Ovako bi mogala da izgleda nova Toyota MR2

Ako je verovati glasinama, Toyota namerava da doda još jedan sportski automobil u svoju ponudu i da oživi jedan od klasičnih modela kao što su MR2 ili Celica.
"Želimo da vratimo Celicu, želimo da imamo MR2. Već smo vratili Supru, a šta će se dogoditi u narednom periodu zavisi od potreba tržišta", izjavio je asistent glavnog inženjera za Supru Masayuki Kai.
Nova Celica bi mogla da bude coupe s pogonom na sva četiri točka, što podseća na prethodne AWD varijante kao što su All-Trac i GT-Four. Međutim, prve dve generacije Supre su bile varijante Celice, zato, ako Toyota želi da zadrži vezu s prošlošću, onda bi verovatno trebalo da koristi plaftofmu kako bi proizvela manje skup i jednostavniji automobil
Supra i model 86 su rezultat partnerstva s BMW-om i Subaruom, a Kai kaže da su ovakvi savezi jedini način za Toyotu da napravi automobil visokih performansi.
"Sportski automobili postaju sve skuplji za razvoj, tako da jedna kompanija ne može da si priušti da investira u sve alate za delove i komponente. Sportski automobil zahteva mnogo specifičnih komponenti koje ne može deliti s drugim automobilima", rekao je Kai.
Glavni inženjer Supre Tetsuya Tada je takođe potvrdio da Toyota razmišlja o trećem sportskom automobilu pa je nagovestio povratak modela MR2 (početkom ili sredinom sledeće decenije), možda čak i sa električnim pogonom. Strategiju je nazvao "Trojica braće" misleći na Surpu, Celicu i MR2 u ponudi iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka.
Električni automobil bi mogao da ima nekoliko prednosti zbog veoma prilagodljive Toyotine TNGA platforme dizajnirane za električni pogon. Kompaktnost električnog motora bi mu omogućila da bude smešten iza sedišta, a baterija bi mogla da se postavi ispod poda čime bi se dobilo poželjno nisko težište. Relativna jednostavnost automobila bi smanjila ukupne troškove razvoja.
Toyota i Subaru su počeli da razvijaju drugu generaciju modela 86/BRZ. Poboljšani sportski automobil navodno stiže 2021. godine, a pokretaće ga 2,4 litarski četvorocilindrični boxer motor. To je verovatno varijanta FA24 motora s turbo punjačem iz novog Subaru Ascenta gde razvija 260KS i 376 Nm obrtnog momenta.
Toyota se priprema za povratak na tržište superautomobila sa drumskom verzijom koncepta GR Super Sport. Pokretao bi ga motor baziran na 2,4 litarskom twin-turbo V6 agregatu iz trkačkog automobila Toyota TS050 uz hibridnu asistenciju ukupne snage 986KS.
Tekst: Klix.ba / Motor1. com
Render: Autocar.co.uk