home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X8

Već duže vreme se pojavljuju informacije o tome da će BMW svoju X porodicu proširiti sa još jednim članom, a u pitanju je X8.

U vrhu BMW-a je po najnovijim vestima već dato zeleno svetlo za proizvodnju X8-ice (projekat nosi kodnu oznaku G09), a promocija se po najnovijim vestima navodno može očekivati krajem 2020. ili početkom 2021. godine. Doduše, 2020. bi mogao da bude predstavljen koncept, a serijski model tokom 2021.

Takođe, X8 možda neće biti tek kupeovski X7, odnosno linija krova će biti promenjena u odnosu na X7, ali ipak neće oštro padati prema zadnjem delu kao što je slučaj na manjim modelima X6 i X4. U svakom slučaju, i X8 će po nekim izvorima implementirati dinamičan i sportski stil tipičnog X modela.

Za X8 se predviđa i 2+2 konfiguracija sedenja, dakle sa dva individualna sedišta pozadi, a očekuje se da će zadržati međuosovinsko rastojanje od 3105 mm (X8 će koristiti istu osnovu kao X7).

Takođe se može očekivati i slična gama motora kao i kod modela X7, što podrazumeva verzije xDrive40i (ima 3,0 litarski turbo šestocilindraš), pa xDrive50i (4,4 litarski twin-turbo V8), X7 xDrive30d (3,0 litarski šestocilindrični turbo dizelaš i M50d (quad turbo dizelaš). Kao i kod X7, sve verzije X8 će najverovatnije standardno imati xDrive pogon na sva četiri točka i osmostepeni automatski menjač.

Kasnije inače možemo očekivati i nove verzije, uključujući i plug-in hybrid varijantu. Budući da je BMW X7 dobio i M Sport paket to će onda važiti i za X8, a to između ostalog podrazumeva M aerodinamički kit, M alu točkove do 22 inča, M Sport oslanjanje, M Sport izduvni sistem, M Sport kočnice i M Sport doterani enterijer.

Međutim, ono što privlači posebnu pažnju su glasine o sportskom X8 M modelu, kao rivalu budućem Audiju RS Q8.

X8 M podrazumeva agresivniji aero body kit, M alu točkove, sportsko oslanjanje i kočnice, novi izduvni sistem, doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom, kao i snažan V8 TwinTurbo motor sa više od 600KS.

Imajući u vidu da se proizvodnja modela X7 odvija u BMW fabrici Spartanburg u SAD-u, tamo bi mogao da se pravi i X8. Očekuje se da će glavna tržišta za X7 i eventualni X8 biti Kina, Rusija i SAD, ali nas više informacija tek očekuje u narednom periodu.

Što se cene tiče, sigurno je da će X8 biti skuplji od X7 a jeftiniji od Rolls-Royce Cullinana, što će ga učiniti i najskupljim BMW-om u ponudi.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: arhiva / Aksyonov Nikita



čitanja : 1296



Komentari