BMW Z4 concept za Pebble Beach

BMW je danas na Facebooku objavio novu teaser sliku, kojom je najavio da će uskoro javnosti predstaviti novi roadster, doduše još uvek u formi koncept vozila.
Tačnije, Z4 koncept će premijeru imati 17. avgusta u Pebble Beachu u SAD-u, ali detalji o samom automobilu za sada nisu saopšteni.
Ranija najava inače kaže da "put više nikada neće biti isti" zbog njega.
U svakom slučaju, novi Z4 će biti dvosed sa motorom smeštenim napred i zadnjim pogonom, kao i 8-stepenim menjačem.
Kod serijske verzije navodno možemo očekivati varijante 20i (145 kW/197KS i 320 Nm), 30i (190 kW/258KS i 400 Nm), kao i 40i (250 kW/360KS i 500 Nm).
Za razliku od starog Z4, novi će imati meki sklopivi krov, a takođe će biti i lakši i brži.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Uf! Ovo obecava!
Na osnovu ono malo (a opet tako puno) sto ova fotka otkriva, nazire se nesto sto BMW dugo nije imao. Sve se u gami BMW svodi na varijaciju na zadatu temu. Sedani sa cetvoro/petoro vrata i M/L/XL SUV-ovi. BMWu je potrebno nesto sto ce, ako je ikako potrebno u ovom svetu korporativnog dizajna, nesto sto ce da mu poboljsa imidz. Neki lucidan model a da nije iz "i" serije, tako da moze da parira Mercedesu i Audiju.
Ovde ce Toyota biti Best buy, posto su slike pokazivale da je BMW donirao enterijer.
"tako da moze da parira Mercedesu i Audiju."
Autor Uros Cuore Sportivo 15 Avg 2017, 19:16"
eno ti test 530d vs e350d. 5ica bas izgleda smesno pored e klase,zar ne? :-))))))
@BMW SERIES 8,
Gde je BMW-ov konkurent SLR-u, SLS AMG-u, GTS AMG-u, CLS-u a da nije nastao razumnim produzenjem serije 6? Gde je konkurent Audiju R8? Razumes o cemu pricam?
"Lucidan model" koji je tu van raumnog razmisljanja analize trzista i sigurnog dobitka, nesto kao Z8, Z1 svojevremeno?
UCS Strpi se jos 40-50 godina, gde zuris? Zar ne vidis da ce nova serija 8 biti mnogo bolja nego serija 6 magicnim preimenovanjem? ;-)
UCS
aj mi navedi bar jedan Audi ili Mercedes model koji po dizajnu i lucidnosti (kako ti kazes) moze da prismrdi sada vec starom Z4. Zasto iz jednacine izbacujes i modele. i3 i i8 su u pomenutim kategorijam jos tri koraka dalje u odnosu na Z4 (a samim tim 8 koraka u odnosu na konkurenciju). Osim toga, od pomenute nemacke trojke, jedini je BMW kod koga se koliko toliko razlikuju modeli. Tako da ne mogu da se slozim sa vecinom onoga sto si napisao.
SLS je propao projekat, i po dizajnu i lucidnosti je daleko od nekog pozitivnog pominjanja. Audi ima R8 jer ga je preuzeo od Lamba, Mercedes pravi dinosauruse, BMW vec 3-4 godine ima u proizvodnji ono sto konkurenti tek pocinju polako da predstavljaju u formi koncepta - ne mislim na dizajn (tu su tek daleko) vec na sam koncept sportskog automobila. Mercedes je odabrao klasican dinosauruski pristup sportskom automobilu, kao i Audi, a BMW je izabrao neki drugi pristup - videcemo u godinama koje dolaze ko je bio mastovitiji i lucidniji.
@toma,
O kojoj razlici pricamo, u pitanju su mizerne razlike mada se slazem da je BMW tu u najpovoljnijem polozaju za razliku od pogubljenog Mercedesa.
SLS AMG je u rangu BMW Z8 koji je "nekad bio pa se sada samo prica", a kojeg smo svi voleli. SLR je bio nesto nepojmljivo za BMW a nije imao srecu jer se pojavio u godini sa Encom i Carerom GT, koji su oduvali klasu SS automobila. AMG GT Mercedes je nesto sto BMW nema, makar to nazivao kod Audija i prepakovanim "Lambom"...
Kod BMWa je sve u "videcemo" i "bice kad bude".
i8 i i3 sam izostavio s razlogom, tu nemam zamerke. Ali ti modeli su jos uvek van necega sto smatramo da moze da se pojavi na nekom mondenskom mestu, na Goodwood-u ili Concourse d elegance...
Audi i Mercedes nemaju nista slicno kul kao i8, i3, z4, 2 cabrio, 2 coupe, Clubman, Mini Roadster, Mini Coupe, Mini Cooper, Countryman... a tek od skora Mercedes pravi "kupe" SUV... i to na bazi modela iz 2007. Ima svaceg dobrog kod Mercedesa i Audi, ali nije za porediti sa BMW (makar do zadnje dve godine kad su stali u mestu i ne mrdaju).
Konkurent nesto nema: "BMW je daleko ispred konkurencije". BMW nesto nema sto godina(racunaj nikad): "Propao projekat, dinosaurusi, prepakovano je to". I R50 hypercar ce biti propali dinosaurus...
@Fordovac,
BMW nema nista slicno kao VW sto ima (na bazi Audija) Bentajgu i Continental GT, Aventadora, Hurakana i sl...
Nije mi jasna logika da uzmes MINI u poredjenju BMW-Audi-Mercedes?
Da li BMW ima nesto kao G klasa, Unimog ili Aktros?
Dakle pricamo o necemu za cim se svi okrecemo i mastamo kao klinci o posteru na zidu.
Volim BMW i neki njegov pristup sportskoj filozofiji kroz upotrebu lakih materijala i hibridne tehnologije ali ne i pristup univerzalnosti gde je najveci domet dolazeci M5 kod koga ce se sve svesti na pricu o brojkama kroz razliku u stotinkama u odnosu na odlazeci model. Matematika je dosadna, bar meni...
Kad se setim koliko je Bangl imao hrabrosti, gde nestade taj deo?
P.S. Malo sam se izlupao za Lamborgini, pogresna je analogija.
G klasa je krntija, Unimog i Actros nisu automobili. Bentyaga je isto sto i Q7, dok su Huracan i Aventador vozila male serije i nisu deo osnovne ponude kompanije (R8 koji jeste auto za kupiti, ali je i ocigledno dosadan pored i8). Namerno nisam naveo RR, koje, opet, Mercedes i Audi nemaju. Odlicni su, ali nemaju inovativno nista. 918 je kul, ali on je maloserijsko vozilo itd... BMW je tu gde jeste jer su godinama najbolji u svojoj nisi i od njih je moglo, i ocekuje se nesto novo. Ko ocekuje inovaciju od Audija? Niko. Plasim se da ce pokusati da guraju ovo vozilo u AMG GT kategoriju (kako su samo mogli da SLS zamene a da izostave vrata) a ako deli sa Suprom dosta toga, pre mu je mesto nize, ispod SL,911 i slicnih a vise u nizu sa Boxterom.
R50 hypercar nismo jos videli. To je u domenu koncept vozila koje ce se priozvesti u nekoliko desetina ili stotina komada. Bice tu malo britanske f1 tehnologije, malo ovog, malo onog. Dakle jednosed, kojem motor mora da se menja na svakih nekoliko hiljada km.
Takve stvari (konceptualno gledano) prave Rimac i slicne radionice. To je nesto sto verovatno niko ovde nece ni uzivo videti. Nesto sto ce ljudi kupiti i zatim drzati u garazi, i verovatno ce vise licati na LeMans prototipove, pa nisam ni siguran da cemo uopste i moci da diskutujemo o dizajnu.
Novac koji dobija od kamiona i ostalih prikljucnih masina Dajmler upumpava u takve gubitaske projekte da bi popravio imidz, sto BMW-u nije ni potrebno.
BMW je pre svega uvek bio poznat po sportskim limuzinama i kupeima. Za tako nesto Mercedes je morao da kupi AMG radionicu.
UCS SLR je McLaren sa mercedes znackom, ako se dobro secam.
I kao sto rekoh, stvar je u razmisljanju i strategiji. Neki idu na proverene stvari -AMG GT, R8, a neki na futuristicki rizik, kao sto je i8, i kao sto ce svi da krenu u narednih 5 godina. Da vidim tada da li ce neko od merc trolova da kaze "a ko je prvi poceo?":)
Ucs, sto se tice 6gc, da li je bitno da li je 6gc razvuceni 6 kupe, ili je 6 kupe skraceni 6gc (posto koliko se secam prvo je predstavljen 6gc concept) ako je za klasu lepsi od CLS-a?
Ajmo redom: R50 je dvosed (moš misliti). Mercedes pravi nesto sto je u klasi legendarnog Ferrarija F50. Motor iza vozacevih sedista, tacnije mid-engine konfiguracija i to u oba slucaja kod Mercedesa i Ferrarija su F1 motori. Ako idemo tom logikom posto su F50 i R50 limitirani modeli i stojace u garazama, uopste ne mogu da diskutujem o dizajnu posto u zivotu necu videti oba a i Ferrari je verovatno radionica u rangu Rimca. Cisto da ne bude zabune F50 je legenda i respekt za njih.
Mercedes je u svojoj istoriji imao i sportske i ultra-luksuzne modele pre pojave AMG-a i Britanaca dok BMW samo sportske. U sportskim takmicenjima Mercedes je podjednako dobar cak i bolji nego BMW. Znaci Mercedes ima dugu tradiciju sto se sporta tice.
BMW je kupio RR, Mercedes AMG sta je tu problem? Oba proizvodjaca su to uradila zbog konkurencije i jacanja imidza. Sto se tice i8, pa BMW je morao da uzme Toyota tehnologiju i da gradi neki drugi imidz. Kad bi BMW poceo da pravi neke ss automobile kao Mercedes bio bi potucen i to od strane drugih proizvodjaca koji nemaju jak sportski imidz kao BMW. Kao sto sam rekao CS/GTS verzije civilnih modela su BMW-ov maksimum. A 'i' serija uopste nije nedostizna za konkurenciju, tako da i tu ce BMW dobiti tezak udarac.
NoName
Prvo, u BMW i8 nije ugradjen ni jedan sraf koji je uzet od Toyote. Drugo, BMW je kupio samo logo i ime RR-a, sve ostalo sam izgradio. AMG je u trenutku kupovine bila potpuno funkcionalna firma. Cak su i izlagali modele na mercedesovim standovima na sajmovima, Kupovina AMG-a i RR-a nije ista, posto se ne secam da sam video neki BMW sa nazivom "BMW 770i RollsRoyce edition" (ili slicno) dok Mercedes kaci AMG na sve i svasta i poprilicno im dize prodaju. A da li R50 kojeg niko nije video ima jedno ili dva sedista, to je vec velika drama. Vazno da moze da pojuri 140 od semafora do semafora.....i ne mesaj F50 i R50 - sta mislis, imaju 50 u nazivu, pa "to je to". Takodje ne mesaj Rimca i Ferari.
toma Mercedes je kupio AMG koja su osnovala dva inzenjera iz Merca. Sigurno su oni imali vanzemaljsku tehnologiju pa je AMG postao danas kakav jeste a ta dva inzenjera su znala da budze motore a ostatak inzenjera u Mercedesu blage nemaju.
Mercedes je stvorio Maybach marku, kasnije ugasio i sad je Maybach kao podbrend sto je ok i otuda oznake.
Navedi mi automobile koje mozes slobodno da vozis (street legal) a da imaju F1 motor. Mozes ih sve na prste nabrojati a medju njima nije BMW. Ferrari F50, Porsche Carrera GT su nesto u toj klasi sto Mercedes pravi. Svi imaju F1 motor i istu konfiguraciju kao R50. Samim tim sto si prozvao R50 zbog limitiranje serije, sto ce kako ti kazes stojati u garazama, prozvao si neke modele Ferrarija i Porsche-a, stavivsi ih u rang "radionice" tj. u rang Rimca.
Ovde je rec o komercijalnom modelu. Sta prosecnom kupcu(realno, a ne fiktivno) znaci to sto je Mercedes predstavio koncept koji ce mozda, a mozda i ne napraviti u par primeraka? Nista.
Z1, Z8, GINA... imao je BMW pregrst ovakvih i onakvih koncept i maloserijskih vozila.
BMW M1 coupe, i8, i3, Z3, Z4 su svi "pomereni", a to vazi i za Benglove 7, 6 i 5 serije. Cenim BMW rukovodioce jer su rizikovali i postigli ogroman uspeh. SL i CLK, SLR, CLS ma koliko bili odlicni su ocekivani i predvidljivi.