home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sa jedva dve godine na tržištu, aktuelna generacija BMW-ovog najmanjeg luksuznog modela u ponudi, Serije 1 hatchback, je relativno nov model ali je konkurencija još mlađa i brojnija. Stoga su bavarski inženjeri i dizajneri već prionuli na posao osvežavanja premium kompakta sa zadnjim pogonom.

Jedan od noviteta koji bi mogao uslediti na izgleda poslednjoj Seriji 1 sa zadnjim pogonom je i ugradnja potpuno nove generacije trocilindarskih 1,5 litarskih turbo jedinica u benzinskoj il dizel konfiguraciji.

Kompletan članak na sajtu Vrelegume.rs

Foto: Bimmerpost / arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1721



Komentari

Koja je prednost trocilindricnog u odnosu na cetvorocilndricni? Osim u potrosnji..

Autor NemanjaBB 24 Avg 2013, 12:34

NemanjaBB 24 Avg 2013, 12:34

Koje su prednosti cetvorocilindricnog u odnosu na sestocilindricni? Manji je, kompaktniji, laksi i manje trosi.

Autor hh 24 Avg 2013, 13:35

A do juče moja Fabija je bila pljuvana zbog 3 cilindra.
Smešno i žalosno.
A sad svi veliki igrači prelaze na 3 cilindra.
Znači Fabija je bila 13 godina ispred vremena :)))))

Autor Engouh 24 Avg 2013, 13:40

NemanjaBB
zvuk trocilindricnog turbo motora je slicniji zvuku sestocilindricnog nego cetvorocilindricni. Zbog rasporeda aktivacionih impulsa koji su identicni kao kod sestocilindrasa:)

Autor toma 24 Avg 2013, 13:41

toma
Ne budi smešan, kako se može porediti zvuk šestaka i tricilindraša!!?? Pa godinama radim automobile, i trocilindraš + turbo jr najgora varijanta. Nemoj mi postavljati neke PR tekstove, kao dokaz, nema značaja. Nemoj sad kad je BMW usvojio trocilindraša da i mi usvajamo trocilindar kao lep zvuk. Znači, ne sramoti se. Ti BMW će biti dno ponude, namenjeni za trakanje kao i svaki običan automobil.

NemanjaBB
Trocilindraš ima povoljnije razvijanje obrtnog momenta i veći sam obrtni moment, od četvrtaka. To jeste osetno je elastičniji, ali zato i manje snage. Poseban značaj je kod malih motora do 1100cm3, gde do izražaja dolaze i manji otpori u samom motoru a što se osetno na performanse malog motora.

Dejan
Škoda HTP ima motor velike kubikaže za jednog atmo trocilindraša, ne motor turbo nove generacije.
Ti motori su bili elastični (skraćenica HTP znači velike performanse obrtnog momenta)
ali jako nekvalitetni i već preko 120 000km obično svaki troši ulje, tako da je sramota za VW.

Autor stranac 24 Avg 2013, 15:47

Jedan članak iz arhive, zvuk BMW trocilindraša u seriji 1:

https://autoblog.rs/blog/auto/video/2012/10/03/video-bmw-trocilindricni-1.5-twinpower-motor

Autor auto 24 Avg 2013, 15:51

@stranac
Aj sad lepo procitaj sta sam napisao, pa onda procitaj sta si mi odgovorio. Malo koncentracije pri pisanju postova. I kad si ti video BMW trocilindricni motor da bilo sta govoris o kombinaciji trocilindras + turbo. E moj automehanicaru, mislis ako je jedan turbo trocilindras los da su i svi ostali. Da li to znaci da ako je jedan sestocilindras odlican da su i svi drugi odlicni? Ne budi smesan!

Autor toma 24 Avg 2013, 17:00

toma
auto je postavio link. Pogledaj kako "prkće" tvoj trocilindraš i nemoj se brukati. Sa tobom o ovoj temi zatvaram diskusiju, a tvoj je problem ako ne čuješ i ne vidiš. Mani se PR izjava i marketinga.
Uzgred nisam "jadan" automehaničar, nego nekakav inžinjer, a BMW sam vozio kad nisi bio ni rođen. Evo na ovom autu sa oveo vesti (najnovija danas) ima i moga rada.
https://autoblog.rs/blog/auto/sport/2013/08/24/pobeda-vesnica-u-slovackoj
Pozzzz.

Autor stranac 24 Avg 2013, 17:10

Svaki 3-cilindras ima lepsi zvuk od 4-cilindrasa. Lepse se cuje maruti 800 ili skoda HTP od bilo cega

Autor Josif 24 Avg 2013, 18:28

@Josif

Pa tako nekako ,kao ventilator sa polomljenim elisama.

Autor milan 24 Avg 2013, 19:29

Koja je potrosnja?

Koja je cena?

Kad ce da promene farove?

Autor Fordovac 25 Avg 2013, 01:30

@Fordovac
Kao prvo, postoji velika sansa da da se ovaj motor nadje u seriji 1 tek od 2018., sa pojavom nove generacije. Tada ce se promeniti i farovi.
Prodaje se bolje od A klase. Dakle, sto bi nesto radikalno menjali?

Autor toma 25 Avg 2013, 09:29

тома

Нешто сам анализирао и једини визуелни проблем кеца заиста јесу мали бубрези!! Само да их баце на "стероид", да заоштре графику унутар фарова и ништа више нема потребе да се дира!!

Уживо у М пакету опасно изгледа, још кад му дораде фацу то је то, послаће оно мало Мерцедесово жгепче у историју!! ;)

А о троцилиндрашу тек кад га чујем уживо. БМВ је превелика институција да би тек тако коцкали имиџ. Фолцика може себи да дозоли и да му се кукуруз круни под хаубом, али БМВ је нешто друго!
Видећемо и чућемо...

Autor Гагиба 25 Avg 2013, 11:22

@Gagiba
pazi, BMW ne zeli da sa serijom 1 kvari posao seriji 3. U proizvodnji kostaju skoro isto, a u prodaji je 3-jka 5000 skuplja. Ako bude jednog dana sa prednjim pogonom, onda nece morati da vode racuna o tome da izgled bude malo "spusten" u odnosu na trojku.
Mada sobzirom da je MINI najdinamicniji auto sa prednjom vucom, ne sumnjam da ce i naredne generacije na toj FWD platformi kidati konkurenciju. A sto se tice zvuka, ja nisam rekao kako je zvuk trocilindrasa isti kao sestocilindrasa, vec da trocilindricni slicnije zvuci sestocilindrasu nego cetvorocilindricni. E sad sto su automehanicari malo neuki kad je slovo u pitanju pa ne znaju da razumeju ono sto je napisano i stave mi u usta nesto sto nema veze sa onim sto sam ja rekao, to je neki drugi problem...Inace, novinari koji su testirali taj prototip jedinice sa ovim motorom, kao i prototip modela i8 su rekli ovo sto sam ja napisao. A ko zna kako funkcionise turbo, nije mu tesko da sabere 2 i 2.

Autor toma 25 Avg 2013, 11:59

Gagiba
Mnogo veci problem je zadnji deo ala Polo. Tj, u celosti auto nije presrecno dizajniran, a mozda najmanje los je prednji deo.
Al dobro, pored toliko boljki ti mu nalazis manu u malim bubrezima, vidi se da si odan bmw fan. : )))
Ovaj cipelic nikad ne moze da pridje A klasi dizajnom.

Autor Pit 25 Avg 2013, 12:55

@pit
aj da ne pitam da li si uzivo video polo i keca, vec da nesto prozborim sa slika. Kod keca stopovi idu od unutra ka spolja, dok je kod pola suprotno, i kod keca idu vise u bok. E sad to sto si ti prilicno povrsan kad je dizajn u pitanju, to je opet neka druga prica...

Autor toma 25 Avg 2013, 13:21

тома

Добро, човек од превелике стручности није постигао баш да тумачи смисао текста, него га погодило то да неко мисли да троцилиндраш може имати коректан звук. Из поменутог се да тумачити да је превише времена проводио са Фолцикиним троцилиндрашима. :)

Пит

Тај однос А класе и серије 1 дође као двострана релација. Серија 1 не може да приђе по дизајну А класи, а опет А класа не може да приђе по продаји серији 1! ;))

Мада се слажем да су у БМВ-у могли боље да осмисле нека решења у дизајну. Пре свега у светлосним групама! :)

Autor Гагиба 25 Avg 2013, 13:34

toma
To sto ti slepo branis bmw je tvoj problem. Nisam samo ja rekao da lici na Pola. J*ebo bmw kom lupom moras da trazis razliku u odnosu na Polo.

Autor Pit 25 Avg 2013, 13:47

@toma
milan je dao najbolji komentar da trocilindišni motor najviše liči na ventilator sa polomljenim perajama. Jedino ako BMW ugradni neki zvučnik da popravlja atmosferu :-)) Mada na videu se čuje baš kao HTP ili Maruti. Možda zvučnici auspuha budu dodatna oprema :-)
A klasa je avion za BMW 1, poznat pod nadimkom cipelić.

Autor bumbar 25 Avg 2013, 13:57

pit
veliki broj onih koji su to rekli, kada su ga videli uzivo, to su i porekli. A ako imas dve lupe, po jednu na svakom oku, onda to objasnjava mnogo toga, tako da je onda sve OK.
A bumbar ko bumbar, standardni njegov post. Lupetanje za medalju.

Autor toma 25 Avg 2013, 15:49

Ne samo što liči na VW Polo pozadi, već još gore po njega, Polu je lepši pozadi.

Autor Pit 25 Avg 2013, 16:17

zato je dizajn ml-a "predobar",r klase takodje,pa moze se slobodno reci i e klase.

Autor bmw series 8 25 Avg 2013, 17:19

pit
pa cak i da lici na polo, zar tebe, fana mercedesa nije sramota da zapocinjes tu temu. Ako za seriju 1 moze da se kaze da lici pozadi na pola, onda za ML-a pozadi moze da se kaze da je IDENTICAN stilo karavan. I to model star 10 godina. I to ne samo stop svetla, vec sve, falte oko stopova, itd, itd.
A da jednom zavrsimo i tu pricu....znate kako se ono kaze, slika govori vise od hiljadu reci. Aj pokusaj da mi opises ono sto vidis na ovoj slici, ali pre toga se konsultuj sa udzbenikom iz geometrije, da se podsetis osnovnih oblika:
http://www.dodaj.rs/?2C/I1/36XS5DBY/bmw-polo.jpg

Autor toma 25 Avg 2013, 18:15

Toma
Vise lici bmw na Polo nego ML na Stila. Uzmi napravi isto takvo poredjenje pa ces videti. Stop kod ML-a ide na krilo i spicast je.

Autor Pit 25 Avg 2013, 18:26

Ko o cemu, babe o ustipcima...
To govori da se BMW i Meca ugledaju na mnogo jeftinije (a u neku ruku i bolje) modele :))
Pricajte slobodno sta hocete ali cinjenica je da oba lice na vec pomenute automobile i to apsolutno nije sporno.

Autor Panco 25 Avg 2013, 18:41

pit
ahhhhaaaa:)))))
A jel ti treba jedna ili dve lupe!
Uzmi sam slike ML/stila, mene zabole za te luzere:)))

Autor toma 25 Avg 2013, 18:43

@toma
Ovo je totalno zanimljivo.
Koji Bmw lici na neki model iz druge kompanije i koji Mercedes lici na neki model iz druge kompanije.
E, zato je Audi Audi i grabi napreeeeeeeeeeed! :D

Autor dusan 25 Avg 2013, 18:58

Toma
Auto cenovnog ranga ML-a mozes samo da mastas. Tako da sam zakljuci ko je luzer. ; )

Autor Pit 25 Avg 2013, 19:23

@dusan
Ne Dusane, to o cemu ti pricas je krajnje nezanimljivo.

Autor toma 25 Avg 2013, 19:46

ma serija 1 neka lici na sta lici.njoj je sve oprosteno.ali ne daj Boze da se zabrlja sa x5icom ili serijom 5 onda bi se ja prvi zapitao sta to u Minhenu smrdi.

Autor bmw series 8 25 Avg 2013, 21:33

Opticke iluzije:)
http://www.dodaj.rs/?1C/132/3AsUE1L8/s-class-base.jpg
http://www.dodaj.rs/?3n/si/2WvnPtch/citan-facelift.jpg

Autor toma 27 Avg 2013, 00:11

00:11
Au koliko si ti opterecen Mercedesom da se takvim stvarima bavis. Nije ti to zdravo. Pogotovo sto je u pitanju tema bmw kec. Ali ocito da je tebi non stop u glavi trokraka zvezda. : )))

Autor Pit 27 Avg 2013, 01:54

auto,evo nekih slicica BMWa i8
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=880221

Autor bmw series 8 27 Avg 2013, 10:39

Dakle da zavrsimo sa neslicnostim keca i pola:)

Autor toma 27 Avg 2013, 10:42

@bmw
to je koncept i8. U pocetku su koncept koristili kao prototip za testiranje. Tako da ce se na serijskom neki detalji razlikovati. Ali sve jedno, izgleda spektakularno.

Autor toma 27 Avg 2013, 11:10

pit
pa ti si pokrenuo pitanje pola u temi o kecu. A ako tebi treba lupa da vidis razlike izmedju stopova keca i pola, samo sam hteo da kazem da ti onda nece pomoci ni Habal da vidis razlike izmedju oblika prednjih svetala S klase i Citana:)
A gornje slike su sa jednog stranog foruma, nego sto mogu da ih vide samo clanovi, pa sam ja preneo na dodaj.rs:)

Autor toma 27 Avg 2013, 11:39

A evo i prvog rendera nove 5-ice, u izvodjenju AutoZaitung-a:
http://www.dodaj.rs/?2K/NJ/3mYlLQyF/5er.jpg

Autor toma 27 Avg 2013, 11:45