Novi Audi A1 stiže 2018.
Audi je ranije ove godine saopštio da će se nova generacija gradskog premium modela A1 od 2018. godine proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u Španiji, za razliku od sadašnje generacije A1 koja se pravi u VW fabrici u Briselu.
To će dovesti i do povećanja broja zaposlnih u fabrici u Španiji, ali i do prebacivanja proizvodnje Audija Q3 iz Martorella u Audi fabriku Györ u Mađarskoj.
Kupcima novog A1 će na raspolaganju po nekim ranijim najavama biti i 4x4 pogon, DSG menjač, široka paleta benzinskih i dizel motora, kao i sportska S1 varijanta. Ostaje međutim da se vidi da li će nova generacija A1 možda dobiti i RS1 varijantu.
Takođe, novi A1 će dobiti i digitalnu instrument tablu (biće dostupna kao opcija), Apple CarPlay i Android Auto i unapređenu verziju MMI infotainment sistema.
Na ovom renderu iz italijanskoig Omniauta je prikazano kako bi mogao da izgleda novi A1, pri čemu je autor novi A1 zamislio u manjem telu Audija Q2 i sa prednjim delom novog A5 Coupea.
Nedavne informacije iz Audija nagoveštavaju da kompanija nema u planu razvoj naslednika trovratnih verzija modela A1 i A3, a to važi i za A3 Cabrio.
Aktuelni A1 sa 3 vrata jeste najjeftiniji Audi koji se može kupiti, ali to ne znači i da je popularan među kupcima jer većina prodaje otpada na verziju sa 5 vrata. To bi za posledicu moglo da ima odluku da naslednik A1 ipak neće dobiti trovratnu varijantu, što važi i za veći A3 jer varijanta sa 5 vrata uživa veću popularnost.
Kako bilo, novi A1 će biti nešto veći od aktuelne generacije (imaće oko 400 cm umesto sadašnjih 395 cm), međuosovinsko rastojanje će porasti za 90 mm, a zapremina prtljažnika sa 270 na oko 300 litara. Ovde treba pomenuti da će automobil koristiti najmanju verziju VW MQB platforme, pod nazivom A0.
U ponudi motora se za sada između ostalog pominju 1,0 litarski turbo trocilindraš sa 100KS, pa novi 1,5 litarski benzinci i dizelaši, a ne treba isključiti ni plug-in hybrid e-tron varijantu.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Omniauto.it