Patentni crtež Fiat Tipa hatchback

Dok je prošlog meseca veliku pažnju naše javnosti privukao dolazak novog Tipa sedan u Srbiju, u Fiatu nastavljuju sa testiranjem maskiranih test primeraka njegove hatchback i karavan verzije.
Naime, a kao što je već dobro poznato, pored Tipo sedana u ponudi će kasnije biti i hatchback i karavanski SW, pri čemu se oni očekuju tokom ove godine a svi će se proizvoditi u Turskoj.
Treba podsetiti da će se u paleti motora između ostalog naći benzinac 1.4L sa 95KS i dizelaši 1.6 Multijet II sa 120KS.
Podsećanja radi, Tipo sedan je dugačak 454 cm, širok 179 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm, a ima zapreminu prtljažnika od 520 litara.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ne izgleda lose.
Pozadi lici na Djulijetu i Astru.
Meni se vise svidja od sedana.
Glasina kaže da bi motorizacije trebala biti nova.
Ne zaboravite, a to je i službeno, da uz poznati 2.0 I4 GME ove godine kod FCA debitira i manje GSE familija turbaka. Radi se o 1.0 I3 i 1.4 I4.
Isto tako glasina kaže da će ove godine biti ponuđen i 1.6 dizel sa 150 KS.
@N.N.
Cekaj, cemu novi 1.4 kada je sadasnji 1.4 R4 Multiair odlican, prakticno idealan, a 0.9 R2 Twinair je najbolji, ovekovecen raznim nagradama, prakticno bez premca, predstavljen kao revolucija, nesto sto niko drugi nema i ne zna da napravi i prava stvar?
Doduse za ovaj potonji svi kazu da trosi znatno vise nego sto je deklarisano, dva klipa asociraju na Peglicu i kazu da ima zvuk kosilice... nece valjda da ga izbace i da uvedu novi veci motor sa klipom vise?
@Orlo twinair je iz porodice GSE, tako da ga nece ukidati. Novi GSE I3 bi trebao biti ponudjen na FIATu Mobi, ali od 2017., a GSE I4 izmedju ostalog na nasledniku Punta. GME ce debitovati u Giuliji. GSE familija bi trebalo da zameni FIRE motore.
@Fordovac Tipo hatchback i SW imaju drugaciji enterijer (veci ekran, bolji materijali...), mada i enteijer limuzinskog Tipa nije uopste los.
@N.N 1.6 multijet sa 150 ks? Nisam znao da je on u razvoju, pa vec imaju 2.0
@ ALFISTA
Sta bi onda on pokrio, koji raspon snaga, sto nije mogao 0.9 R2? Deluje mi ovako nelogicno sa strane...
@ ALFISTA
Ne znam koliko će TwinAir još ostati. Činjenica je da to nije nimalo jeftin motor.
I on nije oznake GSE nego SGE (Small Gasoline engine.
Sa druge strane kako su novi 1.0 I3 i 1.4 I4 modularni motori tako se mogu proizvoditi u istim pogonima što bi donijelo rezanje troškova.
U biti općenito ide rezanje benzinskih porodica motora sa 5 na 2.
@Orlo Twinair postoji u tri nivoa snage 60ks, 85(80 bifuel)ks turbo i 105 ks turbo. Glavna karakteristka mu je jako mali nivo CO2, dobre performanse i mala potrosnja(ali da bi se ovo ostvarilo mora da se vozu bez ikakvih naglih uzrzanja, jako rano da se menjaju brzine inace trosi isto kao 1.2). Moja procena je da ce novi 1.0 I3 zameniti 1.2 i donji nivo snage sadasnjeg 1.4 (77, 95 i 105), dok bi novi 1.4 trebao da zameni gonje nivoe snage sadasnjeg 1.4 ( 120, 140, 150, 170, 190). Ovo sto sam izneo nije zvanicna informacija, vec procena nekih izvora bliskih FCA.
@N.N Jeste, tacno, zbunio sam se malo... Znam da je cilj smanjenje na 2 porodice(GSE i GME pretpostavljam), ali da li to znaci kraj E.torQ programa, sto mi se cini malo izvesnim, jer je on osnova u Brazilu(Palio, Renegade, Toro, Grand Siena, Punto, Weekend, Siena, Strada, Idea, Linea, Bravo, Doblo), a i uveden sve vise je prisutan u Evropi (500X, Tipo).
@ ALFISTA
Znas interesantno je da drugi proizvodjaci uopste ne idu u pravcu da "budze" 1.4 velikom snagom... mozda najocigledniji primer je VW koji je prakticno skroz izbacio (odnosno izbacice) nasvirane 1.4 TSI/TFSI agregate i zamenio ih vecim agregatima... a ovi bi isli u tom smeru...
Sto se tice ovih malih R2 i R3 motora, snage se jasno preklapaju, i suludo je imati dva razlicita motora, sto znaci da jedan mora da bude "ugasen" nekom logikom... svi ostali su taj raspon snaga resili atmosferskom i turbo varijantom istog motora...
Kazi mi jel se kod tebe u narodu kaze redni motor ili inline? :)
@ N.N.
U stvari moja greska, ono sto napravi Fiat, odnosno neki Italijan, ne moze da bude promasaj, vec samo nesto revolucionarno sto ce drugi kopirati i koristiti u buducnosti... zaboravio sam onaj aksiom, sta li je vec...
@Orlo Kaze se redni, ali sam vecinu pojmova vezanih za autoidustriju naucio iz engleske literature, pa ima stvari koje ni ne znam kako se zovu na srpskom. Najjaci 1.4 su ABARTH(165, 180, 190), tj. nisu za masovnu proizvodnju sa izuzetkom 1.4 170, ali to nije prevelika snaga za 1.4. Svakako 180+ ks ce pokrivati GME(za sada je poznat samo 2.0 koji ce se ugradjivati u Giuliju).