Le Car: Kineski odgovor Tesli

Mada nosi naziv „Le Car“, nema veze sa Renaultom. Ovaj, najnoviji projekat dolazi iz Kine, i u ovom slučaju „le“ na mandarinskom kineskom znači „srećan“. Ovaj automobil će biti još jedan u nizu elektronskih proizvoda firme „Leshi Internet Information & Technology”, gde je dotični prefiks upotrebljen za proizvode poput LeTV, što je kineska verzija Netflixa.
Pre gotovo godinu dana, vlasnik kompanije Đi Juting, je odlučio da isprati Teslu sa automobilom razvijenim unutar kuće, a ovo su prvi nacrti. Da li će finalni proizvod biti blizak prvim skečevima, nismo sigurni, ali iz kompanije javljaju da je „dizajnerski jezik konačan“. Koliko je stvar ozbiljna dokazuje i 600 novozaposlenih radnika, od kojih je 200 u SAD, a vodi ih Toni Naj. Naj je bio član visokog menadžmenta kompanije „Lotus Engineering China“, od 2005. do 2011. U okviru poslednjih godinu dana, sakupio je zaposlene koji su radili u Tesli, BMW-u i General Motorsu.

Prošle godine, Juting nije želeo da otkrije „Bloombergu“ kako će finansirati razvoj LeCara. Po izveštajima, on je pretvorio 1,2 milijarde dolara iz deonica kompanije u keš, a zatim je napravio pozajmicu za LeTV, tako da se sve radi unutar kuće, uključujući i pogon. Zašto LeTV vodi inicijativu? Razlog je taj što kompanija planira da iskoristi vozilo kao još jednu platfofmu za širenje poslovanja, nešto slično što je Amazon uradio sa „Kindle“ tabletima i „Fire“ telefonima.
LeCar će biti luksuzna ponuda, a ukoliko sve bude teklo po planu, videćemo ga na Salonu automobila u Pekingu 2016., a na tržištu početkom 2018.
Izvor: Vrelegume.rs