KS, tako da ovaj dizel motor umesto standardnih 115kW/156KS, sada raspolaže sa snagom od 140kW/191KS.




Izvor : www.tanjug.co.yu i www.blic.co.yu

Malezijski proizvođač automobila Proton najavio je da će uskoro početi proizvodnju prvog "muslimanskog" automobila, koji će, između ostalog, imati kompas koji će uvek pokazivati u kojem se smeru nalazi Meka. Automobil će takođe imati posebnu kasetu u kojoj će stajati Kuran i feredža. Ideja da počne da se proizvodi takav automobil potekla je iz Irana, a Proton planira da ga proizvodi u kooperaciji sa više kompanija iz Malezije i Turske. U automobilskoj industriji ključnu ulogu igraju ekonomičnost i bezbednost vozila, ali u Protonu smatraju da postoji velika praznina u ispunjavanju potreba muslimana. Iako Protonova vozila dominiraju na malezijskim ulicama, ovaj proizvođač je nedavno pretrpeo velike gubitke jer su vlasti dozvolile veći uvoz stranih automobila. Stoga, vlasnici ove kompanije očekuju da će proizvodnjom "muslimanskog" automobla vratiti primat na tržištu.



Kineska kompanija BYD Auto je nedavno najavila masovnu proizvodnju najjeftinijeg automobila na svetu, a juče su objavljene i prve zvanične fotografije tog njihovog modela BYD F1, koji bi po poslednjim vestima, u Kini trebao da košta nešto malo preko 3000 američkih dolara ili oko 2100 evra !! Uz navedenu cenu se odmah postavlja i logično pitanje bezbednosti i kvaliteta ovako jeftinog automobila. O bezbednosti se za sada može samo nagađati, dok se na pitanje kakav će biti kvalitet izrade, odgovor može dobiti na osnovu ocene novinara kineskog lista China Car Times, koji su posle nedavnog razgledanja ovog automobila kratko i jasno zaključili da kvalitet unutrašnjosti "nije na najvišem nivou". Sasvim je jasno da motori u ovom automobilu nemaju ništa zajedničko sa imenjakom McLarenom F1. Radi se naime o malim benzinskim agregatima zapremine 0,8 i 1,1 litra. Inače, Byd F1 je dugačak 3460 mm, širok 1618 mm i visok 1460 mm.Po ranijim najavama F1 bi trebao da se pojavi u prodaji u drugoj polovini 2008. godine. Jedan od razloga za nisku cenu jeste i prosta činjenica da Kinezi nisu morali da "bacaju" pare na dizajnerske usluge, odnosno novi BYD F1 je samo dobra kopija Toyote Aygo. F1 se od japanskog originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na masci hladnjaka. Ako je i od Kineza, mnogo je. BYD Auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet BYD F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).




 

 

 

 

Proteklog vikenda su na svečanoj ceremoniji u Milanu (a gde drugo ?) podeljene nagrade L’Automobile più Bella del Mondo ("najlepši automobil na svetu"), koje od 1993. godine dodeljuje žiri sastavljen od umetnika, arhitekata, dizajnera, kritičara i istoričara. Ovogodišnji pobednici po kategorijama su:

  • Citycar and small car (gradski i mali automobili): Fiat 500 (na slici)  
  • Medium sedan, 2 volumes (hatchback srednje klase): Fiat Bravo
  • Medium Sedan, 3 volume (limuzina srednje klase): Mercedes C klasa
  • Limousine (luksuzna limuzina): Lexus LS 600h
  • Coupe (kupe): Audi A5
  • Convertible and Spider (kabrioleti): Opel GT
  • Sports car (sportski automobili): Aston Martin DBS   
  • Station wagon (karavani): Mercedes C klasa SW
  • Crossover: Volkswagen Tiguan   
  • Special Edition: Lamborghini Reventón
  • Concept cars: Renault Laguna Coupe Concept
  • MPV: Citroen C4 Picasso  


Izvor : www.volkswagen.co.yu

Marketinški koncept u 2007. godini marke Volkswagen bio je vezan za muziku. Osnovni slogan VW Live, započet na Sajmu automobila u martu mesecu bio je odlično prihvaćen, i s tim u vezi sve kampanje koje su rađene posle Sajma imale su muzički lajt motiv. Poslednja u ovoj godini, u stvari predstavlja kompilaciju najboljih ponuda ove marke koja može da se ponudi kupcima. Počevši od 12. novembra pa sve do Nove godine, u svim prodajno servisnim salonima za sve modele VW vozila Hit ponuda 2007 obuhvata: unapred plaćeni prvi servis i registracija vozila, 2% uštede preko Porsche Mobilitija i novogodišnji bonus za kupovinu vozila.
Iznos novogodišnjeg bonusa različit je u odnosu na modele:
- Polo ušteda 1350 evra
- Golf ušteda 1552 evra
- Golf Plus ušteda 1214 evra
- Jetta ušteda 1150 evra
- Passat ušteda 1400 evra
- Touareg ušteda 2959 evra
- Eos ušteda 2000 evra
- Touran ušteda 1150 evra
- Sharan ušteda 1877 evra‚

 

Podsećamo da je u toku i zimska servisna akcija za vlasnike Volkswagena, koja će trajati sve do 15. decembra. Uvoznik Volkswagena, beogradski Porsche SCG (Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400), pokrenuo je ovu akciju kako bi vaš Volkswagen zadržao kvalitet i dugotrajnost i da biste u budućnosti bili sigurni u njegovu ispravnost. Porsche SCG vas poziva da u periodu održavanja zimske servisne akcije posetite neki od Volkswagenovih ovlašćenih servisa, koji će pored atraktivne zimske provere vašeg vozila za samo 790 dinara, imati da vam ponudi širok spektar dodatne opreme i originalnih delova po izuzetnim akcijskim cenama. Ovlašćeni servisi jedini garantuju kvalitet izvršenih radova i ugrađenih delova, u skladu sa uputstvima samog proizvođača, a osim dvogodišnje garancije na izvršene radove, ovlašćeni serviser takođe nudi i dvogodišnju garanciju na sve ugrađene delove. Svaka stranka koja dođe na servisnu akciju dobija poklon ali ostvaruje i mogućnost da na kraju akcije postane jedan od dobitnika specijalnog poklona, uređaja za navigaciju.