Mogući izgled novog Peugeota 308

Provokativan dizajn s prenaglašenom maskom bi trebalo da bude adut za uspeh novog modela Peugeot 308, koji će uz turbobenzince s električnom podrškom 1.2 od 110, 130 i 155 KS imati i turbodizelaše 1.5 BlueHDi sa 100 i 130 KS…
Peugeot 308 u drugoj generaciji je već u sedmoj, poslednjoj punoj tržišnoj godini (na tržištu je od novembra 2013.) te je njegov naslednik u punoj formi. Biće to Peugeot 308 treće generacije, jer je brojka 309 već ‘potrošena’ na modelu koji se po tehnologiji Simca, odnosno Talbot proizvodio od 1985. do 1994.
Bilo je najava da će izgledati kao povećani Peugeot 208, ili smanjeni Peugeot 508, ali činjenica da je koncern PSA posebno pogođen, čelnike iz Pariza motivišu na radikalni iskorak, kako javlja portal Motor1.com, kako bi bio uspešniji konkurent za Volkswagen Golf 8.
Naravno, Peugeot 308 se stvara na modularnoj koncernskoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform) nove generacije, koji će udeo čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS) porasti na 58 posto. Time će se ostvariti uslovi za smanjenje mase prosečno za 50 kg, uz povećanje čvrstoće za trećinu, što je preduslov za poboljšanje performansi i smanjenje potrošnje goriva kao i suvereno osvajanje pet zvezdica za bezbednost po Euro-NCAP-u.
U poređenju s dosadašnjim modelom dužina će porasti s 425 na 430 cm, širina sa 180 na 184 cm, a visina spuštena sa 146 na 144 cm. Velika pažnja, kao jak adut za poboljšanje performansi te smanjenje potrošnje i emisije CO2, biće smanjenje koeficijenta otpora vazduha na, za kompakt C-segmenta uzornih 0,26.
Benzinska ponuda će se bazirati na turbobenzincu 1.2 snage 110, 130 i 155 KS, koji će u snažnijim verzijama imati 48-voltnu podršku. Nove okolnosti, koje se očekuju nakon prigušenja krize izazvane pandemijom Covid-19 idu na ruku dizelašima, pa će gotovo pola prodaje pokrivati unapređeni dizelaš 1.5 BlueHDi sa 100 i 130 KS.
Priprema se i plug-in hibridna verzija, a najavljeni električni Peugeot 308 (oznake e-308) je za sada u drugom planu.
Izvor: Autoportal.hr
Ilustracija: Motor1.com