Dacia Citadine će se bazirati na Twingu II, prodizvodiće se u ruskom AvtoVAZ-u

Velika bura se digla oko najave jeftinog Renault Twinga sa znakom rumunske Dacije. Nakon prvih, nepotpunih i, pokazalo se, netačnih informacija, evo i konkretnijih detalja. Nema govora da će išta od budućeg Dacijinog modela A-segmenta biti srodno sa Renault Twingom treće generacije, koji će se u Novom Mestu, skupom tehnologijom, proizvoditi paralelno sa tehnološkim blizancem Smartom ForFour druge generacije.

Dakle, Dacia Citadine (procurilo je moguće ime) neće imati motor pozadi i zadnji pogon, nego će biti verzija Renault Twinga II, sa koncepcijom 'sve napred', koji se donedavno proizvodio u Novom Mestu. Hatchback A-segmenta dugačak 369, širok 166 i visok 147 cm u osnovnoj i najzanimljivijoj verziji biće opremljen Renaultovim benzincem 1.2 12V sa 75KS. Nakon što završi službu u Renaultu (još uvek pokreće osnovni Clio), godinama će biti glavna poluga Dacije.

Proizvodiće se u pogonima ruskog AvtoVAZ-a, u Toljatiju, koji je u 25-postotnom vlasništvu Renaulta, gde se proizvode Lade. Razmatra se i mogućnost verzije sa 5 vratima (Twingo II se proizvodio samo sa troja), a uvođenje ostalih, znatno skuplje motorizacije (3-cilindarskog turbo benzinca 0.9 i turbo dizelaša 1.5 dCi) nije isključeno, ali ni potvrđeno.


Informacija o ceni od 5.000 evra više je marketinške nego stvarne prirode (radi se o fabričkoj ceni).
Izvor: Autoportal.hr
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de / Autoplus.fr
Izgleda fantastično, ali baš dobro, biće pravi prodajni hit.
Čak i je i ovaj motor 1.2 od 75 ks je za svaku pohvalu, kao "F1" za njega, jer taj isti motor pokreće čak i sadašnji logan MCV ( koji je jedno 80 cm duži i težak čak 1.016 kg ). Uz to, dačija zna da primeni skyactive tehnologiju na najbolji način, pa je logan MCV sa tim motorom lakši i od ( od njega značajno kraćeg ) prethodnog reno klija, tako da će i ova najavljena Dačija Citadine verovatno biti lagana kao perce (u odnosu na reno).
Takodje, recept renoa za dačiju je odavno poznat - "troškovi razvoja" koji "teže nuli", jer je sve to ( u pretežnom i najsupljem delu ) odavno "razvijeno".
Što neko ovde lepo reče, višestruko manje reno kod dačije potroši na "razvoj novog modela", nego bilo koji proizvodjač na redizajn postojećeg modela.
To je jedino što mi smeta kod dačije, to saznanje da je "trošak razvoja" kod nje "skoro nula", a da njena maloprodajna cena nije uvek značajno niža od modela drugih brendova koji su ipak "razvijani". A nekada je i viša. Primera radi, u BiH "bazna" dačija dokker dci od 75 ks košta 23.683 KM, a bazni citroen Berlingo HDI ( oba bez klime ) od 75 ks košta 21.779 KM.
Neko bi gledajući tu cenu, ako je neupućen, pomislio da je na "razvoj" dokkera potrošeno više ili da je opremljen bolje ili uradjen kvalitetnije. A, da li je?
Ukoliko se bolje zamislim, samo to kod dačije mi malo smeta, "osećaj dugih magarećih ušiju".
Srećom, postoje i sasvim normalni ljudi, koji tako ne razmišjaju, a ima dana kada i ja na dačiju tako ne gledam ( npr. kada sednem u redizajnirani duster i "zanemarim par sitnica" ( koje veze sa enterijerom nemaju)).
Prosto, škoda i dačija, to su dva brenda koja ( svaki za sebe ) kod mene najviše izazivaju protivrečna osećanja.
Troskovi razvoja dokkera ne bi ni trebali da budu manji od troskova razvoja Berlinga.Dokker jeste nastao od renoovog Kangua, ali osim agregata i vesanja, malo sta nije promenjeno do neprepoznatljivosti, za razliku od Berlinga koji je blizanac Pezoa,a opet nastao je restilizacijom starije generacije, ne vidim da je u tom slucaju primenjeno nesto vise razlicite filozofije od one koju krasi svaki Dacijin model.A cena jeste znacajno niza kad uporedis automobile sa istom opremom, plus transporni troskovi jer Doker stize brodovima.Primera radi doker van kod nas kosta sa dizelom 10700, a Citroen bazni sa dizelom 12900, sa tim da citroen nema desna klizna vrata, doplacuju se jos 360 eura, dakle kao vanovi za sta su oba prevashodno razvijana, dacija nudi vise mesta po ceni 12-13 % manjoj, sa tom razlikom da ima manje zajednickih delova sa Kanguom nego sto Citroen ima sa Pezoom.Ne znam sta ti osecaj magarecih usiju izaziva u tom slucaju, posebno ako imas u vidu da se Doker moze dobiti i za 1500 manje sto ne nudi niko u klasi, a u ambiance paketu sa motorom od 90 ks kosta i dalje manje od berlinga klot sa slabijim motorom i manjom nosivosti.Sto gledas BIH?Prvo su ti oni pali na pamet, ili si ne bio lenj tragao gde bi Citroen mogao biti jeftiniji?
Bobo
Sve podaci koja sam naveo su (po mom razumevanju) tačni, a svakao su podložni proveri. "Teretni program" vozila ne pratim (ne bavim se transportom robe),tako da nikada nisam istraživao odnos cena "dostavnih" verzija bilo kog proizvodjača (pa ni to što ti navodiš).
Putničke verzije pratim, ali cena za "putnički" Citroen Berlingo nema na sajtu Citroena za Srbiju, dok povremeno (za sebe) za odredjene modele (koji mene interesuju ) poredim "naše" cene sa cenama u BiH, HR i SLO. Medju njima su, izmedju ostalih, bili Dokker, Berlingo Multispace i Partner Teepe i davno sam uočio da je u BiH jeftiniji Berlingo Multispace nego li Dokker (i to ne samo kao bazni dizel ) i ja do danas "čudu ne mogu da se načudim" (bar ne kada su pitanju najviši paketi opreme ikada se Dokker pokuša opremom dovesti na nivo opreme XTR ili Exclusive kod Citroena, jer je Dokker tada opet skuplji).
Što se "osećaja magarećih ušiju" tiče, prosto, to je samo (moj) "osećaj", a sve kao posledica prednjih činjenica ( objektivno podložnih proveri), pri čemu, naravno, postoje i slučajevi kada te "magareće uši" pokušavaju da "izvuku" i drugi proizvodjači, što je i logično ( jer bi svi da što više zarade ). Naravno, PR sužbe svih ( "smrtničkih" ) proizvodjača nastoje da ubede potencijalne kupce da im nude najbolji odnos uloženog i dobijenog ( a tu istu priču i prodaje dačija ), pri čemu ja smatram da,kada bi se dačija motorizacijom i opremom dovela na približan nivo drugih vozila sa kojima je moguće njeno poredjenje u smislu uobičajenih "klasa", da bi dačija tada i nominalno bila skuplja od njih ( ovako je samo realno skuplja).
Ali, istine radi, moj utisak je i da je pandan dačije ( njen filozofski blizanac ) naša draga škoda ( kako sam i na početku naveo ). Trošak razvoja kod oba brenda ( slikovito rečeno ) "konvergira nuli", ali što se na maloprodajnoj ceni toliko i ne oseti.
I mislim da je zaista velika sreća kupaca ove buduće male dačije što reno trenutno verovatno nema neki slabiji, a jeftiniji motor od ovoga sa 75 ks (koji bi "prolazio" potrebne eko norme ), inače bi ova dačija dolazila "bazno" možda i sa motorom od samo 60 ks ( kao i neka škoda ili sl. ). Drugim rečima, ova dačija će i zbog toga da bude odlična za svoju "klasu".
Ne znam odakle moronu cijenik , ali prema aktulelnom Dokker van dCi base košta 20.700KM a osnovni Berlingo van HDi dođe 26.600KM...
U tekstu je npravljena greška. nema motor Renault 1,2 12V, nego je 1,2 16V.
Dačija ima smanjene troškove razvoja, jer koristi postojeće projekte, alate (da nazovem platforme) od renault grupe koji su naravno koštali i koji su eksplatisani. Ali zato, rad je više manuelni i skuplji, što je bolje za Rumuniju, a ne kao fiat Srbija, koji je dovezao skupe robote a ljude eliminisao.
Skoda je opet drugo. Ružniji, manje kvalitetan VW koji nema ništa svoje, osim jeftinijih sklopova i proizvodnje.
Ma nema poima, Zapad ce zbog Ukrajine zaostriti odnose s Rusijom. Ko tamo sad ulozi vece pare je budala.
Poenta je da se najmanje magarece usi dobiju upravo kod Dacije, a sve sto si naveo za Berlingo, nije tacno, jer ispada da je putnicki jeftiniji od teretnog.Sve,ali bas sve bez izuzetka sto pruzaju ostali proizvodjaci, kao Pezo,Citroen, dacija daje za 20-30% nizoj ceni i to opet ponavljam bez izuzetka.Dakle motori i oprema slicni ili isti Dacija oko 20 posto jeftinija.
Ne znam sta vise reći, ima sajt,lako je videti cene.
A da nije kako ja kažem,ne bi i na ovom sajtu davno bila objavljena Vest da Reno Nissan najvecu profitnu marginu ostvaruje bas na Dacia brendu i da je zato Dacia zlatna koka grupacije.
Za mene,dužina usiju kupca je funkcija te profitne margine. Voleo bih da gresim.
BM, Zapad ne može bez Rusije cela priča je patka. Ja pre mislim da će Rusija početi da kažnjava truli i načeti Zapad i da tamo će moći da ulažu samo probrani, a da će gas brzo da promeni uslove i cenu. Uzgred, za ovu Daciju je dovoljno samo Rusko tržište i ništa više.
Mislim da si se zaigrao sa Fiatom i "odličnim" i primerenim ulaganjem u Srbiji.
Kad bi mi dobili da pravimo ovu Daciju u starim delimično obnovljenim pogonima Zastave, bio bi to 5 puta bolji posao od 500L i Komacu robotima. 5 puta više zaposlenih i 5 puta veća zarada-
Moron, a zašto to ne tvrdiš za Golfa, Skodu, Seata, jer je to čisto paste copy još od Golf 5?? Razvoj Skode ne košta ni 10% od VW modela a u nju su upakovani delovi klase 2 i 3 ???
Zašto Fabija ne košta onda 5000€ a oktavija 9000€ ??
Dacija je zaista specifičan model, koji koristi pogonske agregate Renaulta i delom modifikovanu transmisiju a ostalo je autonomno,
Izvrces cinjenice.Ne zaradjuje Reno sa Dacijom vise nego VW sa bilo kojim modelom.Reno bi pre dve godine imao pad prodaje da nije Dacije,a prosle bi zabelezio neznatan rast.Dacia je brend sa najvecim rastom, zato donosi novac.A za cene pogledaj u Nemackoj,Francuskoj,Srbiji,Italiji,Spaniji...cinjenice su :jeftiniji je Doker putnicki, od Berlinga Van.I to opremljen klimom i media nav uredjajem.Na kom si sajtu gledao ne znam, a to ako je negde rasprodaja nekog vozila koje stoji 5 godina na lageru nije relevantno.
@loso, nece Zapad da prekine odnose s Rusijom , ali ce da snmanji investicije,sto je za Rusiju jednako lose. A automatizacija proizvodnje je nezaustavljiv proces, to se uci jos u srednjoj skoli. Ne prave se unikati nego velike serije i tu nema mesta improvizaciji.
loša
Pa, ja sam i naveo primer škode kao filozofskog blizanca dačije ( pljačka je slična ), mada ima i dosta razlika izmedju ta dva brenda:
- VW ne pokušava da marketinški predstavi škodu kao ( za kupca ) „jeftino vozilo“ ,dok marketing dačije u mozak ubija;
- VW će da ti omogući u škodi dobiješ ( kao želiš ) motorizaciju koju nudi i za druge svoje brendove ( a ti, recimo, logana MCV možeš da „naviješ“ samo maksimalno na 90 konja );
- ne postoji tako velika razlika mase ( težine ) modela škode i ostalih pandan modela VW grupacije ( a samo pogledaj kolika masa „nedostaje“ kod dačije u odnosu na neki reno iste dužibe, a čovek se upita gde je to „nestalo“ )
- VW grupacija ti dozvoljava da u škodi pretežno dobiješ (makar kao opciju ) sve elemente opreme ( bezbednosti i/ili ugodjaja ) kao u ostalim VW vozilima;
- škoda ne mora nužno da izgleda kao jeftino vozilo ( mada i dačija u ovom delu sve više napreduje ).
BM, ti ne shtataš da sve što Zapad investira u proivodnju u Rusiji, u Rusiji se proda. E sad kad su sami sebi udarili sankcije, a Rusi im ograniče prodaju onoga što proizvode u Rusijiili dodatno oporezuju , videćemo kako će da prođu.
moron, velika je razlika u poimanju škode i dacije. Dacija je autoktoni proizvod, a škoda je samo izgledom izmenjeni proizvod.
Pored toga, skoda ima ugrađene sklopove nižeg kvaliteta od VW, slabija je izolacija, lošiji materijali a dizajn je maksimalno pojednostavljen ali zato napadan.
Dacija ima potpuno drugačiju školjku, koja ima elemente nekih vozila Reault grupe, kao recimo Logan u konstrukciji ima elemenata Renaulta 19, itd.
Skoda je za klasu ipo lošija od VW, a Dacija za 2 klase od Renaulta. Skodin minus u odnosu na VW je kvalitet sklopova, kvalitet materijala i izolacija i naravno uprošćeni i ružan dizajn (koji je morao takav da bude da bi pratio postojeće alate VW a bio jeftin)
Dacija tu ima i još jedan minus a to je slabija skoljka po pitanju bezbednosti i korozije i za toliko je lošija, mada ima bolje pogonske agregate u okviru osnovnih paketa opreme.
Ovaj automobil se nece proizvoditi u Rusiji. Rusija je svojom losom politikom izgubila Evropu za sva vremena. EU vec ima paket projekata za smanjenje od zavisnosti od ruskog gasa, a kad se uzme u obzir da su SAD trenutno najveci proizvodjaci gasa svasta moze da se desi. Ruska ekonomija je uvek bila na klimavim nogama, sa obezvredjivanjem rublje Dacia-Reno grupacija ce definitivno proizvoditi ovaj automobil negde drugde.
@loso ne zanosi se, nece ovo s Krimom tek tako da prodje. Ne samo da zapad nece vise da ulaze u Rusiju vec ce i da povlaci kapital. Pitanje dana.
loša
Pogledaj ovako. Ako:
- logan MCV 1.5 dci 90ks ima masu 1.090 kg (449 cm)
- megane karavan sa istim motorom 1.395 kg (456 cm),
ja tu vidim neku disproporciju mase i dužine ( 20-30%,zavisi kako gledaš), osim ako je za taj logan primenjena neka napredna tehnologija, slična kao na Renault Alpine A110-50 Concept ( jer on ima 880 ks i 433 cm).
Sa druge strane, recimo:
- golf karavan, 1.2 TSI ima 1.297 kg i 456 cm,
- rapid spaceback karavan, isti motor, ima 1.170 kg i 431 cm
te ja tu ne vidim neku značajnu disproporciju mase i dužine.
Prosto, na dačiji "nedostaje materijala" ( ne znam tačno kog ) i ona je, mže se figurativno reći, relativno jefitinija onoliko koliko i "fali", ali, "po jedinici mere" ( ako je gledamo "na kilo", kao što neki škodu gledaju "na metar" ), dačija mi ne deluje jeftinije od renoa. Jer, ako joj dodaš onoliko koliko "fali", cena će verovatno da bude ista ili bitno slična.
p.s. podatke o masama i dužinama sam uzeo sa sajta škode, dačije i Carfolia
moron, nisi dobro razumeo moj komentar. Ja sam poredio Renault 19 sa Loganom (od njega je i nastao), a nikako sa Meganom. Upravo, ovde se često pominju neke "platforme" megana za Logana što nije tačno, osim u novinarskim PR. Logan je školjkom na nivou Renaulta 19 chamade (po meni i lošiji). Renault 19 je imao nešto manje od 1000kg sa osnovnim motorom i opremom.
Skoda je uporno lakša od VW, za nekih bar 5%, što je razlika u izolacijama, opremi, i malo na školjki.
B.M. & Finac, kako ne shvatate da sve što se uloži u Rusiji od strane Zapada, služi za prodaju robe na ruskom tržištu, nikako za izvoz. Ukoliko žele sami sebi da lupe sankcije, nek izvole! Zna to Putin jako dobro da je ta puška prazna, pa zato se ovako i ponaša. Druga bi stvar bila da nema predmetnih ulanja u Rusiji. Ako hoće Zapad da blokira svoje investicije reda 100 milijardi eura, nek izvoli :) Ima drugi koji čekaju u redu :)