home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X5

Četvrta generacija BMW-a X5 će premijeru za novinare imati kasnije ovog meseca, ali kako to već biva u poslednje vreme ni ovaj novitet nije uspeo da ostane tajna sve do promocije.

BMW X5

Šira javnost će ovaj Sports Activity Vehicle (SAV) moći da upozna na jesenjem sajmu automobila u Parizu, ali prve zvanične slike i osnovne detalji su već sada pred nama.

BMW X5

BMW X5

Aktuelni X5 (F15) se inače pojavio 2013. godine, pri čemu će njegova proizvodnja po ranijim najavama prestati u julu.

BMW X5

Novi X5 (fabričke oznake G05) je napravljen na CLAR platformi, a biće nešto veći, prostraniji i značajno lakši od sadašnje generacije (zahvaljujući između ostalog i upotrebi aluminijuma i plastike ojačane ugljeničnim vlaknima).

Takođe je i aerodinamičniji (koeficijent otpora vazduhu je 0.31), dok će benzinski i dizel motori imati manju potrošnju goriva nego dosadašji model.

BMW X5

BMW X5

X5 je sada dugačak 4922 mm, širok 2004 mm i visok 1791 mm, što znači da je 36 mm duži, 66 mm širi i 19 mm viši nego prethodnik. Međuosovinsko rastojanje je poraslo za 42 mm, na 2975 mm.

BMW X5

Novi X5 će na početku biti dostupan u verzijama X5 xDrive30d sa 265KS, X5 xDrive40i sa 340KS i X5 M50d koji raspolaže sa 400KS.

BMW X5

Pripremljen je i X5 xDrive50i sa V8 benzincem i 462KS, ali se taj neće prodavati u Evropi.

BMW X5

BMW X5

Naravno, kasnije stiže i novi BMW X5M (interne oznake F95), a imaće 4,4 litarski V8 TwinPower Turbo sa oko 600KS. Zahvaljujući većoj snazi i manjoj težini u odnosu na prethodnika, novi X5 M bi do 100 km/h mogao da ubrzava za manje od 4 sekunde. Kasnije se očekuju i nove verzije, uključujući i Plug-In Hybrid.

BMW X5

BMW X5

BMW je za novu generaciju X5 predvideo i vazdušno oslanjanje, novi off-road paket, sistem Integralnog aktivnog upravljanja, opciona svetla sa laserskom tehnologijom, treću generaciju Head-Up displeja, BMW Live Cockpit Professional sa dva ekrana od po 12.3 inča, novi iDrive 7.0, multifukcionalni volan, glasovno prepoznavanje, kontrolu gestovima, bežično punjenje telefona, ambijetalno osvetljenje sa šest boja, Bowers & Wilkins Diamond 3D audio sistem od 1.500 vati i sa 20 zvučnika, el. otvaranje vrata prtljažnika, Parking Assistant Plus (automatizovano parkiranje bez učešća vozača), sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci i druge brojne sisteme asistencije vozaču.

BMW X5

Novi X5 će nuditi i više prostora u putničkoj kabni, kao i prtljažnik zapremine 645 litara (1.860 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

BMW X5

Kao i obično, i novi X5 će dobiti M Sport paket koji između ostalog podrazumeva M aerodinamički kit (prednji i zadnji branik, set pragova), okvire stakala u crnoj boji visokog sjaja, M alu točkove od 20 do 22 inča, M Sport oslanjanje, M Sport izduvni sistem, M Sport kočnice, M Sport kožni volan, M Sport kožna sedišta sa kontrastnim šavovima, M Sport patosnice i M Sport pragove.

BMW X5 M Sport

Ovo inače neće biti jedini novi X model ove godine, budući da je novi X4 već predstavljen, a do kraja godine očekujemo i luksuzni X7.

BMW X5

Što se tiče novog BMW-a X6 (fabričke oznake G06), on stiže tokom 2019. godine.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

U nastavku i ranije objavljeno PR saopštenje uvoznika BMW-a za Srbiju:

Kao prvo SAV (Sport Activity Vehicle) vozilo sa pogonom na sva četiri točka koje je oduševilo vozače uživanjem u vožnji tipičnim za ovaj brend na krivudavim seoskim putevima i dugim trasama autoputa, BMW X5 prve generacije postavio je temelje za potpuno novu kategoriju Sportski Aktivnog Vozila pre bezmalo dve decenije. U sledećoj, četvrtoj generaciji modela, svestrani talenti automobila dovedeni su u prvi plan kao nikada pre toga. Ovo se postiže uvođenjem novih sistema vešanja i šasije, koji su prvi put dostupni u jednom BMW X modelu i praktično su jedinstveni na ovom konkurentnom polju. Novi terenski paket nudi impresivnu kombinaciju najvišeg nivoa komfora u vožnji putem i mogućnosti promene postavki vozila pritiskom na dugme tako da one savršeno odgovaraju uslovima vožnje mimo utabanih staza. Bil to put pod snegom, peskom, kamenjem ili šljunkom – novi BMW X5 ima savršen pogonski sklop i postavke vešanja za svaku površinu.

Prototipovi su dokazali sposobnost novog modela BMW X5 za ubrzanje, upravljanje i kočenje u centru za zimska testiranja u Arjeplogu, u Švedskoj, na južnoafričkom šljunku i u pejzažima peščanih dina u SAD. Vozila su bila podvrgnuta i maksimalnoj hladnoći i krajnjoj vrelini - novi BMW X5 morao je savladati ekstremno suv planinski teren ali i tropsku vlagu i blatnjave puteve. A pošto testiranje izdržljivosti samo dokazuje deo nepogrešivo prepoznatljivog karaktera automobila, podjednako su važne serije testiranja obavljene na probnoj pisti BMW Grupe u Miramasu u Južnoj Francuskoj, zatim na stazi za velike brzine u Taladegi u američkoj državi Alabama kao i na trkačkoj stazi Nirburgring u Nemačkoj. Ovde prikupljene informacije i zaključci pokazuju da novi BMW X5 ispunjava najviše zahteve u pogledu agilnosti, preciznosti, kontrole i komfora, posebno zahvaljujući adaptivnom M oslanjanju Professional i Integralnom aktivnom upravljanju koje je, takođe, prvi put u ponudi.



čitanja : 9681



Komentari