Naslednik McLarena P1 električni superautomobil?

Izgleda da u McLarenu nameravaju da dodatno elektrifikuju svoju ponudu, a poslednje vesti kažu da će cela priča početi već sledeće godine, dok bi konačni rezultat trebalo da bude naslednik modela P1 koga bi mogao da pokreće isključivo električni pogonski sklop.
Krenimo redom i recimo da bi sledeća generacija modela 650S i 675LT, odnosno tzv. Super serija na tržište trebalo da počne da pristiže već tokom sledeće godine, a pokretaće je hibridni pogonski sklop čiji će centralni deo činiti dorađeni 3.8 litarski V8 bi-turbo. Razvoj ovih modela se navodno vodi pod kodnim imenom P14, a jedan od osnovnih ciljeva Mclarenovih stručnjaka je maksimalno olakšati električni deo pogona kako bi njegove prednosti što je više moguće nadmašile njegove nedostatke, odnosno dodatne kilograme koje nosi sa sobom.
Nova generacija bi trebalo da bude lakša od sadašnjih modela, a dodatni iskorak će učiniti i kod aerodinamičkih karakteristika vozila. Naravno, velika pažnja će biti posvećena i dizajnu, a premijera ovih automobila se očekuje sledeće godine na ženevskom auto salonu.
Veliku vest čini najava da će vrh Mclarenove ponude, tzv. Ultimate serija otići korak dalje u ovoj elektrifikaciji. Reč je modelu P1, a u McLarenu potvrđuju da su njegovi stručnjaci dobili zadatak proizvesti tzv. one-off prototip kroz koji će se "proceniti mogućnosti i korist od u potpunosti električnog automobila u Ultimate seriji".
Drugim rečima, ako bi se ovaj potez pokazao isplativim, električni sportista bi zauzeo sam vrh Mclarenove ponude, odnosno zamenio bi sadašnji P1. Među glavnim problemima pred Mclarenovim stručnjacima su naravno autonomija, mreža punjača, tehnologija brzog punjenja i sl, ali među velikim nedostacima potencijalnog električnog modela će svakako biti i izostanak zvuka snažnog konvencionalnog motora.
Dodajmo da Mclarenov plan Track22 u narednih šest godina predviđa ulaganja od oko milijardu funti u istraživanje i razvoj, kao i lansiranje 15 noviteta, koji će uključivati modele iz pomenutih serija (uključujući i seriju Sport), kao i posebne modele. Procenjuje se da će barem polovina ovih modela biti hibridi, a celokupna Mclarenova ponuda bi trebalo ubuduće da se menja svakih pet godina.
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / McLaren