home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Posle prezentacije studije Mondea karavan na proslogodisnjem salonu automobila u Parizu ( tek toliko da zagolica javnost i upozori konkurenciju sta se sprema ) evo sada konacno i prvih zvanicnih slika i informacija o novom Mondeu koji svoju svetsku premijeru ima naravno na salonu u Zenevi pocetkom marta. Konacno, jer bilo je vec krajnje vreme da Ford ponudi novi model u srednjoj klasi gde konkurencija odavno ima novije predstavnike kao sto su VW Passat, Peugeot 407, Alfa 159, pa i BMW "Trojka" i novi Mercedes C kao i najavljeni novi Audi A4, Renault Laguna i Citroen C5. Sada konacno ( opet ova rec ) i Ford konja za trku ima i to veoma spremnog. Naravno ove slike i informacije objavljujemo ekskluzivno prvi u Srbiji i medju prvima u svetu. U fabrickom saopstenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramaticno nov auto dizajniran da podigne ocekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako ce ga kupci prihvatiti videcemo vec za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuce. Prvi Mondeo je inace predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu cak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnoloski najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetickom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlacan i atraktivan mozete i sami da zakljucite po ovim slikama a narocito u oci upadaju siroka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obecavaju vise komfora i visi kvalitet ugradjenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasicna limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe kljuca za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora; tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima i sl. Od kada se pojavio, Mondeo vazi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu uloze jos vise truda na poboljsanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljasana je zvucna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Od motora na raspolaganju su sledeci agregati; prvo dizelasi :   

-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa rucnim 5-stepenim menjacem s tim sto se snaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjacem. 

 -2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelni mmenjacem

-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS  sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :

-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slucaja sa 5-stepenim manuelnim menjacem    

-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjacem.  

- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.

-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjacem.

Cene ce se npr. u Belgiji kratati ovako : za Mondeo hatchback sa 5 vrata i 1,8 TDCi motorom od 125KS ona iznosi 24600 evra a za karavan sa istim motorom cena je 25550 evra. 





Kada smo pisali o dolasku novog Mitsubishija Outlander na nase trziste pomenuli smo da ce i Peugeot i Citroen na njegovoj osnovi napraviti svoje prve SUV modele.To se i desilo odnosno i Peugeot i Citroen su najavili svetsku premijeru svojih novih "terenaca" za skorasnji salon automobila u Zenevi (8.-18. mart). Francuzi su doduse objavili nekoliko slika ovih modela jos prosle godine ali ovo u Zenevi ce biti njihovo prvo pojavljivanje u javnosti i najava njihovog skorog dolaska na trziste. Prvo o modelu C-Crosser kako se zove Citroenov SUV. C-Crosser objedinjuje prilicno misicave obline terenca, dinamicnost sportskog vozila i elegantne detalje limuzine visoke klase ne udaljavajuci se previse od vizuelnih karakteristika Citroena. Sto se samog oblika tice, primecuje se nekoliko karakteristicnih detalja kao npr. linija krova koja pada prema zadnjem delu vozila, visoka donja linija prozora sa strane a narocito njegovi jako naglaseni blatobrani; sve to doprinosi utisku jednog mocnog i dinamicnog SUV vozila kako i prilici. Novi SUV moze prevesti svih 7 putnika po svim vrstama podloge zahvaljujuci pre svega integralnom pogonu 4x4. Pomenuli smo 7 putnika. Osnovna konfiguracija podrazumeva 5 sedista i 2 pomocna pozadi dakle nesto kao 5+2 konfiguracija. Pri tom sedista u 2. redu (deljiva u odnosu 60/40) su klizna a kada se sklope dobija se praktican ravan pod. Osnovna zapremina prtljažnika (kada je u funkciji 5 sedišta) iznosi 441 litar a ako se obori i drugi red sedišta, dobija se svih 1686 litara. Dimenzije mu iznose DxSxV : 4640 mm/1810 mm/1710mm. Za razliku od Mitsubishija Outlander koji ima u ponudi i benzinske motore, Citroen i Peugeot ce, bar u pocetku, imati na raspolaganju samo jedan dizel motor mada postoje najave da ce se u ove modele u buducnosti ugradjivati i benzinac od 2,4 litra sa 170KS. Ipak, u pocetku u ponudi ce biti samo 2,2 litarski HDi dizel motor, snage 156KS i 380Nm obrtnog momenta (maksimalni obrtni momenat postize pri 2000 obrt./min.) sa FAP filterom protiv cadji a turbina je sa promenljivom geometrijom. Menjac je 6-stepeni rucni a prema podacima same fabrike potrosnja iznosi prihvatljivih 7,3 litara goriva na 100 km. Maksimalna brzina iznosi tacno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,9 sekundi. Sve sto je napisano za Citroen C-Crosser (motori, dimenzije, performanse) prakticno vazi i za Peugeot 4007 takodje prvi pravi SUV u ponudi Peugeota. Peugeot je doduse jos tokom osamdesetih godina proslog veka imao u ponudi i terenac P4 koji nije bio nista drugo do Mercedes/Puch G sa znackom francuske fabrike ali 4007 je prvi SUV model Peugeota. Razlike u odnosu na blizanca iz PSA grupe, Citroena C-Crosser ali i u odnosu na Mitsubishi Outlander, svode se prakticno samo na originalniji prednji kraj koji ima drugacije oblikovana svetla, drugaciju masku i, narocito, veci i agresivniji prednji branik sa velikim otvorom za vazduh. Iznutra se razlikuju samo po znaku proizvodjaca na volanu. Kao i Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 koristi isti dizel motor 2,2 HDi sa 156KS koji je inace razvijen zajedno sa Fordom. Tako da su i vozne karakteristike i performanse jednake Citroenovom C-Crosseru. Prodaja pocinje na leto ove godine ali to vazi za zapad Evrope a kada ce stici kod nas nije jos poznato, mada se to ocekuje u drugoj polovini godine. Nije poznato ni da li ce se pojaviti na nasem salonu automobila u Beogradu krajem marta.



Peugeot je pripremio novi koncept za salon automobila u Zenevi koji pocinje pocetkom marta. Radi se o studiji 207 SW Outdoor koja pokazuje konacni izgled nove karavan verzije malog Peugeota koja ce se pojaviti tokom ove godine. Pitanje je da li ce se i ova atraktivna Outdoor varijanta pojaviti u zvanicnoj ponudi Peugeota makar kao opcija. Inace na 207 Outdoor studiji jasno se vide uticaji dizajna veceg 407 SW pa i manjeg modela 1007. Koncept raspolaze sa hromiranim krovnim nosacima, staklenim panoramskim krovom, snaznjim tj ojacanim branicima na koje se nadovezuju prosireni blatobrani i pragovi koji ovoj studiji daju malo agresivniji i svakako privlacan izgled. Pozadi upadaju u oci nova svetla LED tehnologije kakve serijska verzija verovatno nece imati. 207 SW Outdoor je duzine 4156 mm dakle 120 mm duze od hatchback verzije a medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540 mm sto je isto kao i kod pomenutog hatchbacka. Sirina je 1748 mm a visina 1555 mm. Kako se ocekuje obicna, serijska varijanta 207 SW bice u prodaji tokom leta. U informaciji se ne pominje koji motor pokrece studiji ni to da li mozda ima integralni 4x4 pogon.



Kako smo ranije i najavili, Peugeot je spremio i sportsku verziju svog modela 207. Nosi oznaku RC i pravi je naslednik vec legendarnog 205 GTI i 206 RC. Pokrece ga 1,6 litarski turbo motor sa 175KS i 240Nm obrtnog momenta ( sa overboostom 260Nm ) isti kakav koristi i Mini Cooper S. Sa ovim motorom ova najsportskija varijanta 207-ice postize 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 7,1 sekundu. Spolja se primecuju novi 17-incni tockovi ( gume su Bridgestone Potenza ), dupli zavrsetak izduvne cevi, zadnji krovni spojler i hromirani retrovizori. Cena i pocetak prodaje nisu saopsteni a premijera naravno vec u Zenevi pocetkom marta.   



Ford odnosno nas uvoznik Grand Motors, od 7. februara nudi Ford Mondeo 2.0 TDCi dizel od 115KS po posebnoj ceni od 20680 evra ( na slici ). U serijsku opremu spadaju automatska klima, alu felne, metalik boja, ABS, prednji i bocni airbegovi... U ponudi je i benzinski model 1,8i sa 110KS i takodje bogatim paketom opreme. Cene su snizene zbog skorog dolaska potpuno nove generacije Mondea a kolicine ovog modela na popustu su ogranicene. Grand Motors je inace od nedavno bogatiji za jos jedan servis i to u Sremskoj Mitrovici. Servis se nalazi u ulici Arsenija Carnojevica 21, u servisnom objektu kompanije DTF-1921 gde se mogu servisirati i putnicka i laka komercijalna vozila u garantnom i vangarantnom roku.

Zeljno iscekivana Dacia Logan MCV ( karavan ) kod nas stize 1. marta po za sada nepoznatoj ceni. Nezvanicno se pominje cifra od 9200 evra sa PDV-om za osnovnu benzinsku verziju sa 75KS ali revija SAT Plus najavljue cenu od svih 9800 evra.

Kod prodavaca Opela sve do 15. februara, traje akcija prodaje njihovih automobila po snizenim tacnije nabavnim cenama ali su iz ponude izuzeti modeli Agila, Corsa i komercijlna vozila. Poznate su i cene obnovljene Astre za 2007. godinu koja kod nas stize oko salona u Beogradu dakle krajem marta. Cene su zaista ali zaista neznatno vece pa tako osnovna Astra 1,4 benzinac sa 3 vrata umesto 15910 kosta 15990 evra sa PDV-om. I jos nezvanicna cena za Opelov roadster GT sa 2,0 litarskim motorom od 264KS. Kada stigne kod nas  (trebao bi se pojaviti bar kao eksponat na salonu u Beogradu ) cena ce mu iznositi oko 36000 evra sa PDV-om. Za poredjenje u Nemackoj staje 30675 evra.

Citroen ( uvoznik Vitro group ) i dalje nudi automobile iz 2006. godine koji su ostali na zalihama sa popustom od 5 do 7 odsto zavisno od modela. Recimo najmanji i najjeftiniji Citroen, model C1 1.0 X umesto 9320 sada kosta 8980 evra sa PDV-om. Inace Citroen je nedavno otvorio 2 nova prodajna salona i to u turistickom centru Zlatibor i pre neki dan u Nisu.

Hyundai ( uvoznik Hyundai auto Beograd ) takodje nudi modele iz 2006. po povoljnijim cenama. Za Getz popust iznosi od 874 do 2000 evra, za Accent 2171 evra pa najjeftiniji Accent 1,4 kosta 10336 evra. Za modele Tucson i Terracan popust iznosi cak do 4000 evra.

I kod Mazde ( u Beogradu je prodaju Profil International i AC Auto ) jos traju popusti za zaostale automobile iz prosle godine. Za Mazdu3 i Mazdu5 popust je 1000 a za Mazdu6 cak 1500 evra.

Nissan takodje u ponudi ima vozila iz 2006. po snizenim cenama. Micra je jeftinija za 500 evra, Note za 1000, Primera i X-Trail za 2000, Pick-up 2500, Patrol i Pathfinder za 3000, a Murano za 4000 evra.

Kompanija Delta automoto, zastupnik za Fiat, Alfu, Lanciu i Hondu nudi automobile sa godistem 2006. po cenama znatno nizim od redovnih. Stara Honda CRV, u ocekivanju istoimenog naslednika, koga smo najavili pre neki dan, ima izuzetno povoljnu cenu. Popust naime na preostale kolicine iznosi svih 4000 evra. Osim pomenute nove Honde CRV, Delta automoto za salon u Beogradu najavljuje i premijere Civica type-S i Honde Legend. Cene za novi CRV se kod nas jos ne znaju ali kao orijentacija, ona u Nemackoj za benzinca iznosi 26950 a za 2,2 CDTi dizelasa 29400 evra. Fiatov Stilo se moze pazariti sa ustedom od 622 do 855 evra a Alfe 156 za 2230 odnosno 2315 evra manje zbog skorog dolaska nove 159-tke. Delta automoto najavljuje i novi Fiat Bravo za salon u Beogradu. Zasad se ne zna cena kod nas ali za informaciju neka posluzi cena u Italiji gde se krece od 14900 evra pa navise.

Chevrolet daje popuste na Lacetti ( 1500 evra ), Aveo ( 700 ) i Spark (1000 evra).

Lada ( uvoznik Impex IB )za novi model 1118 ( Kalina ) odobrava popust od 290 evra do kraja februara pa sad kosta 8500 evra sa PDV-om ali se najavljuje nastavak popusta sve do kraja marta zbog salona automobila u Beogradu.

Nasa Zastava jos uvek daje popuste i to poprilicno velike. Za modele Koral i Skala popust je 10 % a za Floridu 15,25 odsto. Sto se Zastave 10 tice raduje sirenje servisne mreze za ovaj model. Naime tokom januara Zastava je potpisala ugovor sa firmom Auto Mig iz Nisa koja ce odrzavati "Desetku". Ovo je 18. po redu servis za Zastavu 10 a drugi u Nisu. Takodje privlaci paznju i ponuda kredita za Zastavu 10 na 7 godina uz kamatu od 9,5 % godisnje pri cemu mesecna rata iznosi manje od 100 evra, tacnije 98 evra. Ali ono sto je najveca vest iz Zastave je skori pocetak prodaje Floride sa PSA dizel motorom koji bi se u prodaji trebala naci u vreme toliko pominjanog salona automobila u Beogradu dakle vec krajem marta. Cena ce biti za oko 100.000 dinara visa u odnosu na model sa benzinskim PSA motorom koji trenutno kosta oko 410.000 dinara. Procenjuje se da ce ukupna cena Floride 1,4 HDI dizel biti oko 520.000 dinara dakle negde oko 6600 evra. Motor je 1,4 litarski, zadovoljava Euro 4 norme, snage 50KW/68KS, trosi prosecno oko 4,5 litra po fabrickim podacima ( 3,5 litra pri brzini od 90km/h ), a Florida sa njim postize oko 155 km/h.

Renault vec cetvrtu godinu za redom nastavlja svoju izuzetnu ekolosku akciju "Zeleno srce". Tokom ove akcije svim kupcima novih Renaulta nudi se da u zamenu za svoj stari auto ( stariji od 10 godina ) dobiju popust na kupovinu nekog od novih Renault modela. Popusti iznose od 900 do 2000 evra u zavisnosti od modela. Zasto je ova akcija ekoloska ? Zato sto Renault na sebe preuzima trosak unistavanja starog automobila a za svaki prodati auto, nas zastupnik Renaulta ce posaditi po jedno drvo. Osim toga Renault nudi posebni model Clio Exception ( sa popustom od 1400 evra ) koji u opremi sadrzi, izmedju ostalog, klimu, ABS, presvlake u kombinaciji koze i tekstila, radio/CD, koznu rucicu menjaca i upravljaca, svetla za maglu... Ovaj Clio Exception nudi se sa benzinskim motorima od 1,2 16v i 1,4 16v kao i 1,5 dci dizelom od 85 i 105KS.

Subaru od nedavno nudi Imprezu 1,5R, novu, oslabljenu i osiromasenu verziju ovog modela ali i sa smanjenom cenom koja iznosi 16950 evra sa PDV-om. Ova Impreza i dalje ima boxer motor i pogon na sva cetiri tocka dakle ono po cemu je Subaru i poznat. Motor je zapremine 1498 ccm, razvija 105KS i 142Nm a sa njim Impreza 1,5R postize 176 km/h i trosi 7,9 litara goriva. 

Kia ( uvoznik Kia auto ) i dalje nudi popuste za svoje modele pa se tako Rio moze kupiti vec za 9990, Picanto za 6990, Magentis za 21990 a Sorento za 29990 evra.

Toyota, poput Renaulta za Clio, nudi posebnu verziju Yarisa nazvanu Terra + sa bogatijom opremom koja ukljucuje ABS, 2 vazdusna jastuka, servo volan, radio/CD, klimu, elektricne podizace stakala i centralno zakljucavanje. Iz toyote i vest da ce novi model Auris biti zvanicno predstavljen na salonu u Beogradu kada ce biti poznata i cena dok isporuke pocinju u aprilu. Nova Corolla ce se medjutim moci kupiti tek od 15. maja po ceni koja ce za nekoliko stotina evra biti veca od postojece.

Chrysler vec nudi novi Sebring sa 2 dvolitarska motora. Jedan je benzinski sa 112Kw/152KS i 190Nm i rucnim 5-stepenim menjacem a drugi dizel, takodje sa 2,0 litra zapremine a raspolaze sa 103Kw/140KS i 310Nm a dolalzi sa 6-stepenim rucnim menjacem. U opremi se nalaze automatska klima, 6 vazdusnih jastuka, radio/CD, alu felne od 17 inca, svetla za maglu, metalik boja, board kompjuter, elektro paket i drugo.     

Porsche SCG, zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche takodje ima zanimljive ponude. Prvo VW Polo koji se nudi sa novim paketom opreme Trend a koji uz ustedu od 750 evra serijski sadrzi klimu, 4 vrata, elektricna stakla i pripremu za radio. Polo Trend se isporucuje sa benzinskim motorima od 1,2 i 1,4 litra kao i dizelom od 1,4 litra. Najjeftinji Polo trend kosta 11210 evra sa PDV-om. Ova firma na lageru ima jos 50 razlicitih VW modela za koje ce vaziti odredjena snizenja. VW je upravo poceo i sa prodajom novog dostavnog modela Crafter koji se nudi u 107 razlicitih verzija. Cene sa carinom pocinju od 22383 evra pa navise. Audi za modele iz 2006. godine odobrava popust do 2000 evra za modele A3, A4 i A6 a za Audi A8 do 3000 evra. Osim toga Audi ce tokom cele 2007. godine nuditi svoje modele i sa posebnim paketima opreme cijom kupovinom se moze ostvariti velika usteda. Za Audi A4 S-line koji ima sportsko vesanje, alu felne, sportska sedista u kombinacji stof/koza sa amblemom S-line, zatim kozni, sportski volan sa 3 kraka, usteda iznosi svih 5000 evra. Toliko bi ovaj Audi bio skuplji ako bi se svaki deo pomenute opreme narucio posebno. Kod manjeg modela A3 usteda kod kupovine klime i radio/Cd iznosi 1084 odnosno 700 evra. Za Audi A6 nudi se business paket opreme i to upola cene cime se stedi 2316 evra. Kod Seata je novost u ponudi model Altea XL. Kao sto mu ime kaze radi se o produzenoj verziji postojece Altee sa vecim prtljaznim prostorom. Nazalost i dalje nema 3 reda sedista samim tim ni mesta za 7 putnika.

Kod Suzukija tj. zastupnika Euro Sumar-a, Grand Vitara je sada u ponudi sa sistemom ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ) koji dolazi u najvisem paketu opreme i sa 2 motora. To su 1,9 litarski dizel sa 130 konja ( kosta 31900 evra ) i 2,0 litarski benzinac sa 140KS koji staje 29900 evra sa PDV-om.        



Peti put po redu je nas auto portal NetAuto ( netauto.co.yu )  proglasio automobil godine, za kojeg su proteklih meseci (od 1.12. 2006. do 31.1. 2007. ) glasali posetioci ovog web portala. Titulu je poneo Dodge Caliber, dok su titule Miss Automobilizma i Miss Fotogenicnosti odnele Natasa Barac odnosno Ljubica Pupovac. Za razliku od vecine drugih izbora ovaj i ovakav izbor omogucuje da svi koje zanimaju automobili izraze svoje misljenje. Postupak glasanja je bio jednostavan: potrebno je bilo samo da se odabere jedan od dvadeset jednog modela iz najnovije svetske automobilske produkcije. Sistem zastite tako je postavljen da nije postojala mogucnost bilo kakve zloupotrebe, a preko jedne e-mail adrese moglo je da se glasa samo jednom. Predstavniku zastupnika marke ciji model je osvojio titulu NetAuto 2007. godine pripasce, kao i do sada statua, autorski rad Lasla Siladjija, akademskog vajara iz Novog Sada. Do sada su titulu NetAuto osvojili VW Polo ( 2003. ), Citroen C2 (2004.), Opel Astra   (2005. ) i proslogodisnji pobednik Renault Clio III ( 2006. ). Predvidjene su i nagrade za one koji su glasali za automobil koji je osvojio titulu NetAuto 2007. Glavna nagrada je vikend druzenje sa Renault-om Clio III i dve utesne nagrade a to su original jakne Renault Team F1.



Daihatsu za predstojeci auto salon u Zenevi sprema novu generaciju svog malog modela Cuore. U Japanu se ovaj auto zove Mira i predstavljen je jos pre nekoliko meseci kada smo opsirno pisali o toj japanskoj verziji i najavili njen skori dolazak i u Evropu. To se sada i desilo s tim sto ce u pocetku biti na  raspolaganju verzija samo sa 5 vrata dok ona sa 3 vrata stize tokom 2008. godine kada ce se pojaviti i Eco verzija sa start/stop sistemom. O japanskom Cuore-u/Miri, mozete vise procitati u nasoj rubrici Predstavljamo. Osim novog i prilicno privlacnijeg dizajna u odnosu na prethodnika, novi Cuore se istice i nesto povecanim dimenzijama. Duzi je a 21 mm ( ukupno 3460 mm ) a siri za 5 mm. To ce omoguciti vise prostora za putnike a narocito za one pozadi kao i malo povecanje prtljaznika. Ono po cemu je bila karakteristicna stara verzija Cuore-a, otvaranje bocnih vrata pod uglom od 90 stepeni (!), sada je takodje zadrzano tako da je ulazak i izlazak iz automobila veoma lagana operacija. I motor je pojacan pa sada 1,0 litarski 3-cilindras razvija 70KS i 94Nm umesto 58 konja i 91Nm koliko je razvijao prethodnik. Potrosnja goriva iznosi 4,4 litre. Zanimljivo da ce najskuplja varijanta Cuore-a imati ugradjenih cak 7 vazdusnih jastuka. Cena u Nemackoj oko 9000 evra.



Evo jos jednog rekorda. Posle 800.000-tog Mazdinog MX5 i Renault slavi prodaju jubilarnog 2.000.000-tog modela Kangoo. Naime od promocije 1997. godine prodato je vise od 2.000.000 Kangoo-a koji se inace osim u Francuskoj, proizvodi i u Argentini i Maroku. Tokom 2006. godine sa 132.840 prodatih komada u zapadnoj Evropi, Kangoo zauzima 20,7 % u svojoj klasi u kojoj se nalazi na 2. mestu ispred Peugeota Partnera, VW Caddy-ja i Fiat Dobla.



30. januara ove godine sa fabrickih traka sisla je jubilarna 800.000-ta Miata negde poznata samo kao MX5. Ovaj izuzetan rezultat je postignut posle 17 godina i devet meseci proizvodnje. Prva Miata je inace predstavljena jos februara 1989. godine na salonu u Chicagu a prodaja je pocela u aprilu iste godine. Od tada pa do danas Miata je postala i ostala najprodavaniji roadster na svetu koji je u maju 2000. godine usao cak i u Guinness-u knjigu rekorda kao najprodavaniji roadster svih vremena. Sadasnja treca generacija predstavljena je avgusta 2005. i nastavlja sa uspesnom prodajom sirom sveta iako treba reci da je prosle godine u SAD-u prepustila prvo mesto u svom segmentu Pontiacu Solstice-u. Do danas je Miata/MX5 osvojila preko 40 razlicitih nagrada i priznanja ukljucujuci i poslednju-titulu Car of the year ( auto godine ) u Japanu 2006. godine. Od ove godine, osim sa platnenim, u prodaji ce se naci i Miata sa metalnim sklopivim krovom.



Delta motors, novi zvanicni uvoznik BMW-a i Minija za nasu zemlju, otvorio je juce svoj prvi izlozbeno-prodajni salon u centru Beograda. Salon se nalazi na Cvetnom trgu, u ulici Kralja Milana 31a. U salonu, povrsine oko 800 kvadrata, trenutno se nalazi 10 najatraktivnijih modela BMW-a i 2 Minija. Delta Motors je nedavno otvorio i servis za ova vozila, takodje u Beogradu i to u Pastrovicevoj 10, koji je otvoren radnim danima od 8 do 20 casova a subotom od 9 do 15 casova. Do kraja godine bice otvoren jos jedan servis i to na Cukarickoj padini povrsine 7500 kvadrata. Osim toga Delta Motors do kraja 2008. godine planira kompletiranje dilerske mreze i to u sledecim gradovima : Novom Sadu, Cacku i Podgorici. Dosadasnji uvoznik i serviser, beogradska kompanija Radulovic, zadrzava status dilera. Kako je saopsteno, BMW planira da u Srbiji proda 477 vozila tokom ove godine ( prosle godoine prodato je 205 BMW-a i 22 Minija ).   



Kragujevačka "Zastava Auto" sve ambicioznije traži nova tržišta za Zastavu 10. Kako je predviđeno ugovorom sa Fiatom ovaj model može da se prodaje u zemljama u okruženju sem u Rumuniji i Bugarskoj. Da bi se ispunile tehničke norme na novim tržištima, Z10 je dobio novi motor koji ispunjava standarde Euro 4. Kako su najavili u "Zastava Autu", već u naredna dva meseca biće isporučeni prvi automobili sa novim motorima. Zastava 10 sa motorom koji ispunjava pomenuti Euro 4 standard, prvo startuje u Hrvatskoj. Inače Zastava 10 se nudi samo u karoseriji sa 5 vrata i 5-stepenim manuelnim menjačem. Ostale tehničke karakteristike ovog modela su :

MOTOR-radna zapremina 1242 ccm, maksimalna snaga 44kW/60KS pri 5000 obrt./min., maksimalni obrtni moment 102Nm pri 2500 obrt./min.

DIMENZIJE I MASE-dužina x širina x visina 3865 mm/1480 mm/1660 mm, razmak osovina 2460 mm, masa vozila spremnog za vožnju 875 kg, kapacitet rezervoara za gorivo 47 litara, zapremina prtljažnika 264 litara, sa oborenom klupom 1080 litara.  
PERFORMANSE- maksimalna brzina 155 km/h, ubrzanje 0-100 km/h za 14,3 sekunde, potrošnja u gradu 7,3 l, na otvorenom putu 4,8 i kombinovano 5,7 litara.

SERIJSKA OPREMA-Air bag za vozača, servo upravljač, FPS sistem, kodirani ključ.

DODATNA OPREMA-branici u boji vozila, deljivo zadnje sedište, air bag za suvozača, manuelna klima, centralna brava sa daljinskim upravljanjem, električni podizači prednjih stakala, podesivi spoljni retrovizori, podesivi upravljač, ABS + EBD, radio sa CD-om, metalik boja, prednja svetla za maglu. Zastava je postavila i poseban sajt, samo za ovaj novi model. Tu možete saznati sve karakteristike automobila, cene, aktuelne popuste, izbor boja za auto i sl. Adresa :
http://www.zastava10.com/

 


 



Nova Toyota Highlander

8 Feb 2007 - 01:01 Noviteti Link

Na salonu u Chicagu Toyota je upravo promovisala novu generaciju svog SUV modela Highlander i njegovu hibridnu verziju Highlander Hybrid. Model za 2008. je osetno veci u odnosu na istoimenog prethodnika, samim tim prostarniji, takodje i tisi i snazniji. Dimenzije sada iznose : D x S x V 4785 mm/1910 mm/1760 mm a medjuosovinsko rastojanje 2789 mm. U Toyoti obecavaju da ce potrosnja uprkos vecoj snazi i tezini ostati prakticno neizmenjena. Dizajnerski gledano, novi Highlander prati manjeg brata, model RAV4 odnosno izgleda samo kao uvecana kopija istog. To je uocljivo kako od napred tako i sa strane. Ovde su u Toyoti mogli malo vise da se potrude da bi Highlander izgledao malo originalnije. Ovako se stice utisak vec vidjenog tj  Highlander pruza utisak izduzene verzije RAV4-a. Sto se bezbednosti tice Highlander serijski dolazi sa ABS, EBD, BAS, ESP sistemima kao i Traction Controlom. Takodje Highlander ima nanovo dizajnirane branike i haubu koji smanjuju povrede prilikom naleta na pesake. Novi Highlander koristi nanovo razvijenu sasiju koja je doduse samo derivat postojece koja se koristi za modele Camry i Avalon. Highlander se oprema ili sa 5 sedista ili sa 3 reda sedista i time pruza mesta za 7 putnika. Highlander inace krece u prodaju u julu sa 3 paketa opreme koje pokrece samo jedan agregat : 3,5 litarski V6 sa 270KS sto je za 55 konja vise u odnosu na ptrethodnika sa 3,3 litarskim motorom. Menjac je 5-stepeni automatik a pogon moze biti ili 2WD ili integralni 4WD. U septembru u salone stize i hibridna verzija Highlander Hybrid  ( kombinacija Elektromotor/benzinac od 3,3 litra sa 270 konja i ECVT menjacem ) koja dolazi sa stalnim pogonom na sva cetiri tocka koji su kod Hybrida serijski velicine 19 inca.



Fabrika "Zastava automobili" raspisala je konkurs za hostese koje ce njihova vozila predstavljati potencijalnom kupcima na salonu automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta i traje do 1. aprila. U njihovom saopstenju se traze : "devojke od 18 do 25 godina, ne nize od 170 centimetara, sa izrazenom komunikativnoscu i smislom za timski rad". Zainteresovane devojke mogu slati prijave na adresu Omladinska zadruga "Faks" u Kragujevcu, Ulica vojvode Putnika broj 45. U saopstenju se ne navodi visina honorara.



Kao sto smo vec pisali Audi za salon u Zenevi sprema novi coupe sa imenom A5. Osim one teaser slike koju smo objavili pre nekoliko dana, sada su dostupni novi crtezi moguceg izgleda ovog 2+2 coupea koga Audi sprema kao konkurenta Mercedesu CLK i BMW "trojci" coupe. A5 ce pojaviti u prodaji vec na leto ove godine po ceni od 50000 evra pa navise a sledece godine se ocekuje i kabrio verzija. "Ulazni" model opremace se 2,0 litarskim TFSI motorom sa 200KS, S5 verzija imace V8 motor zapremine 4,2 litra sa najmanje 350KS a buduci RS5, po nekim najavama 500 konja a po nekim samo 420. 



Pre nekoliko dana smo najavili dolazak nove Impreze na salon automobila u New Yorku u aprilu, objavivsi pritom sliku zamaskiranog prototipa i crtez moguceg izgleda konacne verzije. Sada evo jos nekoliko impresija kako bi nova Impreza mogla da izgleda. Na ovim crtezima izgleda daleko privlacnije i blize serijskoj verziji nego na onim prvim slikama od pre nekoliko dana. Kako se najavljuje, Impreza za 2008. bice u hatchback formi sa 5 vrata a ne vise limuzina kao do sada ali ce time biti i 10 cm kraca od postojece ( duzina ce iznositi oko 4350 mm ) ali ce dobiti 5 cm u sirinu pa ce sirina iznositi ukupno 1800 mm. Nova Impreza, bar od napred, osim slicnosti sa studijom B5 TPH, prilicno prati i stil aktuelnog modela Legacy ( maska, svetla ) dok cemo na definitivan izgled zadnjeg dela morati jos da sacekamo. Od motora na raspolaganju ce biti 1,5 i 2,0 litarski benzinci dok ce STi sportska verzija rasplagati sa 2,5 litarskim boxer turbo motorom sa svih 300KS da bi lakse konkurisala novom Mitsubishiju EVO X ( nije slucajno na ovom crtezu taj Mitsubishi u pozadini nove Impreze STi ! ). Na istom crtezu Impreza STi je u karakteristicnoj plavoj boji sa zlatnim felnama, ogromnim zadnjim spojlerom i velikim usisnikom za vazduh na haubi motora. Pravi STi. Tokom 2008. godine pojavice se i Impreza sa dizelom motorom.