home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volvo je prošlog meseca u Stokholmu održao zvaničnu premijeru novog karavana V90, a zatim je ovaj automobil prikazao i na sajmu u Ženevi.

Kao i već predstavljeni Volvo S90 sedan (prikazan u januaru na sajmu u Detroitu), i V90 je napravljen na SPA platformi, a pokretaće ga benzinski i dizel motori (između ostalog D4 i D5 sa 190KS odnosno 235KS, kao i T5 i T6 benzinci sa 254KS i 320KS). Takođe, u ponudi će biti i T8 Twin Engine hybrid varijanta sa 407KS i 640 Nm (sa kombinacijom turbo benzinca i elektromotora).  

Kako bilo, S90 i V90 su predviđeni kao konkurencija nemačkoj premium "trojci", i to Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedesu E klase.

U međuvremenu se pojavio i ovaj nezvanični render kojim je jedan nezavisni dizajner pokazao kako zamišlja i V90 u Shooting Brake formi. U osnovi, ovde imamo Volvo V90, samo sa parom vrata manje.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Xtomi.blogspot.hu



čitanja : 1458



Komentari

Šta znači "Shooting Brake"? Znam da se taj pojam pominje neko vreme...
I što ovaj karavan ima "dvoje vrata"? Tako je bio kadet karavan, ako se ne varam. To im bio uzor?

Autor moron 06 Mar 2016, 16:38

moron
To ti je nastalo kao potreba za turbo folkere ( propadanje naroda ), pa su pravi šuting brejk automobili , pravi predstavnici turbo folk automobila.
Šuting brejk, je kao što mu ime kaže, "pauza od pucanja", nastalo kao potreba za lovce, da imaju gde da stave orudje kojim ubijaju životinje iz zabave i hira...
E onda da "predahnu" i naprave pauzu, to ti je šuting brejk.
Kamo sreće da se zabrani lov, zajedno u paketu sa šuting brejkovima.
Pravi šuting brejk ćeš lako prepoznati, nakaradno izgleda.
Ili kao da prilepiš zadnji deo hečbeka na odredjeni automobil, to ti je pravi ŠB
Nažalost, malo to ima veze sa automobilizmom, već je danak turbo folk nameni, turbo folk kupcima.
Sreća današnji ŠB se svode samo na turbo folk izdanje automobila, a ne namenski kao auto za lovce.
Mada bi ovaj gore mogao da posluži turbo folkerima za lov.
Sreća, od ovoga nema ništa, čim se vidi čija je ovo ideja.
Ima dokonih ljudi koji od M3 zamišljaju pick-up, bazne verzije raznih lux automobila sa crnim branicima i ostale gluposti.
Valjda posledica hemtrejlsa, rijalitija, showbiza. :)

Autor P1 06 Mar 2016, 16:57

Pa, sada gledam, ima i mečka te neke "šuting brejkove" ...

Autor moron 06 Mar 2016, 17:23

moron
Da. Samo što to nisu pravi ŠB već se samo zovu tako.
Kao što se kupeima nazivaju neki modeli, a nisu pravi kupei, već imaju kupeovsku liniju.
Mercedes svoje kupeovske limuzine, u karavan izdanju naziva ŠB, verovatno iz razloga da ih odvoji od ostalih T modela.
To su CLS ŠB i CLA ŠB.
Ovo gore ti je prava ŠB forma, karavan nije.
Kao što i GLE cuope nije pravi kupe, iako u nazivu ima taj dodatak.
A dovoljan je samo jedan pogled da se razlikuje pravi ŠB od ova koji ŠB ima samo u nazivu :

http://cdn.benzcage.com/2015/11/01/nobles-vorankommen-fahrbericht-mercedes-benz-cls-shooting-brake.jpg

Šuting brejk ti je BMW Z3 kupe, Ferrari FF...

http://bmw.resmoto.com/opisy/zseries/z3/z3coupe/z3_coupe_01.jpg

To ti je ta nakarada ŠB.
Kao hečbek da pari normalan auto. :)

Autor P1 06 Mar 2016, 17:39

Sve je to meni dosta rugobno i bez smisla.

Autor moron 06 Mar 2016, 17:47

moron
Da, pravi ŠB automobil, definitivno.
Nedavno je Alfista kačio Ferrari ŠB pretke, da se uplašiš, ne samo Topalović edišn, već grdoba da ne može ružnije.

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/the-ferrari-365-gtb-4-daytona-shooting-brake-is-up-for-grabs-video-photo-gallery-99608_1.jpeg

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/mrz26ezyklqpzzwn6a6c.jpg

Ja karavane ne volim, ali jedni lep karavan mi je CLS.
Pod gepeka mu je kao u jahti :)

http://i.auto-bild.de/ir_img/1/0/0/9/5/4/7/Mercedes-CLS-Shooting-Brake-729x486-358d2bd11beabf14.jpg

Autor P1 06 Mar 2016, 17:56

Bog da pomogne ... Pa i sa ovim "brodskim podom".
A ja budala prigovaram "ambaru na točkovima" na njegovim pojedinim promašajima.

Autor moron 06 Mar 2016, 18:04

moron
Bez brige, ta opcija staje skoro 5 tisuća ojra, nije standard.
"десигно дрвена пртљажника, америчка трешња, отворене поре са црним интарзија"

Autor P1 06 Mar 2016, 18:18

Pit@
Realno CLA SB ima veze sa shooting brake koncepcijom koliko i ona prva generacija Kie Rio...

E sad ne mogu nikako da povežem tvoju teoriju turbo folka i shooting brake koncepcije?

Jer ne mogu nikako da zamislim Radojku ili neku sličnu za volanom Z3 coupea?

Ja koliko uspjevam pratiti to , mainstream na toj sceni bi trebao biti "đip" po mogućnosti "kupe" obavezno zatamnjen u crnoj ili bijeloj boji...

Autor Đorđe 06 Mar 2016, 18:30

Djordje
Pa ja i kažem da nema veze, osim po nazivu.
"E sad ne mogu nikako da povežem tvoju teoriju turbo folka i shooting brake koncepcije?"
Ne znam šta ti je tu nejasno ?
Praviti spodobu od auta, prikladnu za lov, makar je to bila prvobitna namena i zamisao.
Nego ti meni odgovori čemu služe te ŠB verzije ?
Tebi se svidja onaj Z3 kupe ?
Dara vozi 911, ako ti je ona parametar. :)
Ne razumem zašto ti je "djip kupe" turbo folk a šuting brejk nije ?
Lovci su turbo folk, gori od pevaljki.
Jer pevaljke makar ne ubijaju životinje "iz zabave" ili hira, a šuting brejk ti je upravo za njih nastao.
Ako postoji definicija turbo folk auta, onda je to šuting brejk.

Autor P1 06 Mar 2016, 19:59

P1

Ne postoji turbo folk automobil, postoje turbo folk likovi i u njihovim rukama svaki automobil, sat i bilo koji drugi statusni simbol postaje kičerica.

Autor Nino 06 Mar 2016, 21:35

Nino
Pa ok. Posto se neki automobili ovde kritikuju na taj nacin, samo da vaze isti arsini za sve.
Meni su ŠB ružni, ali ako se neke kategorije nazivaju TF, onda def i ŠB spada tu, jer nije konvencionalna kat.

Autor P1 06 Mar 2016, 22:18

Poenta je da shooting brake forma nije nikad bila nešto što je trendy , in i kao takva nikad nije predstavljala predmet želje osoba , u ovom slučaju turbo folkera koji žele biti trendy i in dok "kupe đipovi" to itekako jesu ,ali što isto po automatizmu ne mora značiti da je stilom.
Jer sve se može nametnuti da bude trendy i in , ali i ne mora biti sa ukusom , dovoljan primjer su one debilne čizme uggsice , najgrđa obuća koju sam u životu vidio , a žene ludile za njima...
Jednostavno shooting brake je teški underground , prvenstveno za osobe individualce i kao takav ne može imati ni jednu poveznicu sa turbo folkom...

Uostalom i nastao je za potrebe najveće gospode sa lordovskim titulama a ne za neke balkanske barabe...

Autor Đorđe 06 Mar 2016, 23:11

Da li postoji gluplji automobil od karavana za dvoje vrata?

Svojevremeno je zbog ovakvog auomobilskog bisera, Kadet karavan sa dvoje vrata proglasen najglupljim automobilom. :D

Autor vojvoda 06 Mar 2016, 23:22

vojvoda
ako nema zadnja sedista, ne trebaju ni vrata, citaj: teretno vozilo!

Autor carobnjak 06 Mar 2016, 23:28

Nekad je bilo mnogo karavana sa dvoja odnosno troja vata , jer su nekad u suštini bila radna vozila za razliku od danas , kad su karavani poželjniji od limuzinskih inačica (ne kod nas) ali to nema apsolutno veze sa shooting brake formom...

Autor Đorđe 06 Mar 2016, 23:42

Neverovatno kakve se polemike vode ovde oko glupe fotomontaze pogresnog vozila.
Koncept vec postoji i sa njega je brdo detalja preuzeto i za novi S90. A sto se mene tice, ovaj koncept izgleda fenomenalno ali je kupe jos lepsi.
Steta sto nema opciju od 5000 eura za drveni pod gepeka da gajba paradajza samo sklizne do kraja.. :D

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Mar 2016, 23:44

A evo i linka:
http://www.netcarshow.com/volvo/2014-estate_concept/

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Mar 2016, 23:45

Djordje
Kakve veze ima trendy ?
Trendy je medju lovcima, što je još gore.
Ali je džiberana teška.
Ako su tebi ubice najveća gospoda, onda ok.
Is*enjam se na "gospodu" što im je hobi da ubijaju životinje, nema većih turbo folkera od njih, kakva crna gospoda.
A to što su kupe "djipovi" poželjniji od karikaturnih nakaza ŠB, nije ništa čudno.
Dovoljno je samo pogledati jedno i drugo jasno je zašto je to tako.
Bolje voziti dinamični džip nego polu-hečbek nakazu.
Doduše, Djordje reče da su svi džipovi turbo folk, pa je onda priča suvišna.
Zaista ne znam kome bi trebala nakaza kao sa gornje slike i za šta.
Doduše mnogo ima ekscentrika, pa svaka roba ima svog kupca, primer su Ferrari karavani i ostale svinjarije.

Autor P1 06 Mar 2016, 23:54

@P1,
Jesi ti vegetarijanac?
Posto malo zastranjujes sa ovom pricom. Da li znas da ljudi idu pre sa G klasom u lov nega sa automobilima kao sto su ovi sa slike. Stavise, vise zivotinja udari na putu G klasa nego sto neko ode sa ovim automobilima da ubije neku divljac?
Ne vidim razliku izmedju lova (ako se zivotinja pojede) i naprimer dranja krava za finu kozu u luksuznim automobilima. Ili odlazak limuzinom u restoran na lovacku sniclu?
Obozavam i ja zivotinje ali mislim da preterujes sa ovim trolovanjem. Uredu je da ti se ne dopada ova klasa, ali malo je otislo u stranu..ako me razumes.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Mar 2016, 00:00

UCS@
Svaka ti ka' u Njegoša ;)

Upravo to , generalno ta forma je služila svrsi tamo negdje do pojave Range Rovera , poslije je to sve bio u suštini omaž tom tipu karoserije bez upotrebne vrijednosti , a upravo Pitovo mišljenje potvrđuje da je namjenjena malom krugu individualaca , što se opet kosi sa njegovom teorijom turbo folka...

Pit@
Nemam ja ništa protiv terenaca , čak naprotiv obožavam ih , ali naglašavam terenaca , koji apsolutno nemaju veze sa ovim mutantima , koji su sve a ustvari su ništa...

Autor Đorđe 07 Mar 2016, 00:15

UCS
Kakve veze ima slučajno udaranje životinje na putu sa lovom ?!
Najviše idu sa Nivom, ali nije auto kriv zbog toga.
A praviti auto za lov od normalne verzije, to je turbo folk.
Ranije su ljudi lovili da se prehrane, a danas je to uglavnom zbog "zadovoljstva" i hira, hobi.
Jedu neki, ali ne mogu da jedu sve što love, već ubijaju životinje iz pomenutih razloga i da imaju trofej.
Jasno je kakve osobe to mogu da rade.
Onda isti ti lovci ubijaju pse lutalice, hoće i njih da jedu ?
To su ta "gospoda" kojima je namenjen ŠB.
Zašto smeta ako se pogleda geneza ŠB, ako već polemišemo o turbo folku ?
Smetaju argumenti ?
Znači trolovanje je ako se pogleda suština i nastanak nečega, ok...
Ja nisam navikao da paušalno dajem ocene, bez argumentacije.
Obrazloženje sam dao.
Šteta samo što neki ljubitelj šuting brejkova ne zna da objasni koja je svrha njihovog postojanja, čemu služe itd.

Autor P1 07 Mar 2016, 00:19

Djordje
"poslije je to sve bio u suštini omaž tom tipu karoserije bez upotrebne vrijednosti"
To je suština, omaž turbo folku.
Znači kupci su glumci lovaca. :)
U redu mi je tvoj stav oko terenaca, samo ako si konzervativan, odnosno klasičar, onda me čudi da ti se svidjaju ovakvi automobili ?
A možeš li mi dati argument zašto je SUV turbo folk ( ne kupe , mada može i za njega objašnjenje ).
Njihova mana su lošije performanse i veća potrošnja.
Ali imaju svoje prednosti, lakši ulazak, komfor, prostranost i upotrebljivost.
A šta nude ovi ŠB ?

Autor P1 07 Mar 2016, 00:24

@P1,
Opet ti, turbo folk i lov...
Ovde je prica o pravcu u dizajnu. Ajde sad udahni i reci, da li mislis da proizvodjac ima direktnu nameru da se ide u lov sa ovim vozilom?!
Tacno zamisljam Mirka Alvirovica kako daje pozitivnu ocenu: "500 litara gepeka i nema visoku utovarnu ivicu, sto znaci da mozete gurnuti srnu do samog kraja jer oborena sedista ne prave stepenik. A ako ste malo vestiji mozete vepra nabaciti na opcione nosace na krovu ali cete onda brisati krv sa panoramskog krova koji je opcija od 2000 eura ali pruza vasim saputnicima jasnu sliku kakav ste strelac..."
Malo karikiram ali ti si izgled bukvalista. Ili nisi?
Ponavljam, ako mrzis ovaj model onda mrzis i nivu. A morao bi da mrzis i onda G klasu kojoj mozda neki turbofolker ide u lov. Vidis kako mogu da se povezuju nepovezivi pojmovi.
Da li ti smeta geneza Mercedes Benca koji je bio paradno vozilo onog brkatog austrijanca koji je odobrio lov na jevreje? Pa sve mozemo tako povezati. I ona dushegupka sto je isla po Beogradu je bio Mercedesov kamion.
To sto G klasa nema u nazivu "vepro ubica" ne znaci da je prozivodjac nije namenio za kratke izlete lovaca u shumu.
Mesas svoje frustracije povezane sa lovcima sa dizajnom ovog pravca automobila. Koliko sam ja razumeo skraceno tvoje izlaganje cini mi se da ti se ovaj nevesti fotoshop na vrhu stranice ne dopada. Mogao si i tako da kazes.
Da li znas kako je ubijeno prase ili pile koje si pojeo sinoc za veceru? Bio prilog pre neki dan na Blicu. Mnogo, ali mnogo je brutalnije od metka.
Pa opet, lakse je kad to neko drugi uradi a ti ne znas.
Sto je siroto pile/prase manje bitno od pasa i macaka koje gledamo svaki dan?
Odoh u Off i na spavanje.
Poz!

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Mar 2016, 00:35

UCS
Ne, u tome i jeste fora.
Čemu je onda namena ovakvih vozila ?
Besmislena foliraža ?
Osim što izgleda ružnije od normalne verzije, niti je komforan niti upotrebljiviji u odnosu na konvencionalnu verziju.
Nisu mi najjasniji motivi da se neko loži na ovakve verzije, posebno ne oni koji nisu ciljna grupa prvobitne namene.
Verovatno je to onaj moto, da se razlikuješ, bez obzira na "cenu".
Poz

Autor P1 07 Mar 2016, 00:50

@P1
Brake je kočenje a break je pauza. :)

Autor S 07 Mar 2016, 01:13

U suštini sam oldschool, ali svakako dobro podnosim ukusne dizajnerske egzibicije ali opet ne mogu ni probaviti svakakve gluposti samo zato što su in.

Generalno SUV-ovi i crossoveri su mi prilično stupidna klasa , jer pretvaranja terenca da ne bude više terenac nego da bude klasično vozilo , je po meni u najmanju ruku glupo.
Plus sa dizajnerske strane vrlo ninspirativna forma i svako izlaženje iz klišea rezultira mutantima upitne estetike(čast izuzecima)
Koliko je sa dizajnerske strane nezahvalna još je više sa tehničke , jer se bukvalno sere na sva dosadašnja dostignuća na polju ležanja , aerodinamike , potrošnje , mase...
I ponovo se radi Sizifov posao , koji je davno urađen...

E sad uspijeh te forme treba zahvaliti tome , da ljudi po svojoj prirodi vole biti nešto što nisu iz raznoraznih potreba , a to ta klasa savršeno radi...

Autor Đorđe 07 Mar 2016, 01:18

Eh, da je dvovratni opel kadett karavan znao kuda će ovo dovesti :)

Što se ovoga tiče: "Koliko je sa dizajnerske strane nezahvalna još je više sa tehničke , jer se bukvalno sere na sva dosadašnja dostignuća na polju ležanja , aerodinamike , potrošnje , mase.."
Da, ali taj "napredak" u pogledu "ležanja , aerodinamike , potrošnje , mase" je otišao u drugu krajnost i doveo do prave "poplave" savremenih vozila registrovanih za pet osoba u koje (polu)dostojanstveno mogu da sednu samo dve osobe ...
Koliko god ja ne voleo sa jedne strane, capture , 2008 i njima slične, oni ipak sa druge strane nekako prostorno imaju više smisla od klia, 208 i ostalog iz čega je ta klasa nastala.

Niže vozilo bolje leži? Naravno. Ali, "koji će mi moj" automobil sa "klirensom" kao formula (recimo, pežo 5008 ima klirens 10-11 cm, kako na kojoj osovini). Jbt, pa preko ležećeg sa time skoro ne možeš da predješ.
Da li "bolje leži" oktavija karavan sa klirensom 14 ili ona sa 17 cm? Sigurno je da Skaut sa 17 cm lošije leži, ali ima i svoje prednosti.

Prosto, "napredak" na polju ležanja , aerodinamike , potrošnje , mase je bio kod nekih toliko EKSTREMAN, da su se SUV vozila ( sve sa svojim "nazadovanjem" u tim segmentima ), pojavila kao prirodna "reakacija" na sve veći besmisao i nepraktičnost onoga iz čega su nastala.

Zar je tako teško napraviti nešto "u sredini"?

Autor moron 07 Mar 2016, 09:24

Djolo
Slažem se sa tvojom prvom rečenicom.
Što se mene tiče, ŠB je tu negativan primer.
SUV/CO imaju svoje prednosti , kao i mane, što već znamo.
Samo nisu jasne "prednosti" ŠB verzija ?
Da se nadovožem na moronov komentar.
Većina kupaca SUV/CO retko kad silazi sa asfalta.
Predlažem ti da udješ u C klasu, pa GLC, napred i pozadi.
Pa da onda baciš komentar. :)
Druga stvar je što većina ljudi, ne forsira već vozi lagano.
Pa mu to što limuzina bolje leži ništa ne znači.
Ali znači prednosti koje SUV ima.
Iako SUV/CO nisu terenci, oni su ipak puno sposobniji od limuzina, pa možeš sa njima kuda ne možeš sa običnim autom.
A omiljeni ti kupe "djipovi" upravo su dinamičnija verzija SUV-a.

Autor P1 07 Mar 2016, 11:35

P1 stoji to C vs GLC ali onda pogledaš cijenik i vidiš da sa GLC cijenovno dolaziš do E klase , koja je meni svakako ozbiljnije auto u svakom pogledu...

A o sposobnosti van terena je suvišno raspravljati , jer kao prvo to svakako nije nešto što je kupcu SUV vozila imperativ a i realno gdje si prispio sa 21,22,23 cola točkom

Tako da npr. terenske sposobnosti BMW X3 3.0d vs 530xd su minorne , a onda o ostalim prednostima 5-ice je suvišno pričati...

Ali to sam samo ja i ma koliko vagao , nisam uspio naći razuman razlog za kupovinu SUV vozila a ona subjektivna strana (kad srce bira) ne može presuditi , jer realno nema "šlifa" za tako nešto...

Autor Đorđe 07 Mar 2016, 13:07

Djole
Ako gledaš cene pandan verzija, GLC je nešto skuplji od C klase, a ipak jeftiniji od E.
Recimo razlika izmedju C220cdi 4M i GLC 220cdi 4M je hiljadu ojra.
E220d rwd je 47 hiljada.
Sa 4M bi bila blizu 50.
Mane SUV-a su potrošnja, troškovi i performanse, ali oni koji mogu to sebi da priušte, imaju i svoje prednosti.
A koje su prednosti šuting brejk verzije ?

Autor P1 07 Mar 2016, 13:47

P.S. C je nepunih 44k a GLC nepunih 45.

Autor P1 07 Mar 2016, 13:53

Kao prvo shooting brake kao klasa , uopšte ne postoji , tako da o nečemu što realno ne postoji kao tržišni aspekt , ne vrijedi pričati o prednostima i manama...

Ali npr. BMW Z3 coupe , koji možemo ubaciti u taj aspekt po meni izgleda puno "nadrkanije" nego Z4 coupe koji je imao klasičnu kupeovsku formu , a iako u toj klasi o praktičnosti ne vrijedi pričati , Z3 je imao upotrebljiv gepek koji Z4 nije imao...

Ali kažem , to su auti koji su tržišno na nivou statističke greške i ničim se i ne trude biti nekavi mainstream multipraktici , već više kao dizajnerska egzibicija , koja opet kao takva izrazito polarizovana (ili voliš ili ne voliš) da zadovolji mali,mali broj individualaca...

Dok gore pomenuta klasa je itekako mainstream i na sve načine se trudi biti multipraktik tj. tako se promoviše ali kad sve stavi na papir i nije baš tako...

Autor Đorđe 07 Mar 2016, 14:24

Djole

http://d1evvto86t5vms.cloudfront.net/news/wp-content/uploads/images/2007/10/02_BMWZ4MCOUPEZ3MCOUPE.jpg

No koment.
Znaci ta nepostojeca klasa je dizajnerska egzibicija, u cemu se slazemo, a rezultat i je da su na nivou statisticke greske.
Kupe djipovi takodje izrazito polarisu publiku, ili ti se svidja ili ne, nema sredine.
Znaci ShB nema posebne prednosti, svrhu i namenu, osim sto je po vecini unakazen dizajnerski pa na trzistu prolazi mizerno.
I onda se kritikuju neki daleko komforniji, upotrebljiviji automobili, koji opet po vecini ( u odnosu na ShB ) daleko bolje izgledaju.
Meni su ti Shuting Brejkovi teska shabanija, kao sto to neko smatra za kupe djipove.
Ukusi su razliciti - rece djavo i sede u koprive :) ( a za ovu izreku nema boljeg primera od ShB po meni ) , ali svaka roba ima svog kupca.

Autor P1 07 Mar 2016, 14:48

Pa bolje je što je Ferrari napravio shooting brake, nego da su SUV napravili.

Autor FuryŠampion 07 Mar 2016, 15:17