Novi Peugeot 308 i Renault Megane

Baš kad ste pomislili da je novi VW Golf uzdigao klasu porodičnih htachback vozila do vrha, Francuzi su rešili da uzvrate udarac.
Komapnije Peugeot i Renault planiraju da, na krilima početnog tržišnog uspeha modela Peugeot 208 i Renault Clio, lansiraju na tržište radikalno izmenjene modele Peugeot 308 i Renault Megane sledeće godine.
Kao što se može videti na priloženim renderima, novi Peugeot 308 koji je planiran da debituje na Salonu automobila u Frankfurtu 2013. godine, dobija najradikalnije izmene. Neimenovani izvori kažu da će novi model biti kraći i niži od trenutne verzije sa više nego dinamičnom siluetom.
Peugeotov novi dizajnerski jezik modela 308, ogleda se u manjoj prednjoj masci, užim farovima i nizom jakih nabora duž karoserije.

Kompanija će nastaviti sa korišćenjem imena 308 kao delom nove strategije,
koja planira da se nazivi novi modela završavaju brojevima 1 ili 8. Koristeći
razvoj platforme aktuelnog automobila, novi Peugeut 308 inicijalno će biti
ponuđen u verzijama hatchback sa petoro vrata, uz karavan i kabriolet verzije
koje stižu kasnije. Motori će biti 1.6 i 2.0 litarski dizelaši plus
trocilindarski 1.2 benzinac i novi dizel-električni HYbrid4 pogon.
Novi Renault Megane, koji treba da se pojavi otprilike u isto vreme kad i
Peugeot 308, pratiće najnoviji Renault dizajn sa velikim bedžom kompanije na
prednjoj strani uz novu prednju masku pune širine koja se stapa sa prednjim
farovima. Međutim, to neće uzdrmati javnost poput novog radikalno izmenejnog
modela Peugeot 308. Gospodin Anthony Lo, podpredsednik Renault dizajna, izjavio
je: "Mi ne želimo da radikalno promenimo izgledd modela Megane. Moramo da
uradimo više na istoj osnovi, a da promene budu što veće".

Novi Megane će biti ponuđen u verzijama sa petoro vrata, sa troja vrata koji će kasnije preći u RenaultSport verziju i kao karavan.

Kao i model Peugeot 308, novi Renault Megane koristiće trocilindarski benzinski motor.
Izvor: Netauto.rs
Renderi: Autoplus.fr i Autoexpress.co.uk
Ako je ovo raikalno i lepo na 308 sta tek da se ocekuje sa 309, povratak u osamdesete? Spreda nije nista narocito, sboka bas preterase, a zadnja svetla su copypaste sa 208 ili cak megan karavana.
Megan je skladniji ali mu zadnja svetla bas ne stoje. oba modela po dizajnu siju i i30 i ceed.
"Budući" 308 sa slike barem ima kvaku zadnjih vrata "gde Bog zapoveda", za razliku od "budućeg" megana ( i još "nekih" sadašnjih vozila ).
Ovaj megane mi se vizuelno ne dopada, što je čisto subjektivna ( i moja) "stvar"
"Baš kad ste pomislili da je novi VW Golf uzdigao klasu porodičnih htachback vozila do vrha"- hahaahahahahahahaha BAŠ to stalno pomislim kad vidim golfa....
Napokon da Peugeot prestane da pravi automobile oblika krofne,bilo je tuzno gledati odsustvo bilo kakve ideje,a pre svega hrabrosti da se odreknu dizajna zasnovanog na 206-ici,koja je legendarni auto,ali kao sto narod kaze,sve u svoje vreme...
Na "guzici", tačnije petim vratima Megana prepoznajem negde obrise dizajna aktuelne Lagune karavan.
Ne znam da li mi se sviđa ili ne, nekako sam ravnodušan... Pohvalno je što far nije gabarita reflektora na Marakani (ali amblem jeste) :)
Treba to videti uživo kao i Clia koji je bar spolja vrlo simpa, no ne videh koliko je upotrebljiv unutra... beše zaključan.
Toplo se nadam da je dizajner zadnjeg kraja aktuelnog 308sw "bačen lavovima", te će dolazeći biti bez te strašne anomalije! :)
Citroen je slicnu stvar pokusao sa modelom DS4 i DS5, ali ne ide im bas bajno. Problem je sto se oni potrude oko dizajna koji i ne izadje kao najlepsi auto u klasi + redovno izostave dio vozne dinamike.
308 nista posebno.
Megan je spreda odradjen odlicno a zadnji deo mi deluje nekako vec vidjeno( stopovi ). Takodje mi se ne svidjaju ni peta vrata. Al' sam ga udario po dizajnu :))
Kad smo kod dizajna, sta je sa Dejanom L? Nema ga ovih dana.
Meni se ovaj render 308-ce jako dopada, ako unutrasnjost bude poput one u 508 bice to jedan odlican auto u toj klasi.