home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Već neko vreme je poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju ove godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8.

Tačnije, na spisku iz maja su BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8. Posebno je zanimljivo da se na listi nalazi i M8 oznaka, što znači da u budućnosti možemo očekivati i sportsku M varijantu nove Serije 8 (sa nekih 600-620KS).

Originalna Serija 8 je inače predstavljena 1989. i proizvodila se do 1999. godine, ali nikada se nije nudila u toj M8 verziji. Prototip je doduše napravljen, i to sa V12 motorom, ali je projekat otkazan zbog procene da ne bi bilo dovoljno potražnje.

Nedavno je stigla i informacija da će nova Serija 8 dobiti internu oznaku G14/G15, pri čemu treba podsetiti da aktuelna Serija 7 ima oznaku G11/G12, nova Serija 5 je interno poznata kao G30/G31, a sledeća Serija 3 kao G20. Budući da se pominju oznake G14 i G15, pretpostavlja se da je jedna oznaka za Coupe, a druga za Cabrio varijantu. I upravo je maskirani test primerak nove Serije 8 Coupe ovih dana uhvaćen na otvorenom.

Kako bilo, Serija 8 Coupe bi trebalo da se vrati na scenu u vidu rivala Mercedesovoj S klasi Coupe, od koje će međutim biti lakša i agilnija.

Kako stvari stoje, nova Serija 8 Coupe treba da se pojavi u prodaji do kraja 2018. ili početkom godine, mada pre toga možemo očekivati i najavni koncept.

Jedan od motora u ponudi bi trebalo da bude 4,0 litarski twin-turbo V8 benzinac sa najmanje 450KS, ali će takav automobil zahvaljujući manjoj masi (upotreba laganih materijala) u proseku navodno trošiti samo 7,5 l/100 km.

Podsećanja radi, originalna Serija 8 (E31) je predstavljena u septembru 1989. godine, a proizvodila sve do 1999. godine. Ukupno je proizveden 30.621 primerak ovog coupea, od čega je više od dve trećine sa V12 motorom pod haubom.

Automobil je šira javnost mogla da upozna na sajmu automobila u Frankfurtu 1989. godine kada je promovisana verzija 850i sa 5,0 litarskim V12 motorom sa 220 kW/300KS i 450 Nm. To je bilo dovoljno da 1790 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi.

BMW je 1993. godine ponudu proširio sa dve nove verzije, i to modelom 840 Ci sa 4,0 litarskim V8 motorom sa 210 kW/286KS, kao i sa modelom 850 CSi koji je pokretao 5,6 litarski V12 sa 280 kW/381KS i 550 Nm. Godinu dana kasnije se pojavio i BMW 850 Ci za čiji pogon se brinuo 5,4 litarski V12 sa 240 kW/326KS, a mogao je da se kombinuje sa novim petostepenim automatskim menjačem.

Serija 8 se pojavila i u Cabrio izdanju i kao BMW M8 (ima V12 motor sa 580KS), ali se ove verzije nikada nisu našle u serijskoj proizvodnji.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: Automotorundsport.de



čitanja : 1745



Komentari

6ica

Autor bmw series 5 19 Sep 2016, 16:25

I ja bih isto rekao da je ovo 6-ca nova. Od nove 8-ce ocekujem mnogo, mnogo vise...

Autor Uros Cuore Sportivo 19 Sep 2016, 16:41

Ako BMW uspe da napravi konkurenta verovatno najboljem automobilu na svetu - Mercedesu S class Coupe, ja ću im prvi skinuti kapu. Zašto? Zato što mislim da je to nemoguće i da BMW ne treba da se "petlja" u tu klasu kojom Mercedes dominira.

Autor MV 19 Sep 2016, 17:02

Ovo je serija 6 - cak deluje manje i od sadasnje serije 6, sto se i najavljivalo
Vozaci usporite pored osnovnih skola, da MV ne nastrada!

Autor toma 19 Sep 2016, 17:17

Dominira po luksuzu i zadnjoj klupi. Vozne karakteristike za dve duzine iza..

Autor NR 19 Sep 2016, 18:03

I meni ovo po proporcijama baca na 6-icu.

MV@
Evo opet dolazimo do toga da je u premiumu imidž sve , jer nije sporno da BMW može napraviti superiorniji auto od Mercedesa , ali nema i imidž u toj klasi tj. nije ga imao dosad.
Npr 8-ica e31 je bila svojevremeno tehnološko tehnički najnapredniji veliki coupe na svijetu na koji niko nije imao adekvatan odgovor , pa ni Mercedes ali tržišno nije imala recipročan uspijeh.
U suštini na tom tradicionalno Mercedesovom terenu velikih limuzina i kupea , BMW se može nametnuti tek kad napravi nenormalno bolji proizvod , kao npr. kad je izašao e32 koji je bio miljama ispred w126 , onda može pomrsiti račune ali kad je to nekakav egal , onda je imidž Mercedesa taj koji presuđuje.

Autor Đorđe 19 Sep 2016, 19:31

@toma Stvar je jednostavna - Mercedes nikad ne može da napravi automobil kao što je spektakularni BMW M2, a BMW nikad ne može da napravi automobil kao što je ultraluksuzni S Class Coupe.

Autor MV 19 Sep 2016, 23:47

MV

BMW proizvodi Rolls Royce. O cemu ti to? Svako ko ima dovoljno para da angazuje dobar tim moze da uradi sta god pozeli.

Autor Fordovac 19 Sep 2016, 23:51

Fordovac , slažem se , BMW definitivno ima resurse da napravi superluksuzni kupe i bolji od S klase , samo je pitanje koliko ima tržište za to.
Upravo gore pomenuti e31 je bio dokaz za to , tehnologija , dizajn , luksuz kakav u to vrijeme niko , pa ni Mercedes nije imao u ponudi a tržišno ćorak...

Autor Đorđe 20 Sep 2016, 00:01

23:47
Mislim da gresis. Danas se za pare moze sve, koliko para, toliko muzike. Po luksuzu Mecki parira bez problema i Lexus i Audi, ali, sve to kosta. S klasu drzi ime od pre :)

Autor NemanjaBB 20 Sep 2016, 00:06

https://www.youtube.com/watch?v=yOzyqfyvrSU

Evo, ko bi rekao da Hyndai ovo ume. Mozda nema neki 65amg motor, ali, cena je i vise nego povoljnija od nemackih

Autor NemanjaBB 20 Sep 2016, 00:10

MV BMW je napravio seriju 7 koja je po kvalitetu materijala i zavrsne obrade, na nivou (ponegde manje, a negde i vise) S klase, kao i po ukupnom luksuzu, takodje je tehnoloski iznad S klase...ako se tome doda i standardna prednost BMW-a kada su u pitanju transimisija i motorizacija, ne razumem zasto mislis da BMW ne moze da napravi dovoljno luksuzan kupe...to sto serija 8 nije uspela, nema veze sa tim sto pricas, vec sa onim sto neko gore vec napisa - u to vreme BMW je imao imidz proizvodjaca kompaktnih sportskih sedana i kupea. SAda je malo drugacije... dakle, nema tu da li BMW moze ili ume.... ps. kada se pojavio bmw serije 8 imao je V12 motor....nesto sto se u mercedesu nije pojavilo jos skoro 2 godine ...tj. zna se ko je napravio prvi nemacki posleratni V12, a kud ces veci simbol luksuza kod automobila od V12 agregata...

Autor toma 20 Sep 2016, 01:06

Djordje
Pa imala je Mecka tada i SL i C126 i C140, realno. Ko ti rece da je E32 bolja bila od W126? W126 je jedan od najkvalitetnijih automobila ikada a kazu da je i najorodavanija S klasa svih vremena

Autor S 20 Sep 2016, 01:53

Naravno da BMW E32 nije bio bolji od Mercedesa W126, koji se smatra najboljom S klasom ikada (uz možda ovu aktuelnu). W126 je u svoje vreme bio najbolji automobil na svetu, zajedno sa svojim fenomenalnim derivatom - SEC kupeom. Uostalom W126 se proizvodio od 1979. do 1992. a BMW E32 od 1986. do 1994. BMW je tu debelo zaostajao za Mercedesom. Jedina Serija 7 koja ne samo da nije zaostajala za Mercedesom nego je postavila nove standarde u visokoj klasi je kontroverzni (ali izuzetno uspešni) BMW E65. Svidelo se to nekom ili ne. E taj BMW je bio prvi u visokoj klasi koji je ozbiljno uzdrmao i ugrozio Mercedes, pa je sledeća S klasa (W221) morala da kopira brojna rešenja od BMW-a i da "radikalizuje" dizajn.

Autor Nitro 20 Sep 2016, 08:22

Imao sam E65 7 godina. Zver od automobila, dosta bolja od tada aktuelne S klase. Da ne pricam o voznim karakteristikama. Bmw se bolje vozi i to je tako. Ne treba mi sofer da bi bio baja..

Autor NR 20 Sep 2016, 09:49

S@
SL R129 iako tehnološki tehnološki vrlo napredan , on je bio roadster , dakle nije konkurent e31 , 126 iako apolonski lijep , bio je tehnolški dinosaurus za e32 a c140 em je kasnije pojavio , em dizajna nedostojnog za jedan Mercedesov flag ship.
Nitro@
Što se tiče w126 , takođe moja omiljena S klasa , Saccovo remek djelo , nesporno ultra kvalitetna , ali sa old school pristupu luksuzu u odnosu na tad tad ultra modernu e32 koja donosi nove momente vožnje nepojmljive u toj klasi , donosi prvi poslijeratni njemački V12 i opravdano nadmašuje Mercedesevu perjanicu.
Zato Mercedes izbacuje w140 ultimativnu i najbolju S klasu svih vremena , kojoj se niko nije uspio približiti.
Što se tiče e65 stoji da se BMW oko nje potrudio , nešto slično kao Mercedes oko w140 , ali mu je tu dosta pomoglo što je Mercedes tad imao najbezvezniju i najgoru S klasu svih vremena-w220.

Autor Đorđe 20 Sep 2016, 10:51