Snimljen Fiat 500X

Proteklih meseci je već bilo dosta reči o tome da Fiat Grupa planira da uloži 9 milijardi evra u nove modele, kao i to da će se u budućnosti pre svega fokusirati na širenje porodice modela 500 i Panda.
Takođe, Punta će zameniti model Fiat 500 sa 5 vrata koji bi po nekim ranijim informacijama trebalo da se proizvodi u Poljskoj ili Srbiji, a koji će se na tržištu pojaviti tokom 2016. godine.
Podsećanja radi, novi Fiat 500 se prvo pojavio kao hatchback sa 3 vrata početkom 2007. godine, zatim je stigao i 500C Cabrio pa njihove Abarth verzije, da bi 2012. godine ponudu modela sa oznakom 500 dopunio i kragujevački 500L. Prošle godine je paleta proširena i verzijama 500L Trekking i 500L Living (ovaj potonji i u verziji sa sedam sedišta), dok će tokom 2014. stići i crossover 500X.
Što se tiče modela 500X, u formi predserijskog vozila je još 2012. godine predstavljen novinarima, dok se serijska varijanta očekuje za nekoliko meseci. Premijera za medije bi trebalo da se održi 4. jula u Italiji, a nekoliko meseci kasnije će na sajmu u Parizu moći da ga upozna i šira javnost.
Takođe, na bazi Fiata 500X je napravljen i novi mali Jeep Renegade, a oba ova modela će se proizvoditi u fabrici Melfi u Italiji (130.000 primeraka godišnje sa Fiat oznakom, a 150.000 kao Jeep).
Po pisanju italijanskog Quattroruotea (odakle su i ove špijunske slike) u ponudi Fiata 500X će između ostalog biti i 1,4 litarski turbo benzinac, kao i 1,3 i 1,6 litarski dizelaši. Ranije se inače pominjao i 0.9L TwinAir benzinski motor, a kupcima bi pored 4x2 verzije trebalo da na raspolaganju stoji i varijanta sa 4x4 pogonom.

U svakom slučaju, 500X će biti duži od 4 metra (oko 420 cm), imaće mesta za pet putnika, dok će zapremina prtljažnika iznositi oko 400 litara.
Kao konkurenti za 500X se između ostalog navode Nissan Juke, Renault Captur i Peugeot 2008, prodaja treba da počne krajem ove ili početkom sledeće godine, dok više detalja tek sledi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Quattroruote.it
Više slika na sajtu Quattroruote.it
Ranije objavljene slike sa prezentacije 2012. godine:



Po meni je ovo promasaj. Izgleda nekako premlako za nekog urbanog terenca (kako covek vise i da ih nazove...) i na prvom mestu ocekivanog izgleda... Bilo bi lepo da se varam.
@Uros Cuore Sportivo
Znas sta jos moze da bude problem 500X 4x2 - 500L Trekking - u principu su to ista vozila a samo ce jedan drugom da smeta na trzistu...
@Orlo,
Pa dobro, ovo gore je po nekoj analogiji slicno odnosu Mini One Clubman i Countryman.
Ne bi to bilo toliko strasno da nisu toliko slicni. A za ocekivati je da Fijat u skorije vremen obnovi okosnicu svoje game, izvorni model 500 i onda ovo sve moze da izgleda pase.
Bojim se da se ne upecaju u tu zamku, da dizajnom budu ograniceni i da ne mogu da ostvare originalan dizajn i van imitiranja najmanjeg doela u gami, gorepomenutog 500.
Fiat radi logicno, koristi delove prethodnih modela kad pravi novi i onda je proizvodnja jeftinija jer ne mora ulagati u nove alate. Otud razne varijante Punta, 500, 500L..A mesta u Kragujevcu za novi model nema, jer se radi u tri smene. Trebalo bi potpisati jos jedan ugovor s Fiatom o prosirenju i jos jednom modelu.
@Orlo, @UCS
Delim vasa misljenja.Mali 500 je odlican, 500l takodje, vozio sam ga, dobar auto, pomirio je i lifestyle i MPV, u Trekking varijanti i krosover, a 500 x ce da pojede nekoga od njih, mislim da ce to biti Trekking...mada ovo moze biti i bum ako bude skuplji, a imao dobra vozna svojstva sa notom luksuza, mozda pobere eventualne kupce Minija, koji je realno skup u odnosu na dosadasnju 500 gamu i mislim da ga ne kupuje statusno isti profil kupaca.Uglavnom postoji opasnost za Fijat koji pretenduje da prodaje milione vozila, da mu citava gama bude lifestyle-retro 50ih i 60ih, a mislim da je takvo trziste prilicno ograniceno.