U planu i novi Aston Martin sa centralno postavljenim V8 za 2022. godinu

Nakon nedavno predstavljenog DB11, Aston Martin planira više novih modela, među njima i novi Vantage. Takođe, Aston Martin bi do 2020. godine trebalo da poveća svoju proizvodnju na 7.000 vozila godišnje.
Novi Vantage će po nekim ranijim informacijama imati premijeru na jesen 2017. godine, dok će prodaja startovati pre kraja te godine. Novi Vantage će biti značajno sportskiji u svojoj novoj generaciji, a biće napravljen na skraćenoj varijanti platforme koju koristi DB11. Očekuje se da će biti nešto duži, širi i niži od svog prethodnika, uz duže međuosovinsko rastojanje.
Takođe, Aston Martin bi trebalo da u novoj generaciji modela Vantage upotrebi 4,0 litarski Mercedes-AMG biturbo V8 motor.
Što se tiče naslednika Vanquisha, Britanski mediji su pisali da bi taj automobil mogao da dobije 5,2 litarski V12 biturbo motor iz modela DB11, ali u pojačanoj verziji. Dok u DB11 modelu ovaj motor raspolaže sa 600KS, u novom Vanquishu će imati "više od 700KS". Glavni inženjer za pogonske agregate u Aston Martinu Dr Brian Fitzsimons je za medije izjavio da su na testovima iz pomenutog motora izvukli svih 820KS. To međutim ne znači automatski da će novi Vanquish raspolagati sa 820KS, ali je indikacija da će automobil u svakom slučaju biti daleko snažniji od sadašnjeg čiji atmosferski motor ima 568KS.
Sa koliko tačno KS će raspolagati nova generacija Vanquisha saznaćemo 2019. godine kada se automobil pojavi u prodaji.
Kako najavljuje prvi čovek Aston Martina Andy Palmer, komapnija će do 2022. svake godine predstavljati po jedan novi model. Među njima je i serijski DBX koji stiže krajem 2018. ili početkom 2019. godine (iz nove fabrike u južnom Velsu), kao i dve Lagonde. Jedna Lagonda će biti limuzina za 2020. godinu koja će se nuditi i u električnoj verziji, a druga Lagonda će verovatno biti u SUV formi (za 2021. godinu).
Još jedan zanimljiv novitet je i sportski Aston Martin sa centralno postavljenim V8 motorom koji se međutim očekuje tek 2022. godine (na renderu je prikazan njegov eventualni izgled).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Autocar.co.uk