Obnovljeni BMW M5 za nekoliko nedelja, novi M3 i M4 u septembru

Obnovljeni BMW Serije 5 u limuzinskoj i karavanskoj Touring verziji smo već videli, pa sada preostaje da sačekamo još na doterani M5.
Markus Flasch, šef BMW-ove M divizije, na Instagramu sa jednom teaser slikom najavljuje da ćemo obnovljeni M5 moći da upoznamo već za nekoliko nedelja.
BMW je aktuelnu generaciju sportskog sedana M5 predstavio 2017. godine na sajmu automobila u Frankfurtu, a zatim je u maju 2018. prikazana i njegova jača verzija M5 Competition.
Podsećanja radi, pod haubom regularnog BMW-a M5 je 4,4 litarskiV8 M TwinPower Turbo motor, i to sa snagom od 441 kW/600KS pri 5600-6700 o/min. i 750 Nm pri 1800-5600 o/min. Menjač je osmostepeni M Steptronic, a pogon na sva četiri točka sa nekoliko M xDrive modova (4WD, 4WD Sport, 2WD). Uprkos pogonu na sva četiri točka novi M5 je sa svojih 1855 kg za 15 kg lakši od prethodnika. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,4 sekunde, do 200 km/h stiže za 11,1 sekundu, dok je najveća brzina el. ograničena na 250 km/h (sa M Drivers Package-om je 305 km/h).
Naravno, deo M paketa čine i aero body kit, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem, alu točkovi od 19 inča, gume 275/40 R 19 i 285/40 R 19 (opciono će se nuditi i točkovi od 20 inča), kao i jače kočnice (opciono i karbon-keramičke kočnice sa žutim kočionim kleštima).
Što se tiče M5 Competition verzije, snaga je ovde povećana na 625KS pri 6000 o/min. i 750 Nm pri 1800-5800 o/min., ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,3 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,8 sekundi, a sa M Driver's Package-om takođe može do 305 km/h.
U paketu za M5 Competition su i crni prednji "bubrezi", gloss black detalji, crni M retrovizori, spojler na prtljažniku, modifikovani izduvni sistem i oslanjanje (auto je biti niži 7 mm), unapređeno upravljanje, pa ekskluzivni alu točkovi od 20 inča, par novih detalja za unutrašnjost (Merino koža, sigurnosni pojasevi i patosnice sa M oznakom...).
Ostaje da se vidi da li će obnovljeni M5 dobiti nešto više snage u poređenju sa sadašnjim verzijama, kao i to da li će buduća M5 CS varijanta imati oko 650KS. U svakom slučaju, i kod obnovljenog M5 možemo očekivati izmenjena prednja svetla, doterene "bubrege" i modifikovane branike.
Takođe, Markus Flasch je potvrdio da će promocija novih generacija modela M3 Sedan i M4 Coupe biti održana u septembru ove godine.

Ovi modeli će pod haubom imati 3,0 litarski twin-turbo šestocilindrični motor koji će "raspolagati sa do 510KS", a biće upareni sa 6-stepenim manuelnim ili 8-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Sem toga, Flasch kaže da će biti dostupni u verzijama sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka.
U paketu za novi M3 i M4 će se naći i M aero body kit (izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, širi blatobrani, set upadljivijih pragova, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku...), M alu točkovi, sportsko oslanjanje, jače kočnice, sportski izduvni sistem, sportska sedišta i volan...
Ivan Mitić – Autoblog.rs