home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dok je prošlog meseca veliku pažnju naše javnosti privukao dolazak novog Tipa sedan u Srbiju, u Fiatu nastavljuju sa testiranjem maskiranih test primeraka njegove hatchback i karavan verzije.

Naime, a kao što je već dobro poznato, pored Tipo sedana u ponudi će kasnije biti i hatchback i karavanski SW, pri čemu se oni očekuju tokom ove godine a svi će se proizvoditi u Turskoj.

Treba podsetiti da će se u paleti motora između ostalog naći benzinac 1.4L sa 95KS i dizelaši 1.6 Multijet II sa 120KS.

Podsećanja radi, Tipo sedan je dugačak 454 cm, širok 179 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm, a ima zapreminu prtljažnika od 520 litara.

Ivan Mitić – Autoblog.rs 



čitanja : 1935



Komentari

Ne izgleda lose.
Pozadi lici na Djulijetu i Astru.
Meni se vise svidja od sedana.

Autor P1 01 Feb 2016, 16:55

E, od ovoga "crossover", ne onaj 500x..

Autor Priapus 01 Feb 2016, 17:02

Glasina kaže da bi motorizacije trebala biti nova.

Ne zaboravite, a to je i službeno, da uz poznati 2.0 I4 GME ove godine kod FCA debitira i manje GSE familija turbaka. Radi se o 1.0 I3 i 1.4 I4.

Isto tako glasina kaže da će ove godine biti ponuđen i 1.6 dizel sa 150 KS.

Autor N.N. 01 Feb 2016, 19:50

@N.N.
Cekaj, cemu novi 1.4 kada je sadasnji 1.4 R4 Multiair odlican, prakticno idealan, a 0.9 R2 Twinair je najbolji, ovekovecen raznim nagradama, prakticno bez premca, predstavljen kao revolucija, nesto sto niko drugi nema i ne zna da napravi i prava stvar?

Doduse za ovaj potonji svi kazu da trosi znatno vise nego sto je deklarisano, dva klipa asociraju na Peglicu i kazu da ima zvuk kosilice... nece valjda da ga izbace i da uvedu novi veci motor sa klipom vise?

Autor Orlo 01 Feb 2016, 22:00

Samo da enterijer nije onoliko jadan.

Autor Fordovac 01 Feb 2016, 23:07

@Orlo twinair je iz porodice GSE, tako da ga nece ukidati. Novi GSE I3 bi trebao biti ponudjen na FIATu Mobi, ali od 2017., a GSE I4 izmedju ostalog na nasledniku Punta. GME ce debitovati u Giuliji. GSE familija bi trebalo da zameni FIRE motore.
@Fordovac Tipo hatchback i SW imaju drugaciji enterijer (veci ekran, bolji materijali...), mada i enteijer limuzinskog Tipa nije uopste los.
@N.N 1.6 multijet sa 150 ks? Nisam znao da je on u razvoju, pa vec imaju 2.0

Autor ALFISTA 02 Feb 2016, 11:49

@ ALFISTA
Sta bi onda on pokrio, koji raspon snaga, sto nije mogao 0.9 R2? Deluje mi ovako nelogicno sa strane...

Autor Orlo 02 Feb 2016, 12:15

@ ALFISTA

Ne znam koliko će TwinAir još ostati. Činjenica je da to nije nimalo jeftin motor.
I on nije oznake GSE nego SGE (Small Gasoline engine.

Sa druge strane kako su novi 1.0 I3 i 1.4 I4 modularni motori tako se mogu proizvoditi u istim pogonima što bi donijelo rezanje troškova.

U biti općenito ide rezanje benzinskih porodica motora sa 5 na 2.

Autor N.N. 02 Feb 2016, 12:22

@N.N.
Jel to znaci da je dvoklipni Twinair promasaj?

Autor Orlo 02 Feb 2016, 12:26

@Orlo Twinair postoji u tri nivoa snage 60ks, 85(80 bifuel)ks turbo i 105 ks turbo. Glavna karakteristka mu je jako mali nivo CO2, dobre performanse i mala potrosnja(ali da bi se ovo ostvarilo mora da se vozu bez ikakvih naglih uzrzanja, jako rano da se menjaju brzine inace trosi isto kao 1.2). Moja procena je da ce novi 1.0 I3 zameniti 1.2 i donji nivo snage sadasnjeg 1.4 (77, 95 i 105), dok bi novi 1.4 trebao da zameni gonje nivoe snage sadasnjeg 1.4 ( 120, 140, 150, 170, 190). Ovo sto sam izneo nije zvanicna informacija, vec procena nekih izvora bliskih FCA.

Autor ALFISTA 02 Feb 2016, 12:36

@N.N Jeste, tacno, zbunio sam se malo... Znam da je cilj smanjenje na 2 porodice(GSE i GME pretpostavljam), ali da li to znaci kraj E.torQ programa, sto mi se cini malo izvesnim, jer je on osnova u Brazilu(Palio, Renegade, Toro, Grand Siena, Punto, Weekend, Siena, Strada, Idea, Linea, Bravo, Doblo), a i uveden sve vise je prisutan u Evropi (500X, Tipo).

Autor ALFISTA 02 Feb 2016, 12:46

@ ALFISTA
Znas interesantno je da drugi proizvodjaci uopste ne idu u pravcu da "budze" 1.4 velikom snagom... mozda najocigledniji primer je VW koji je prakticno skroz izbacio (odnosno izbacice) nasvirane 1.4 TSI/TFSI agregate i zamenio ih vecim agregatima... a ovi bi isli u tom smeru...

Sto se tice ovih malih R2 i R3 motora, snage se jasno preklapaju, i suludo je imati dva razlicita motora, sto znaci da jedan mora da bude "ugasen" nekom logikom... svi ostali su taj raspon snaga resili atmosferskom i turbo varijantom istog motora...
Kazi mi jel se kod tebe u narodu kaze redni motor ili inline? :)

@ N.N.
U stvari moja greska, ono sto napravi Fiat, odnosno neki Italijan, ne moze da bude promasaj, vec samo nesto revolucionarno sto ce drugi kopirati i koristiti u buducnosti... zaboravio sam onaj aksiom, sta li je vec...

Autor Orlo 02 Feb 2016, 12:47

@Orlo Kaze se redni, ali sam vecinu pojmova vezanih za autoidustriju naucio iz engleske literature, pa ima stvari koje ni ne znam kako se zovu na srpskom. Najjaci 1.4 su ABARTH(165, 180, 190), tj. nisu za masovnu proizvodnju sa izuzetkom 1.4 170, ali to nije prevelika snaga za 1.4. Svakako 180+ ks ce pokrivati GME(za sada je poznat samo 2.0 koji ce se ugradjivati u Giuliju).

Autor ALFISTA 02 Feb 2016, 13:13

@ALFISTA
Sam si sebi odgovorio da li jeste ili nije prevelika snaga za taj 1.4T... :)

Autor Orlo 02 Feb 2016, 13:20

Fiat 500X 1.6 sa 110 KS trosi isto kao 500X 1.4 MultiAir Turbo (u prospektu). Uostalom on bi mogao da se nasvira na oko 160 KS (1.6l) pri 7000/min. I za turbo 1.4 je to prilicno. Znaci atmosferac je zakon a pri tome znatno jeftiniji!

Autor Ferarista 03 Feb 2016, 14:18