home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prema pisanju mnogobrojnih sajtova, ovo su navodno zvanični Audijevi crteži, koji najavljuju čitavu seriju novih modela ovog nemačkog proizvođača.

Na prvom i drugom crtežu je Audi A5 Sportback koji nije klasični hatchback (kombi-limuzina), već je dizajniran tako da bude polu-karavan i polu-kupe, odnosno ova karoserijska varijanta treba da spoji praktičnost automobila sa petora vrata i stil jednog kupea. Kako će to shvatiti i prihvatiti kupci, pokazaće vreme jer se A5 Sportback navodno očekuje već 2009. godine.

A5 Sportback će poput Audija A5 Coupe ostati četvorosed ali će na zadnjim sedištima biti nešto više mesta nego u Coupeu (ne treba zaboraviti ni daleko veći i praktičniji prtljažni prostor). Dizajnerski posmatrano, A5 Sportback će preuzeti prednji deo sa aktuelnog A5 Coupea, uz kombinaciju rešenja bokova sa aktuelnog Audija A4 i novog zadnjeg dela. Od detalja se posebno ističu niska linija krova, stakla na vratima bez okvira i veoma položen zadnji stub. Naravno, A5 Sportback će osim varijanti sa prednjim pogonom, imati i verzije sa Quattro integralnim pogonom (raspored snage 40/60% napred/nazad). Sportback sa Quattro pogonom dobiće i QVT sistem (Quattro Torque Vectoring), koji ima mogućnost raspoređivanja snage i momenta posebno na svaku osovinu kao i pojedinačno između zadnjih točkova. Ovim se dobija bolja trakcija i stabilnost automobila. Paleta pogonskih agregata bi trebalo da obuhvata već poznate motore iz Audija A5, a u pripremi je i hibridni pogon ali zasad o tome nema konkretnijih informacija. 

Na trećem crtežu je A5 Cabrio (nasleđuje sadašnji A4 Cabriolet), koji će se pred publikom pojaviti već za nekoliko meseci (najverovatnije početkom januara na Salonu automobila u Detroitu).

Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 3.2 V6 sa 265KS, 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo).

U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 jedinica A5 Cabrioleta, s tim što za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom.

Prema poslednjim vestima, Audijev budući model A7 (četvrta skica) će se na tržištu naći za oko dve godine (premijera će biti u septembru 2009. na Salonu automobila u Frankfurtu), a zanimljivo je da bi prema nekim izvorima trebalo da košta više od najvećeg Audija A8.

Audi A7 će biti napravljen na modifikovanoj platformi sledeće generacije modela A6, dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na kupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj (u osnovi predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Maseratiju Quattroporte, Aston Martinu Rapide, Porscheu Panamera i sličnima). Zbog toga ne treba da čudi da će u automobilu dugačkom 490 cm biti mesta za samo četiri osobe. Audijevu novu "sedmicu" će pokretati široka paleta motora u kojoj će se naći tri benzinca sa direktnim ubrizgavanjem: 2.8 FSI, 3.0 TFSI V6 i 4.2L V8, kao i dizelaši 2.7 V6 TDI i 3.0 TDI V6. Najavljuju se i sportske S7 i RS7 varijante (ova potonja sa Twin-turbo V10 FSI agregatom iz Audija RS6, koji bi u RS7 mogao da raspolaže sa oko 600KS), kao i hibridna verzija. U ponudi će biti tri transmisije, tačnije šestostepeni manuelni, automatski i sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom. Inače, Audi planira da godišnje proizvede oko 40.000 primeraka novog A7.

Aktuelni Audi A8 je uz nekoliko doterivanja (poslednji put prošle godine) na tržištu prisutan još od 2002. godine, a imajući u vidu da su se u međuvremenu pojavili novi Mercedes S klase (koga uskoro očekuje restilizacija), pa BMW serija 7 i Lexus LS, krajnje je vreme za potpuno novu generaciju (serija D4), koja bi trebalo da se pojavi krajem 2010. godine.

Izgled novog A8 možete videti na crtežu broj pet, a što se tiče palete pogonskih agregata, ona će obuhvatati 3.0L V6 TDI sa 250KS, 3.0L V6 FSI sa 290KS, 4.2L V8 TDI sa 340KS, 4.2L V8 FSI od 372KS i 5.0 V10 FSI sa 620 konja za novi Audi S8.

Mada su informacije za sada škrte, novi A8 u svakom slučaju donosi veće dimenzije, poboljšano upravljanje, veći komfor u prostranijoj kabini, unapređenu bezbednost, obilato korišćenje aluminijuma u konstrukciji, poboljšani raspored mase (prednja osovina je pomerena 15 cm napred), stop-start sistem, kao i novu osmostepenu automatsku transmisiju.

Jedan od noviteta Audija u narednom periodu jeste i R8 bez krova, odnosno R8 Spider. 

Iako se ranije govorilo da će otvoreni R8 biti u Targa koncepciji, na crtežu broj šest se vidi da je R8 Spider u stvari klasičan kabriolet sa platnenim sklopivim krovom.

I R8 Spider će pokretati (centralno smešten) 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, koji se nalazi i u običnom R8, što je ovom potonjem dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.

Ovakav R8 u varijanti bez krova na tržištu treba da se pojavi 2009. godine i to po ceni od oko 85.000 funti, a predstavljaće konkurenciju, pre svega Porscheu 911 Cabrio.

Osim novog Spidera, Audi prema raznim izvorima planira da porodicu R8 proširiti tako što će u ovaj dvosed ugraditi i V10 agregat iz Lamborghinija Gallardo (koji će razvijati najmanje 500 konja), pa je moguće da se taj V10 jednog dana nađe i u R8 Spideru.



čitanja : 9057



Komentari