Najnovije informacije o novoj Opel Merivi

Sledeća generacija Opelovog mini MPV-a Meriva će proći kroz značajnu transformaciju u cilju veće dopadljivosti širem krugu kupaca. Naime, nova Meriva biće "žrtva" trenda popularnosti crossovera, odnosno promeniće svoj karoserijski oblik i postaće bliža pripadnicima pomenutog nezadrživo rastućeg segmenta.
Dakle, Meriva će se, mogli bi to tako reći, do neke mere ugledati na Renaultov Espace, a veliki uticaj na prednji deo automobila bi trebalo da ima Opelova Mokka X. Veliku razliku u odnosu na prethodnu generaciju će svakako činiti i klasična zadnja vrata.
Što se tehničke strane tiče, Meriva ne bi trebalo da donese nikakva velika iznenađenja. Tačnije, očekuje se da će biti bazirana na PSA-ovoj EMP2 platformi što je rezultat ranijeg partnerstva Opela i francuske grupacije, dakle onoj koju koriste Peugeot 308 i sl.
Meriva je prvo navodno trebalo da koristi i PSA-ove motore, ali sada se očekuje da će izvor motorizacije u stvari biti nova Astra od koje će biti preuzeta više-manje sva ponuda motora i menjača. Osnovu bi trebalo da čine 1,0 litarski 3-cilindrični i 1,4 litarski 4-cilindrični benzinci kao i 1,6 litarski CDTI pogonski agregati.
Prema još uvek nepotvrđenim informacijama nova Meriva će biti predstavljena ove jeseni u Parizu, a najkasnije sledećeg proleća na ženevskom auto salonu.
Izvor: Autonet.hr
Render: OmniAuto.it
Vidi normalna vrata! Pa jel moguce da se Opel odrekao svog najjaceg aduta? :)))
Hm... ako Merica bude polu-CUV-wannabe-whtever, kao i Scenic i slicni(mada zar nije ona malo manja od Scenica,a veca od Captura?), sta to znaci za c3 Picasso?
Vidjeni su test primerci c3 Picassa, i ne deluje kao SUV(mada meni ni jedan od CUV-whatver klase ne deluju kao SUV, vec kao ugojeni Clio i sl)...
EMP2? nekako nisam siguran, da će sledeći C3 Picasso bit napravljen na EMP2 platformi... a kao sigurno deli platformu sa novom Merimom.
Sve je manje vremena da se za relativno male pare kupi veoma dobar automobil, tj. sadašnja meriva, koja je trenutno sigurno najbolja kupovina u klasi.
Steta sto su morali da promene zadnja vrata, ali zbog ustede na razvoju i deljenja platforme sa PSA, moralo je tako biti.
A sto se tice Carobnjakovog komentara -
Ja uvek vise volim da ima veci broj razlicitih resenja na trzistu od opcije da svi rade isto kako bi neko tvrdio da je to jedini nacin kako treba raditi.
Kada ima vise opcija, svako bira sta mu se vise svidja, a ne ono sto mora da uzme jer jedino to svi prave.
Vlada
mozda ti volis ali ovim potezom Opel je priznao da ne voli, tj. da je aktuelna Meriva promasaj, cak je i nas nasmejani pututjuci kofer iz Diznilenda (citaj 500L) razbio po prodaji! :)
@Carobnjak
Uspeh prodaje uopste nije bio poenta mog komentara.
Ako imas akcije Opela, mozda ti je vazno da se bolje prodaje od 500L, ali meni nije. Meni je vaznija dostupnost veceg izbora razlicitih resenja istog problema (u ovom slucaju problem je ulazak u auto, a vrata su resenje)
Da si pazljivo procitao bar prvu recenicu mog komentara, video bi zasto nisu vise ista vrata na novom modelu.
Mokka je uzela dobar deo kupaca od Merive, kao i 500X sto sada uzima od 500L, tako da su odlucili zajedno sa PSA da razviju nov model uz sto manje troskove.
A, ako ti je bas toliko vazna prodaja, zasto je onda Meriva na drugom mestu, a svi ostali sa "normalnim" vratima ispod nje po prodaji, ako su vrata jedino merilo?
Da li si hteo da kazes da bi Meriva bila prodavanija od 500L da ima obicna vrata?
Vlada
a sta ces sada ti da biras kad vise nema te opcije?
Malo si sam sebi kontradiktoran!
Odgovor na tvoja pitanja dace vreme tj.trziste...
Poenta je da Opel luta sto se tice koncepcije. Sad je ispravio (po meni) gresku.
Uostalom zasto jos neki model nema takva vrata?!?
Tada bi ti bio u pravu...
P.S. Rols Rojs mi nemoj navoditi... :)
Carobnjak
Stvarno ne vidim gde sam bio kontradiktoran?
Slazem se da se 500L prodaje vise od Merive, ali ne mislim da je to zbog vrata. Cini mi se da ti mislis da je samo zbog vrata.
Najnoviji primer je BMW i3, pa onda Mazda RX-8 je imala slicna vrata koja su bila mnogo manje prakticna, kao sto je imao i Mini Clubman sa jedne strane. Ako pratis sajmove automobila, skoro svaki drugi koncept automobil ima samoubilacka vrata(mozda preterujem, ali ih ima bas puno, pogledaj na netu, iznenadices se).
Ali ne vidim zasto bi jos neki model morao imati isti sistem vrata da bi ga ti prihvatio kao validan.
Da li ti smeta i nacin otvaranja vrata kod Forda B-max?
A sta mislis o vratima Tesle Model X?
Jesu li i oni pogresili?
Tesli je jedna od glavnih tema pri reklamiranju upravo nacin otvaranja vrata koji je DRUGACIJI od ostalih.
Naslednika Fiata 500L cemo tesko videti u skorije vreme, tako da trziste nece moci da nam da odgovore na ona pitanja, a i mene je zanimalo sta TI mislis o poziciji 500L vs Meriva kada bi imala obicna vrata.
Vlada
ne razumem zasto si se ti osetio prozvanim?
I zasto razvodnjavas temu?
Ja sam govorio o strategiji Opela, izneo sam cinjenice.
Da li mozes da objasnis zasto ja Opel napustio koncepciju vrata naopacke?
GM se već skoro trideset godina trudi na raznim načinama da dovede evropsku filijalu u red, odnosno da smanji troškove i gubitke koje ona skoro neprekidno pravi.
Poprilično nespretno to rade. Prednosti „nova“ rešenja poput samoubilačkih vrata ili već GM-ov „Quadrasteer“ iz ranijih godina treba promovisati, a za to treba imati smisla i para.
Očekivati da ih tržište sam prepozna je naivno.
U svakom slučaju, šteta.
Vec sam napisao vise od jednog puta zasto su napustili tu koncepciju, ali mi nije problem opet da napisem.
Ovaj segment nije vise profitabilan kao sto je bio, sada su najprodavaniji suv automobili, (kao sto su Mokka, 500X, Captur i slicni), tako da nije isplativo da se ulazu velike pare u razvoj nove Merive kao samostalnog modela, pa je zato prave u saradnji sa PSA. PSA ne prave samoubilacka vrata, pa zato sada ni Opel ne pravi jer bi mnogo vise kostalo da se sve to menja u odnosu na C3 Picasso.
Vlada
aktuelna Meriva koristi zajedničku platformu sa Fiatom.
Da li oni imaju vrata naopacke?
Ovaj segment nije nista manje profitabilan nego pre nekoliko godina kada je ova Meriva stigla...
Meriva je stigla pre vise od nekoliko godina, tacnije 6, tako da se trziste dosta promenilo od tada.
Ovo je prva godina da je Opel na pozitivnoj nuli posle duzeg vremena, sada se trude da maksimalno smanje troskove razvoja. Razvoj modela sa onakvim vratima je komplikovan i skup.
I da ponovim: "...pa zato sada ni Opel ne pravi jer bi mnogo vise kostalo da se sve to menja u odnosu na C3 Picasso."
Uostalom, bolje i ovako da je prave novu sa obicnim vratima, nego da je cekamo kao novog Punta godinama ;)