home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Land Rover Defender

Dizajneri u Land Roveru su se našli pred velikim izazovom, jer su dobili zadatak da redizajniraju istinsku automobilsku legendu.

Zbog nemogućnosti zadovoljavanja testova emisije i zahteva oko bezbednosti, Land Rover je prestao da proizvodi stari Defender prošle godine. Sličan problem imao je i Mercedes-Benz sa svojom G-Klasom.

Land Rover Defender

Novi Land Rover Defender se očekuje krajem sledeće godine (prodaja startuje 2019.), a prema izjavama šefa dizajna Gerry McGoverna, jedno je sigurno: neće imati retro dizajn.

Tekst: Autopress.hr

Renderi: Autocar.co.uk

Novi Land Rover Defender dobija elektrifikovanu verziju

Land Rover trenutno radi na razvoju naredne generacije Defendera, a poznato je i to da ovaj SUV dobija elektrifikovani pogon.

Land Rover je još ranije otkrio da će početi da prodaje elektrifikovane verzije svojih modela, najpre u SAD, počevši od 2020. godine.

Defender će dobiti svoju električnu verziju, ali još uvek nije poznato kada, niti su u vezi nje otkriveni bilo kakvi detalji.

Tekst: Totalcar.rs

Land Rover krije novi Defender zbog straha od Kineza

Naslednik legendarnog terenca biće predstavljen 2018, a Land Rover će preskočiti uobičajenu fazu prikazivanja konceptnog vozila jer se plaši da bi neki od kineskih proizvođača mogao da napravi kopiju i lansira je na tržište te zemlje pre originalnog produkcijskog modela.

Nakon sedam decenija, Land Rover je odlučio da pošalje u penziju čuveni Defender čije se dizajn nije značajno menjao do početka proizvodnje, s kraja 40-tih godina 20. veka.

Naslednik će biti znatno modernizovan, a njegova premijera očekuje se krajem 2018. godine. Izgled ovog automobila, koji trenutno ima kodnu oznaku L663, neće biti otkriven javnosti sve dok ne bude spremna produkcijska verzija, jer je proizvođač odustao od namere da prvo prezentuje konceptno vozilo. Ova odluka motivisana je strahom od plagiranja dizajna automobila, s obzirom da na negativna iskustva Land Rovera iz bliske prošlosti kada je jedan kineski proizvođač napravio kopiju modela Range Rover Evoque i ponudio je na domaćem tržištu po znatno nižoj ceni od originalnog automobila.

Kompanija Land Rover pokušala je nakon toga da zaštiti svoje interese u Kini sudskim putem, i pozvala se na patentna prava, ali u tome nije uspela jer su lokalne vlasti iznenada proglasile patent modela Evoque nevažećim. Obrazloženje je bilo da se klonirani model pojavio u javnosti godinu dana pre nego što je Land Rover zaštitio dizajn vozila u kineskom patentnom zavodu.

Kada je reč o izgledu budućeg Defendera, Land Rover je još 2011. izložio dizajnersku studiju DC100, koja je trebalo da posluži kao osnova za budući produkcisjki model, ali se nakon negativnih reakcija od daljeg razvoja ovog koncepta odustalo.

Inače, zaštita dizajna vozila nije jedini problem sa kojim se kompanija suočava prilikom planiranja razvoja i proizvodnje novog Defendera. Da bi ovaj model bio ekonomski isplativ, neophodno je da se godišnje proda bar 100.000 primeraka, dok je godišnja prodaja starog Defendera poslednih godina iznosila jedva 20-ak hlljada jedinica.

Očekuje se da će novi model biti postavljen na modifikovanu verziju D7 mehaničke platforme koju koriste aktuelni modeli Range Rover, Range Rover Sport i Discovery, a za pogon će biti upotrebljena Ingenium familija benzinskih i dizel agregata. Nakon premijere koja je planirana za kraj 2018, novi Land Rover Defender očekuje se u prodajnim salonima tokom 2019. godine.

Tekst: B92.net



čitanja : 1285



Komentari