home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Potpuno nova generacija BMW-ove "petice" (fabričke oznake G30) se na tržištu očekuje 2016. godine, a do tada evo i par novih detalja.

Lovci na auto novitete su inače još ranije snimili maskirani test primerak ovog automobila, objavljeni su i nezvanični renderi, ali kako će nova "petica" zaista izgledati videćemo na premijeri (možda i pre ako slike "procure" pre vremena).

Uz novi dizajn, novu "peticu" će odlikovati nova "35up" platforma, kao i manja težina (za oko 80 kg) zahvaljujući uporebi aluminijuma i ugljeničnih vlakana, s tim što ovde treba naglasiti da će smanjenje težine kod sportskog M5 modela biti i značajnije – minus od 180 kg u odnosu na sadašnji model.

U ponudi će između ostalog biti i verzija M550d sa 400KS, kao i novi M5 čiji 4,4 litarski V8 twin-turbo bi trebalo da raspolaže sa oko 600KS (opciono će novi M5 biti dostupan i sa 4x4 pogonom).

Bazna varijanta nove "petice" bi mogla da ima trocilindrični turbo-dizel motor sa 150KS (verzija 518d sa potrošniom od 3,88 l/100 km), a pominje se i plug-in hybrid koji će kombinovati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac i elektromotor.

Po nekim ranijim informacijama, nova Serija 5 sedan se na tržištu očekuje u julu 2016. godine, u novembru te godine stiže i Touring, a 2017. ponudu će dopuniti i GT i novi M5.

Nezvanično, ovako bi trebalo da izgleda paleta nove Serije 5:

- 518d: 1.5L diesel 150KS
- 520d: 2.0L diesel 190KS
- 525d: 2.0L diesel 231KS
- 530d: 3.0L diesel 286KS
- 535d: 3.0L diesel 333KS
- M550d: 3.0L diesel 400KS
- 528i: 2.0T 272KS
- 530i: 3.0T 333KS
- 540i: 3.0T 372KS
- M5: 4.4L V8 sa oko 600KS
- Hybrid

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: arhiva / Worldcarfans.com / Autoevolution.com



čitanja : 1956



Komentari

Pogledajte samo paletu motora. 535d e60 restilizovani kao sad 530d.

A ovo sto ce biti laksi za skoro 200kg ce biti haos, sa jos 600ks. Zadnji pogon mu nece ni trebati, otezace auto, a dobice 3-5 stotinki brze do stotke..

Autor NemanjaBB 10 Jan 2015, 01:57

Meni ovaj 528i kao stvoren za nas. Mala kubikaza, brdo konja! Haos!

Autor Nemke 10 Jan 2015, 08:21

nemanja,za ova od 3 cilindra im ne verujem.moze biti,ali cisto sumnjam.
bazna 5ica dizel nece imati ispod 190ks.
530d-raketa.pa ubrzavace ladno do stotke mozda i ispod 6 sekundi.
m5-600ks,200kg manje...ludnica.
bice i na zadnje tockove i x drive,pa ko sta voli.

Autor bmw series 8 10 Jan 2015, 10:03

zaboravili su 550i sa 460ak ks.

Autor bmw series 8 10 Jan 2015, 12:27

BMW 550i se u originalnom izvoru ne pominje:

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/BMW-5-series-2016-everything-you-need-to-know-about-the-G30-Five/

Autor auto 10 Jan 2015, 12:34

auto,verovatno zaboravili ljudi. desava se.

Autor bmw series 8 10 Jan 2015, 13:00

Ja ne znam da li po pitanju ovih vesti ima vecih sarlatana od britanskih novinara. Ali ok, imaju 10 auto magazina, i vecina izlazi nedeljno, pa valjda mora nesto da se pise, tj. lupeta. Jer kad se zvanicno bude saznalo za 2 godine, niko se ovog nece secati, pa samim tim ni zameriti.
BMW zvanicno objavljuje da u seriju 3 nece ugradjivati trocilindricni motor, pa oni zakljucuju: "ako nece u seriju 3, valjda ce u 5"

Ove vesti nemjte uopste ozbiljno da shvatate. To su samo nagadjanja i predvidjanja novinara koji moraju da popune jednu stranu. Mada kad onako, u decimalu (3,88) precizno, iznesu potrosnju goriva za model koji izlazi za skoro 2 godine, to naivne treba kao da ubdei da znaju sta pricaju:)))

Autor toma 10 Jan 2015, 13:09

Ja pak mislim da će 518d, a ima ga i sada i dosta se kupuje po Europi, imati B47 sa 150 KS. Sumnjam i benzinska 3 cilindra mada je to već moguće, a i mada ide jako puno dole.

Samo ovdje svi zaboravljaju da je E60 bila u prosjeku nekih 100 kg lakša od F10, zato sve ove priče o smanjivanju mase djeluju bajkovito.

Autor N.N. 10 Jan 2015, 13:12

nece ovdje nista bit rdikalno drukcije , i ne treba , masine su top kao i uvjek , medjutim zesce promjene ce dobit ona tamo generacija poslje 2020te.

Autor heha 10 Jan 2015, 13:33

Ma 500 kg ce da skinu, i bice na nivou C-segmenta... :)
Bolja izolacija, vise opreme, motori sve kompleksniji a masa da opadne dosta, tesko je poverovati u to... cak i uz upotrebu CFRP, magnezijuma, aluminijuma itd... secam se prica o preko 200 kg kod serije 7, pa je sada vec to brojka 170 kg, naravno i dalje impresivno ali treba biti i malo realan... a osim toga proizvodjaci su pokazali da lazu sto se tice smanjenja mase tako da treba sve uzeti sa dozom rezerve...
525xd i nista vise coveku ne treba... :)

Autor Orlo 10 Jan 2015, 13:41

Orlo
Ako su skinuli kod M4 skoro 100kg zasto na novoj platformi koja ce koristiti nove materijale ne bi bilo isto.
Sto se tice serije 7, jeste skinuto 200 i kusur kg, ali posto nova sedmica ima dosta vise opreme standardno od sadasnje, to ce se u tehnickim specifikacijama pokazati kao nesto manja usteda. Konkrentno, model 740i ce umesto sadasnjih 1915kg, imati 1745kg. To je onih pominjanih 170kg. Kod nekih drugih verzija ta brojka ce biti nesto manja ili veca, zavisi od motora. Posto je serija 5 jeftinija, koristice manje karbon fibera, pa ce i masa biti manje redukovana, oko 100kg, dok ce kod M verzije, kao i kod sadasnjeg M4 opet biti malo vece upotrebe karbona, sto ce rezultovati dodatnim smanjenjem mase. Pa ne mislis valjda da ce nova sedmica biti laksa od nove petice?!?
Novi 730dx (3.0 litara, jedan turbo) imace istu masu kao i sadasnji 525dx (2.0 litara, dva turbo punjaca).

I ne samo da ce smanjiti masu, vec ce je smanjiti na odredjenim mestima, tako da ce distribucija mase biti perfektna. Npr. najavljuju da ce nova sedmica imati nekoliko cm nizi centar mase od sadasnje trojke.

Sada tek dolazi do izrazaja ono sto je Norbert rekao u jednom intervjuu cim je postao CEO BMW Group:"u skorijoj buducnosti, nece nam biti prioritet povecanje snage motora, vec smanjenje mase automobila"

Autor toma 10 Jan 2015, 14:31

@ Toma

Problem je tehničke prirode. Oni mučki stave kako se to kaže bijela ili siva masa. I stvarno u konstrukcijski bude preko 200 kg uštede. Problem se javlja što lakši materijal lakše prenosi šumove i vibracije pa ti treba više izolacije pa odmah tu uštedu od 200 kg u pravilu u konačnom proizvodu dovedeš na 100 kg ako i toliko.

Po meni najveća prevara u povijesti autoindustrije sa gubitkom mase je Golf VII i one priče o 100 kg manje nego kod Golf VI. Većina je kod jačih verzija sa istom opremom lakša 20 kg, kod slabijih paketa opreme i motora razlika zna biti 60 kg ali tu ti 25 kg otpada na polukrutu osovinu kod 7-ice dok 6-ica svugdje ima multilink.

Autor N.N. 10 Jan 2015, 15:00

@toma
Sve stoji i potpuno se slazim, ali je i lakse skinuti masu sa veceg vozila, nego sa manjeg... uostalom treba gledati i sa ekonomske strane jer da li ce troskovi razvoja biti veci je bitno, a tu je i krajnja cena za kupca... za M verzije obimnija upotreba karbona i drugih skupljih a laksih materijala je opravdanija nego za 518 ili 520...

Autor Orlo 10 Jan 2015, 15:11

N.N.
pa lepo imas podatak da je 740i g11 za 170kg laksi od 740i f01. I opet kazu da ce biti najluksuzniji, najtisi (dakle i najizolovaniji), najcvrsci bmw u istoriji.
Sto se tice prevare oko mase vozila, mislim da je nova C klasa kralj u toj kategoriji.

Autor toma 10 Jan 2015, 16:53

c klasi smanjili rezervoar na 41l da bi bila laksa :)))
brkicini trikovi su neprevazidjeni :)

Autor bmw series 8 10 Jan 2015, 17:01

@ Toma

Gdje to piše? Jesu li podatci sa valjaka?

Autor N.N. 10 Jan 2015, 17:39

Nemoj o rezrevoarima, C220d ima veci od M3. :)))

Autor MB 10 Jan 2015, 17:54

M3 ima rezervoar kao i svaka druga trojka - 63L. Sta ti je tu nejasno?

Autor toma 10 Jan 2015, 18:07

"M3 ima rezervoar kao i svaka druga trojka - 63L. Sta ti je tu nejasno?"
Rekao sam " C220d ima veci od M3. :)))"
Ne znam sta je tebi tu nejasno ?!

Autor MB 10 Jan 2015, 18:25

mb
meni je sve jasno, nego mi je nejasno zasto je strasno sto c63 ima 4 litara veci rezervoar od M3. Problem je kad neko ima 22 litara manji....cccc....ccc....

Autor toma 10 Jan 2015, 19:08

Novi render:

http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2015/05/2017-bmw-5-series-2_800x0w.jpg

Autor auto 06 Maj 2015, 01:24