Redizajnirana Mazda 3

Mazda je dilerima u Japanu počela da isporučuje redizajnirani model „axela“ koji se u u ostatku planete prodaje pod imenom „mazda 3“. Očekuje se da će uskoro biti predstavljena i verzija za evropsko tržište koja se vizuelno neće razlikovati od modela „axela“.

Najveće izmene urađene su na prednjem delu koji je dobio veću masku hladnjaka, izmenjene farove i nova svetla za maglu, dok su spoljni retrovizori sada sa integrisanim pokazivačima pravca.
Na špijunskim fotografijama nismo primetili izmenen na zadnjem kraju. Izvori bliski japanskom proizvođaču kažu i da je enterijer blago redizajniran i da će osvežena „mazda 3“ verovatno biti prvi model koji će koristiti novu tehnologiju: G-Vectoring Control (GVC).

Mazda je osam godina razvijala sistem koji bi trebalo da sve nove modele učini zabavnijim za vožnju. Novi elektronski „asistent“ ograničava raspodelu obrtnog momenta i obezbeđuje najbolje prijanjanje na točkovima kojima je to potrebno. Ukratko, promene na upravljaču su suptilne i vozač praktično ne može da ih oseti, ali GVC obezbeđuje bezbedniju, precizniju i manje napornu vožnju.

Ponuda motora za evropsko tržište neće se bitnije izmeniti a vozače u Srbiji trebalo bi da privuče "mazda 3" sa novim 1,5-litarskim "skajaktiv-D" dizel motorom sa 105 KS i 270 Nm maksimalnog obrtnog momenta za koji Japanci obećavaju prosečnu potrošnju od 3,8 litara na 100 kilometara.
Izvor: Mojauto.rs
Nikad mi se nije dopala ova HB varijanta. Dug nos, "slomljen" C stub, sva je nesto deformisana. Pojedinacno, detalji su lepi.